alx, първо на първо, двигателят на Форд ГТ въобще не е толкова голям и тежък, колкото същия при някой Вайпър например!
Tи виждал ли си някога ГТ наживо, че го казваш това?
След това, двигателите на БМВ, или Ламборгини, особенно Ламборгини, въобще не са толкова фини, поне според мен - все пак, Ламбо Мурсиелаго тежи около 1800 кг., част от вината за това, безспорно носи и двигателят. БМВ от своя страна не са постигнали кой знае какво с мотора за М5-М6, тъй като от 5 литра обем, вадят 507 коня, спомни си, че Порше, в Карера GT вадят 612 коня, от 5.7 литров мотор! Дори и само сравнени като литрова мощност, Порше е далеч напред!
Аз пък се сещам за Макларън Ф1...
Колкото до дистрибуцията на тежестта в една кола, отдавна е всеизвестно, че централното разположение на ДВГ е най-доброто за една спортна кола, забележи, не концепцията на двигателят, монтиран отпред, зад предната ос, а именно ЦЕНТРАЛНО разположеният мотор!
Ти карал ли си някога таквоз нещо, че да знаеш как се управлява и какво поведение има на пътя? А ако това е така, защо най-успешният спортен автомобил - твоите така любими 911 - са със двигател изнесен на майната си зад задния мост? А защо например Алфа 75, Поршe 968, Порше 944 и Порше 928 са едни от най-добрите сток автомобили като handling? Втората най-успешна спортна кола на всичките времена е БМВ Е30 М3... По-скучна компановка от нейната здраве и кажи...
Затова и колите от Ф1 са с такава компановка, а не споменатата вече, с двигател зад предната ос! Колкото до ниския център на тежестта, няма по-добър мотор от боксера, той не се използва в Ф1 обаче, най-вече заради аеродинамични причини, колите ползващи боксер мотор имат нужда от по-широк кош за мотора и т.н., а за мое съжаление, никой в днешната Ф1 не експериментира с тези мотори, нещо, което смятам че може да доведе до изключителни резултати, ако се разработи сериозно!
Ти май не си виждал мотор от Ф1 на живо? А май и на Прасе 911 не си виждал...
И още нещо - ти говориш за съпоставка между големи многоцилиндрови европейски и американски коли... А къде забрави малкият, лек, пъргав битурбо боксер!? Нищо не може да се сравни с неговата изключителна ефективност, и изключително съотношение мощност/тегло/център на тежестта/надежност/разход на гориво и т.н., и т.н....Това доказано е най-успешният мотор в автомобилният спорт, и с неговите качества не могат да се мерят и най-големите му конкуренти!
Този цитат ме убива - значи един боксер мотор 3.6 е по-икономичен от един 3.6 редови 6-ак. Защо? Боксер по-надежден от 4 или 6 цилиндров мотор? Защо? Мощност/тегло по-добро при боксера? Защо?
Прасе 911 3.6 с мъка докарва през 1998 320кс с вариорам и електроника, докато БМВ М5 3.6 прави 315кс през 1990 с помощта на МАФ... А кой от двата мотора е по-надежден? Само ще ти кажа RMS...Питай пичовете с прасета в БГ дали им тече семеринга на коляновия вал и колко пъти са го сменяли.
Пежо, Рено, Ауди, Форд, Фиат, Ланчия, Тойота и Нисан също явно са тъпи, защото упорито отказват да правят и използват боксер мотори. Пък все си мисля, че и те са/били доста напред с материала в мотроните спортове. За х'американците с тия "архаични" и бавни ютии хич пък няма да говоря - Лола, Шеви, Крайслер (Вайпър)....
Да, сега отново ще бъда обвинен в пристрастие, така е, но когато статистиката заговори, и боговете мълчат.... 
75% от статистиката е измислена на место...
П.П. Приятелски съвет - излез малко в големия свят,покарай малко коли, повози се в други и си махни кепенците. Много ти се иска Прасе 911 да е най-добрата кола, ама не е... Винаги има нещо ново на някой компютър в някое дизайнерско бюро... И ако поработиш върху истински коли, а не такива на картинки, ще ти е още по-добре