Любителско Автомобилно състезание „Италианско Преследване 2011”
ОРГАНИЗАЦИЯ
1.1. Адрес на организатора
СК „Делта мотор спорт” СНЦ, с адрес на регистрация: гр. Варна, ул. „Дрин” 10, с терен за провеждане на състезанието: картинг писта „Варна”, кв.Виница, м-т горна Трака.
Тел. за контакт:
052/ 71 70 77
0899/ 901 981 – Теодора Ваканина
1.2. Валидност на състезанието
- I кръг от автомобилното състезание, тип италианско преследване –12.03.2011
1.3. Програма на състезанието
Събота 12.03.2011г.
15:00ч.- тренировки клас А
15:30ч. – тренировки клас Б
Неделя 13.03.2011
07:30 – разпределяне на участниците по паркингите
08:00 – 08:40ч – Официални тренировки клас А
08:40 – 09:30ч - Официални тренировки клас В
09:50ч – Провеждане на техническа конференция и инструктаж със състезателите
10:00ч – Старт на състезанието
Закъснели участници за техн.конференция не се допускат до състезанието.
1.4. Име и характер на състезанието
Състезание на затворен маршрут от типа на „Италианско преследване”.
Състезанието се провежда по двойки с класиране на четирите най-добри времена за полуфинал и след пряка елиминация по схема, финал.
1.5. Пълно описание на състезанието
Обща дължина на трасето – 3150 метра /1 обиколка – 1050метра/ , ширина на трасето – 9 метра, с един шикан
Брой обиколки – 3 пълни обиколки
Капацитет на трасето – два състезателни автомобила
Категории на автомобилте – клас А – до 1600 куб.см и клас В – над 1600 куб.см.
Посока на движение – обратна на часовниковата стрелка
Начин на стартиране – национален флаг
Начин на времеизмерване – електронен хронометър
1.6. Информационно табло – 2 бр. / пропусквателен пунк 1 / до касата на пистата/ и пропусквателен пункт 2 / в бокса до Пейтбол игрището/
1.7. Официални лица
2. ДОПУСТИМИ АВТОМОБИЛИ
До участие се допускат автомобили, които отговарят на изискванията на приложение „Ж” на FIA, наредбата на БФАС за съответната година и настоящия правилник: /стандартно произведени туристически автомобили/
- клас A - до 1 600 куб. см
- клас Б- над 1 600 куб. см
С един автомобил могат да се сътезават няколко пилота.
За участниците в клас А не се допуска използването на състезателни гуми – сликове.
За участниците в клас Б няма ограничения в изполването на гуми.
3. СЪСТЕЗАТЕЛИ И ВОДАЧИ
До участие в състезанието се допускат състезатели и водачи, които притежават:
4. ЗАСТРАХОВКИ
Задължителна гражданска отговорност на състезателния автомобил. Желателна е застраховка на автомобила и състезателя, специално за състезанието. Автомобили нерегистрирани съгласно ЗДП и ППЗДП, задължително трябва да имат тридневна застраховка АВТОКАСКО за самото състезание .
5. ТЪЛКУВАНЕ НА ПРАВИЛНИКА
Спортните комисари са компетентните лица, при случаи непредвидени в настоящият правилник.
6. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ВОДАЧИТЕ
Основно задължение на водачите е да не напускат очертанието на трасето.
Те са длъжни при нужда да вземат необходимите и възможни мерки, за да не допускат произшествия.
Не се допуска изпреварване на автомобили. При застигане на автомобил по малко от 50 метра, се прекъсва сесията и се елиминира застигнатия състезател, по преценка на спортните комисари, с оглед безопасността на състезанието.
Спиране на състезанието при подаване на червен флаг, като всеки състезател е длъжен да спре обиколката и освободи трасето.
Движението по трасето на водача /по време на тренировките и състезанието/ без каска и колан е ЗАБРАНЕНО и се наказва с изключване от състезанието.
7. ОРГАНИЗАЦИЯ НА СТАРТА И ПРОВЕЖДАНЕ НА СЪСТЕЗАНИЕТО
Това е тип състезание, при което от две различни точки на пистата тръгват едновременно в една и съща посока два автомобила. Те не се преследват един друг, а гонят времето, за което ще приключат обиколката си. По-бързият елиминира по-бавния. Стартът и финалът за единия представляват едно и също място на пистата, а стартът и финалът за другия участник в двойката е друга точка от пистата. Реално двете коли не се засичат никъде.
Всяка двойка автомобили съобразно жребия си в своя клас, се явява на старта в две различни точки:
Старт I А/В – нечетни
Старт II А/В – четни
Сигнализацията на старта се дава с национален флаг, при подаден сигнал от спортните комисари за чисто трасе / 5,4,3,2,1, СТАРТ.../
8.СИГНАЛИЗАЦИЯ И ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕ
8.1. Сигнализацията по време на състезанието се извършва с флагове от разположени по трасето маршали.
-национален – старт
- зелен –редовен старт и чисто трасе – показва се по време на първата обиколка
- червен – състезателят е длъжен да спре, като освободи трасето от най-близкият изход.
- бяло-черен, диагонално разделен – показва се на състезател, който ще бъде наказан с наказателни секунди, заради извършено нарушение, като състезателя има право да се довърши обиколките.
- кариран – край на сесията, тренировката или състезанието - показва се при пресичане на старт-финалната линия и състезателят е длъжен да напусне трасето незабавно към закрития парк.
- жълт – опастност, изпреварването забранено, намали скоростта
- син – показва се на пилот, който е застигнат с 1 обиколка
8.2.Времеизмерването се извършва с електронни хронометри от двама хронометристи на старт-финалната линия за всеки състезател индивидуално.
8.3. По време на състезанието се води протокол за реализираните времена от състезателите и класирането им. След приключване на състезанието се съставя протокол за окончателно класиране, който се изнася на Информационното табло.Всеки участник може да получи протокол след края на състезанието.
9.НАКАЗАНИЯ И САНКЦИИ
9.1. ФАЛ-СТАРТ е налице, когато водачът премине стартовата линия преди вдигане на флага. Водачът – нарушител се наказва с 5 наказателни секунди или се дисквалифицира по преценка на спортните комисари. Като при наказване с време, състезанието няма да бъде спряно, а нарушителят ще бъде уведомен при първата си обиколка с флаг бяло – черен диагонал за свото наказание.
9.2. При разместен шикан, водачът-нарушител се наказва с 3 наказателни секунди.
8. КЛАСИРАНЕ
8.1.Класирането се извършва на база консумираното време с точност до 1 секунда за пълни три обиколки, направени по време на квалификациите.
8.2.Класиралите се до 4-то място включително, се явяват на полуфинал и формират двойки както следва:
1-ви срещу 3-ти, по време от квалификациите
2-ри срещу 4-ти, по време от квалификациите
За финала се класират двамата състезатели с по-доброто време от двете полуфинални гонки.
Старта, от който ще стартира съответният пилот в полуфиналите и на финала се определя чрез жребий.
Полуфинала и финала се провеждат на принципа на директни елиминации.Победител е пилота елиминирал своят противник на финала, като загубилият състезател от финала се класира на 2-ро място.Трето и четвърто място се определят на база по-добро време в полуфиналните серии, а класирането след 4-то място се прави на база постигнато време в квалификациите
9.НАГРАДИ
9.1.За победителите в отделните състезания в клас А и клас Б:
1-во място – купа + награди от спонсорите + рекламни материали
2-ро място – медал + награди от спонсорите + рекламни материали
3-то място – медал +награди от спонсорите+ рекламни материали
Всички състезатели получават персонални карти с отстъпка за боулинг в Боулинг Бар „Екскалибур” – МОЛ Варна.
10. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
10.1.Организаторът си запазва правото при възникване на непредвидени обстоятелства да отложи или отмени състезанието изцяло или отчасти.
10.2.Всички състезатели, които вземат участие в състезанието се счита, че познават настоящия правилник и се задължават стриктно да го спазват.
Организаторът не поема никаква отговорност към състезателите или трети лица за щетите и загубите, причинени пряко или непряко от водачите или техните автомобили. Тази отговорност се носи от непосредствените им причинители
http://www.facebook.... ... 0809034707#!/notes/Картинг-писта-Варна/Правилник-Италианско-преследване-2011/186626491374286