IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

За питащите за ефекта от чипове


  • Не можете да пишете в тази тема
162 отговора на тази тема

#151 bgchiptuning

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 14 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 20 February 2014 - 01:17 PM

Това е електоният носител на цялата информация свързана със управлението на двигателя. Този вид “памет“ се използва в периода от 1996 до 2000г приблизително. След 2000г в по голяма част от ECU се използва флаш памет ,като голямото предимство на флаша е ,че в по голяма част от случаите е възможно да свалим и с съответно да запишем преработеният от нас файл(mapa) директно чрез диагностичната букса като по този начин си спестяваме доста главоболия.При eeproma трябва да разпоим ,и да го заменим с предварително програмираният от нас eeprom .Аз лично когато се налага да програмирам този вид залагам съответния цокъл под eepromа като по този начин мога да правя колкото си искам проби без да се налага да рапоявам и запоявам n-пъти рискувайки да повредя дъното.Цокала и eepromа струват стотинки така че можем да си позволим да програмираме и 10 -20 и да ги изпробваме в реални условия.Има много ведове eeprom но равотата която те вършат е една и съща.( https://www.google.b...iw=1492&bih=878) При новите автомовили нещата са доста по сложни но това е тема на друг разговор.

#152 didich

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 464 Мнения:
  • Репутация: 68

Публикувано 20 February 2014 - 03:13 PM

До колкото разбрах от последния ти пост когато ЕКУ-то има наличен eeprom, сложността идва от там, че той трябва да се подмени, в другия случай нещата са по лесни когато всичко става през диагностичната букса, в моя случай казваш, че в моето ЕКУ липсва този eeprom, тогава от къде идва сложноста за чипване/мапване на въпросното ЕКУ Хитачи ?

#153 bgchiptuning

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 14 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 20 February 2014 - 03:54 PM

В твоят случай няма нито eeprom нито флаш памет.При това ЕКУ като памет се използва част от микропроцесора.Ето от къде идва проблема .Единственият начин за въздейстие при теб е чрез официалната диагностична апаратура examiner fiat

#154 didich

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 464 Мнения:
  • Репутация: 68

Публикувано 24 February 2014 - 08:14 AM

Последно питане към колегата bgchiptuning.

Дочух, че въпросното хитачи при турбиниране на мотора може без мапване/ремапване /разбрахме, че при него не става/ да си прави смесите до 0,4-0,5 бара, тоест при един надув до 0,5 бара няма нужда от друга електроника, а минаваме с наличната, като нищо не се пипа, има ли нещо вярно и възможно ли е това да стане ??

#155 bgchiptuning

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 14 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 26 February 2014 - 01:20 PM

Спроред мен е възможно,защото подавайки повече въздух ламбд сондата засича бедна смес и ЕКУ-то коригира.Проблема тук е че ламбд сондата не е много чуствителна и това ще доведе до забавяне на корекцията.

#156 oemotorsport

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 77 Мнения:
  • Репутация: 15

Публикувано 17 March 2014 - 01:14 PM

Може да се мапне Хитачито. Свали го от смукателя и ми го снимай отгоре, след това от близо и двете букси. Някой ме беше питал за това хитачи с подобни ъпгрейди като твоя. Може и и ти да си ми звънял тогава. Казах ти, че може да се направи и повече не се обади. Освен ако не си бил ти.

Този пост е редактиран от oemotorsport: 17 March 2014 - 01:15 PM

<p>Chip&nbsp;Tuning, Remove DPF/FAP/Adblue/EGR/Swirl/SAI/Lambda/EGT/DTC\'s, Launch Control, DSG Tuning, PSG16 Tuning&nbsp;<a href=\"http://l.facebook.co...SWoZ1&#38;s=1\" rel=\"nofollow nofollow\" target=\"_blank\">www.oemotorsport.com</a>&nbsp;- 0876 64 66 04</p>

#157 bgchiptuning

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 14 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 19 March 2014 - 09:17 AM

Ако си направиш труда да прочетеш няколко поста по нагоре ,ще разбереш че ЕКУ-то не е монтирано в/у всмуквателнте тръби ,също така има и снимка .Монтираните в/у всмуквателните тръби са с номера MFI 001, -MFI 003, -MFI 009, -MFI 010 и могат да се мапват.

#158 didich

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 464 Мнения:
  • Репутация: 68

Публикувано 19 March 2014 - 10:51 AM

Колега oemotorsport, точно аз ти писах, но не съм ти се обаждал повече, защото искам да накича всичко по мотора и накрая да се мапва, защото при всяка нова част ако трябва да идвам да се коригира нещо ще стане мътна и кървава, събират се финанси за да си монтирам спортния изпускателен колектор и предстои и покупка на олекотена шайба за коляновия вал, отделно изкочи в момента каре за смяна и ще трябва и там да се дават пари /снощи и шибания бойлер вкъщи даде фира и може и за там да олекна с 200-300лв, а бойлера е по важен от колата за съжаление/
Колега bgchiptuning, ЕКУ-то е монтирано точно в/у пласмасовата част на всмукателния колектор, ако трябва ще направя и една снимка на целия двигателен отсег за да видиш къде точно е позиционирано.

oemotorsport, според теб така на прима виста колко коне могат допълнително да се изтискат с чипване от тоя мотор при наличие на следните направени неща:
- леко портната глава с валове от алфа 2,0 16В
- спортен изпускателен колектор на суперспринт, като назад оставам оригинално на Ф50 /толко е оригинално и цялата спортна изпускателна система/, премахната катализатор, оригинално средно гърне и спортно крайно гърне "ремус"
- олекотена шайба на коляновия вал
- иридиеви свещи NGK
- спортен въздушен филтър в оригиналната кутия на JR

Според мен ако ефекта от чипването е + 5-6к.с. май няма много файда да се занимавам изобщо, но ако говорим за 10-15к.с. мисля, че си заслужава усилието и средствата и ще го направя :fun:

#159 bgchiptuning

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 14 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 19 March 2014 - 04:50 PM

"Колега bgchiptuning, ЕКУ-то е монтирано точно в/у пласмасовата част на всмукателния колектор, ако трябва ще направя и една снимка на целия двигателен отсег за да видиш къде точно е позиционирано."

Грешката е моя ,исках да кажа точно обратното.Продължавам да твърдя че твойто ЕКУ не може да се мапва тъй като софтуера е в/у самият микропроцесор.Ако колегата успее му обещавам ,че като се приберя в България ще го намеря за да го черпя една бира и да му се извиня.

Този пост е редактиран от bgchiptuning: 19 March 2014 - 04:52 PM


#160 oemotorsport

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 77 Мнения:
  • Репутация: 15

Публикувано 01 July 2014 - 08:31 AM

Значи трябва да черпиш :)
<p>Chip&nbsp;Tuning, Remove DPF/FAP/Adblue/EGR/Swirl/SAI/Lambda/EGT/DTC\'s, Launch Control, DSG Tuning, PSG16 Tuning&nbsp;<a href=\"http://l.facebook.co...SWoZ1&#38;s=1\" rel=\"nofollow nofollow\" target=\"_blank\">www.oemotorsport.com</a>&nbsp;- 0876 64 66 04</p>

#161 exoiavanko

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 4 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 03 February 2015 - 06:29 PM

От Стара Загора съм и имам Skoda Fabia 1.9 TDI PD 101 коня. Въросът ми е има ли в близост добър мапър и какво мога да очаквам от колата? Цялата е stock.

Този пост е редактиран от exoiavanko: 03 February 2015 - 06:31 PM


#162 izchorelix

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 1 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 16 October 2016 - 10:43 AM

Някой има ли идея каква ще е ползата от чип на Mazda 6 Takumi 2012 2.0 16v 155bhp и въобще дали ще има някакъв ефект от него??



#163 Vento

Offline

    професионален шофьор

  • Модератор
  • 4,272 Мнения:
  • Репутация: 11

Публикувано 25 March 2020 - 04:05 PM

Темата е доста стара, но е актуална и днес.

Затова реших да взема отношение по нея, още повече, че прочетох страшни небивалици още в първото мнение, а и по-нататък. 
Искам да кажа на автора Шморхи, че доста сериозно се занимавам с компресорни двигатели и няма абсолютно никакъв шанс софтуерно да промениш налягане или дебит на такъв! Защото те зависят САМО от оборотите и производителността му в съответните обороти. Което се променя с увеличени/намалени шайби/ролки. Съвсем теоретично има минимална възможност да промениш поведението на разтоварващата клапа, като по този начин този процес да се забави, но досега не съм срещнал човек в Европа или Щатите, който да е успял да го направи реално. И си остава само хипотеза. Това не е турбо, да му навиеш гейта, да му сложиш твърда пружина на блоу-офа или да му вдигнеш по друг начин налягането! И всеки, който спекулира, че ще вдига коне на компресорен мотор само софтуерно, е меко казано измамник.
Същото важи и за налягането на горивото. Първо как точно ще го вдигнеш с електроника, като всичко в него е механика - нито бензиновата помпа се управлява електронно, нито рейката, нито разтоварващия клапан (регулатор) на края й? Единственият вариант остават механични промени - нова помпа, нов бензинов регулатор и т.н. А дори и да повишиш налягането на горивото - нищо не печелиш. Нали компютърът си намалява времето на впръскване, за да си гони картите и ламбдата. Пробвано и доказано! Ако не вкараш повече кислород (не въздух, КИСЛОРОД, защото има разлика - той прави горивния окислителен процес), нищо не може да промениш с чип. Щото на морско равнище и на 2000м надморска височина кола с принудително пълнене бута един и същ обем въздух в мотора, но на 2000м е чувствително по-слаба заради малкото кислород.

Оттук идва логичното, че при мотори с принудително турбо-пълнене има голям ефект, защото се повишава количеството входящ кислород (без компресорните, обясних защо).

При атмосферките, с които се занимавам вече над 25г., ефектът от чип без нищо друго е минимален. Просто се оптимизират някои заложени от производителя резерви и запаси - примерно че може да се кара с гаден бензин от олигофрени на 4-та с 20км/ч, по-умерен аванс и т.н. Това, което чипът прави при тях, е да намали аванса (по-късно палене) и да оптимизира малко горивните карти където не са съвсем перфектни (както Vizor е обяснил по-напред). И да се вдигне малко нагоре прекъсвачът евентуално. НО това важи само, ако колата се настройва и след това кара с качествен високооктанов бензин, поне А100. С А95 няма какво да оптимизираш, засегна се и темата с качествата им. Както и калоричността - цифрата НЕ показва калоричност, а устойчивост на детонации. Така че, ако карате обикновека кола без октанкоректор - никакъв смисъл да си давате парите за скъп бензин над предписания от производителя. Ако обаче има октанкоректор (да си следи детонации и да мести аванса спрямо тях), карането с високооктанов има малък положителен ефект.

Още преди 20г. започнах да експериментирам с чипове на атмосферки, когато в България не бяха популярни и се запознах с няколко тунинг фирми в Германия, които ми правеха каквото поръчам на прилични цени. Първият чип ми беше 2000г. на Vento-то 1,8 моно 90 коня. Ефект... колкото си внушиш, реално толкова минимален, че почти не се усеща. Обещаните 12-15 коня бяха по-скоро 2-3, макс 5, ако караш със 100 октана, спортен филтър и хубави свещи.

После подкарах VR6 2,9 и там ефектът САМО от чип беше УАУ! VR6 е много странен мотор (да не кажа смотан, че някои ще скочат веднага да го защитават) - плоска като дизел глава, различни дължини на смукателите (опитали се да ги компенсират с различна форма) и други тъпотии. Има разбира се и много предимства, затова се вгражда и до днес вече нас 28 години. Но да кажем, че таман тръгне и му свършат оборотите на 6500-6700. Та тия германци ми написаха хубав чип за 100 октана до 7600U/min, като до 5000 почти никаква разлика, но след това излиташе буквално. А най-хубавото беше, че като вкараш следваща предавка, все едно те е блъснал влак отзад, защото му идваше много тяга. Преди чипа като минеш на следваща и буууу (заглъхва) 2-3-4 секунди, след което бавно почва пак да пълни. Затова сега го правя turbo.
После понатрупах опит в тунинга и реших, че без хардуерни промени няма да го бъде. Хванах отново един 1,8 моно и го разкостих основно и направих всичко, което акълът тогава ми позволи и бях научил за 15-тина години доработки. без оглед на сумите, които се наливаха. Аз така или иначе пари за коли никога не съм жалил...

За мен истината в тунинга на атмосферките е най-вече в сериозно и компетентно преработване на главата (над 80% от силата идва от нея), както като херметичност, пълнене/празнене, така и като сгъстяване, преправяне на камерата, управление на горивния процес, сериозни валове, пружини/тарелки и много други тънкости + високи обороти (доколкото железата позволяват!). Но е много трудоемко и скъпо! Мен си ме влече и винаги ми е кеф да карам напилена атмосферка над 7000U/min, ако ще и да не върви колкото леко барната с принудително пълнене. Та този мотор го докарах след всички хардуерни подобрения (глава, вал, пременени смукатели, 4-2-1 с права генерация, без въздушен филтър и куп дреболии) до 125-130 коня, като поради грешен аванс от софтуерната настройка не изкара много - буталата се стопиха (още си ги пазя за спомен).
Като реших, че няма смисъл вече в този двигател, смених го с ABF 2,0L 16V. Първо му забих една освободена генерация, 4-2-1, спортен филтър и няколко дреболии + читав чип от немците, съобразен с горното. Със 100 октана изкара 167 коня, разликата беше усезаема, но не и кой-знае колко голяма. Последва същата процедура като с предния мотор - глава, валове, сгъстяване над 12,8:1, раздвижени зъбни колела, смукатели, 4-2-1, генерация - всичко, което е измислено и може да се приложи... Резултатът е налице - 205 коня, колата върви на смърт (900 кила) и се кара на много състезания. С късата кутия пада под 14,5 на 402м. Всичко друго се счупи (няколко скоростни кутии предимно), не и моторът! Но беше компетентно настроен, много важно за мен СЪС ЗАВОДСКАТА ЕЛЕКТРОНИКА! Нищо външно - без пиджи, без стенд-алоун, заводската бензинова помпа, дюзи, смукатели (преработени малко) и т.н. Същият мотор на колега, с направени същите подобрения + дросели от мотор + скъпа електроника изкара... ТОЧНО 205 коня, колкото моя и същия въртящ момент. Само че с още 2-3 бона наляти за дросели, скъпа маркова стенд-алоун, окабеляване и много труд. Ако трябва да предположа, в резултат на всички мои хардуерни подобрения мощността се е повишила с 40-45 коня, а софтуерът е изгладил някой неравности в графиката и е добавил 10-15 коня. И това на супер разпилен мотор с вложени няколко хиляди в него.

Понеже прочетох и съмнение как 100-октановия бензин ти променя мощността - много просто! Авансът се измества по-късно - сместа държи на повече сгъстяване, което прави по-силен взрив и по-бързо и по-пълно горене, което е описано в една друга тема тук. Дори без чип, почти всички съвременни коли си коригират аванса и следят за детонации, така че качествения бензин винаги е плюс. А при софтуерна донастройка с него може да се изцеди още малко мощност именно заради стабилното му поведение при сгъстяване и късна детонация.

Надявам се след горното разбирате защо само се усмихвам, когато някой каже, че вдига 15 коня на атмосферка 2,0 150 примерно... Или на компресор! А как се манипулира дино е една друга тема ;)


D.
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение
Публикувано изображение







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.