Колкото повече дросела "изпреварва" налягането необходимо за текущите обороти и товар (скорост, въздушно съпротивление, баир, спускане) толкова налягането се покачва.
Едно и също положение на дросела може да означава 70 килопаскала (0.3 вакуум) на 6000 оборота и 95 килопаскала (0.05 бара вакуум - почти пълна газ на отмосферна кола) моментно на 2500 оборота.
При спускане може дори с пълна газ да не постигнем максимално налягане особено на ниска предавка и обратно при изкачване или висока скорост на висока предавка, може да постигаме максимално налягане при едва 50% ТПС...
По отношение на аванса няма правило. Аванса трябва да е такъв, че колата да върви максимално и да се правят компромиси само в един случай - ако се появяват детонации.
Детонации в никакъв случай не трябва да се гасят с по-богата смес ако сместа е под 12.5:1
Отделно високи ЕГТ не трябва да се борят с мърдане на аванса, ка сме сигурни че колата така върви най-много! високите ЕГТ могат да са основно 2 неща - прекалено богата смес или прекалено много надуване

тоест ако до едно налягане имаме нормални температури на изгорелите газове и оптимална мощност, а след това ЕГТ се покачва, това означава, че фазите на газоразпределение са неадекватни за повишеното налягане. Трябва да се реши, дали да се жертват ниските обороти и по не натоварените режими за сметка на максимална мощност и максимално надуване или не.