Пак чопля по темата. Бюджета разбира се че е нисък, за тази кола.
Основно което си мисля, че искам да постигна, е как развърта оборотите в началото - да ускорява по-бързо.
Не съм на етап смяна на автомобил - този е в прилично състояние и има още да го почупвам (причинх му много външни забележки, освен че го тунинговах с джанти, стерео и ксенон).
Иначе, искам да имам и някое малко джипче за офроуд, по-натам може и семеен да стана - пътища много за смяна на автомобил...
Като гледам турбини втора употреба от италиански/френски дизели, няма да е толкова скъпа (самата турбина), дори да трябва да се рециклира (ако не е съвсем отишла).
Първоначалната питанка е, за 1.4 кола бензин, ок ли е турбина от ~1.9 дизел (като масово срещано), или по-добре да търся нещо малко? Голяма турбина - бавно развъртане, което е кофти за което искам.
Но ще е по-здраво, по издържливо на прегряване (предполагам), и в крайна сметка не мога да сравня изходните налягания на дизел и бензин - кое е по-голямо и съизмеримо ли е..
Пак да добавя - интересува ме турбината да може да работи и пълни в ниски обороти.
После ще имам мноого допълнителни въпроси...
1. За оборотите на празен ход, как да ги регулирам като има турбина? Гласене от ECU?
2. Mаксималното налягане на турбото се наглася просто от актуатора за блоу оф клапана (при вътрешен такъв), т.е. чисто механично ?? (с реглаж, по-мека/ твърда пружина.
3. Много ми се ще да имам външен клапан за изгорелите газове, тип дросел, с ел управление, които да взима данни от положението на дросела - т.е. да отваря постепенно, съобразно колко съм натиснал газта.... - стандартните не са такива и са с въздух... Подходящ донор за такова нещо?
4. Нужен ли е мапинг или ECU на автомобила ще си нагласи сместа според дебитомера, имам и газ и задължително ще се кара основно на газ, и дали ГИ (BRC) си взима данни за сместа от ECU - т.е. нищо да не правя...
5. Маслото за смазване се взима от датчика за налягане, с преходник, но къде се връща още не разбрах...
6. Ако в крайна сметка целя да оправя динамиката в ниските обороти - може ли да мина без допълнителни инжектори за газ/ бензин?
- Пример, груб: На ~2500 оборота (приблизително) да вкарва въздух/ горивна смес като на 4/5000 (ако там някъде вкарва максимално количество гориво). Т.е., количеството гориво да е във възможностите на оригиналната впръскваща система.
И разбира се, някой ако си е играл с този мотор (лачети 1.4 хечбек, 94 кс, еко III), да сподели.
Като цяло съм доволен от мотора, с изключение че бавно развърта до 3-4 хил. оборота.
Този пост е редактиран от emosms: 11 September 2020 - 06:12 AM