IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

моят малък проект в сузуки балено


  • Не можете да пишете в тази тема
35 отговора на тази тема

#1 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 29 June 2016 - 01:14 PM

здравейте, все още не съм започнал монтаж, но повечето неща са налични така че реших да си пусна проектчето и постепенно да напредвам. Не бързам за никъде, пък и финансите ми са силно ограничени, така че процеса ще се проточи. Засега ще започна с наличните компоненти, като в последствие ще кача и техни снимки. Колата, в която ще се монтират компонентите е сузуки балено комби 2001 г. Комбито е неугледно и доста далеч от тунинг идеята, но аз обичам музиката в колата ,така че с каквото разполагам ще се монтира в него.
- на първо място е плеъра-pioneer dex-p99r, не намерих негови спецификации, но този се доближава до него http://www.pioneerel...ceivers/DEX-P1R ;
- мидове- два чифта http://caraudio-bg.c... Zero GZUK 65SQ ;
- среди- http://caraudio-bg.c... Zero GZUF 60SQ ;
- високи- все още не разполагам с такива, предстои закупуване, но тъй като няма добри оферти за втора ръка ще се купуват нови и най-вероятно от същата серия като мидовете и високите. Мисля да дам малко повече парички и да взема това http://caraudio-bg.c...Zero GZUT 25SQX. Лошото е че в Авал ги няма или поне аз не ги видях, така че не знам в София магазин, където могат да се чуят;
- суб - от старата кола ground zero 10xd-al http://www.sgcarmart...iew.php?ID=8088, като ще му правя нова кутия по комбито;
- захранващи кабели ground zero 50кв., пак втора ръка ги взех и то доста изгодно;
- сигнални не съм купувал все още;
- усилватели за мидовете- два audison srx2s http://amp-performan...ison-srx2S.html ;
- усилвател за среди и високи- audison srx4 http://www.wooferset...-amplifier.html ;
- усилвател са суб-а - audison srx1 http://magnitola.ru/...x-1-p-2890.html ;

- ченджър pioneer cdx p670 http://www.disc-play...r-cdx-p670.html. Купих го чисто нов много изгодно, просто беше последна бройка като ликвидация на залежала стока;
- имам и някакъв кондензатор http://autoazart.ru/...0000008169.html. От доста време седи така в шкафа така че ще го закача и него.

Повечето неща са купувани втора ръка, за да спестя пари, като някои компоненти са от старата кола и ще ги ползвам отново. С монтажа, както написах по-нагоре, все още не съм започнал. Предстои като начало подмяна на алтернатора с по-голям, смяна на акумулатора и облепване на пода и багажника с изолация.

Целта на проекта беше да не се ползват филтри, тоест активна система, но след малко разяснения от Ники отSounddoctros на тунинг шоуто , се оказва че може би не съм преценил добре компонентите и не знам дали ще се получат нещата с този плеър и тези усилватели. Засега е това, в събота или неделя ще кача малко снимки на наличните неща и ако имам малко късмет и на новия алтернатор.

Този пост е редактиран от cronen: 29 June 2016 - 01:15 PM

  • daimer харесва това
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#2 Lenin89

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,656 Мнения:
  • Репутация: 351

Публикувано 29 June 2016 - 08:43 PM

Ще следя темата, много за коментиране има ама аз не съм капацитет :D , така че само ще чета. 
Хубави компоненти, дано получат хубава среда и условия. Само нещо суба...таковата някоя яка 12-ка или по-стабилна 15-ка ми се искаше...с нещо към 2киловата да го храни :D


Измервам безплатно реални T/S параметри с Dayton AudioDATS V2 !

#3 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 30 June 2016 - 02:50 AM

Ще следя темата, много за коментиране има ама аз не съм капацитет :D , така че само ще чета. 
Хубави компоненти, дано получат хубава среда и условия. Само нещо суба...таковата някоя яка 12-ка или по-стабилна 15-ка ми се искаше...с нещо към 2киловата да го храни :D

 

Имам идея за по-голям суб, но нямам пари в момента. За да взема нов, трябва да продам стария, а в момента никой не купува и ще ми се наложи да го подаря на някой за без пари. Идеята е да правя колата без да фалирам, затова ще се ползват доста неща от старата кола и всичко ще се прави на етапи, просто мизерията е доста голяма и ако взема суб в момента това ще ми обърка финансите тотално. 


Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#4 gravito

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 488 Мнения:
  • Репутация: 3

Публикувано 30 June 2016 - 05:11 AM

Плеара ми харесва даже много ,ама много усилвател много нещо ,според мен трябва да опростиш малко схемата. За мидовете един усилвател ще е достатъчен според мен ,средите и високите,ще разделиш пасивно ,и от гейна ще оправиш разликата в чуств. за да не се налага да слагаш съпротивления.От плеара 1.2KHz -6dB /oct и си готов ,колкото толкова (като филма). Иначе алпин ама и те не са китка за мирисане . За високите имам  GZHT 25SQ при мен ,ако искаш мога да поръчам едни SQX-ове хем и аз да ги чуя ,пусни едно лично или звъни един телефон. 


www.facebook.com/sounddoctorsbg <!-- m -->http://sounddoctors.eu/<!-- m -->

#5 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 30 June 2016 - 05:45 AM

И аз мислех да мина с един, но в последствие изкочи един srx2s в продавалника. Не бях виждал обява за читав srx2s от много време и просто не устоях и го взех, без да знам дали ми трябва.  Усилвателите са налични така че мисля просто да разклоня сигналния за мидовете към двата усилвателя и готово. Имам разклонители за сигнал имам и два дистрибуторни блока куче марка за захранващите кабели, така че ще гледам да го направя пригледно. За високите малко по-натам ще ти се обадя,  просто трябва да карам по ред, а сега на  първо място предстои смяна на алтернатора и акумулатора.


Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#6 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 02 July 2016 - 01:09 PM

малко снимки

Прикачен файл  IMG_20160702_123213.jpg   131.72K   5 Брой сваляния

 

 

Прикачени файлове


Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#7 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 02 July 2016 - 01:53 PM

днес нямаше как да разкача алтернатора, защото колата ми трябваше, пък и родата си има работа и нямаше кой да помага, така че остава за следващата седмица. Единствено като го погледахме, на пръв поглед е едно към едно с опелски, даже чичата извади един останал от неговия опел и ги сравнихме колкото можахме. Колата в момента е със 70а алтернатор и акумулаторче 54а . Често да си кажа не знам дали се налага да сменям алтернатора, но засега планът е да си намеря 120а с идентично  захващане и да сложа по-голям акумулатор. С малко преправяне може да се побере 75а без проблем, като засега съм се насочил към този http://www.tristan02..._MORE/b/1/1/2/3, по-скъп не мисля да взимам, а по-голям не може да се побере, така че се надявам да е достатъчно.


Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#8 daimer

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 476 Мнения:
  • Репутация: 81

Публикувано 02 July 2016 - 04:22 PM

Напомняш ми за моите врътки - рязане на фабричното гнездо за акумулатор и търсене на голямо динамо :D Всички по моргите ме гледаха тъпо като им казвам, че имам намерение да навра динамо от 2.5тди на 1.0 корса :D

 

Ще следя проекта с интерес! Единствено кондензатора не знам каква работа ще ти върши, ма може и да помогне малко при по-ниски нива.

 

Успех, и чакаме развитие!



#9 Lenin89

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,656 Мнения:
  • Репутация: 351

Публикувано 02 July 2016 - 06:22 PM

Мисля, че АГМ акумулаторите не са вече чак толкова скъпи, че да не се купи такъв. Още повече че по-голям обикновен акумулатор като 100Ah капацитет да речем, може да се държи многоооо по-зле от един 60А АГМ-мски. 

Аз лично карам от 2 години  с АГМ-ски 80Ah на Exide, взех го навремето на разсрочено плащане, че тогава бе 400лв, сега е под 300лв и не виждам смисъл да се набиват пари в обикновенна батерия. Хората вече ползват литий и прочие, ние сме още в каменната ера. Така че ако ще ползва колата за проект, да се тръгне от захранването по пътя към звука, а не отзад напред...

ПС: Акумулатора съм го използвал и за спл-ски изтезания и никак не съм го жалил. Не съм го зареждал никога все още, като продължава да държи 12.83волта в спокойно състояние.

Аз филтрирането бих го направил другояче, без пасивни елементи.

Суба си отива на суб канала.
Високите на техния си.

Средите и мидбасите се слагат на един канал, на този за mid, като активно се разделят през кросовете на ампа. LPF за мидбасс и HPF за средите, отгоре и отдолу се покриват от плеъра. Дълбочините на срез и фазите се наместват адекватно инак става буламач. Примерно аз винаги избирам срез между мидбас и сред около 250-400hz, като разбира се ползвам адекватните говорители и ампове за това. Така се избягва ограничението от 1.2khz на канала на високите и смесването на филтрациите - активна/пасивна. ВАЖНО-средите и мидбасите трябва да са максимално близо, инак не може да се използват адекватно времекорекциите.

Бих разкарал единия srx2s и бих сложил 4-рите мидбаса на единия амп на 2 ома на канал. 

Карал съм с 4 усилвателя и знам каква боза става, монтажа става сизифовски труд, инсталацията става - безкраен филм и въобще никак не е лесно, особено спазвайки поне основните ЕММА правила или най-малкото тези за безопасност.

Кондензатора и той ще допринесе за нервите в монтажа, аз мойте ги разкарах в олх-а и с парите си купих по-дебели кабели...

Следя темата....алтернатора не го мисли толкова, освен ако не обичаш да "гърмиш" яко...просто направи един big 3 upgrade.
 


Измервам безплатно реални T/S параметри с Dayton AudioDATS V2 !

#10 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 03 July 2016 - 08:37 AM

за акумулатора може и да се напъна за по-качествен. 70 лева е разликата между формулата и агм на монбат 70а, тоест от 140 лева на 210, но повече не давам. Целта е да покажа че и с малко пари човек може да постигне много, стига да иска. Нищо от компонентите който посочих не струва повече от 200 лева. Усилвателите ми излизат по около 130 средно на машинка, при условие че има изтребители, които искат по 100 лева за магнат и тъндър. Мидовете, вярно пише 360 нови, но колегата TEAM RUDOZEM да е жив и здрав,  ми ги даде за 320, тоест 160 на чифт. Средите, същата работа, 360 нови, спазарих ги на 180. Суба дърт пръч, но още клати.  Взех го преди 4-5 години за 180, тогава бяха скъпи. Плеъра, за него не знам, пробвах да го слагам преди време на старата кола, но  нещо не се получи. Вариантите са два- не можах да го свържа или е развален, но за него времето ще покаже. За усилвателите и кондензатора не отстъпвам, влизат всичките. Имам идея за подредба, която ще спести място и кабеляк, пък и не бих продал усилвателя. Аз съм от онзи тип хора, които се привързват към вещите си, така че вариантите пак са два- да седи в шкафа или в колата. Няма да е лесно, но пък лесното не е интересно, така че поемете дълбоко въздух, отпуснете се и гледайте сеир ;)


Този пост е редактиран от cronen: 06 November 2016 - 04:35 AM

Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#11 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 14 July 2016 - 04:03 AM

малко развитие, за да не помислите че съм се отказал. Denso сенсей и неговият 120 амперов заместник, българско производство.Прикачен файл  IMG_20160714_052441.jpg   80.99K   1 Брой сваляния

Този пост е редактиран от cronen: 14 July 2016 - 04:07 AM

Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#12 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 23 July 2016 - 02:14 PM

напредваме бавно. Алтернатора с малко преправяне вече е в колата.Смених японските акумулаторни клеми с нормални(в София не си харесах клеми, така че ги поръчах от Хасково и мисля че не сгреших), за да си сложа нормален акумулатор. Подсилих масата, като оставих и старата. Не можах да подсиля кабела дето идва от алтернатора. Болта на алтернатора идва къс и кабелната обувка на новия кабел не може да се стегне качествено, но съм измислил начин да се справя със ситуацията.  Купих нов акумулатор http://akumulatori.b...5Ah Silver#info. Досвидяха ми се парите за по-хубав, така че и този ще свърши работа. Носих захранващите кабели на момчетата от Аудио вандал да ми кербоват кабелни обувки. Аз им сложих допълнително изолирбан, термошлаух  и най-отгоре гофре. Кабелите, които бяха свързани към старите клеми си ги правих сам с клещи, чук и наковалня. Може да не са професионални, но за мен са със задоволително качество. Засега е това.

Прикачени файлове


Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#13 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 24 July 2016 - 04:24 AM

не съм специалист и често половината от това дето си написал не го схванах :D . Знам само че алтернатора е монтиран, замериха го за гаранцията на акумулатора и човека каза че си държи стабилно около 14v, даже не го питах колко точно. Аз лично още не съм го мерил, защото си скъсах сондите на мултицета и не съм взимал нови. Работи и нямам проблеми, на този етап това ми е достатъчно. За суб-а няма какво да коментирам, всичко е пари и е лошо когато ги няма човек. Относно багажника, имам някои идеи които да ми спестят пространство, но няма смисъл да пиша какво съм намислил, защото още не съм сигурен дали ще се получи. Комбито съм го взел за багаж и да ходя за риба, така че голяма част от багажника трябва да остане функционална.


Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#14 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 28 July 2016 - 01:52 PM

продавам част от нещата
http://olx.bg/ad/pro...ro-ID6b6Y2.html
http://olx.bg/ad/pro...ro-ID6aZBQ.html


Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник

#15 cronen

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 367 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 16 August 2016 - 12:19 PM

Да направим разбор на свършената работа:

1. Прекарах захранващия кабел до багажника. Досега най-големия кабел, който съм прекарвал беше 25кв в опел астра, но този ми разказа играта. Първо за астрата има тонове изписано със снимков материал, как и къде се прекарва захранващ кабел. Тук с тази бабешка кола се явявам нещо като пионер и откривател :D . Както и да е, в коша на сузукито не  намерих удобна дупка, която да разширя и да вкарам кабела, така че трябваше да си направя нова. Тегава работа, ламарината разделяща двигателния отсек от купето е дебела минимум 5мм и мястото дето ми се видя подходящо беше изключително неудобно за пробиване. Около два часа ми бяха необходими да направя достатъчно широка дупка за гофрето, но се справих без да поломя колата. Пуснах кабела  до багажника, като ми остава да пусна и кабели за говорителите. Взех 2х0,75 за средите и високите и съм си поръчал 2х1,5 за мидовете, мисля че е достъчно. Ще прекарам кабелите, ще ги надпиша и ще ги навия в отсека под волана. Има достатъчно място и там ще изчакат по-нататъчна обработка.

2. По другия праг пуснах сигналните- три комплекта phoenix gold. Не са кой знае какво, но ще свършат работа. Пластмасите на този праг направо ги затворих, там няма да пускам захранващи. Всички захранващи ще вървят от едната страна, като няма да ги пускам в  гофре защото няма да мога да затворя капаците на праговете. Отпред под волана ще се разклонят за лявата и дясната страна.

3. Продадох субчето и единия усилвател. Просто ми идва слабичко и реших да търся нещо малко по-мощно. Може да погледнете темата ми в говорители и да дадете мнение за нещата, към които съм се насочил.

Засега е това от мен.

Прикачени файлове


Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от аматьори.Професионалистите са построили Титаник







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.