IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Съвет в избора на Audi 80 B4 или VW Golf3


10 отговора на тази тема

#1 OFFLINE   ovo

    нов шофьор


  • Потребител
  • 30 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение:

Публикувано 10.08.2007 - 00:46ч.

Здравейте колеги, намислил съм да сменя возилото, но преди това ми трябват малко съвети и се надявам, че ще ми помогнете :?: Сега съм с голф2 1,6 75коня
Попринцип ме влече към немското и с парите който имам (5-максимум 6000лв) се колебая между Ауди80 Б4 и Голф3. Другото ми колебание е дали да е бензин или да е дизел. До сега не съм имал дизел и не съм наясно с този тип мотори, ако се реша да взема дизел ще търся нещо 1,9TDi 90 коня.
Значи ако е бензин ще му слагам задължително газ, но нали моноинжекциите и пълните са много капризни към газта (не се държи добре колата, вдига разхода и т.н.) точно за това ми препоръчаха дизел да търся.
Първият ми важен въпрос е кое е по-добре, бензин - на газ или дизел ?
Вторият ми въпрос е Ауди Б4 как е от към подръжка, здравина, разход на гориво и т.н. и струва ли си за такова Ауди 92-ра да се даде 5-5500лв (за дизел), щото добър голф3 1,9TDi е към 6-6500лв но 96-97г.
Има ли Ауди Б4 което да е карбуратор ?

Иначе не държа да е много мощна, 90 коня са ми перфектни, няма да се състезавам трябва ми нещо с прилична возия и да не харчи много (сегашният ми голф2 няма 5-та скорост и харчи градско 9,5 извънградско 8 ) На година минавам около 7000км като 2/3 от тях са градско.

Малко ви позатрупах с въпроси, за което се извинявам, но в момента съм доста объркан и се надявам да ми помогнете в избора :)
Публикувано изображение

#2 OFFLINE   Marionte

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 2343 Мнения:
  • Репутация: 2
    Последно посещение: 22.12.2007 - 15:59ч.

Публикувано 10.08.2007 - 01:34ч.

Голф 3 ТДИ! Ако имаш пари за 110к.с. ще е супер, но и 90 е добре!
Не се занимавай с тва Ауди, старо е и скапано!

#3 OFFLINE   PATSO85

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 464 Мнения:
  • Репутация: 2
    Последно посещение: 07.12.2014 - 17:49ч.

Публикувано 10.08.2007 - 10:17ч.

:) Според мен АУДИТО е много по добрия избор въпреки ,че е сравнителни по старо.Не се занимаваи с тия голфове просто не си заслужава.Търси си по ново като година Ауди или 1.9 tdi или2.0 бензин 115 коня.Според мен със сигурност дизела е по добрия варянт но имаи пред вид ,че вече доста рядко се срещат такива аудита .Така,че пергледаи по възможност по обстоино двигателя.А относно подръжката не се различава много (в пари де) :?: ПОЗДРАВИ..
На мъж кото знае как да чука винаги му отварят

#4 OFFLINE   mecan

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 1510 Мнения:
  • Репутация: 5
    Последно посещение: 03.12.2013 - 10:36ч.

Публикувано 10.08.2007 - 10:52ч.

Колега,според мен много по-добрият избор е Голфа 1.9 ТДИ 90 кончета си е чудесен,мани го това дърто скапано ауди,да не говорим че подръжката му е доста по скъпа от тази на голфа.Колкото по новичка е колата толкова по-добре,карал си един голф защо не и 2-ри ,стига да не обръщаш внимание на лафа-"заклет голфаджия",така че според мен Голфа 1,9 дизелче е най-добрия вариянт м/у 2-те коли,а задължително ли е точно тези 2-те не си ли мислил и други алтернативи?

#5 OFFLINE   mecan

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 1510 Мнения:
  • Репутация: 5
    Последно посещение: 03.12.2013 - 10:36ч.

Публикувано 10.08.2007 - 11:02ч.

За тези пари можеш да намериш комфортна и доста запазена Рено Лагуна 2.0 113 коня,харчи доста малко и вози страхотно за 6 К може да се намери доста запазена около97,98-ма година :?:

#6 OFFLINE   gazda

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 123 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 17.12.2007 - 02:07ч.

Публикувано 10.08.2007 - 17:44ч.

И аз преди няколко години (2002) бях в подобна дилема, Ауди В4 или VW Vento (което се е Golf 3 с багажник), избрах Вентото. От тогава Вентото се държи супер, никакви сериозни проблеми. Ако си намериш ТДИ Венто(щом предпочиташ дизел) ще си много доволен, поне аз бях. :lol: Мойто беше 1.8 бензин.

#7 OFFLINE   ovo

    нов шофьор


  • Потребител
  • 30 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение:

Публикувано 11.08.2007 - 11:07ч.

Вчера гледах в една къща Ауди Б4...готина е количката, има визия определено обаче де да знам... После карах на един приятел голфа му 1,9TDi 90коня и ми хареса определно, добре дърпа като включи турбото към 2000 оборота ми харесва ускорението :lol:
Само да ви питам подръжката на дизеловата кола по ли е скъпа от тази на бензиновата ? :lol: Има ли слабо място дизела, например нещо дето често да издумква и да се троши под капака.
Публикувано изображение

#8 OFFLINE   bullet_pk

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 348 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 01.10.2007 - 14:42ч.

Публикувано 11.08.2007 - 12:13ч.

Да отбележа че Аудито е с надлъжен двигател и това доста допринася за стабилността на автомобила. Напречно разположения двигател(Голф) тежи повече откъм блока. При екстремна ситуация - рязко завиване на ляво последвано от дясно, при Голфа по-лесно се губи управление.

Особеност на дизела е че обикновено е на много по-голям пробег от бензина. Отиваш в един автосалон и гледаш че всички коли там са на магическите 123 000 км. Ако не си балък, то се надяваш че бензиновата кола е на 250-300 000 км, а дизеловата е на 350-400 000 км. Просто никой на запад не купува дизел (по-скъп и с доста по-високи данъци), за да го кара малко. Бензинов Голф 3 или 80-тка (дори и пълен инжекцион) стават перфектно с АГУ, стига да си при подходящия майстор за около 450-500 лв в момента

Моя съвет към теб е да тръгнеш да обикаляш по салоните. Да гледаш и Голф, и Венто, и Ауди 80, и Сеат Толедо. Огледай много коли, седни в тях, покарай ги ако можеш. Харесай най-запазената и я закарай на сервиз за пълна диагностика. Имай в предвид че до 100 к.с. плащаш годишен данък наполовина, ако си с катализатор. Също огледай и Рено Меган (хетчбек или седан) - читави колици са. Акарах 6 месеца Меган седан 2,0 113 к.с. и останах адски доволен

#9 OFFLINE   Yamatto

    млад шофьор


  • Потребител
  • 92 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 25.02.2012 - 01:02ч.

Публикувано 11.08.2007 - 22:05ч.

bullet_pk написа:

Напречно разположения двигател(Голф) тежи повече откъм блока. При екстремна ситуация - рязко завиване на ляво последвано от дясно, при Голфа по-лесно се губи управление.

Всички с предно ли са така и доколко скоростна кутия и други неща в коша, генерация, резервоар, тегло на каращия балансират нещата? И тежката задница и oversteer на тези със задно не изяждат ли предимството при екстремна ситуация?

#10 OFFLINE   Avus

    Romeo Sierra Quebec


  • Потребител
  • 1462 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение:

Публикувано 13.08.2007 - 13:18ч.

@ ovo:

bullet_pk е много прав за реалните километри на автомобилите с дизелови двигатели. Обикновено европейците си взимат такива с идеята за не по-малко от 35к километра годишно, за да могат да оправдаят по-високата начална цена на закупуване и по-високите годишни данъци, такси и застраховки.

В случая ти си се спрял на две различни концепции. Ауди 80 е по-висок пазарен сегмент - типичен седан. Ако ще ползваш автомобила основно да се возиш сам или най-много с един-двама пътници, малко багаж, то Голф-ът е по-удачен. Ниското тегло е само плюс по отношение на разхода на гориво. По отношение на обема на багажника, то Аудито определено превъзхожда "тройката" и то с много. Ауди 80 В4 се произвежда от 1991 до 1995 г. Разликата с В3-ката е, че има коренно различен заден мост, резервоар под задните седалки, а самите те са делими и ти дава възможност да товариш доста дълги предмети, използвайки пространството зад теб.

Говориш за икономия... Подходящите двигатели при Ауди са 2,0-литров АВТ - 90 к.с. или 2,0-литров АВК - 115 коня. Първият се води моноинжекцион, тоест - пиши го карбуратор. Много удачен за монтаж на АГУ. Вторият определено ти дава много по-добра динамика, особено, ако колата е натоварена или ползваш климатик. Демаражът му помага за лесни изпреварвания на дълъг път. Тези два двигателя се славят с добро качество и рядко имат проблеми. Поддръжката им не е по-скъпа от тази на Голф 3. Хубавото при Ауди 80 В4 е изцяло поцинкованата каросерия. Няма да имаш грам проблеми с ръжда. При Голф мисля, че това не е точно така. Нямам наблюдения за тях.

За бюджета... добре поддържани Ауди 80 с 1,9-литров дизел са рядкост, а ако намериш, то цената може и да надскочи заделената от теб сума. Иначе "железни" моторчета с много нисък разход на гориво и сравнително лесна поддръжка.

В крайна сметка при втора ръка коли всичко опира до късмета, дали предишния собственик се е грижел за бу-то.

#11 OFFLINE   Inglojad

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 106 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 24.11.2007 - 14:32ч.

Публикувано 27.08.2007 - 12:53ч.

Тука мога да споделя,предната ми кола беше ауди 80Б3 сега карам голф 3 ГТИ,аудито е по стабилно,но е по чупливо,консумативите са му по скъпи и по години е малко по старо от голф 3-ката,аудито е 91-96,голфа 91-98,ако си семеен аудито,но голфа е по добър вариянт





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Здравейте, вие използвате Tuning.bg като гост!
Ако желаете да използвате пълните възможности на форума е нужно да се регистрирате.
РЕГИСТРАЦИЯТА Е БЪРЗА И ЛЕСНА!

Вход


  • Вход в Tuning.bg:  
NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.