Автомобилни новини

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.

Тест на Volvo S90 - Шведският Джентълмен

  • print
  • text
Тест на Volvo S90 - Шведският Джентълмен
Снимка: @dakov_automotive

Преди време бях написал една новина в която споменах, че през последните 16 години на пазара в Англия, нито един човек не е загинал зад волана или возейки се във Volvo XC90.



Това е постижение, което все още ми е трудно да проумея. В същото време обаче ми хареса идеята, че в уютния интериор на новото S90 разполагам с по-големи шансове за оцеляване от колкото разхождайки се по улицата.


Volvo винаги са били специални по свой собствен начин, и не говоря само за сигурността. Става въпрос за интелигентните решения, сдържаната агресия, малките детайли и разбира се новите технологии.


Ако сте наясно с останалите актуални модели на марката, влизайки в S90 обстановката ще ви е позната. Първо забелязвате големия девет инчов екран, а след това страхотните дървени елементи, които изглеждат сякаш принадлежат в нечий хол.



Кожата по седалките е гладка и мека, шевовете са перфектни, а миниатюрното шведско знаменце на всяка седалка нежно ви напомня, че вие разчупвате статуквото.


Минути след като потеглих много бързо осъзнах, че това е автомобил създаден за дълъг път. S90 се грижи да бъдете максимално отделени от външния свят. Това усещане се реализира не толкова благодарение на возията а именно интериорът, прекрасната позиция на седене и технологиите, които са на върха на пръстите ви.


Една от тях е нова добавка в S90, а именно Pilot Assist - система, която е доста повече от прост асистент за следене на лентата.



В правилните условия и с ясна пътна маркировка, S90 може да се пилотира абсолютно сам без човешка намеса. Това, което ме изненада обаче е количеството километри, които покрих с активирана система.


Дори с нашите калпави маркировки, камерата на S90 разчиташе и поддържаше лентите почти безпроблемно, като следеше и завоите по магистралата с лекота.


Много хора обаче си мислят, че щом системата е активна, те вече нямат отговорност като шофьори. Може би е логично за повечето, но все пак трябва да се напомни, че това е активен помощник, който ви позволява да си настроите аудиото, или да цъкнете нещо на телефона, но не да седнете на задната седалка и да пуснете facebook live.



Адаптивният темпомат, който работи в тандем с пилотната система също е усъвършенстван. Поведението му е калибрирано по образ на човешките реакции, като не се “стряска” от внезапно навлизащи във вашата лента автомобили, а намаля плавно и контролирано.


През цялото ми време зад волана на S90 се чувствах като пилот на пътнически самолет. Из кварталите и в по-трудни за системата условия направлявате това огромно парче метал плавно и спокойно.


Излезете ли обаче в чист и широк коридор, пускате автопилота, заглеждате се в залязващото слънце на хоризонта и си пускате малко музика.


Разбира се, пилотната система изисква да хващате волана на всеки 30 секунди иначе се изключва, но ако съвсем леко го докоснете с палец, тя спира да ви досажда.



Но нека сега си поговорим малко за задвижването, което разделя доста мнения. Тестовата кола на снимките е D5 модел разполагаща с 235к.с, задвижване на четирите колела и осем степенна автоматична кутия.


Всеки един агрегат задвижващ S90 и всяко друго модерно Волво е четири цилиндров с принудително пълнене, било то турбо, комресор или комбинация от двете както е при бензиновия Т6 модел и хибридния Т8.


Въпреки, че те са по-пъргави, D5 е може би най-добрият компромис от гледна точка на динамика и разходи.


Двигателят е изключително балансиран благодарение на огромен активен тампон под капака, който си върши работата перфектно. Звукът също не е натрапчив, освен във високите обороти, където започва да се долавя четири цилиндровата натура на мотора.



Във всекидневието обаче, двигателят разполага с много слоеве въртящ момент, особено в ниските обороти, и достатъчно добра динамика за да се измъкнете бързо от дадена ситуация или просто да изпреварите.


В това помага и трансмисията, която е настроена перфектно. При потегляне турбо дупката не дразни, а ако сте пуснали музиката и натиснете педала сравнително яко при ниска скорост, повечето ще се залъжат, че става въпрос за V6.


За пореден път се изумявам на Шведите и тяхната способност да създадат това меко и плавно усещане при ускорение с четири цилиндров мотор. Разходът също не беше зле. След цял уикенд и доста градско шофиране, средната консумация стоеше чинно на 7.8/100.


Но какво е един луксозен седан ако не вози подобаващо? S90 поема по един малко по-различен път. Колата е базирана на познатата ни от XC90 и XC60 SPA платформа.



В резултат ако сте пътник, много трудно ще разберете само по возията в кой модел точно се намирате. Характеристиките на шасито са почти индентични.


По равен път S90 се усеща залепен за пътя, дори при скорости надвишаващи 170км/ч. Единствено ще усетите подрусване при преки и чести неравности, които по една или друга причина даже въздушното окачване не може винаги да изглади.


Плюсът на по-твърдото окачване е, че при динамично шофиране купето почти не се накланя. Комбинирано със сочния въртящ момент и бързо реагиращата кутия, S90 е доста забавен по първокласни пътища.


Информацията, която минава през волана е сравнително лимитирана, но в крайна сметка не говорим за спортен седан, а средна на големина лимузина за улегнали хора.



S90 се чувства най-добре между 110 и 160км/ч, като в този диапазон окачването просто се наглася в най-перфектния компромис между комфорт и поведение.


Тази спокойна и ненапрегната натура се пренася и във външния дизайн, който сякаш е вдъхновен от скъп мъжки костюм.


Всички линии са изчистени, като няма да намерите изчанчени елементи или привличащи вниманието детайли. S90 обича да се движи под радара, като все пак винаги се забелязва, особено благодарение на страхотните си дневни светлини (чукът на Тор) както и широката и ниска стойка.



Ако трябва да продължавам мога да спомена безкрайните системи за сигурност, страхотните матрични LED фарове и прекрасната базова аудио система, която може да бъде ъпгрейдната до изумителната, но изключително скъпа Bowers & Wilkins.


Истината е, че след два дни зад волана на S90 ми беше доста трудно да върна ключовете на Мото-Пфое.



Способността на колата да угажда по всякакви начини в ежедневието е пристрастяваща. Малките детайли, интериорът, джаджите и цялостната визия вдъхват характер, който липсва до някаква степен в конкуренцията от този клас.


Кусури? Освен лекото подрусване по неравен асфалт и четири цилиндровата нотка при силен напън, S90 много трудно ще ви разочарова.


И ако не друго, S90 просто подхрани нуждата ми да седна зад волана на новото S60 още повече.

 


Ако искате да се убедите сами, може да разберете повече тук или по следните начини:

 

E-mail - liulin@motopfohe.bg       

Tel - (02) 984 2 222


Централен Офис Мото-Пфое”

Бул. Сливница 444, София


Автор: Димитър Даков


Галерия - Тест на Volvo S90 - Шведският Джентълмен
  • Етикети:
Автор: Tuning.bg Екип
Покажи още коментари Показани 0 от 0 коментара
Напиши коментар
  • За да напишете коментар
    трябва да сте логнат.
  • Нова регистрация Става бързо и е
    напълно безплатно.
  • Съзадане на профил чрез
    Facebook

Още новини:

image
image
image
image