IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

турбиниране на лачети 1.4


  • Не можете да пишете в тази тема
3 отговора на тази тема

#1 emosms

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 12 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 25 March 2020 - 12:01 PM

Здравейте,

да попитам за някакво инфо/ източници, относно какъв е ресурсът на двигател 1.4 за Dawewoo лачети хечбек, 94 кс, както и за компоненти за турбо мод.

 

Колата е с "фабричен" ГИ на BRC, който ще си остане.

Познат, който прави такива неща по колите си, каза че е реалистична модификация до 30 коня отгоре, или 0,5 бара (по спомени).
Това, с конкретния мотор, ще иска ли смяна на бутала и биели и мотора има ли ресурс да се напъне с толкова (33% отгоре)?

Откъде да започна, като събиране на части, къде да търся?

Самия турбокомпресор предполагам.

Ок ли ще е без интеркулер, или ще е по-добре, за по-равномерна мощност и по-малко проблеми?

 

Струва ли си обмисляне на вариант с чарджер? По-лесно ли се намира и монтира?

Доколкото въобще си струва за тази кола и този мотор :)
Но ако я подържа още, не мога да и взема никакви пари, а си е ок като цяло.

 


Този пост е редактиран от emosms: 25 March 2020 - 12:02 PM


#2 Vento

Offline

    професионален шофьор

  • Модератор
  • 4,272 Мнения:
  • Репутация: 11

Публикувано 25 March 2020 - 01:14 PM

Колко пари си заделил за тоя проект или е само силно желание? Защото под 2-3 бона нищо смислено няма да стане, освен да се счупи. А цялата кола струва толкова и едва ли е оправдано. Много по-разумно е да я махнеш, да добавиш цитираната сума и да си вземеш кола с оригинално принудително пълнене, защото разликите са огромни и там нещата са сметнати, а компонентите паснати да работят оптимално един с друг. А ако заложиш на VW групата (примерно), с минимални средства за приличен чип нещата се получават много добре - 20-25% на масовите 1,8T и над 30% при повечето TDi-мотори. Т.е. за същите пари ще караш много по-надеждни 150-200 коня, а не 120 с шанс всеки момент нещо да се счупи.

Така че такива "проекти" умират още в зародиш...

И не знам защо всеки ден се излюпва нов ентусиаст (без пари и без теоретична и практическа подготовка), който е чул за турбото и хайде да го качваме и на моята кола. Ама то не е да метнеш една турбина под капака и да даваш газ. Иска се да попрочетеш доста теория (има и тук достатъчно), да се сблъскаш отблизо с няколко проекта на приятели, за да разбереш, че нещата далеч не са прости.

Успех!


D.
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение
Публикувано изображение

#3 emosms

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 12 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 11 September 2020 - 05:22 AM

Пак чопля по темата. Бюджета разбира се че е нисък, за тази кола.
Основно което си мисля, че искам да постигна, е как развърта оборотите в началото - да ускорява по-бързо.

 

Не съм на етап смяна на автомобил - този е в прилично състояние и има още да го почупвам (причинх му много външни забележки, освен че го тунинговах с джанти, стерео и ксенон).
Иначе, искам да имам и някое малко джипче за офроуд, по-натам може и семеен да стана - пътища много за смяна на автомобил...

 

Като гледам турбини втора употреба от италиански/френски дизели, няма да е толкова скъпа (самата турбина), дори да трябва да се рециклира (ако не е съвсем отишла).

 

Първоначалната питанка е, за 1.4 кола бензин, ок ли е турбина от ~1.9 дизел (като масово срещано), или по-добре да търся нещо малко? Голяма турбина - бавно развъртане, което е кофти за което искам.
Но ще е по-здраво, по издържливо на прегряване (предполагам), и в крайна сметка не мога да сравня изходните налягания на дизел и бензин - кое е по-голямо и съизмеримо ли е..
Пак да добавя - интересува ме турбината да може да работи и пълни в ниски обороти.

 

После ще имам мноого допълнителни въпроси...

1. За оборотите на празен ход, как да ги регулирам като има турбина? Гласене от ECU?

2. Mаксималното налягане на турбото се наглася просто от актуатора за блоу оф клапана (при вътрешен такъв), т.е. чисто механично ?? (с реглаж, по-мека/ твърда пружина.

3. Много ми се ще да имам външен клапан за изгорелите газове, тип дросел, с ел управление, които да взима данни от положението на дросела - т.е. да отваря постепенно, съобразно колко съм натиснал газта.... - стандартните не са такива и са с въздух... Подходящ донор за такова нещо?

4. Нужен ли е мапинг или ECU на автомобила ще си нагласи сместа според дебитомера, имам и газ и задължително ще се кара основно на газ, и дали ГИ (BRC) си взима данни за сместа от ECU - т.е. нищо да не правя...

5. Маслото за смазване се взима от датчика за налягане, с преходник, но къде се връща още не разбрах...

6. Ако в крайна сметка целя да оправя динамиката в ниските обороти - може ли да мина без допълнителни инжектори за газ/ бензин?
- Пример, груб: На ~2500 оборота (приблизително) да вкарва въздух/ горивна смес като на 4/5000 (ако там някъде вкарва максимално количество гориво). Т.е., количеството гориво да е във възможностите на оригиналната впръскваща система.

 

И разбира се, някой ако си е играл с този мотор (лачети 1.4 хечбек, 94 кс, еко III), да сподели.

Като цяло съм доволен от мотора, с изключение че бавно развърта до 3-4 хил. оборота.


Този пост е редактиран от emosms: 11 September 2020 - 06:12 AM


#4 emosms

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 12 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 11 September 2020 - 01:47 PM

Това е идеята в общи линии -  прикачено.

 

1. Турбина от някакво 1.5 TD, на старо, с blowoff за защита. По-малка, да развърта по-бързо.

 

2. Външен гейт с дросел, който да се контролира основно от положението на дроселовата клапа (ако може да се изкара от някъде сигнал) - при натисната газ да затваря байпаса, на обороти да го държи отворен.

 

Евентуално втори мапинг, да започва да отваря байпаса, когато оборотите се качат над ~4000

 

Като външен регулируем 'гейт', дали ще стане от алиекспрес, muffler за ауспух?
Или ще изгори там..

Прикачени миниатюри

  • muffler_02 - Copy.JPG
  • t_v01.JPG

Този пост е редактиран от emosms: 11 September 2020 - 01:51 PM








Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.