Cadillac

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Cadillac е американска марка за луксозно превозно средство, собственост на General Motors (GM). Cadillac в момента се продава превозни средства в 37 страни, с първичния пазар е Северна Америка. През 2012 г. Продажбите на Cadillac в САЩ са били 149,782. В световен мащаб следващия по големина Cadillac пазар е Китай. Кросоувър SRX е е най-добре продаваният модел на Cadillac от 2010 насам.

    • Американски пионер в лукса

      От февруари до март 1908 г. три коли от Model K, произведени през 1907 г., са пуснати от тогавашния вносител на марката във Великобритания Frederick Bennett да се състезават в годишния стандартизационен тест на Кралския автомобилен клуб. Те са карани 40 км. до пистата Бруклъндс в Уейбридж, където те се състезават още 40 км., преди да бъдат разглобени напълно. Получената купчина части, на брой 721, са разбъркани така, че да не може да се познае коя от кой автомобил е. 89 от тях, които изсквали изключителна точност, били извадени от купчината и заменени с нови части от складовата наличност на вносителя. Използвайки само гаечни ключове и отвертки, трите коли са сглобени и пет дни по-късно започват задължителния си 800-километров тест. След завършването му единият от екземплярите отново е заключен до започването на 3200-километровите състезания по издръжливост няколко месеца по-късно. Това го разказваме, защото естествено точно той става победител в състезанието. Така още с първия си стандартизационен тест фирмата става лидер и пример за останалите производители. В резултат година по-късно Cadillac е награден със знаменитата награда Dewar Trophy — за най-важни постижения в автомобилната индустрия.

      Да представяш Cadillac е голяма чест, защото това е производител — истински символ на съвършенството в автомобилния свят. Името е редом до тези на Rolls-Royce, Mercedes-Benz или Duesenberg и в определени етапи от съществуването си дори стои най-високо от тях. В наши дни също се забелязва подобна тенденция, тъй като в доста от последните сравнителни тестове американските автомобили превъзхождат утвърдените европейски „класи“. Многобройни са техническите достижения, за пръв път видели бял свят при Cadillac. През годините доста утвърдени производители са ги ползвали значително по-късно от първоначалната им поява на американска земя например. Едно от най-оспорваните, но и най-красиви творения в автомобилната стилистика — опашните перки — също е тяхно изобретение.

      Историята — основаване

      Фирмата е основан от останките на Henry Ford Company, когато Хенри Форд напуска с няколко от ключовите си партньори и компанията се разпада. С намерението да ликвидират активите на фирмата, финансовите благодетели на Ford в лицето на Уилям Мърфи и Лемуел Боуън призовават инженера Хенри Лилънд да оцени завода и оборудването преди да ги продадат. Вместо това той ги убеждава да продължат автомобилния бизнес, използвайки неговия доказан 1-цилиндров двигател. Отсъствието на Хенри Форд изисква ново име и така на 22-ри август 1902 г. фирмата е реформирана като Cadillac Automobile Company. Използвано е името на една личност от 17-ти век — френския изследовател Антоан Ломет де Ла Мот Кадилак, основател на града Детройт през 1701 г.

      Принос в автомобилната индустрия

      Името на фирмата става дефиниция на напредничав инженеринг, лукс и стил и е познато като една от най-добрите световни марки. Прецизността и производството на взаимозаменяеми части е и печеливш ход още в зората на фирмата през 1908 г. Това е първият производител, който произвежда автомобили с напълно затворена каросерия като серийно оборудване още през 1910 г. Стандартното електрическо запалване на двигателя и осветлението са други важни моменти от 1912 г. Две години по-късно е представен и първият сериен двигател V8. Тук за пръв път са използвани уменията на дизайнери на каросерията вместо инженери. Така е прекратена обичайната за онова време практика. Събитието е от 1927 г. и дава на хората автомобил, който изглежда толкова добре, колкото работи. Инженерите на компанията са първите, които предлагат ръчноуправлявана предавателна кутия със синхронизатори за подобрена управляемост след още две години. През 30-те и 40-те Cadillac вече има и сериен V16 двигател в гамата си. Тогава е представено и независимо раменно предно окачване. Не можем да пропуснем и опашните перки, представени за пръв път през 1948 г. От края на 60-те нататък се предлага и оптична известителна система, предупреждаваща за изгоряла крушка от осветителната система.

      Ранните автомобили

      Първият автомобил е изработен през октомври 1902 г. Той е с 10 к.с. (7 кВт) и е практически идентичен с Ford Model A. Много източници съобщават, че първият автомобил слиза от поточната линия на 17-ти октомври, но в книгата „Хенри Лилънд — Господарят на прецизността“ датата е 20-ти октомври. Според друг източник автомобил №3 е завършен на 16-ти октомври. Във всеки случай новата марка е показана в Ню Йорк през следващия януари, където впечатлява посетителите на салона и производителят веднага събира над 2000 поръчки.

      General Motors

      Почти веднага след основаването си фирмата става част от корпорацията, устремила се към върха на автомобилния небосклон за следващите 100 години. Сред знаменитата конкуренция от онези времена са марките Pierce-Arrow и Duesenberg. Следват блажени времена до съдбоносната 1932 г., когато тя е почти пред закриване, поради рекордно ниски продажби и обвиненията в дискриминация спрямо чернокожите клиенти. Тогавашният президент на дивизията убеждава борда на директорите, че чернокожите са важни клиенти и трябва да им се обърне специално внимание. Следва стреметелен полет нагоре, а честта да бъде единственият американски производител, който остава на печалба по време на Голямата депресия, се пада точно на Cadillac. Нещо повече — през 40-те продажбите нарастват с 1000 % и марката остава на върха.

      За пореден път — перките.

      Знаменитото творение, появило се в края на 40-те достига върховата си точка десетилетие по-късно — през 1959 г. От тази година са и най-красивите представители на марката за всички времена. Тогава перките са не само огромни — това са най-големите нефункционални орнаменти в автомобилната история за всички времена. Някои наричат увлечението на Cadillac лудост, но истинските почитатели на марката търсят точно такива автомобили за реставрация поради впечатляващите им габарити и стил.

      Друг стилистичен елемент са всеизвестните брони Dagmar със стърчащи орнаменти от двете им страни. Те са предвидени за буфери и са наречени така заради приликата им с бюста на изключително надарената телевизионна звезда Дагмар.

      Огромен принос за популярността на марката в по-близко време са огромните кабриолети, които са такава рядкост в наши дни, че цените им, особено на произведените в средата на 70-те, достигат космически висини. Правени са и неуспешни опити за вграждане на дизелови двигатели, както и за смаляване на размерите по различни причини. Чак сега те плахо си пробиват път, но все още не са на особена почит в такъв тип автомобили. В началото на 80-те е представена схемата V8-6-4, която днес вече е доста по-работоспособна и навлиза смело при големите V8 двигатели. Тя предполага изключване на част от цилиндрите за икономия на гориво. Преди около 30 години, обаче тя се оказва не достатъчно надеждна и е изоставена като алтернатива за икономичност.

      Сред крайъгълните камъни в историята на компанията е откритият Allante, предназначен за завръщане на фирмата на европейска земя. Производствената процедура обаче се оказва изключително скъпа, тъй като дизайнерът на колата Pininfarina произвежда каросерията и я праща в САЩ, където се добавят двигателят и трансмисията.

      Новата посока, която беше поета наскоро от фирмата, е стилът Art & Science и е очевидна в цялата моделна гама с острите си изсечени линии и повърхнини. Един от най-успешните нейни представители е Escalade с чистите си остри форми и ръбата осанка. Първоначално той е любим на рапърите, с което въздейства на по-млади клиенти и реанимира името по-скоро като синоним на лукс отколокто на старост.

    • няма информация

    • няма информация

    • няма информация