IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Опел Сенатор Турбо


  • Не можете да пишете в тази тема
22 отговора на тази тема

#1 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 02 October 2008 - 11:26 AM

Най-после и аз ще пусна тема за колата си тук, защото вече имам всичко необходимо за да я подкарам пак.

Това първо мнение ще е по-скоро представяне на модела защото това е крайно непопулярна кола, която често бива бъркана с други.

Колата е произведена 1982 година април месец (аз съм произведен същата година и месец ;) ) външният вид е Сенатор А1 който се произвежда от края на 1977 г. (официално се води модел 1978 г.), а салона и оборудването са като на Сенатор А2 - същата кола, но с други брони, предни калници, преден капак и маски.

Цялото име е 1982 г. Опел Сенатор 3.0Е СД автоматик. - такива са произведени около 1360 броя, като до днешно време на отчет в различни държави са запазени малко над 600 без да се знае колко са действително - проблема на тия коли е че са редки, купето се разпада ако не се мие и ваксира редовно и според повечето хора на нищо не приличат, по-голямата драма обаче е че всички собственици на Манта, Аскона А и Б, Комодор Б и т.н. гледат на Сенатор единствено като на голям, евтин и грозен донор на евтин, голям и относително мощен двигател.

Двигателя е 3.0Е - това е 12 клапанов редови шест цилиндров мотор с чугунен блок, чугунена глава, малка маслена помпа тип стар шеви V8 скрита на неподходящо място в ангренажния капак и задвижвана от оста на делкото.

Диаметър на цилиндъра - 95мм

Ход на буталото - 69.8мм

Клапани (ще ги добавя после че забравих, но са големи)

Наклон на клапаните спрямо вертикалната ос на цилиндъра около 44 градуса

Един разпределителен вал (312 градуса) в главата, с хидравлични повдигачи и кобилици

Водачите на клапаните са отлети заедно с главата и могат да работят с без оловен бензин, фабрично липсват гумички на изпускателните клапани, а смукателните имат нещо като бакелитови пръстенчета. - Гумички на всички клапани се добавят без модификация.

Максимална мощност - 182.5 конски сили при 5800 оборота

Максимален въртящ момент - 248 нютон метра при 4200 до 4800 оборота

Степен на сгъстяване - 9.4:1

Максимални обороти в продължителен режим - 6000

Максимални обороти кратковременно - 6400

Колянов вал лагеруван на 7 места и с много странни балансиращи тежести които са общо 4 броя :!: (по-лек е с около 5 килограма) - при това два баланса са пълно размерни и два са наполовина по-тънки - в следващите модели 30NE (177к.с. 9.2:1), С30SE (204 к.с. 10:1, 24V) и С36GET (Лотус Омега) коляновия вал е с 6 броя пълноразмерни баланса. Резултата за 3.0Е спрямо останалите двигатели със същия блок и колянов вал е по-бързо и по-рязко развъртане и плоска крива на въртящият момент (другите такива мотори имат пиков, а не плосък момент), но опасност от вибрации и т.н. над 6500 оборота.

(както ще видите от снимките и обясненията по-надолу в темата по мнение на специлистите това е V8 смол блок от който липсват 2 цилиндъра и е редови - формата и дължината на портовете, както и формата на горивната камера на почти 1:1 със стар V8 с долен вал, само дето тук вала е в главата-CIH)

Запалване - електронно транзисторно с прост комутатор и делко с инерционен авансов механизъм и вакуум регулатор, а по-късно твърдо захванат палец на делкото и компютъризирано запалване по карта спрямо товара и температурата на маслото - без да отпада вакуум регулатора.

Впръскване - L-Jetronic, многоточково с дебитомер с клапа и ТПС с три положения - празен ход, нормален ход и Яхооо Зона (така са кръстили от БОШ WOT :lol: ), 6 инжектора по 190 сс бош с ниско съпротивление и 6 баластни съпротивления.

Оригиналната скоростна кутия е три степенна, като първа е до около 115 км/ч, втора беше до 145 и трета до края...

Размерите на гумите са два: 195/70 VR или HR 14 и 205/60 VR 15 и двата с теглови индекс 91. (аз го карах с 205/70 VR 14 Michelin MXV с теглови индекс 94)

Всички оригинални джанти са Ронал 6J ЕТ49 във всички цолажи, има и много редки същите 7J.

Предните дискове оригинално са вентилирани 276мм с дву бутални апарати - сменят се на поне 200.000 километра, ужасно скъпи са (500 лв./бр.) и се кривят лесно от висока скорост, задните дискове са около 300 мм с вътрешна челюстна спирачка и също издържат страшно много.

Кормилното управление е с кормилна кутия и паразитен хебел с хидравлично усилване.

Предното окачване е независимо макферсон с единични долни носачи от две части и стабилизираща която производителя нарича спортна... Главината служи за връзка между макферсона и носача.

Задното окачване е Semi Trailing Arm независимо с твърдо закрепен към купето диференциал, голи полуоси, два носача каквито има в Порше (99% от моделите) Мерцедес 123 и 99% от БМВ-тата, шпер диференциал с 45% заключване е опция (имам няколко)...

Диференциала е с предавателно число 3.15:1 за моделите с автоматик и 3.45 за тези с ръчни скорости.

Коефициента на въздушно съпротивление (Сх) е 0.33-0.35, производителя в оригиналните каталози подчертава, че са правени изпитания в аеродинамичен тунел и даже дава графики.

Дължина: 4.81 м., Ширина: 1.73, Височина: 1.38 (и намалява :lol: )

Следа отпред: 1447мм, отзад: 1472мм
Рядко срещана характеристика е такава голяма разлика в полза на задната следа!

Теглото варира между 1370 килограма и 1530 килограма, като не е точно ясно колко тежи, в талона е посочено общо тегло от 1.9 тона, от което като извадим товароносимостта от 530 килограма получаваме 1370 кг. може би без екстри и автоматик.

Обем на багажника 500 л.

Максималната скорост на модела с 3 степенен автоматик е дадена 205 км./ч. но са постижими 235 при 6400 оборота до където не се наблюдава спад в мощността... (само в мазането :lol: )

Моделите с ръчни скорости развиват 210-215 км./ч. (хора които са карали такива твърдят някакви неща за превъртане на километражи...)

Ускорението от 0 до 100 км./ч. според различните източници е между 10.5-10.8 секунди до 8.5 без видима разлика в колите или трансмисиите.
Това което правеше моята кола беше 8.8 когато съм сам и 9.1 с още един човек.

Eто сравнителен тест от 1983 година между Сенатор А2 (1:1 с А1 с разлика само в броните и фаровете) и конкуренцията му:
- http://www.7-forum.c...-konkurrenz.php
(превъртете половин страница надолу)

Трябва да се отбележи, че колата до края на 1982 година е произвеждана само с шест цилиндрови редови двигатели както следва:

- 2.5 Е - 87Х69.8 мм L-Jetronic - 9.2:1 - 136 к.с. /5600, 186 н.м./4600
- 2.8 Н - 92Х69.8 мм Карбуратор - 9:1 - 140 к.с. /5200, 218 н.м./3400
- 3.0 Н - 95Х69.8 мм Карбуратор - 9.2:1 - 150 к.с. /5200, 240 н.м./3400
- 3.0 Е - 95Х69.8 мм L-Jetronic - 9.4:1 - 182.5 к.с./5800, 248 н.м./4200-4800 - единствен има разминати портове с форма и ъгли максимално доближаващи се до съвременното схващане + разпределителен вал който вече е лагеруван на 6 места вместо 4-5 до тогава, развива високи обороти без особен проблем и върви ефективно до 6800-7000 оборота само с подобрено мазане (помпа с по-високи колела от дизел...) пълненето ме (ВЕ) в оригинален вид с 4 гърнета, въздушен филтър и дебитомер с клапа е от порядъка на средно над 75% а в диапазона на максимален въртящ момент около 90%, фабрично е снабден с дроселова клапа с диаметър 76мм :P - като се абстрахираме от главата и маслената помпа е напълно съвременен двигател (312 градуса вал :lol: )... - произвеждан е в 99% оригинален вид до 1993-4 година.

***
За сведение на тези които искат да знаят имам колата от 11 години, а спрях да я карам преди 4.5 години поради две причини - 1. не е редно такава стара кола която е оцеляла в добро състояние до 21-ви век да се блъска по улиците всеки ден и 2. но е хубаво да се направи на ново и да се тунингова.
***

Ще допълня това мнение с още данни, сега следват снимките и тунига, който е меко казано всеобхватен :D
И ще помоля за сега да няма коментари, преди да съм дописал всичко, което ще ми отнеме 2-3 седмици...

п.п. Първият път когато направихме колата беше преди 3-4 години с турбо Т3 и кулер от интеграле (ще видите надолу какво му се случи пък на кулера :D ), както и изпускатели мое производство, които така и не паснаха на главата плътно :!: + обогатителна система от варварски тип пак мое производство - благодаря на благоразумието на моя приятел Косьо който прояви огромно търпение към мен, както да изработва части по мои чертежи, така и да ме дообразова така че да не подкарам поредното посмешище.

п.п. 2 - сега колата има хубави изпускатели (от вчера аз затова пиша), хубав чардж-кулер, електроника, дюзи, подходящо турбо и т.н. с монтажа на които ще ви запозная най-подробно :D
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#2 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 04 October 2008 - 06:11 PM

След като това е първия конкретен пост по темата ще обясня какви са целите поставени пред проекта и как и защо ще бъдат постигнати.

Докато колата е с оригиналните бутала степента на сгъстяване е 8.45:1 и налягането на турбото ще остане в рамките на 0.6 бара при което се очакват 265-300 к.с. незнам колко точно, но не по-малко и не повече при 5800 оборота.

Понеже това е крайно непопулярен двигател ковани турбо бутала за него няма, тоест трябва да се поръчат по размер, което не е проблем в София поне на три места има фирми занимаващи се с доставка на такива и цената е съвсем прилична.

С хубави бутала степента на сгъстяване със сигурност ще е над 9:1, а налягането на турбото около 1.0 бара - очаква се така да се постигнат между 390 и 460 коня при 6400 (конструктивно с хидравлични повдигачи и вътрешната маслена помпа не са възможни повече обороти за дълго време и с голям товар) - също незнам колко - всичко което не ми чупи скоростната кутия е добре дошло.
- за втория етап съм подготвил и нова глава - от С30NE (Вижда се на снимката с колектора - използвам я за шаблон) която е с по 1-2 мм по-големи портове във всяка посока и най-важното - портовете са еднакви и с малко по-хубава форма на дифузьор - всъщност портовете и на едната и на другата глава са толкова големи и същевременно с правилна форма и без стеснения, че на практика няма никаква нужда от портване, а лифта от почти 11 мм на оригиналния вал заедно с 312-те му градуса с малко презастъпване също са идеални за целта! - единственото което ще направя по новата глава са хубави легла на клапаните и евентуално 1мм по-големи клапани, което не е нужно, но ако се намерят клапани ще го направя.

Турбото - Т04Е 50 трим компресор и турбинна перка (58мм) от същото Т4 турбо в корпуси от Т3 - така се получи когато го правих, би трябвало да няма проблеми до малко над 300 коня, така че на първия етап ме задоволява изцяло.
- Хубавото в случая, е че имам и оригиналните турбинен и компресорен корпус от Т04Е, като турбинния е даже туин скрол, а колектора ми става туин скрол с добавянето на една ламаринка 3Х4 сантиметра... Тоест когато подкарам и настроя колата и се сдобия с бутала и по-хубавата глава просто ще сменя корпусите на перките и ще направя баланс... в момента искам турбо от 1800 оборота...

Днес довършихме новите (преработени) изпускателни тръби имаше оксижен, чук и щанга - понеже са дълги измятат доста. - на една от снимките се вижда с колко се разминава от дупката за болта фланеца за 6-и цилиндър.

Чардж кулера е с напълно заварен корпус и направихме проби как да му бъдат заварени входната и изходната тръба.

Самият чардж кулер е собствено мое производство - стои на мястото на досегашните дебитомер и кутия на въздушния филтър - само им отсякох стойките и "заспа" - толкова добре съм мерил преди да чертая... :D
- Състои се от два радиатора за парно на лада произведени в русия по лиценз на Валео, невероятно финно изделие с много ама много гъсти и тънки ламелки и дори в тръбичките за водата вътре има пластмасови спирални пълнители, които не допускат циркулация през центъра - всичката вода върви по стените на тръбичките, общата площ на двете радиаторчета се равнява на голям нормален кулер за над 600 коня...

Така е направен, че радиаторите са на отделна планка, която влиза като работен патрон в корпуса на кулера - може да се разглобява и да се сменят радиаторчетата.

Като допълнителна предпазна мярка съм предвидил разтоварващия клапан да стои в най-ниската част от изпускателната страна на кулера - ако тече вода ще я изхвърля при всяко връщане на газта... :D - щото иначе лошо 8)

- ето тук можете да прочетете повече по проекта за чардж кулера, то беше цяла епопея - viewtopic.php?f=38&t=55133

Електрониката е МС с платка 2.2 май беше и уайд банд сонда с контролер(л.м. нещо си - като я монтирам ще я снимам). 6Х 450 сс дюзи бош - моите оригинални преработени от 190 на 450 сс - проверени са - всичките са по 450сс, даже изтаваниха дебита на стенда в Дунев, та ги пробвахме 2 по 2 с мензура и хронометър, понеже това беше опит № 1 за такава преработка първо като им казах, че тия дюзи които по каталог са 190сс са станали на 450 и бяха така :) :lol: после като ги засякохме 3-4 пъти и бяха така :dancing: а аз така :D

Едно от най-важните подобрения на колата е новата скоростна кутия - пак автоматик, но този път 4 степенен с електронен контрол и доста половинки и поне два оувърдрайва, резултата е че колата излезе от 19-и век и стана доста по-съвременна и икономична, смяната доведе и до спадане с 1 секунда на времето за ускоряване до 100...
- AW0371LE (да не се бърка с 0371L :D ) слага се на много коли от Тойота Супра през няколко пикапа до Омега А и Сенатор Б - всички сервизи за автоматици твърдят, че такава счупена не са виждали...
- Като я взех си мислех, че ще е с по-къси скорости... - грешка :D още по-дълги от преди са :D - но върви повече защото хидопреубразувателя е с външен механичен контрол и предавателното му число се променя в по-големи граници мисля че беше от 1 до 3.5:1

- За да я присадим се наложи скъсяване на кардана, смяна на маховика - при автоматиците маховика е една тънка ламарина - нови стойки за задната греда на която се хваща тампона на опашката на скоростите, промяна на жилата на дросела... - това по механиката... Наложи се да мина на запалване с компютърно управление от Сенатор А2, защото на компютъра на кутията му трябваха две жички по които да получава сигнал за товара на мотора, ново табло защото колата взема сигнал за скорост от километража който е с жило, а в самия километраж преди имаше датчик на хол за скоростта който даваше сигнал на борд компютъра, сегашното табло е същото, но е вече с оптичен датчик за скоростта, явно сигналите са идентични защото борд компютъра ги смила без грешка.

Докато не разбера какъв е тоя сигнал за товар от компютъра на запалването към скоростите компютърчето остава само закачено за датчика на хол в делкото, а комутатора на запалването минава под контрола на МС-а, надявам се МС да може да контролира и автоматика, но не е страшно защото електрониката на запалването е с епром и може да се препрограмира свободно - тоест ако автоматика се държи неадекватно на новата мощност ще пренапишем сигналите за товар и може да вържем МАП сензор на мястото на корекцията по температура на маслото.

Ето какво стана с предавките:
Стара кутия, Нова кутия

1. 110 - 115

2. 145 - 185 :dancing: - вярно е - пробвах 3-4 пъти докато се уверя че не сънувам

3. 235 - 235

4. -- - не е известно

Оувърдрайв - не е известно

Най-горното предавателно число на новата кутия е 0.69 (на старата 1:1), което при диференциал 3.15 и гуми с диаметър 63-64 см. дава 80 км./ч при 1500 оборота, 120 при 2000, 145 при 2600, 200 при 3800 (преди беше при 5800) и натам не съм гледал щото внимавам в пътя... от 80 до 145 сменя още поне два пъти нещо, или половинки или си заключва трансформатора

Прекрасна кутия - №1 сред подобренията по колата!


Предните спирачки бяха 276мм дву бутални, сега са 296мм от Омега Б еднобутални, но спират доста добре - не съм стигал момент в който да отслабнат, тоест ми пасват много добре, но в бъдеще може да мина на нещо с по-голям брой на буталата...

Току що осъзнах, че имам да пиша още много, следващата седмица предстои слагане на Мега Скуирт :D - стискайте палци!
Отворен е проблема с борд компютъра - за да дава верни показания му трябва скорост, което си го има, но му трябва и дължина на импулса на дюзите - и това си го има - следи директно една от дюзите, но лошото е че си мисли че дюзите са 190 сс.... или ще трябва да му даваме по-дълъг сигнал или ще трябва да го бърникаме нещо - компютърните специалисти да ми пишат или тук или на л.с. имам счупен борд компютър който мога да дам за мостра и проект...

Следващата седмица повече, а утре още снимки.
  • vagman харесва това
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#3 PARADOX_sf

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 702 Мнения:
  • Репутация: 83

Публикувано 04 October 2008 - 11:27 PM

Радвай се... :dancing:

#4 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 05 October 2008 - 02:28 PM

Колата ми харесва цялата - правя я такава каквато на мен ще ми харесва, без да се отдавам на фантазии и без да правя глупости!

Всичко което е направено по колата е съобразено с евентуални следващи етапи, всичко е предвидено така че да не се повтарят едни и същи стъпки по два пъти!

Този проект няма за цел участие в спортни надпревари, нито цели да покаже високи технологии или технологично предимство на даден сервиз, тоест нямам отправна точка или цел да подобря някакво постижение.

Целта е любимият ми звяр да ми доставя удоволствие на отворен шибидах и свалени прозорци по път със завои през по-топлата част от годината (на хилавото парно на старите опели ще отделя специално внимание по-надолу), колата може да се хареса само на човек който я оценява сама по себеси и наистина обича хеви метъла и автомобилите със железни брони!

И без друго 24V глава не пасва на този блок - липсва една магистрала за отвеждане на маслото и ангренажния капак е друг, но дори да пасваше нямам никакъв зор за 24V глава - портовете на 3.0Е са по-големи и прозореца който отваря клапана е по-голям и площа на леглото на клапана е по-голяма от двете по-малки на 24V :giggle: , дори лифта е няколко десети по-голям :ok: . 3.0Е с махнат рестриктор пред дебитомера и спортна изпускателна система става над 210 коня - тогава защо да вземам части от по-слабия мотор и да ги качвам на по-силния? За 3.0Е има тунинг в атмосферен вариант над 300 коня, докато ЕВО500 на Омега А е 230 к.с. - егати заводския тунинг :)

Единствената разлика между два напълно оригинални 3.0Е и С30SE е че първия без отваряне става 280 коня с турбо, докато 24V с кованите си бутала държи до 380 коня без отваряне и разреждане, основната причина за това освен кованите бутала е обемната маслена помпа на 24V, която води до доста по-високата надежност на този мотор...

Както и да е! Моля да няма предложения от сорта на "защо не смениш предната броня" или "защо не сложиш ръчна кутия" или пък "сложи си друг мотор" :) - то цялата работа е заради хубавия мотор ;)
***

Толкова по тия "въпроси" и без друго имам най-много по един-два дни седмично или месечно за да се забавлявам и ми отнема много време цялата работа без фантасмагории с невъзможни трансплантации, все пак професията ми е много далече от тези неща и мисля че от тази гледна точка съм постигнал доста...

***

Ето още снимки:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#5 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 06 October 2008 - 11:57 AM

Ето още малко снимки

Уредите са температура на маслото, гориво-въздушна смес и EГТ - последния е доста хубав Дакота Диджитъл нам кво си и е доста скъп, то и АФР-а помня че не беше евтин но за сметка на това е нароу банд :ok:

Хубавото на контролера на широколентовата сонда, е че има два изхода - единия отива в мегаскуирта, а другия е аналогов програмируем (всъщност май и двата изхода са програмируеми).

Та аналоговия изход на контролера може да се програмира с долна и горна граница на изходния волтаж по такъв начин, че да командва уред за тясно лентова ламбда сонда, другото хубаво е че към спецификацията на уреда за АФР има и една таблица при колко волта кои диоди светят, та и това уредче ще ми свърши работа с уайдбанда...

Другото ми сериозно постижение по отношение на уредите е свързано със зъболекарска машинка и таблото на сенатора :bye: - карбураторните модели са имали опция за икономайзер между скоростомера и оборотомера - там успях да набутам манометъра за буста с доста зор, но влезе, даже накрая пращах цялото табло със се капака и стъклото отпред във Вили Дизайн да го донабутат :) щото аз имам 4-5 табла ама бях почнал да ги чупя със смущаващи темпове заради тоя буст метър :)

ЕГТ-то е с К-тип термодвойка, която се състои от константанова и медна жичка които са споени, неможе да му се удължава кабела, а самия корпус на уреда се нагрява за референтна температура, толкова е точен, че ми мери телесната температура +/- 1 градус

ЕДИТ: Щях да забравя да добавя, че ЕГТ-то има аларма - има последователност при която хващаш проводниците за сондата и плюс или минус и почваш да ги цъкаш като морзовата азбука - така се сменя от фаренхайт на селзий и така се задава температурата за алармата - като достигнеш температурата започваше да мига, ама не помня дали пищеше... последно до преди настоящия уикенд съм си играл с колата доста отдавна :giggle:

това в което са сложени уредите е оригиналния касет-бокс на колата...

Манометъра за налягане на бензина съм го оставил под капака - пуша доста и за нищо на света няма да допусна маркуч с бензин под налягане да стои срещу лицето ми докато си паля цигара...

Бензиновата помпа е БОШ 910 - би трябвало да е достатъчна за т.н. стейдж 1 ;) а при най-малкото съмнение за недостиг на гориво помпите ще станат две - поне помпите са евтини...

Сложих и малко стари снимки как е изглеждал преди - сега смятам да е по-хубав - има записан час при един човек на име Иван, който според мен е направил шашма с една от двете супер сили :cry_: - във всеки случай прави колите да изглеждат като нови и понятията сиралик и диамант ефект за него имат значение, а ръждата има фобия от него... :cry_: другата съставка за външния вид е чичо Минко Минков от ретро клуба който пък знае как да забърка сиралика и диамант ефекта :cry_:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#6 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 12 October 2008 - 06:40 PM

Още снимки :D

Тази събота и неделя се представих слабо, но сега пък ми остава само слагане на електроника и две сонди

- Уайдбанд - оказа се че е Иновейт :kid:

- ЕГТ

:kiss3: искам да кажа колко ми е мъчно, че днес направих нещо много лошо с Л-Джетроника :x - наложи се да използвам секачки и поялник - ампутирах му буксата :) а той сега е за кофата :kid: - да живее Мегата :D

Забележете къде е монтиран блоу офа :D - понеже съм си предвидлив и като се знам, какви неща конструирам :D в най-ниската част по посока на потока в чардж кулера е :D - ако потече водичка от радиаторчетата за парно на Лада :kid: (има и други части от соц возила :kid: ) при първото връщане на газта блоу офчето ще я оригне навън :lol: и така ще спасим чугуня :D

- също така се вижда как съм облякъл уайдбандата с допълнителна топлоизолация - да не и е студено :D , същото ще направя и с кабела на ЕГТ-то :D - освен това стои много красиво :D

П.П. - Турбо пътищата ми верно станаха една педя :D - точно една моя педя от изхода на турбото до кулера и още една от кулера до дросела :D - вътрешния му обем с монтирани радиатори също е доста скромен :D - незнам дали е на добре ама стана красиво :D

И палиме... :D
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#7 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 19 October 2008 - 05:18 PM

Вчера се представих малко слабо, но като за 4 часа труд на човек който заварява изключително рядко е добре :)

Инсталирах широколентовата ламбда сонда в даунпайпа на около 35 сантиметра след турбото, ня масто където нищо под нея няма да я пече.

Участъка на който е сложена е вертикален, тоест няма опасност да настъпят последствията описани в упътването при монтаж под 30 градуса от вертикала на хоризонтална тръба...

Т.е. така или иначе вода във вертикален участък от тръбата няма, нищо не я напича отдолу, а ако се окаже че се нагрява корпуса и повече от 500 градуса пише да се използва медна ламарина 100Х100 мм с дупка за сондата, която да е като гарнитура между сондата и заваръчната заготовка. - ще взема това да го направя и без нужда - най-много да и удължа живота... :ok: - първо трябва да започне да тече де... щото още не е работила :ok: - ще паля колата за първи път без нея с навита тапа в резбата - така пише - иначе имало опасност ако много давя мотора да я повредя...

Инсталирах и ЕГТ (температура на изгорелите газове) сондата, при това на едно много хубаво място както виждате точно срещу входа на турбото където ще мери газовете от всичките 6 цилиндъра :)

Направих пълни шевове на прикапания преди това даунпайп и сега вече е готов и напаснат към колата, като съм монтирал и първия фланец на първата разглобяема сглобка на изпускателната система - фланците са по мой модел.

Ще имам изпускателна система от 3 части - даунпайп - предно гърне с тръбата до задното гърне - задно гърне - сглобки с фланци като на снимките ще имам на две места.

Предимството на такава система, е че лесно се отстранява всичко след даунпайпа, а за него може да се закачи една тръба която да излиза под прага - не знам за какво ще ми е, но ме кефи идеята да мога да го направя - малко по-малко рестрикция и 30-тина кила по-малко по колата... - цащо не :lol: - ако е зор да сваля от 13.9 на 13.7 или 1-2 десети за обиколка бих го направил само за да видя че колата се врияе от такива неща... - това е в сверата на мечтите, а по-нагоре посочихме, че в тази тема няма да мечтаем - прави се нещо практично, реално и сигурно :clap1:

Както е тръгнало тази тема да става с фоторепортажи от моите монтьорски мъки тип направи си сам :) ще дам малко инфо за заваряването на неръждавейка с нормално телоподаващо и СО2 :)

Можеби ще забележите т.н. царевичак на някои снимки :ok: - това е така защото в последствие установих, че ми трябва малко по-голям ампераж и по-малка скорост на телта - при такава настройка се вижда как материала се разтапя по целия шев и се разлива много добре, при добре напаснати детайли с тънка фуга шева става много тънък и красив...

Допуснах и една грешка - когато правех пробни качвания отначало бях използвал бояджийско хартиено тиксо :? - да бележа и да лепя тръбите и колената :? - обаче не отстраних хартията, а после като я махнах остана лепилото :? - плюе съска хвърля - направо ми изгори главата на няколко пъти, а имам и по ръцете :?

Проблема се реши напълно когато се сетих да зачиствам с флекс ръбовете на тръбите - достатъчно е да закачиш 1мм от повърхността и леко да пилнеш контактната повърхност - все едно правиш ер-1мм и с вдигтания ампераж и намалената тел и зачистеното с флекса работата тръгна :) - за последния шев се справих отлично :cry_:

Така разработената технология биде надлежно сведена на бай Еленко, който каза че се е омел от гаража за да не гледа какви царевичаци произвеждам и каза, че след като съм омацал единствените шевове които се виждат, под колата ще ги прави той :cry_: - да знам, че поне там са красиви :cry_:

- аз си харесвам шевовете! :D

Също така чардж кулера биде прикапан на аргон по белезите от напасването миналата седмица - оказа се че съм мерил и белязал правилно, а Косьо е разчел правилно дракулиците ми с чертило :D - чардж кулера отиде за дозаваряване на тръбите и е готов :D - няма да му слагам снимки щото и без друго темата заприлича на "как да монтираме Сенатор на чардж кулер" :cry_: - финалната сглобка ще бъде удостоена със снимка по-надолу...

Мегаскуирта до следващата седмица ще е готов натикан в кутията на Л-Джетроника, остава ми да сложа датчика на хол (т.е. да му направя стойка) да чете зъбчатката на шайбата...

Като стигнем съвсем до мегата ще ви покажа колегата Диск от форума какво направи за мен :lol: - написа ми подробна инструкция от-до как да монтирам мега на сенатора - от до :cry_: - безкрайно съм му благодарен - разпечатах всичко, то стане една папка с инструкции, схеми и обяснения и като добавих и оригиналните схеми на инсталацията на колата, просто си е завършен научен труд :D

Сега следват снимки:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#8 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 26 October 2008 - 09:53 PM

Тази Събота се представих много зле :wink: отне ми 6 часа да направя една стойка за датчика на хол който чете зъбчатката за положение на коляновия вал, оставете това че на нищо не прилича, ами се и старах :ok: - просто повърхнината на която се захваща не е перпендикулярна на диаметъра на колелото (допирателна е) и трябва да се заобиколи един ремък... и заварих един фланец... ампеража на 5 от 7 и вече заварявам прилично, следващият път минавам направо на 6, но ще засиля малко подаването на тел за да не подпаля накрайника...

Ето снимки да не каже някой, че съм пропуснал този уикенд...

Качвам и снимки на гърнетата - изработени са по мои чертежи от неръждавейка и са заварени на плазма... направо ме хваща срам като гледам тия хубави заварки и като знам с какви грозотии ще ги заобиколя :lol:

Който иска да си прави сам гърнета (или поне да си ги чертае сам и после да дава акъл) трябва да знае, че е много хубано и даже силно препоръчително да си намери неръждаема домакинска тел :wink: - понеже незнаех коя от трите вида в магазина е неръждаема купих по малко и от трите - като ги натопиш до половината в тава с вода за ден-два и после много хубаво си личи коя е ръждаема и коя неръждаема...

После се купува едно прилично количество от неръждаемата тел и се почва разплитане (без да късате!) - аз разплитах и намотавах на едно шише - като събрах 100-тина метра бях доволен :wink: - връчих така получения материал на майстора и му обясних да омотае хубаво надупчените тръби в гърнетата за да не бяга стъклената вата...

- тази технология я видях от някакви англичани ентусиасти които така си поправяха гърнетата на Лотус Омегата... :wink:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#9 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 15 December 2008 - 10:45 AM

Да не решите че съм се отказал! Напредвам но бавно... Първо защото ми е студено (следващата седмица ще напаля печката при бай Еленко :idea: ) второ защото чакам мегата да получи ъпгрейд - буст контролер и управление на стъпков мотор и да влезе в кутията на Джетроника - което вчела ми съобщиха че се е случило :D и трето щото леко ме подмързяваше :D

както вече се похвалих в други теми на форума великата ми инженерна мисъл забрави да предвиди място за въздушен филтър и такова не остана :idea: освен това Косьо ме затрудни максимално като се запецна че входа на турбото непременно трябвало да е 90мм с преход - иначе щяло да се забави или дори да помпажира (сърджва) на ниски обороти... а на високи всичко под 90мм щяло да бъде рестрикция за тоя мотор и съм щял да изкарам някакви по-дръгливи коне с по-малко от 90мм - съгласих се... :idea:

В момент на просветление и луд късмет първо влязох в Хеед-91 на стамболийски само да се огледам и там изкочи един прекрасен панелен филтър 213Х213 мм което е бощо взето всичкото налично място под капака за филтър :!: след което в отчаян опит да си намеря преходник 60-90мм в Топ Спийд (не бях ходил на Илиенци поне 10 години) момчето ми набута в ръцете едно редукторно коляно което след малко "клъц" си заспа на мястото - тоест проблема с филтъра се саморазреши като нужните части сами ми влязоха в ръцете :twisted: - много съм доволен...

Прилагам снимки - там където е сложен филтъра ще се "изгради" кутия която ще стане едно цяло с колата с идход на 90мм и над него ще има дупка в капака :idea: - вече трета :idea:

То па на всичкото отгоре филтъра се уцели и да е син :nono: - хем ще се вижда през капака :lol:

Предстои - палене, заден мост, диференциал и малко усилки и разпънки :lol: а да и монтиране на два радиатора от 600 кубикова Ямаха FZR за чардж кулера... които също в събота си набавих пак на око без да съм мерил и паснаха до милиметър :kiss3: - колкото повече ме мързи толкоз повече колата взе сама да се прави :D - плашим се! Вярно че се казва Звяра, ама да не излезе някоя Кристина :lol:

Освен това ще претендирам за титлата най-къси турбо пътища!!! В момента въздуха изминава същия или дори по-малък път от атмосферата до дросела какъвто изминаваше без турбо :D :lol: :lol: :lol:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#10 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 26 November 2009 - 04:41 PM

Най-после и аз се обзаведох със съвременен двигател :) - С30SE с ковани бутала и биели :)

Изглежда доста гнусно, все едно е стоял заровен в задния двор на някого, затова пускам само две снимки. Повече, когато го измием и разглобим.
Буталата, биелите и коляновия вал нямат проблем с мощности от порядъка на 450-500 коня, но това е само за сведение, а не цел!

Взех го по настояване на Косьо, според него ще взривя 3.0Е - то с чугунова глава много бързо и ще остана без двигател, затова било добре да имам резервен :)
Според мен ще покарам чугуна на 0.5-0.6 и ако нищо не се взриви ще използвам само буталата и биелите от С30SE :) Така ще си имам едни 380-400 чугунени коня на мотора на 1 бар :)

Тоест, почитателите на 12 клапанните изкопаеми няма от какво да се безспокоят за сега :) теорията за силата на чугуна ще бъде изпитана до край :)
Другото хубаво нещо, е че чарджкулера може да си остане на мястото и без промени при всички конфигурации, единствената разлика при смяна на мотора би била в изпускателните тръби преди турбото.

Ето две снимчици:


Както, може би някои от вас знаят, е задължително притежателите на стари коли да имат и оригинални моделчета на същите и по възможност оригинални списания и брошури от същият период.

Аз от скоро си имам Сенатор и Монца - колекционерска и порядъчно скъпа версия :)


Ето всичките ми модели, задължително са подарък за именния ми ден :) единствено сенатора и Монцата си ги купих сам, но така удоволствието е по-голямо :P само ако дадеш много пари за нещо, след това можеш да разбереш дали си е заслужавало :P

... В дясно се вижда също колекционерски и много подробен модел на една от най-любимите ми коли - ДеТомазо Пантера :D , а зад нея има оригинално Ферари с дистанционно - напред-назад, ляво-дясно и бутона турбо, от който наистина се засилва и и светят фаровете :D

Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#11 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 07 January 2011 - 02:41 PM

Реших, че през новата година ще увелича усилията по проекта :hmm: барем стане преди да се изчерпи петрола... щото междувременно хората започнаха да карат електрически коли :shock:

Обзаведох се с външен уейстгейт Турбосмарт Ултра Гейт - 38 и най-готиното, е че е синичък и че платих 200 лева за него :D оказа се че цената му до митницата е 180 долара а в България може да дойде съвсем легално за 180$ + мито и ДДС :) а моя изпадна благодарение на някой, който е платил капаро и се е отказал :D но щях да го взема и на нормалната му цена де.

А външен гейт ми потрябва заради Ево-5 на хедърса, който се прави в момента, този път без мое участие :) и като така и така се прави, що пък да няма и външен гейт :D

Очаквайте скоро и снимки на новия изпускател.
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#12 DeeN

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 722 Мнения:
  • Репутация: 33

Публикувано 09 January 2011 - 10:16 AM

Тошко може ли да те помоля да качиш снимки на цялата кола :( мисля че не си я показвал :(

#13 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 09 January 2011 - 12:21 PM

По-нагоре има цели три снимки точно на моята кола :(
Благодаря за комплимента, че си ги помислил за снимки от списания или нещо такова :(
Аватара ми също е моята си кола :wink:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#14 DeeN

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 722 Мнения:
  • Репутация: 33

Публикувано 09 January 2011 - 12:30 PM

OMG :( Тези снимки от кога са ?
п.с. Наистина помислих че са от списание :(

#15 fluid_88

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 637 Мнения:
  • Репутация: 51

Публикувано 09 January 2011 - 01:09 PM

:( Тошко аз като гледам си мой набор,снимките да не са завещание с колата барабар :(
п.п.Това в кръга на шегата,само не знам как се спря на чардж кулер,за това налягане ще си върши ли работата и от каде ще му идва обдухването-или ще разчитаме само на радиаторите в него.
renault espace 2,2dt 99' + автоплатформа
uno turbo 1.3 i.e 86'
ranault 19. 1.8 16v 92'
uaz 4.0 disel 71'
trabant 601 70'







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.