IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Турбини, Бутала, Степен на Сгъстяване..Все Интересни Неща!!!


  • Не можете да пишете в тази тема
46 отговора на тази тема

#16 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 12 November 2008 - 12:23 AM

....... Каращия колата трябва да държи двигателя в такъв режим, че на опрератора (негов приятел който е натоварен с това важно задание) да му остане време да възприеме какви са стойностите на сместа за съответната клетка - там по екрана бяга едно правоъгълниче което обикновенно е жълто или лилаво.
Добре е да има и трети човек в колата който да зяпа екрана и АФР-а едновременно от задната седалка и да дава акъл и да помни... (логовете ме объркват и съм малко първобитен в това отношение :ok: )......


..... :wink: ...... направо уби всичко детско в мен ..... още не съм срещал човек , който да помни поне десет променливи параметъра .... в продължение на половин час .... с резолюция една микросекунда ...... логовете са безценни !!!
..... освен това .... реално , поне половината таблица няма как да се настрои без дино , защото мотора минава през съответните клетки за по-малко време от колкото окото ти може да реагира , да не говорим за внасяне на корекции .... нали се сещаш .... на улицата няма как да държиш , примерно , 4500 оборота на 250KPa повече от четвърт секунда .... а в същото време , като във всяка инертна система , точно тези клетки се отразяват , малко или много , на съседните 5 , примерно .....
..... а аванса ..... е практически невъзможно да се настрои оптимално с пътни тестове .... ако ще и двайсет датчика за детонации и Т на газовете да накичиш .... защото не винаги най-големия възможен аванс е оптималния ......

..... всичко друго по темата за мапването , не че не е вярно , ама си го обяснил толкова сложно че се съмнявам някой да е разбрал нещо .....
..... а всъщност нещата са прости ....
..... палиш двигателя .... някак си .... е те тука си трябва усет .....
..... нагласяш някви що годе логични таблици .... и после почваш да го дебнеш да е в еди коя си клетка .... поглеждаш AFR-а .... ако ти харесва , минаваш нататък .... ако не - коригираш .....
..... 5 ръна да си уточниш аванса .....
..... нагласяш си ускорителните таблици и празния ход .....
..... пускаш closed loop-а .....
..... и тва е :wink:

#17 C20NET

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,355 Мнения:
  • Репутация: 32

Публикувано 19 November 2008 - 01:22 PM

А не стана ясно дали може да се мапва в гаражни условия или трябва спец. оборудване или фирма да го прави.Отговорете и ще изтрия поста си
Лекия атмосферен тунинг е безсмислен.Целта е да го осъзнаеш по най-евтиния начин.

#18 C20NET

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,355 Мнения:
  • Репутация: 32

Публикувано 19 November 2008 - 01:23 PM

Модераторите да трият тогава.А като не са готови картите(нали на пътя ще се настройват)може ли да се "реже" безопасно за двигателя?
Лекия атмосферен тунинг е безсмислен.Целта е да го осъзнаеш по най-евтиния начин.

#19 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 19 November 2008 - 02:28 PM

Сега като ти отговоря и ми е много интересно как ще си изтриеш мнението :lol2:

Естествено че в гаражни условия е по-добре... ама не точно в гаражни :ok: първо в гаража палиш, после почваш да намотваш по бояна и околовръстното - кеф ти баир - от каблешков към бояна, кеф ти спускане - наобратно... и накрая се ходи през боровец до велинград с една малка спирка в Калояново :shock: и обратно по магистралата и си готов настроен...

Ако сметнеш цената на бензина ще ти стане ясно че диното даже е по-евтин вариант :idea: но едното са реални пътни условия, а другото е дино стенд - т.е. на него се настройват коли за драг или за дино рекорди :nana:

Диното служи и за доискусуряване на вече направена карта - може да ти симулира някакви специфични условия които неможеш да ги заловиш на пътя...

То така или иначе до диното неможеш да стигнеш с празна карта...

п.п. моеше да си пуснеш тема :D :? :? - щеше да е по-смислена от слагане на блоу оф на дизел примерно :lol2:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#20 ._19

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,083 Мнения:
  • Репутация: 889

Публикувано 19 November 2008 - 07:10 PM

Чета тука Тошко е цитирал следното:

sportTech написа:
Основните карти на мегата са 12х12:

І. VЕ - обемна ефективност (това всъщност е горивото) и

ІІ. ADV (Аванс на запалването).

Спомагателните са 8х8 както следва:
1. AFR targets,

2. Boost KPa targets,

3. Boost DC targets

и т.н.

....зависи кое ini се използва....

За да запаля и да направя базовите настройки ми трябва около час максимум два , ако е нещо с извратен датчик (CAS на Nissan примерно) .... и още 1 час на дино за финални настройки независимо атмосферна или турбо ...... или 2 часа с раздвижени колела ...

Най-голямото дърво е настройката на празния ход closed loop-а e много несъвършен защото американците така и не са могли да осмислят какво е алгоритъм за гасене на автоколебателните процеси и още не са го написали дори за MSII.

Същото важи и за ламбда и за бууст контрола - общо взето всичко което работи в closed loop отнема часове да се настрои така че да не се люлее - поне не много...

Що се отнася до дебитомера дето спорите с Живко има няколко ini-та които са разработени специално за това и работят добре ама не виждам никакъв смисъл в използването на дебитомер.

По TPS и MAP или дори само по TPS (на разни бигачки с 320' валове и дросели) всичко си работи екстра ...


sportTech, би ли споделил на кое дино става това или си имате собствено :ok:

#21 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 19 November 2008 - 07:27 PM

Чета тука Тошко е цитирал следното:

.........

sportTech, би ли споделил на кое дино става това или си имате собствено :ok:


...... нямаме си собствено ..... може би някой ден ..... на което и да е от двете налични в София .....

..... кое те шокира всъщност ?
..... аха видях че си подчертал 1час ...... естествено става въпрос за времето по таймера на стенда .... не броя качване и сваляне ....
..... максимално до момента съм висял 3 часа .... обаче контролера беше Power FC , с тъпия командер .... колегите се бъзикаха че ще ме предложат за награда златен палец .... :idea:

пп... Tошко по някаква причина е решил да не ме цитира буквално .... има малко преразказ с елементи на разсъждение :shock: ....... примерно ..... едва ли съм използвал "несъвършен" в такъв контекст .... мисля че бях написал "маса смотан" или нещо подобно .... но като цяло това е смисъла .....

#22 ._19

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,083 Мнения:
  • Репутация: 889

Публикувано 19 November 2008 - 07:47 PM

Притесних се да не би да има трето дино а никой да не знае :ok:

ПП Използването на въздухомер (масов) въобще не е лошо нещо. Знаейки точната маса на постъпилия въздух дава възможност за по-голяма точност на дозирането на горивото и др. регулируеми параметри. Не случайно заводските мотори имат по-нисък специфичен разход на гориво от колкото "мапван" същия мотор само на мап сензор и същата мощност. Е, има и други причини де.

#23 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 20 November 2008 - 09:50 AM

Ей! Къф е тоя чат в темата ми! :evil:

Ще извлека полезното ит всички мнения след моето последно, ще ви цитирам и ще пусна мнение, след което ще искам да ви разкарат чата от тук :x

На Спорт Тех му редактирах многоточията и изразите като "маса смотан" щото така по-лесно се чете и разбира... и щото така искам :? :(
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#24 ._19

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,083 Мнения:
  • Репутация: 889

Публикувано 20 November 2008 - 11:01 AM

Сори, няма повече.

#25 traiko_89

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 1 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 23 November 2008 - 10:01 PM

темата е много интересна .

И имам няколко въпроса ако може .първият ми въпрос е :откаде може да се събере инфо за даден мотор като тегло и др без да разглобявам моята по тех ръководста няма.

2рият въпрос е може ли проблема с високата температура на ляти буталата с инварни пастини да се реши като се смени маслината помпа с по-голям дебит и налягане като по този начин се овеличи количеството масло под буталото отнася се за мотори който имат маслени дюзи, така че буталата да издържат.

3ти има ли нямаква програма която е свободно разпространена и да замести досадното писа не изчисление и търсене на формули инам такава програма ама ми се струва че не е вярна в някой тоношения.

благодаря за вниманието !

програмата е Engine Analyze

#26 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 23 November 2008 - 10:48 PM

темата е много интересна .

И имам няколко въпроса ако може .първият ми въпрос е :откаде може да се събере инфо за даден мотор като тегло и др без да разглобявам моята по тех ръководста няма.

2рият въпрос е може ли проблема с високата температура на ляти буталата с инварни пастини да се реши като се смени маслината помпа с по-голям дебит и налягане като по този начин се овеличи количеството масло под буталото отнася се за мотори който имат маслени дюзи, така че буталата да издържат.

3ти има ли нямаква програма която е свободно разпространена и да замести досадното писа не изчисление и търсене на формули инам такава програма ама ми се струва че не е вярна в някой тоношения.

благодаря за вниманието !

програмата е Engine Analyze


1 .... не .... при едни и същи в "" мотори съм хващал по 40 грама разлика в буталата

2 .... до някаква степен .... като имаш предвид че Т на маслото в натоварен двигател често се качва над 160 радуса , а Т на челото не е добре да надхвърля 190 ..... целта на пластините е просто да разпределят силата върху по-голяма площ .... нямат нищо общо с охлаждането .... по-добре помисли за по-ефективно охлаждане на маслото ....

3 .... теорията винаги се разминава с практиката ..... малко или повече .....

#27 KrisVon

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 639 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 17 June 2009 - 09:35 AM

"....Докато атмосферния мотор приключва горенето и натиска върху буталото започва да намалява още преди средата на работният такт - тоест от ГМТ (0 градуса) до 60-70 градуса след ГМТ гори и натиска буталото, а на 90 градуса след ГМТ натиска вече отслабва,
Турбо мотора гори интензивно и оказва по-силен натиск чак до 120+ градуса след ГМТ...."
сега се сетих че имам такава графика
C20XE - 2000ccm , 16V 150HP
Проект на Lotus и направен с участието на английска фирма Cosworth. Безспорно един от най-добрите мотори в този клас отличяаващ се с перфектна динамика, нисък разход и добра издържливост. Един мотор с изключителен спортен дух, превърнал се в кошмар за всеки Volkswagen BMW Honda и др,много популярен и тунингован по цял свят.

#28 Ar0kH

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 139 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 01 August 2009 - 09:32 PM

Ще помоля хората , които са по в час с тази работа да се включат... Имам ТОЛЕДО 2.0 8V (115к.с.) и искам да сменя главата с 16V... До колкото съм говорил с познати, трябвало да сменя и генерацията.... НО , какво ще кажете за инжектор , дебитомер , компютър... и т.н. ... Знам , че 8 и 16 клапановите при този мотор, разликата е сано в главата - останалато е еднакво по двигателя... Помогнете... да мога да си направя сметка какво трябва да сменям и колко ще ми стъпи........ ако сметнете , че питането ми не е за тази тема - пи6ете на лична.... Благодаря...

#29 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 02 August 2009 - 07:56 AM

.... само коляновия вал е същия .... всичко друго изглежда същото , ама не е и иска или смяна или обработка :(

ПП ... ползвай търсачката ... това съм го писал в поне 3 теми ...

#30 C20NET

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,355 Мнения:
  • Репутация: 32

Публикувано 05 February 2010 - 01:34 PM

Имам предложение 1,2 и 3 точка от първа страница да се разгърнат по-надълго и широко :wink:
Лекия атмосферен тунинг е безсмислен.Целта е да го осъзнаеш по най-евтиния начин.







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.