IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

За питащите за ефекта от чипове


  • Не можете да пишете в тази тема
162 отговора на тази тема

#1 Шморхи

Offline

    професионален шофьор

  • Модератор
  • 6,918 Мнения:
  • Репутация: 11

Публикувано 31 August 2009 - 05:02 PM

Понеже има адски много теми с въпроси "Колко коня ще стане колата с чип....Може ли да сложа чип на Москвич", нека тази е обобщена...
Накратко, чип на атмосферна кола, без значение каква е, не прави нищо или почти нищо. Рекламите, че от 100 ще стане 110 к.с. или от 150 ще стане 163...са лъжа.
Чипа има осезаем ефект единствено и само при двигатели с принудително пълнене(турбо или компресор). Препрограмирането на ECU-то или поставянето на нов чип, вдигат налягането на турбото/компресора, подава се повече гориво и оттам идва ефекта :cens: . На атмосферен двигател, няма какво да вдигнеш, освен налягането на горивото, но без въздух това е безполезно и затова ефекта е... :cens:
Чип на автомобил с карбуратор не може да се сложи - за бензинови автомобили
Чип на автомобил с механична помпа, дори и с турбокомпресор, пак не може да се сложи - за дизели

Просто няма на какво. Всичко се управлява механично.
Чип на моноинжекцион може да се сложи, но....дори далеч по-прецизния многоточков инжекцион дава колебливи резултати, какво остава за моно-то...

Чип може да се монтира на автомобил със собствено ECU.

Информацията е доста бедна и мъглява, но в общ план е вярно.
Които има желание, нека пита или допълва с обяснения темата.
  • Maddude харесва това

Чувал съм,че имат някакъв проблем със скоростната кутия,който се решавал сравнително лесно след смяна на маслото.


#2 Нено Б.

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 400 Мнения:
  • Репутация: 7

Публикувано 31 August 2009 - 07:05 PM

Радвам се,че Шморхи е решил да закачи точно този въпрос.
Призовавам някого,който е на "ти" с материята,да разясни малко по-подробно в крайна сметка има ли или няма ефект при атмосферките,за да започне с подобно мнение темата.
И евентуално,с какво още може да се комбинира чипът...
Нека да е човек,който е качвал кола на дино след такова препрограмиране на компютъра,ако е възможно.
Благодаря
Карайте бавно,братя!Си ебало майката...

#3 C20NET

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,355 Мнения:
  • Репутация: 32

Публикувано 01 September 2009 - 07:25 AM

За TDI ефекта от чипосване е доста добър(заслужава си)виждал съм с очитеси 2 чипосани голфа 1.9 и вървят доста прилично(ама много кадят отзаде).За атмосферена бензинка няма какво да се чипосва(возил съм се в ХЕ с чип и без чип и разликата неоправдава парите за чипа и слагането му и то при 2.0 16в да не говорим за 1.3-1.6 :D)Ако атмосферката почне да се бара по-сериозно(валове,сгъстяване,интейк/колектор,генерация)чипа трябва да е последното нещо което трябва да направите :ok: :) :) и то не някакъв стандартен/сериен/масов а специално "разчертан" за вашия сетъп(нещата които сте сложили/променили).Възможно е да бъркам някаде но според мен е така
  • Maddude харесва това
Лекия атмосферен тунинг е безсмислен.Целта е да го осъзнаеш по най-евтиния начин.

#4 TuNiNg MoDe

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 171 Мнения:
  • Репутация: 9

Публикувано 01 September 2009 - 10:53 AM

За турбо автомобилите е ясна работата...

За атмосферките според мен - Не случаино сериозните фирми предлага преди и след чип тунинг замерване на дино стенд, за да види клиента какво и къде му се е променило в поведението на двигателя.

Без да бъде променяна главата на двигателя или всмукателния колектор, както и изпусактелния ефекта от чип тунинг би бил доста малак, но все пак...

Повече въздух може да дойде от слагането на качествен Air Intake от там като добавиш това че чипа премахва някои базови ограничения в стандартните електроники в колите, включително и прекъсвача на определени обороти би могло да се получи нещо от сорта на 3-10к.с. (но нека някои мапер на атмосферки да каже от опит какво е научил) :D
Публикувано изображение

#5 dogostz

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 163 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 02 September 2009 - 06:11 AM

Аз ще повдигна въпроса за горенето преди и след слагане на "чип"

Съществуват две общо приети тези, като всеки защитава неговата си, и в крайна сметка никой не е на 100% прав :D

Логика 1: Слагането на чип е равно на подаване на повече гориво, ДВГ-то иска да си поеме повече въздух и следователно разходът скача поне 1-2л според мотора. Повечето хора като чипосат колата си поне един месец и дават повече газ и от там остават с погрешно впечатление. Всъщност е нормално и моторът наистина дърпа малко повече при атмосферки и доста отгоре при турбинки(но това също зависи от сетъпа на "чипа" )

Логика 2: Чипът подобрява горенето, вдига въртящият момент и поради тази причина подобрява ускорението, колата започва да върви от доста по-ниски обороти, а дори във високите на моторът му е по-леко и следоватлно гори с 2 литра по-малко. Това общо взето е рекламaта на фирмите, занимващи с чип...е те лъжат. Това, което е логично е, че при промяна на вече остарелите горивни алгоритми с нови колата действително да започне да ускорява от по-ниски обороти, а в този случай ще и бъде необходимо и по-малко гориво и разходът при нормално каране ще падне с 0.5 до 1л, пак според зависи от мотора. Същото нещо важи и при спортните филтри, малко по-малък разход при ниски обороти и 2 литра отгоре при подаване на газ.

Нека наистина някой, който се занимава с това да сподели и неговите впечатления.

#6 Shades

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 60 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 03 September 2009 - 12:09 PM

Няма да се впускам в безкрайни локуми за положителния ефект от чипа и колко върви турбодизела след него. Ще споделя само малко наблюдения върху разхода преди и след.
Разходът като цяло пада при нормално и спокойно каране, НО при по-сериозно настъпване и каране "на педал" скача много повече, отколкото някога е харчила. При дизела говорим за максимален разход от порядъка на 8- 8,5/100, но все пак. При мен сетъпа е завършен със спортен панелен филтър и премахнати ограничители на кутията на филтъра, но това не мисля, че има отношение.
Като цяло ще заключа, че такъв ефект е напълно нормален, тъй като всички добре знаем, че за повече "вървеж" трябва повече гориво + повече въздух.

#7 galxl

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 2 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 03 September 2009 - 12:34 PM

Освен всичко казано дотук трябва да се има впредвид и това, че екологичните норми доста "спъват" съвременните двигатели и тяхното пренебрегване с подходящ чип може да се постигне повишаване на мощносттта и намаляване на разхода (разбира се говорим за проценти и то няколко :lol: )

#8 Vizor

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,147 Мнения:
  • Репутация: 94

Публикувано 04 September 2009 - 07:30 AM

Шморхи говориш глупости малко..
Чип .. ама не някакъв купен от Митко петко данчо манчо или та някой дето чул как се правят и решил да си пробва късмета.. изместил прекъсвача с 20 оборота надолу (защото хекса не му е много ясен какво означава) и го продава на ей такива дето после виакт "колата ми има чип" и във тунинг фирмите се чудят тоя кви ги приказва

ефект има и то доволен дори при атмосферен мотор
ще ти дам пример
колегите правиха на друг колега колата (90 коня екотек :twisted: .. убит направо!)
обаче на дино стенда се вижда че долу е много богата..
и какво става
оправят долу горивото
пляскаш малко авансче
тук таме малко гориво във високите.. и резултата ще ти кажа какъв беше според собственика на колата и дино стенда
разлика 5-6 коня (не помня точно) и долу горе толкова нютонметра.. по-пъргава в ниските обороти и намален разход
а сега дай ти доводите ти.. освен заключенията ти..

П.П. за малко да прочета какво е написал колегата по-горе..
много е прав просто аз го отчитам с факти..


Edit:

какъв е извода.. ходете при хора, които разбират и имат нужната техника ДА НЕ ВИ СТРОШАТ КОЛАТА и да знаете, че давате 100-200лв отгоре ама си връзвате гащите!
take a look to the sky, just before you die.. its the last time you will!

#9 Ogi Finta

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,279 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 04 September 2009 - 10:03 AM

Атмосферен мотор с чип - Еб*ти кефа, даваш 700-800лв и вдигаш 15 коня "фантоми" разигравани от мазен циганин - тип ала тука има тука нема...
Турбо и компресор - има осезаема разлика, това са моите впечатления и то директни.
Публикувано изображение
Има само един RONALD9 ®

#10 Шморхи

Offline

    професионален шофьор

  • Модератор
  • 6,918 Мнения:
  • Репутация: 11

Публикувано 04 September 2009 - 04:15 PM

Може да са глупости, затова и пуснах темата. Идеята е, не аз да съм автор и на предговора и заключението на творбата, а всички ние.
Причината да я пусна са купчината теми с питания за различни коли, но по същество едни и същи. Може ли с 300 лева 1.5 да тръгне повече. Аз мисля, че не....само диното е половината пари...Но...може и да греша. За мен това е просто безинтересно начинание и затова не съм много сведущ. Попреписал съм това онова, което е събрано като мнения от форум и съответно оттам е заключението. :twisted:
Колко струва цялата процедура за този Опел, за който говориш? Ама по пазарни цени, не като м/у колеги. Защото я има и тая разлика. Едно е да ида аз нейде да ми сложат чип за бравото примерно(че може и по пощата да ми го пратят). Друго е някой да загуби половин или един ден и да има мерак да я направи.

Чувал съм,че имат някакъв проблем със скоростната кутия,който се решавал сравнително лесно след смяна на маслото.


#11 mclsdreal

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,867 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 04 September 2009 - 04:43 PM

Шморхи говориш глупости малко..
Чип .. ама не някакъв купен от Митко петко данчо манчо или та някой дето чул как се правят и решил да си пробва късмета.. изместил прекъсвача с 20 оборота надолу (защото хекса не му е много ясен какво означава) и го продава на ей такива дето после виакт "колата ми има чип" и във тунинг фирмите се чудят тоя кви ги приказва

ефект има и то доволен дори при атмосферен мотор
ще ти дам пример
колегите правиха на друг колега колата (90 коня екотек :lol: .. убит направо!)
обаче на дино стенда се вижда че долу е много богата..
и какво става
оправят долу горивото
пляскаш малко авансче
тук таме малко гориво във високите.. и резултата ще ти кажа какъв беше според собственика на колата и дино стенда
разлика 5-6 коня (не помня точно) и долу горе толкова нютонметра.. по-пъргава в ниските обороти и намален разход
а сега дай ти доводите ти.. освен заключенията ти..

П.П. за малко да прочета какво е написал колегата по-горе..
много е прав просто аз го отчитам с факти..


Edit:

какъв е извода.. ходете при хора, които разбират и имат нужната техника ДА НЕ ВИ СТРОШАТ КОЛАТА и да знаете, че давате 100-200лв отгоре ама си връзвате гащите!


И за кво да слагам чип. за 5-6 коня, при положение че мога да си сложа генерация от до за 400-500 лева и един филтър за 200, и съм сигурен че ще е по-добре от чип :) :twisted: :(
Какво прави Лотар Матеус когато България се класира на евро 2012?...Гаси Плейстейшъна и си ляга...

#12 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 05 September 2009 - 05:07 AM

И за кво да слагам чип. за 5-6 коня, при положение че мога да си сложа генерация от до за 400-500 лева и един филтър за 200, и съм сигурен че ще е по-добре от чип :) :) :)

... защото след като сложиш генерацията и филтър , ще ти трябва "чип" (и то направен по метода , който описа Vizor) , за да извадш максимум положителен ефект от тях ...

едит .... въпреки че и генерацията не винаги има положителен ефект , ако просто фанеш някви части за ушите и ги наредиш в колата ... наскоро имахме такъв случай - 15 коня надолу от сбъркан колектор ....
btw ... как точно си я представяш генерацията за 400-500лв ? .... и за каква кола това ?

#13 mclsdreal

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,867 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 05 September 2009 - 06:48 AM

Е колко ще са тия тръби 4-2-1 например.... да не би да излезе 1000 лева... А и имаше подобна тема някъде, и свестните чипове хич не бяха евтини, около 1000 излизаха, но нещо не мога да намеря темата. И аз съм се качвал в кола със чип за 250 лева....е на мене форда дето си ми е 1.8 16v върви по-добре :)
  • dark_b3at харесва това
Какво прави Лотар Матеус когато България се класира на евро 2012?...Гаси Плейстейшъна и си ляга...

#14 Vizor

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,147 Мнения:
  • Репутация: 94

Публикувано 05 September 2009 - 08:36 AM

SportTECH-а много ама МНОГО добре знае как се вдигат коне
Я сега сладура по-горе дето ги вдига 200 с филтър и генерация.. да ми обясни как стават тея филми?
Я разгледай сега на суперспринт генерациите и виж по спецификация колко мощност дават за пълен кит да ти качи на колата
(примерно за Голф 2 ГТИ 16В)
С пълен кит имаше 13-15 коня разлика
Само ще ти кажа, че само колектора е точно 1008.01лв, предната част от генерацията е 100лв, средната е 130лв и крайното гърне е 486лв.

Говоря ти за СУПЕРСПРИНТ.. не ми казвай само "ама аз ще отида и ще ми го направят"
защото хората са го изчислявали 20 години.. а твоя човек ще го сметне за 3 минути и ще го измисли..
след което ще ти изсуши мотора щото ти е направил прекалено големи рънъри .. и после ще се чудиш "абе май от много ръчкане строших мотора"

Има хора, които се занимават с това! Отидете при тях!
Това е все едно да извикаш някой зидаромазач да ти настройва Вайпека примерно!
После "ама аз сложих чип.. и няма никакъв ефект"

Пример ти давам
качваме тук на диното един голф без чип
дава едисиколко коня
слага чипа
пак същите коне :)
с 2нютона разлика (да кажееем... че е допустима грешка на диностенда :) )
take a look to the sky, just before you die.. its the last time you will!

#15 mclsdreal

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,867 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 05 September 2009 - 12:34 PM

Ами, да прав си, не искам да се заяждам с теб, просто съм чел доста теми свързано с това, колко пари им е излязла генерацията, стана ми интересно и коооолко мощна е колата след това. Не съм наясно, нито съм на път да сложа такова нещо на колата си, бих предпочел да я стегна за да ми върши работа от колкото да се занимавам с глупости и чипове ментета, и "майстори" заварчици, правещи генерации за 400 лева ОТ, ДО, и да пиша по форумите, за страшната ми бегачка. Не исках да се заяда с мнението си, просто така съм се изразил, за което се извинявам :) . Това че съм се подвел от мненията на другите "Рацери", е била грешката ми, за което отново се извинявам за некомпетентния ми отговор. Мерси за информацията, надявам се да ми бъде полезна някой ден. И междодругото ако някой може да открие темата, на един пич който пращаше от чужбина чипове с гарантиран произход, нека да я сложи, имаше много полезна информация за чип тунинга. :)
Какво прави Лотар Матеус когато България се класира на евро 2012?...Гаси Плейстейшъна и си ляга...







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.