IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Реглаж на два карбуратора Weber на Peugeot 205 XS


  • Не можете да пишете в тази тема
33 отговора на тази тема

#1 gogothebee

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 17 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 07 December 2006 - 02:51 PM

Здравейте,

Претърсих целия форум, но не успях да открия надеждна информация за наистина добро място, където може да се направи реглаж на два карбуратора Weber на Peugeot 205 XS с двигател XY8 от 1988.

Двигателят е много специфичен (легналия с общо мазане на двигател/скорости и 2 карбуратора). Когато взех колата, моторът работеше копринено - отлично ускорение, много впечатляваща динамика и много добър throttle response.

В последствие се наложи ремонт по скоростите и майсторите сваляйки двигателя (налага се) и качвайки го след това пипнаха точно където не трябва - карбураторите. От тогава - вече 8 месеца ходене по мъките. Кой ли не се опитваше да ги върне в първоначално положение - никакъв успех.

Преди няколко дена карбураторите бяха разглобени при проверен човек в много добър сервиз и всичко беше сменено с ремонтен комплект, за да елиминирам възможността проблемът да е "механичен". Остана регулирането, което очевидно трябва да се направи от човек с много опит и нужните инструменти.

Двата карбуратора трябва да са отлично синхронизирани и много точно настроени, което за съжаление е трудно и където и да опитам, резултатът не е задоволителен и дори не се доближава до първоначалния (преди ремонта на скоростите).

Много ще се радвам ако някой ме насочи към човек, който наистина да ми свърши работа. Задължително настройка с манометри/дебитомери и газ анализатор. Иначе просто съм се убедил, че на "ухо" абсолютно, ама абсолютно нищо не става!

Кажете своето мнение към кого мога да се обърна...

#2 VIPlayer

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 703 Мнения:
  • Репутация: 18

Публикувано 07 December 2006 - 03:02 PM

Не сте спазили правило номер 1, което работи не се пипа. :shock:

Кажи от кой град си, че ако си близо до Добрич, човека е ясен . :wink:
НЯМАМ ПОДПИС, ЩОТ СЪМ НЕГРАМОТЕН

#3 gogothebee

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 17 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 07 December 2006 - 03:05 PM

От София съм. За съжаление бях казал ИЗРИЧНО да не се пипат, но се оказаха адски некадърници и ме поставиха пред свършен факт. Иди обяснявай после :wink:

Тук виждам, че има хора, които наистина разбират и ще могат да ме насочат. Досега не се бях сетил да попитам в tuning.bg, но се надявам, че съм попаднал на правилното място.

Ако някой успее да доведе карбураторите до първоначалното (перфектно) положение, ще черпя подред всички, помогнали за това :shock:

#4 rpunto

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 3,451 Мнения:
  • Репутация: 18

Публикувано 07 December 2006 - 04:22 PM

наи добре ако може да сменят двата само с един
Амбицията е последното убежище на неудачника
Една атомна бомба е достатъчна да ти развали деня...

#5 gogothebee

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 17 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 07 December 2006 - 04:24 PM

Не е опция. Искам да ги регулирам и синхронизирам и двата. Някой, който го е правил и има опит и инструменти, ще се справи за не повече от половин час или час с няколко кръгчета.

#6 rudolf

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 399 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 07 December 2006 - 11:26 PM

незнам дали ще съм от полза,,,вообще не знам какви са на пежото карбовете, но ако е само синхрона на дроселите -във всеки мото-сервиз имат чесовници за синхрон,предполагам могат да ти ги изчистят ако има запушване,,,,нивата мисля че с маркуче и линийка могат да се проверят,,,
опиши по добре какъв точно е проблема,измежду 20 мнения може да има попадение..

има ли някакъв регулатор на налягането на помпата,,,или може ли да не идва дебит на бензина от помпа ,маркуче,филтърче....
не съм тинеджър,но това не ми пречи-да не разбирам...не ме слушай:)

#7 gogothebee

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 17 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 07 December 2006 - 11:54 PM

Аз доста неща научих покрай всичките премеждия, но ни най-малко не ми помогна да се справя досега. Тази неделя ще си направя 5 часова сесия пред блока за пръв път и да видим какво ще стане...

Ами "синхронът" между тях е малко относително понятие. Първо има синхронизиращ болт за това какъв дебит въздух минава през двата. С него се настройва така да се каже еднаквото количество преминаващ въздух.

От там нататък на всеки от двата има болт, с който се настройва съотношението бензин/въздух (грубо казано), т.е. колко да е обогатена сместа. Трябва и двата да създават еднакво обогатена смес. Забележи - не само всеки по отделно да дозра сместа в правилна пропорция, а и тази пропорция да е напълно еднаква с настройката на другия карбуратор.

Това на практика се оказва, че се прави доста трудно. Под "синхронизация" имам предивд:

1. Всеки от двата да създава еднакво дозирана смес бензин/въздух (която сама по себе си да е в точно определени тесни граници)

2. През двата да минава еднакъв дебит въздух, от който след това да се получава сместа въздух/бензин.

Има още един болт, който регулира работата на смукача или с 2 думи колко да се дообогатява сместа при дръпнат смукач.

Още един болт регулира оборотите на празен ход. Това е лесно. Има един допълнителен, който играе роля върху съдържанието на CO2 в отработените газове.

Като цяло говоря малко опростено, но се надявам, че в общи линии става ясно какво се има предвид :)

П.С. Не съм засегнал куп неща като настройка на поплавъка и ускорителните помпи, но не искам да навлизам в излишни подробности...

#8 bw

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 1 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 08 December 2006 - 08:24 AM

Имам хонда с два карбуратора. И аз от доста време търся човек дето разбира да ги регулира. Драсни едно лично ако намериш някой

#9 gogothebee

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 17 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 08 December 2006 - 08:45 AM

Задачата е меко казано отговорна и за момента трудно постижима :) Търся активно!

#10 stangero

Offline

    Лозенски тунинг мафиот

  • Потребител
  • 1,901 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 08 December 2006 - 09:26 AM

Задачата е меко казано отговорна и за момента трудно постижима :) Търся активно!

ходи у СБАто


а ако там немогат в дунев с сигорност ще могат
загубил си нерви и време и накрая падаш от някой който е бил на море с мацките докат ти портваш и дириш дърти глави по моргите.

#11 gogothebee

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 17 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 08 December 2006 - 09:27 AM

Ако имаш предвид Дунев на ЦСКА-то - и от там се отказаха :)

#12 rudolf

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 399 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 08 December 2006 - 01:58 PM

всеки един карбуратор храни -два цилиндъра отделни??

с стъклена свещ с която се гледа искрата не може ли да се сетнат???

варянт на глухо пред блока -до крайно положение и после отвиваш еднакво???

дали може с гас анализатор /широкоспекърна ланда, само на хедъра да се мушка по колекторите в ниските обороти без преправянка??

#13 rudolf

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 399 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 08 December 2006 - 02:00 PM

Ако имаш предвид Дунев на ЦСКА-то - и от там се отказаха :)


сигурно има предвид,,,след околовръсното към панчарево срещу кортовете?

#14 BMW-Power

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 76 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 09 December 2006 - 09:04 PM

Я един МС 4 дросела и давай газ, тия карбуратори са били на мода преди 20-тина години

#15 gogothebee

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 17 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 09 December 2006 - 09:07 PM

Абсолютно нямаш представа как върви, когато са наред :wink: няколко стотни по-бавна при 0-100 от 1,6 205 GTI :oops:
Да речем около 9.8







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.