IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

За питащите за ефекта от чипове


  • Не можете да пишете в тази тема
162 отговора на тази тема

#16 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 09 September 2009 - 07:00 AM

............. Пример ти давам
качваме тук на диното един голф без чип
дава едисиколко коня
слага чипа
пак същите коне :)
с 2нютона разлика (да кажееем... че е допустима грешка на диностенда :) )


...... мерси за комплимента първо :(
...... това в примера е стандартния случай .... и важи не само за чиповете а за всяка работа на парче ....
...... данните на суперспринт , които си цитирал също не важат ако само пляснеш една генарация на серийния мотор и оп 13-15 коня отгоре ...... не става така ...... може и да се качат 2-3 , а може и да паднат повече ......
...... същото е и с валовете .... и с портването ...... и с клапаните ...... и с филтрите .... и т.н. ......
...... обаче ако се комбинират нещата както трябва + "чип" накрая , нещата започват да се получават .....

...... не знам защо всички си мислят , че производителите на автомобили са толкова глупави .... въпреки че са принудени да се съобразяват с екологични и фискални ограничения , по-голямата част от електронните блокове са достатъчно прецизно настроени за механиката на серийния двигател , така че да се получи максимално добър компромис между мощност , въртящ момент , живот на двигателя и разход на гориво .....

#17 Vizor

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,147 Мнения:
  • Репутация: 94

Публикувано 09 September 2009 - 11:04 AM

Адашче знам много добре.. а и знам, че и ти знаеш :)
За комплимента няма смисъл да ми благодариш защото съм го направил защото съм сигурен, че си точен..
другото което е, че повечето чипове са ПРАВЕНИ ЗА нещо..
сиреч.. ти слагаш един чип
дето ти го продава митко и петко и данчо от Гърция примерно
и казваш "а ... ама то няма ефект"
а то написано за 280/276 валове генерация и всичко останало :D
Ивак данните, които давам са тези, които суперспринт дават на ОЕМ-ски части..
много добре знаеш, че всички производители преувеличават. Преди години суперспринт имаха за почти всяка по-известна генерация дино графики където се виждаше всичко
дали са пипали електрониката нямам как да знам и това ти е ясно.. просто го дават за ОЕМски части :D
Пак казвам! Когато правите нещо ходете при хора, които разбират, а не си давайте 200-300лв на някой.. дето ще ви прати НЕЩО, което никога няма да знаете какво има в него.
А когато се наложи да разберете (примерно дино стенд) и се възмущавате..
не мислете, че чиповете се правят в къщи..
единственото, което АЗ мога да направя и да ви гарантирам за това.. е на VW Polo с Digifant1 да сменя прекъсвача :) и мога да ви гарантирам, че прекъсвача от 6200 ще отиде на 6500 примерно (колкото кажете) защото е една проста сметка, а не да отвориш сорса на чипа и да увеличиш всичко +10 (как вика бат Свилен) :(
take a look to the sky, just before you die.. its the last time you will!

#18 kav4o

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 224 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 25 September 2009 - 12:05 PM

Ако може да пише някой собственик на ц20хе със сток карантийки и с чип :) доколкото разбрах тоя мотор върви по-добре като се вдигне ограничителя

Хубостта и акъла са две взаимноотблъскващи се качества.

...кажи ми къде са ти зъбите бе ренде,да ми падне реномето нема накъде..

Публикувано изображениеПубликувано изображение

#19 Lorinser

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 92 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 27 September 2009 - 04:42 PM

Колеги, може ли някой от компетентните хора тук, да каже, какво гориво-въздушно отношение поддържат инжекционноте горивни уредби (става дума за атмосферен бензинов ДВГ, който не е с директно впръскване)?
Това което съм учил, (но не съм изпитал на практика) е че те трябва да поддържат отношението окол 0,98, за да може да работи т.нар. катализатор ефективно. Това отношение се регулир от компа, който взема инфо от дебитомера (или там каквото има) и от ламбда сондата (това като изключим другите датчици).Та това така ли е на практика или не е? Също така за да се получат максимални мощностни и икономични показатели от един ДВГ е необходимо горивовъздушната смес да се мени в зависимост от натоварванията на самоя ДВГ, а не да се поддържа постоянна. Нали така?
Ако е така, няма ли устройство (като контрола на запалването, което се монтира при газовите уредби), което да замества ламбда сондата и да дава такива показания на компа, че той да определя времето на впръскване, така че да се получават максимални възможни мощностни показатели (и някак ви икономични разбира се). Това, за което иде реч не е точно чип тунинг, но ако може да се реализира, би било няколко пъти по евтино и на практика ще бъде оптимизация на горивния процес (не говоря за екологичните показатели....с презумцията че вече и без това нямаме кализатор :D:) )
Извинявайте ако не ви интересува това, но от няколко дни ми се е забило в главата и трябваше да му дам гластност :giggle:

#20 Vizor

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,147 Мнения:
  • Репутация: 94

Публикувано 28 September 2009 - 06:42 AM

Почти всичко е зададено в паметта на ECU (engine control unit).
Имаш една таблица за запалването и таблица за горивото (на един атмосферен двигател примерно)
Там има натоварване/обороти. На тях вече е попълнено колко гориво примерно да впръска. Същото е и с аванса. При едисикакви обороти .. нека аванса да е едисикакъв.
Какво точно ти се върти в главата да ти обясня долу горе (е според знанията ми разбира се)
take a look to the sky, just before you die.. its the last time you will!

#21 Lorinser

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 92 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 28 September 2009 - 03:26 PM

Почти всичко е зададено в паметта на ECU (engine control unit).
Имаш една таблица за запалването и таблица за горивото (на един атмосферен двигател примерно)
Там има натоварване/обороти. На тях вече е попълнено колко гориво примерно да впръска. Същото е и с аванса. При едисикакви обороти .. нека аванса да е едисикакъв.
Какво точно ти се върти в главата да ти обясня долу горе (е според знанията ми разбира се)


Това ми е ясно, въпросът е дали може да се промени сигналът на ламбда сондата, така че ECUто да НЕ поддържа постоянно гориво-въздушното отношение, а да го променя спрямо натоварването на ДВГ, какъвто трябва да бъде оптималният закон за максимални мощностни (икономични) показатели. Това което ти ми казваш, не ми върши никаква работа, и не отговаря на конкретният ми въпрос. Ще се поровя в литературата, за да видя каква трябва да бъде горивовъздушната смес при слабо натоварване (дроселова клапа отворена до около 20%), при икономичен режим (до 80%) и при пълно натоварване (над 80%). Значи за над 80% трябва да се обогати сместа (логично е), така че да бъде над 1, в друг режим трябва да е под 0,98.

#22 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 28 September 2009 - 05:13 PM

Почти всичко е зададено в паметта на ECU (engine control unit).
Имаш една таблица за запалването и таблица за горивото (на един атмосферен двигател примерно)
Там има натоварване/обороти. На тях вече е попълнено колко гориво примерно да впръска. Същото е и с аванса. При едисикакви обороти .. нека аванса да е едисикакъв.
Какво точно ти се върти в главата да ти обясня долу горе (е според знанията ми разбира се)


Това ми е ясно, въпросът е дали може да се промени сигналът на ламбда сондата, така че ECUто да НЕ поддържа постоянно гориво-въздушното отношение, а да го променя спрямо натоварването на ДВГ, какъвто трябва да бъде оптималният закон за максимални мощностни (икономични) показатели. Това което ти ми казваш, не ми върши никаква работа, и не отговаря на конкретният ми въпрос. Ще се поровя в литературата, за да видя каква трябва да бъде горивовъздушната смес при слабо натоварване (дроселова клапа отворена до около 20%), при икономичен режим (до 80%) и при пълно натоварване (над 80%). Значи за над 80% трябва да се обогати сместа (логично е), така че да бъде над 1, в друг режим трябва да е под 0,98.


.... не може да се даде еднозначен отговор на въпроса ти .... всички модели ECU-та имат различно програмиран ламбда контрол .....
.... кислородния датчик има само ограничена коригираща функция .... в повечето случаи +-20% ..... освен това много от електронните блокове работят в closed loop само при статични режими (постоянни обороти и малки до средни натоварвания) ..... т.е. .... в интересните режими , като 100% натоварване или AE , ЕCU-то изобщо не гледа какво показва сондата ..... това важи в голяма степен и при по-модерните , които използват wideband сензори ......
..... преди време правих опити да реализирам същата идея , но в малко по-прост вариант (константен множител) и единственото което постигнах беше по-висок разход ..... освен това ECU-то няколко пъти влезе в авариен режим защото ламбда контрола (по конкретно Long Term Fuel Trim) се застояваше прекалено дълго над +20% , а моето устройство продължаваше да му показва бедна смес ...... мислех си да му направя К-модул за да може да чете L-Trim-а и да го държи около 18-19% , обаче така вече не става PIC-че , трябва по-сериозен професор , някой да му пише софтуер и т.н. .... и реших че няма смисъл ...... в крайна сметка една напълно сглобена мега 1 V2.2 ми е на цена под 300 USD ... че си е и с кутийка даже и има възможност да прави значително повече неща :giggle:

#23 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,083 Мнения:
  • Репутация: 889

Публикувано 28 September 2009 - 06:16 PM

освен това ECU-то няколко пъти влезе в авариен режим защото ламбда контрола (по конкретно Long Term Fuel Trim) се застояваше прекалено дълго над +20% , а моето устройство продължаваше да му показва бедна смес ......

Ами то вероятно и затова се е застояло на обогатяване, защото си му държал "беднотия" дълго време. А грешките ги вкарва (ако си спомням добре) при ВАГовете за лонг терма когато надвиши 15% корекция .

#24 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 28 September 2009 - 08:50 PM

.... ясно ми е защо :giggle: .... просто като искаш примерно 18% повече , с този метод автоматично ограничаваш възможностите на ламбда контрола .... тогава при най-дребното отклонение на сместта , ECU-то почва да се чуди кво му се случва ....
.... между другото .... не знам как са ги измислили тия проценти , но разликата между -0,8-1,0% и +20% беше приблизително 0,5-0,7 : 1 AFR (според Innovate LC1 , с монтирана пред първия резонатор сонда) .....

#25 Lorinser

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 92 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 29 September 2009 - 07:03 AM

Значи да не се занимавам с глупости:ok: Да, подозирах че щом не намирам таково устройство на пазара, то или е невъзможно да се направи (ако все още има невъзможни неща) или е нарентабилно. В случая явно е нерентабилно. Все пак да се поправя, че в предния си пост написах някои глупости (неверни неща) за смесите. След справка с лекциите видях че сместа до около 20% отворена дроселова клапа трябва да е около 0,8-0,85, между 20%-80% е 1-1,2 и над 80%-0,9-0,96. Това са някакви данни, на които не съм много склонен да вярвам че са напълно достоверни. И все пак тези -+ 20% контрол от ламбда сондата, са достатъчни, за да се постигнат отношения 0,8-1,2, ако вземем 1 за бозово :D. Действително не разбрах почти половоната от това което писахте, но няма значение, явно трябва да се позанивам с литературата по-обстойно.

#26 LADA_MAN

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 6 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 26 October 2009 - 09:37 PM

При сериините туро коли има ефект от чип но при атмосверките няма фаида само си дават парирв хората

#27 Vizor

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,147 Мнения:
  • Репутация: 94

Публикувано 27 October 2009 - 08:11 AM

При сериините туро коли има ефект от чип но при атмосверките няма фаида само си дават парирв хората


Ами грешиш :D Пак казвам! Ако е професионално направено, а не да отвориш файла и да вдигнеш всичко +10 и да го пуснеш в ибей, Митко да го купи, да си купи програматор, да го размножи и да каже "СТРАШНИ ЧИПОВЕ", а колата ти върви по същия начин ако не и по-зле.
take a look to the sky, just before you die.. its the last time you will!

#28 kterz

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 3 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 30 October 2009 - 09:05 PM

Добре де колеги, прочетох мненията в тази и други подобни теми и пак не ми стана ясно(понеже не разбирам много) как по точно би могъл да навреди неправилен чип? И другото което е, защо в интернет има над 50 вида чипа за всяка марка и модел по отделно за по 70-80 евро, а в България се предлагат чипове за по 1000лв :ok: ??? Защо след като не са за предпочитане, търговците са ги разделили, по марки и модели, и има подробни данни за съответния модел и какъв е ефекта от самия чип??? Така че може ли да ми каже някой защо трябва да отида и да дам 1000кеш, а да не си го поръчам по интернет за 150-200лв и да отида при горепосочените "Гошо", "Пешо" и тн.???

#29 Vizor

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,147 Мнения:
  • Репутация: 94

Публикувано 31 October 2009 - 07:41 AM

Еми явно не ти се чете темата, но какво да правим пак трябва да обясним.
Примерно Гошо и Пешо свалили софтуера от твоя автомобил. Отворил една програма (която тук таме отваря съдържанието на чипа) и увеличава всичко. След това го пуска в интернет.
Или представи си друго. Един Голф примерно с генерация, филтър, валове, инжектори, свещи, промени по главата и тн. Отишъл в някаква фирма (навънка или тука) и му написали софт. Някой си казал "яяя.. страааашно върви дай си чипа" копирал си го и си го слага на неговата кола. Ама там аванса е 40 градуса.. и той що да не го кара с 92? Па и си поизрязал малко главата (щото чул че е модерно).

Това е на кратко..

Има и други неща. Примерно отиваш при Петко и той ти слага чип.. (купил го от някъде) и няма ефект (никакъв.. и няма и как да го докаже без дино стенд примерно..?) и кво правиш? Сваляш си чипа и си искаш парите? Съмнява ме :wink: За това ефекта трябва да се доказва по някакъв начин. Идваш на дино стенда и броиш по 150лв на час (зависи колко ще се мотка мапъра ти)...

Другия вариант. Чул Петко, че Galletto бил хубав флашър. Взима една по-нова кола.. скапва и компа.. и казва "амии.. то са попрееба" :ok: . И ти искаш да си оправиш колата ама той не знае как..

Мога и един пример да ти дам (дето го писах по-горе). Много добре направена кола.. много върви.. много е доволен клиента от направения му чип (от Пешо, Гошо и там както си избереш) и идва на дино стенда да види аджеба колко коне са му направили колата само с чип

Изкарва 20 коня повече от колкото трябва да изкара попринцип. Дино стенда има опция за показване на сместа. Оказва се, че тя е 14,5 (колкото е идеалната смес при атмосферен автомобил.. а този не беше такъв). Съответно ударен тавана на малките инжектори, с които е фабрично .. и още мееееени мени мор..

И какво се оказва.., че клиента идва при нас за да си измери колата, а ние (за да не си строши той двигателя след Х време) трябва да свалим тази мощност до безопасни за автомобила смеси.

От там нататъка вече ти си избираш.. да дадеш малко повече пари и да отидеш при професионалист, който ще ти направи колата.. а няма да се опита да ти направи колата или да дадеш 200-300лв, защото все пак трябва тоя чип някой да ти го сложи и като му забие лаптопа по време на качването на софтуера да те качва на платформата и да ходи пак при професионалиста да ти го оправи :?

Ти си решаваш дали като си дал 10 бона за кола искаш да я строшиш за 50 евро :ok:
take a look to the sky, just before you die.. its the last time you will!

#30 kterz

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 3 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 31 October 2009 - 08:35 PM

Или представи си друго. Един Голф примерно с генерация, филтър, валове, инжектори, свещи, промени по главата и тн. Отишъл в някаква фирма (навънка или тука) и му написали софт. Някой си казал "яяя.. страааашно върви дай си чипа" копирал си го и си го слага на неговата кола. Ама там аванса е 40 градуса.. и той що да не го кара с 92? Па и си поизрязал малко главата (щото чул че е модерно).

Хубаво де предполагам си прав(по точно сигурен съм, че си прав), ама колата не ми е правена нищо, колата ми е турбо дизел без никакви модификации, тя си е така както излиза от магазина :wink:. Хората в интернет са дали моя автомобил с моя двигател(без да е баран по никакъв начин) и как биха се променили показателите му при слагане на посочения от тях чип! Та не разбирам какъв е проблема с този чип, след като си е за точния модел, точния двигател...
П.П. Колега не се заяждам просто се интересувам. Извинявай ако има нещо :ok:







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.