Dodge

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Dodge е базирана марката на автомобилите и камиони, произведени и пуснати на пазара от Chrysler LLC в повече от 60 различни страни и територии по целия свят. Основана като Додж Брадърс компанията през 1900 година да доставят части и възли за Детройт нарастващата авто индустрията, Dodge започва вземане на собствените си цели превозни средства през 1914. Марката е била продадена на Chrysler Corporation през 1928 г., преминал през мимолетен DaimlerChrysler сливането на 1998-2007, като част от Chrysler Group, и сега е част от Chrysler LLC, собственост на Cerberus капитал мениджмънт ", частен капитал инвестиционен посредник.
       

    • След основаването на Додж Брадърс дружеството от Хорас и Джон Dodge през 1900 г., в Детройт основана компанията бързо намери работа за производство на прецизни двигателя и шасито компоненти за града burgeoning редица автомобилни фирми. Главен сред тези клиенти са установени деца Моторни превозни средства дружеството и след това ново Форд Мотор Дружеството. Додж Брадърс радва много успехи в тази област, но братята "нарастващото желание за изграждане на комплектовани превозни средства е примерът със Джон Dodge на 1913 удивителни, че той е" уморен, че са извършени около в Хенри Форд на жилетка джоб. "

      До 1914, той и Хорас беше фиксирана, че със създаването на нови четири цилиндъра Dodge Модел 30. Поставил като малко по-upscale конкурент на вездесъщ Форд Модел Т, че пионер или стандартен много функции късно се приема за даденост: All-стоманена конструкция организма (когато огромното мнозинство на автомобили в световен мащаб все още се използват дървени рамкиране под стоманени панели, макар и Stoneleigh BSA са използвани стоманени органи още през 1911),  12-волтова електрическа система (6-волтов системи ще остане в норма до 1950s) и плъзгаща предавка предаване (най-продавани Модел Т ще удържа antiquated планетни дизайн чак до смъртта му през 1927 година). В резултат на всичко това, както и на братята добре спечелил репутация за качество с частите са правени за други успешни автомобили, Dodge коли бяха класирани на второ място за американските продажби още през 1916. Същата година, Хенри Форд "реши да спре разплащателната дивиденти, което води до Dodge братя подаване костюм за защита на около един милион долара на година те са били заплата. Това доведе Форд да купуват си акционери, а Dodges са платени някои САЩ $ 25 милиона.

      В същата година, Dodge автомобили няма широко признание за издръжливост, докато в експлоатация със САЩ армия Панчо Вила експедиция в Мексико. Един забележителен случай беше през май, когато на 6-ти пехотен получи докладвани локализиране на Хулио Cardenas, един от най-Вила доверени подчинените. Лейтенант Джордж С. Патън доведе десет часа войници и двама цивилни водачи в три Dodge Модел 30 турнета коли да извърши нападение в бунгало в Сан Miguelito, Sonora. По време на последвалата firefight партията убил трима мъже, единият от които е била определена като Cardenas. Патън мъже вързани органите на абсорбаторите на Dodges, връщайки се в щаба в Dublán и развълнувана прием от САЩ newspapermen.


      Смъртта на братята

      Dodge колите продължиха да се класира втора в американски продажби през 1920 г.. Но тази година, трагедия удари като Джон Dodge беше повален от пневмония през януари. Неговият брат Хорас после умря от цироза през декември на същата година (Съобщава от скръб по загубата на неговия брат, с когото той е много близо). В Додж Брадърс Компания падна в ръцете на братята "вдовиците, които насърчават продължително време служител Фредерик Хейнс на дружеството председателство. През това време, модел 30 еволюира е да се превърне в новата серия 116 (макар че той запазва същите основни строителни и инженерни функции).

      Додж Брадърс появи като водещ строител на леки камиони. Те се вписват в производството споразумение които те произвеждат камиони на пазара като Греъм Братя от мъже, които по-късно произвеждат Греъм и Греъм-Paige автомобили.

      Стагнация в развитието се превръща очевидно, обаче, и обществото реагираха от отпадане Dodge до пето място в индустрията от 1925. Тази година, Додж Брадърс Компанията бе продаден от вдовиците на добре известната инвестиционна група Дилън, прочетете & Ко за не по-малко, отколкото САЩ $ 146 милиона (по това време, най-голямата сделка в брой в историята).

      Дилън, прочетете бързо инсталирани един от собствените си хора в компанията, един EG Уилмър, който е около опитва да запази фирма за още кил. Промените в колата, с изключение на повърхностни неща като отрежете нива и цветове, остава минимално до 1927, когато новият старши шест цилиндъра линия е въведена. Бившият четири цилиндъра линия се запазва, но преименуван на Бърза Четири линия, докато тя е спаднал в полза на два леки шест цилиндъра модели (Стандартната шест и победата шест) за 1928.

      Въпреки всичко това, Dodge на продажбите вече е спаднал до седмо място в индустрията от 1927, и Дилън, прочетете започва да търси някой, който да поеме дружеството на по-трайна основа.

      Въведете Валтер стр. Chrysler, ръководител на неотдавна основателен (през 1924 г.) Chrysler Corporation и бивш президент на Дженерал Моторс "успешно Buick дивизия. Chrysler е искала да закупи Dodge две години преди това, и през това време създава своя собствена DeSoto марката на леки автомобили да оспори Dodge новите вписвания в средни цени област.

      Когато Chrysler призова отново през 1928 г., Дилън, прочетете-накрая е готов да говори. В foreshadowing на много по-късно придобивания от неговата компания, Chrysler Dodge исках още за неговото име, богат търговец на мрежата и неговата фабрика от всичко това бе продуцент в момента. [Цитиране необходими] Големият продажбата дойде около през юли 1928 г., когато Chrysler и Dodge, ангажирани в обмяната на запасите САЩ на стойност $ 170 милиона. Производство на съществуващите модели продължава, с незначителни промени тук и там, до края на 1928 и (в случай на старши) в 1929г.

      Преди войната

      За да отговарят по-добре в Chrysler Corporation състав, заедно с ниски цени, Плимът и средните цени DeSoto, Dodge на състав за ранно 1930 е била почистена до основната група от две линии и тринадесет модели (от три линии и деветнадесет модели малко над една година предишна). Цени започна точно над DeSoto, но са малко по-малко от началото на най-лайн Chrysler, в малък мащаб отдих на General Motors "стъпка-нагоре" пазарна концепция. (DeSoto би евентуално флип страни, се движат в една клисура над Dodge през началото на 1930-те.)

      За края на 1930, Dodge взе още една стъпка от добавяне на нови осем цилиндъра линия, за да допълнят съществуващите Старши шест цилиндъра. Това основно под формата на двойна линия с шест и осем модели продължи през 1934, и колите бяха постепенно рационализирания lengthened и в крак с преобладаващите тенденции на деня. A-дълго междуосие версия на останалите шест се добавят за 1934 и ще остане част от състав в продължение на много години.

      В Dodge линия, заедно с по-голямата част от продукцията на корпорация, бе restyled в така наречените "Вятър Stream" търсите 1935. Това беше лека форма на оптимизиране, което видях продажби забележително скок спрямо предходната година (въпреки че Dodge като цяло все още изостава на пето място за годината, след две години на задържате четвърти).

      Друг основен restyle пристигна за 25-та годишнина 1939 модели, в началото на страницата образец на който Dodge dubbed луксозните линейните серии. Те бяха отново напълно преработени за 1942. Въпреки това, само след като тези модели са били въведени, Япония на нападението срещу Пърл Харбър принудени до закриването на Dodge на пътнически автомобил монтажни линии в полза на войната производство.


      Втората световна война

      Chrysler е плодовит в производството на военни материали от 1942 до 1945 г. и Dodge в частност е добре известно, че и двете средните граждани и войници благодарен за тяхното трудно военни спецификационен камион модели. Започвайки с набърже превръща VC серия и развиващ се в отпразнува WC серия, Dodge изгради силна репутация за себе си, че лесно пренесени в цивилния модели след войната.
      Следвоенна година

      Гражданско производство на Dodge беше рестартиран от края на 1945 г. във времето, за модел 1946 година. В "продавач на пазара" от началото на следвоенен година, донесени от липсата на нови автомобили в цялата война, означаваше, че всеки automaker намерени лесно да продават превозни средства, независимо от недостатъците могат да имат. Подобно на почти всички други automaker, Dodge продава леко facelifted ревизии на нейните 1942 дизайн чрез сезон 1948. Както и преди, те са една поредица от шест цилиндъра модели с две отрежете нива (основно Deluxe или plusher персонализираната).

      Стайлинг не е бил първоначално Dodge силната точка по време на този период, макар и да започна да се промени от 1953 г. под ръководството на корпоративния дизайн главен Върджил Exner. В същото време, Dodge също представи своя първи V8 двигател-оригиналния дизайн на фамозен HEMI. С постоянно обновени стайлинг и все по-силни двигатели всяка година през 1960 г., Dodge намери готов пазар за продуктите си, както Америка, открити на радостите на магистралата пътуване. Това положение подобрено, когато Chrysler поетапно на липса DeSoto марка от своя състав, след 1961 г., оставяйки Dodge както на компанията само линия в средата на пазара.
      1958 Dodge диадема улан hardtop Coupe

      Dodge въвели компактен автомобил поле за 1961 с новите си улан седан (Вариация на Плимът на храбри). Въпреки че първоначално не е бил успешен, стрела диапазон, което дойде след като през 1963 г. ще се окаже едно от най-добрите продавачи разделение в продължение на много години.

      Chrysler го направят малтретиране посъветвани премине към намаляване на Dodge и Plymouth пълен размер линии за 1962 г., което е довело до загуба на продажбите. Въпреки това, те се обърнаха тази около през 1965 г. чрез завъртане на тези бивши пълен размер в "новите" средни модели; Dodge оживя на венче табелка с име по този начин, а по-късно добавили спортен fastback версия наречена зарядно, което се превърна в лидер на продажбите както и Победителят в НАСКАР верига.

      Пълен размер модели еволюира постепенно през това време. След като се възстанови предишното си състояние размери за 1965 г., на Polara и Монако са промени най-вече във външния вид за следващите десет години, или така. Уникални "фюзелаж" стайлинг е бил нает за 1969 г., след което е бил пристоен отново за 1974 година.


      Dodge е добре известно, днес за това, че даден играч в мускула кола пазар на края 1960 и началото на 1970-те. Заедно със зарядно, модели като диадема R / T и Супер Bee са популярни сред купувачите търсят резултати. В пика на тези усилия е въвеждането на претендента спортни Coupe и кабриолет (Dodge влизане в "пони автомобил" клас) през 1970 г., които предлагат всичко, от леки икономика двигатели до дивата надпревара готови HEMI V8 в една и съща опаковка.

      В усилията си за постигане на всеки сегмент от пазара, дори Dodge постигна ръка в Тихия океан на своите партньори Mitsubishi Моторс и привлечени им subcompact Колт да се конкурира с автомобили като AMC Gremlin, Форд Пинто, и Chevrolet Вега. Chrysler отношенията с Mitsubishi ще се окаже изключително важно в следващите години.
      Време на криза

      Всичко се промени в Dodge (и Chrysler като цяло), когато от 1973 г. масло криза удари Съединените щати. Запиши за Колт и някои модели на стрела, Dodge на състав бе бързо възприемат като крайно неефективна. В справедливост, това е вярно за повечето американски automakers по това време, но Chrysler също не бе в най-добрите финансови форма да направя нищо за това. Следователно, а General Motors и Форд са били бързо да започне намаляване на техния най-голям автомобили Chrysler (и Dodge) преместени по-бавно от необходимост.

      В много малко, Chrysler е в състояние да ползвате някои от другите си ресурси. Заеми на наскоро въведе Chrysler Хоризонт от техните европейски разделянето, Dodge беше в състояние да получи своята нова Omni subcompact на пазара доста бързо. В същото време, те се увеличават броя на моделите, внесени от Mitsubishi: първо дойде по-малък Колт (на базата на Mitsubishi на Mitsubishi улан линия, след това възраждане на претендента (въпреки че с нищо не повече от четири цилиндъра под капак, а не преуспяващата V8s отколе).

      По-голям Dodges, все пак, остават вкоренени в старите навици. В стрела е бил заменен с нов Аспен за 1976 г., и диадема и зарядно са ефективно заменя със Дипломат за 1977, която беше всъщност е любител Аспен. Междувременно, на огромния Монако (Royal Монако началото през 1977 г., когато в средата на големи диадема бе преименуван на "Монако") модели окачени около през 1977, губят продажби всяка година, докато накрая се заменя с "Св. Regis за 1979 след една година отсъствие от голямата кола пазар. При промяна на това, което се случи за 1965 г., "Св. Regis беше upsized диадема. Купувачите, разбираемо, са объркани и избра да пазаруват по конкуренция, а не разбера какво става в Dodge.

      Всичко дойде до главата, когато през 1979 г. Chrysler новия председател, Лий Iacocca, поиска и получи федерални гаранции по заеми от Конгреса на Съединените щати в опит да спаси компанията от задължението да подават фалит. С bailout пари в брой, Chrysler бързо ще работи по нови модели, които ще остави миналото зад.

    • K-автомобили и миниванове

      Първите плодове от Chrysler на катастрофата развитие програмата е известната "K-Кола," продава на Dodge дилъри като Овен (Plymouth Версията е почти идентична разчитат). Това основно и трайни предните колела шофиране платформа хвърлям хайвера си цяла гама от нови модели на Dodge през 1980-те. Най-забележителното от тях е първата по Caravan, един от най-важните автомобили в историята, не само защото той спомогна спаси Chrysler, но и защото това хвърлям хайвера си на изцяло нов пазарен сегмент, който остава популярен днес: на миниван.

      Други популярни модели на Dodge момента включваше turbocharged Дейтона, по средата с размер 600 и спортен възраждане на улан табелка с име. Оригиналът Omni останали в състав до 1990 година. В Dodge Дух седан е добър прием в редица пазари в цял свят. Dodge го продължат да внасят някои превозни средства от Mitsubishi, но спада по-голямата част от тях от 1993, така че клиентите ще се съсредоточи върху домашно отглеждани модели вместо това.

      До 1990-те години, имаше Chrysler връща си дългове и е готова да направи някои истински вълни на пазара. Dodge беше избрано като разделението да започне този процес, след като вече си е определено като "спортен" страна на фирмата. Но никой не е готов за истински Dodge да даде на света като нещо уникално като Вайпър, който характеризира една Ламборджини-инженерство V10 двигателя и съставни спортни Кабрио тялото. Това е първата стъпка в това, което се продава като "Новият Dodge." Втора стъпка е свеж нов безстрашен средни седан, напълно различен от официалния стил династия, които предшестват него.

      Безстрашен изтъквани какво Chrysler, наречено "кабината напред" стил, с колела избута до ъглите на шасито за максимално пътнически пространство. Те следват по тази идея в по-малък мащаб и с Стратус Neon, така въвежда за 1995 година. В Neon в частност беше хит, buoyed с умни маркетингова кампания и добро представяне.

    • В съвременната епоха

      Chrysler Corporation сляла с Daimler-Benz AG през 1998 г. под формата на DaimlerChrysler, изтъквани първоначално като "сливане между равни". Рационализиране на Chrysler на широк състав бързо се превърна в първия ред на ден, и сестрата на марката Dodge Plymouth бе избран за брадва. С този ход, Dodge сега се превърна в компанията ниска цена лидер, както и нейната ефективност разделение.

      Повечето модели, включително и храбър, и Стратус Neon, са били преработени в внимателен еволюционен начин по време на ранната 2000s като компанията чувствах нещата. Dodge първият опит на взаимодействие с германска страна на дружеството дойде под формата на новата Магнум спортно комби, въведена през 2005 г. като заместител на безстрашен. С участието на Chrysler първото включване на задните колела шофиране платформа след 1980-те и възраждане на HEMI V8 двигател, той е бил скромен успех. Но това е възраждането на зарядното устройство през 2006 г. на същата платформа, която е реално победител. Предлаганите в разнообразни модели, вариращи от много леки до много диви, тя бързо става основен претендент в средата на големината на пазара.

    • Допълнителна синергиите бяха разгледани под формата на широка платформа за споделяне на споразумение с Mitsubishi, които хвърлям хайвера си на калибър subcompact като заместител на Neon и (в ограничен начин) мъздовъздателят седан. В задната част на шасито пробег ще бъде използван в началото на 2008 г. да се построи чисто нов претендент, в същия стил като оригиналния 1970 Edition.

      През пролетта на 2007 г., DaimlerChrysler постигнато споразумение с Cerberus Капитал Мениджмънт да продаде почти му Chrysler Група дъщерно дружество, на което Dodge разделянето си остава част.

      През пролетта на 2008, Dodge освобождават търговска твърдят, че при покупка на Dodge средство, те ще се гарантира, че купувачът ще трябва да платите $ 2.99/gallon на газ разходите за следващите 3 години.

      Dodge Камиони

      През годините Dodge е станало най-малко толкова добре известен със своите камион модели както за своя огромен пътнически автомобил продукция.

      Още от началото на историята си през 1914, Dodge предложи леки камиони модели на заинтересовани купувачи. За първите няколко години, те бяха до голяма степен въз основа на съществуващите пътнически автомобили, но евентуално придобит собствените си шаси и тялото дизайни, както на пазара узряло. Светло-и средносрочни мито предлагани модели са на първо място, после тежкотоварни гама е добавен през 1930s и 1940-те.

      След Втората световна война и успешното прилагане на четирите колела шофиране с камион линия, Dodge въведе цивилно версия, че той нарича Power Wagon. На първия основана почти точно върху военната тип дизайн, варианти на стандарта камион линия евентуално са дадени 4WD и съща "Power Wagon" име.

      Dodge беше сред първите, които въвеждат кола-подобни характеристики на своите товарни автомобили, добавяне на плюшените Adventurer пакет през 1960 и предлагане седан подобни пространство в своята Club Cab органите на 1970-те години. Намаляването на продажбите и по-голяма конкуренция през 1970-те години накрая принудиха компанията да се откажа от своето средно-и тежкотоварни модели Един арена на дружеството е едва наскоро започнаха да въведете отново.

      Dodge представи това, което нарече "играчки за възрастни" линия, за да засили своята камион продажби в края на 1970 г., като се започне с ограниченото издание Лил "Червената Express пикап (с участието на видима голяма издокарвам стил отработените купища). Късно дойде по-широко достъпни магьосник. Други "играчки за възрастни" от Dodge включваше Macho Power Wagon и Street Ван.

      Като част от общия спад в областта на търговските превозни средства през 1970 г., Dodge елиминира техните LCF Серия тежкотоварни камиони през 1975 г., заедно с Bighorn и средни мито D-серия камиони, както и свързаното S Серия училищни автобуси бяха спаднал през 1978 г. . От друга страна, Dodge, произведени няколко хиляди pickups за Съединените щати Военни под CUCV програмата от края на 1970 г. в началото на 1980-те.

      Продължаване на финансови проблеми, означаваше, че дори и Dodge на лекотоварните модели - преименуван като Рам PICKUP линия за 1981 - са били пренесени с най-минимални за новости до 1993 година. Но две неща помогнаха да съживи Dodge на съдбата през това време. Първо беше тяхното въвеждане на Cummins "мощна и надеждна Серия Б турбо-дизелови двигателя, като опция за 1989 година. Това нововъведение повдигнати Dodge профила сред тежки камиона купувачи, които необходима голяма мощност за теглене или големи натоварвания. А Дакота компактен пикап, които по-късно, предлагани от клас-ексклузивен V8 двигател, също е привлекателна равенство.

      Dodge представи Рам на всички нови "големи издокарвам" стайлинг лечение за 1994 година. Освен това му мигновено polarizing изглежда, експозицията беше придобит чрез използване на нови камиони за хит ТВ шоу Уокър, Тексас Рейнджър участието на Чък Норис. Новият Рам също черта съвсем нов интериор с конзолата кутия достатъчно голям за да притежават преносим компютър, или вентилация и радио контрол, които са били предназначени да се използват лесно, дори с ръкавици Включено. А V10 двигател, получени от този, използван в Вайпър спортна кола също е ново, и по-рано, предлагани Cummins турбо-дизел остават на разположение. По-малката Дакота е преработени в една и съща вена за 1997 г., като по този начин даде Dodge камиони окончателно "лице", които ги с изключение на конкуренцията.

      Овена е преработени отново за 2002 г. (и Дакота, последвано през 2004 г.), основно за развитието на оригинала, но сега с участието на възраждането на Chrysler на легендарния HEMI V8 двигател. Нови средни мито шаси-кабина модели бяха въведени през 2007 г. (със стандартна Cummins турбо-дизел мощност), като начин за постепенно се Dodge върна в бизнеса камион пазар отново.

      За времето, през 1980 г., Dodge също внасят линия на малките pickups от Mitsubishi. Известна като D50 или (по-късно) за оплождане 50, те са били проведени като временна мярка, докато Дакота продажби евентуално направи, внесени камиони без значение. (По ирония на съдбата, Mitsubishi е по-скоро от закупените Дакота pickups Dodge и restyled им в собствените им Raider линия за продажба в Северна Америка.)

      Ванове

      Dodge беше предложена панел доставка модели за много години от основаването си, но първата им цел вградена ван модел пристигна за 1964 с компактен A Series. Въз основа на Dodge побягвам платформа и използване на неговите доказани шест цилиндъра или V8 двигатели, на А-серията беше силен конкурент за вътрешните си съперници (от Форд и Шевролет / GMC) и умалителен Фолксваген Transporter линия.

      Тъй като развитието на пазара, обаче, Dodge осъзнах, че по-големи и по-силен ван линия ще бъдат необходими в бъдеще. Така Серия Б, въведена за 1971, които се предлагат и двете коли като комфорт в своя спортист пътнически линия или експанзивен стая за оборудване и материали в своята търговец товари линия. А шаси-кабина версия беше също така се предлагат, за употреба с по-голям товар кутии или flatbeds.

      Подобно на камиони, все пак, Chrysler на злокобен финансови проливи на късното 1970s изключено големи промени за микробуси в продължение на много години. Rebadged като Рам Ван и Рам Wagon за 1981 г., тази вековна дизайн, извършвана с малко повече от козметични промени по целия път до 2003 година.

      DaimlerChrysler за сливане от 1999 г. даде възможност на Dodge да проучат нови идеи; оттам Европейския-оформена Mercedes-Benz Sprinter линия на микробуси доведоха отново и получи Dodge стайлинг лечение. Преработен за 2006 г., като 2007 модела, икономическото дизелов двигател Sprinters станаха много популярни за града употреба сред доставка компании като FedEx и UPS през последните години.

      Dodge също предлага товари версия на своя най-добре продаваната Caravan в продължение на много години, на първо наричаш мини Рам Ван (име, първоначално прилагани на краткосрочната Междуосие B-Серия Рам ванове) и по-късно презапис го Caravan C / V (за "Карго Ван").
      Спорт Нови автомобили

      Dodge първият опит с нещо като спорт ютилити превозно средство са били наблюдавани в края 1950s с windowed версия на техния стандарт панел камион известен като града Wagon. Те са били построени в същия стил през средата на 1960.

      Но разделението не влиза в SUV сцена в сериозен до 1974 г., с цел вградена Ramcharger. Предлагането на тогавашните-популярните открит на каросерията и Dodge на мощен V8 двигател на Ramcharger е силен конкурент за товарни автомобили, като Форд мустанг, Chevrolet нетактичност и международни жътварка Скаут II.

      Веднъж пак, все пак, Dodge останах с остарели продукти през 1980 г., както на пазара еволюира. В Ramcharger окачени върху през 1993 г. с незначителни промени, но не е бил заменя заедно с останалата част на камиона линия за 1994 година.

      Вместо това, Dodge опита нещо ново през 1998 година. Използване средата размер Дакота пикап на шасито като база, те построи четири врати Durango SUV с място за седем души и създаде нова ниша. Размер между малките спортни автомобили (като Chevrolet нетактичност и Форд Explorer) и по-големите модели (като Шевролет Тахо и Форд експедиция), Durango е така малко по-малко и по-малко от всичко. На актуализираната версия за 2004 г. е нараснал малко във всички измерения, превръщайки се в пълен размер SUV (и по този начин е малко по-малко ефикасни), но е все още големина между повечето от конкурентите си от двете страни на пътеката.