IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

турбиниране на лачети 1.4


  • Не можете да пишете в тази тема
1 отговор на тази тема

#1 emosms

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 10 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 25 March 2020 - 12:01 PM

Здравейте,

да попитам за някакво инфо/ източници, относно какъв е ресурсът на двигател 1.4 за Dawewoo лачети хечбек, 94 кс, както и за компоненти за турбо мод.

 

Колата е с "фабричен" ГИ на BRC, който ще си остане.

Познат, който прави такива неща по колите си, каза че е реалистична модификация до 30 коня отгоре, или 0,5 бара (по спомени).
Това, с конкретния мотор, ще иска ли смяна на бутала и биели и мотора има ли ресурс да се напъне с толкова (33% отгоре)?

Откъде да започна, като събиране на части, къде да търся?

Самия турбокомпресор предполагам.

Ок ли ще е без интеркулер, или ще е по-добре, за по-равномерна мощност и по-малко проблеми?

 

Струва ли си обмисляне на вариант с чарджер? По-лесно ли се намира и монтира?

Доколкото въобще си струва за тази кола и този мотор :)
Но ако я подържа още, не мога да и взема никакви пари, а си е ок като цяло.

 


Този пост е редактиран от emosms: 25 March 2020 - 12:02 PM


#2 Vento

Offline

    професионален шофьор

  • Модератор
  • 4,272 Мнения:
  • Репутация: 11

Публикувано 25 March 2020 - 01:14 PM

Колко пари си заделил за тоя проект или е само силно желание? Защото под 2-3 бона нищо смислено няма да стане, освен да се счупи. А цялата кола струва толкова и едва ли е оправдано. Много по-разумно е да я махнеш, да добавиш цитираната сума и да си вземеш кола с оригинално принудително пълнене, защото разликите са огромни и там нещата са сметнати, а компонентите паснати да работят оптимално един с друг. А ако заложиш на VW групата (примерно), с минимални средства за приличен чип нещата се получават много добре - 20-25% на масовите 1,8T и над 30% при повечето TDi-мотори. Т.е. за същите пари ще караш много по-надеждни 150-200 коня, а не 120 с шанс всеки момент нещо да се счупи.

Така че такива "проекти" умират още в зародиш...

И не знам защо всеки ден се излюпва нов ентусиаст (без пари и без теоретична и практическа подготовка), който е чул за турбото и хайде да го качваме и на моята кола. Ама то не е да метнеш една турбина под капака и да даваш газ. Иска се да попрочетеш доста теория (има и тук достатъчно), да се сблъскаш отблизо с няколко проекта на приятели, за да разбереш, че нещата далеч не са прости.

Успех!


D.
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение
Публикувано изображение







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.