-турбината не е с променлива геометрия и не прави мизерии, не е толкова чест консуматив
-помпата е с ел.управление бош, практически няма дертове с нея, най-голямата поразия е да протече/просълзи, но с една нова гарнитура всичко е като ново
-стандартен евтин съединител - 300-400лв не повече
-некапризен към нафтата, върви на доста различни смеси със съмнителен произход, типични за нашата географска ширина

-доста по-евтин чаркаляк за ДТИ спрямо ДЦИ
-по-малко зависим откъм датчици и електроника спрямо ДЦИ-то
-по-дуракоустойчив матор
Негативи на ДТИ:
-доста по-шумен от ДЦИ
-по-тромав и муден откъм вървеж е
-по-стар и по-"спартански" изпълнен мотор, за някой е плюс, за други минус
-малко по-голям разход спрямо вървеж на ДТИ спрямо ДЦИ
-за жалост и този двигател иска смяна на масло и филтри на всеки 10 000/12 500/ 15 000 км

Нещата малко са на кантар - по-голям вървеж + по-нисък разход и по-нисък шум в купето за ДЦИ-то за сметка на много по-скъпата подръжка спрямо ДТИ-то. Ако искаш кола, мотор който да върши работа без да капризничи много, много с някой минуси, като малко по-високия шум и по-малкия ряз и тяга, но с много по-евтина и по-лесна подръжка - вземаш ДТИ-то.
Писах само от гледна точка на ДТИ, понеже карам такъв 98кс вече 2-ра година.
Сега кой мотор бил по-нов, кой по-стар и на кой колко живот му оставал...подържан дизелов двигател може да изкара няколко пъти по 15-20 години. Въпроса е какво точно искаш от колата и на каква бройка ще улучиш...
Този пост е редактиран от lenin89: 24 April 2013 - 11:56 PM