IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

за твърдостта на пружините


  • Не можете да пишете в тази тема
11 отговора на тази тема

#1 stangero

Offline

    Лозенски тунинг мафиот

  • Потребител
  • 1,901 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 16 February 2010 - 12:53 AM

как се определя твърдостта на пружините ,в какви мерни единици се измерва,как да определа колко ми трябва......

решил сам да си права койловъри на фиата и сичко друго ми е що годе ясно и сам измислил как да го направа доста е просто само прожините незнам какви да са ще ги поръчам от тук ама нз какво да им поръчам :D :D http://www.springsbg.com/bg_hot.htm

чудих се в кои под раздел да пусна темата и реших тук че посещаемоста е наи голяма :? :)


а и с тия теми звук като на ферари и подобни реших че моита си е баш за силов тунинг :) :!:
загубил си нерви и време и накрая падаш от някой който е бил на море с мацките докат ти портваш и дириш дърти глави по моргите.

#2 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 16 February 2010 - 07:45 AM

... N/mm или kg/mm ... т.е. колко килограма са необходими за да се свие пружината с един милиметър ...
... от там нататък имаш опции с константен или промелнив рейт , в зависимост как искаш да се държи окачването ...
... подбора на пружините зависи от рамената на лостовата система , която образуват носачите и купето , обаче ще ти е доста трудно да сметнеш колко точно ти трябва , така че това е въпрос на експерименти ...
... масово използваните спортни пружини са от 4-12 кг/мм , като на колите с преден баланс , задните обикновено се правят по-меки ...
... аз карам с 6 отпред / 4 отзад и колата (1450кг) стои доста стегнато , без да е прекалено "твърда" ...
... пробвал съм обаче Honda Civic , която е определено доста по-лека , с 10/8 пружини и усещането е , че е по-"мека" от моя Нисан .... както казах зависи от конструкцията на окачването и баланса на колата :?

#3 ninjaa

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 52 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 23 February 2010 - 04:36 PM

Супер , сега и ако ми каже , как да определя дължината на пружините, за да постигна исканата височина
<p>Пази мотористите! , че и скутеристите ! :)</p>

#4 stangero

Offline

    Лозенски тунинг мафиот

  • Потребител
  • 1,901 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 24 February 2010 - 05:41 PM

еми ти ще си ги направиш на резба
загубил си нерви и време и накрая падаш от някой който е бил на море с мацките докат ти портваш и дириш дърти глави по моргите.

#5 Vento

Offline

    професионален шофьор

  • Модератор
  • 4,272 Мнения:
  • Репутация: 11

Публикувано 25 February 2010 - 05:40 AM

Коко, идеята не е много добра - ще ти кажа защо.

Първо - не излиза много евтино, второ - ефектът не е много голям и е много далеч от истинските coilover-и.
Защото стандартните пружини са сметнати да работят в определени интервали, НО само моментно - т.е. не е препоръчително да ги държиш свити дълго време. Можеш и е хубаво да си вземеш пружини от coilover, които са доста различни като дебелина, витки и твърдост и са много по-еластични и държат на сгъване дълго време. И не работят линейно - т.е. с различно свиване са различно твърди. Но са си пари. Отделно, ако си забелязал - хубавите coilover-и са с по 2 различни пружини на амортисьор - сети се сам защо. Някой модели са и с по една, но обърни внимание, че тя е прогресивна - т.е. не е с еднаква форма, диаметър и гъстота на витките. Това е именно за да може да работи правилно както максимално свита, така и максимално разтегната. Което стандартна пружина НЕ МОЖЕ да ти го направи - чупи се!
Отделно заводските амортисьори не позволяват работа в свит режим - т.е. да си снижиш доста колата с тях - работят на голямо налягане и бързо изпускат - казвам ти го от опит. Карах с ниски пружини преди време - до -40мм няма проблем със серийни амортисьори, нагоре не става! Сложих -60мм и за седмица-две изпуснаха всички амортисьори. Има вариант да им се удължава резбата по стержина и после да се отреже малко - 2-4см, нооо е голяма хамалогия и изобщо не си струва!
Така че моят съвет е изобщо да не се занимаваш с тия китове, ами да си купиш един евтин coilover от ebay и да си гледаш кефа :rolling: Аз сега ще вземам за Голфа - има по 170-180 евро и никак не са лоши да ти кажа. С доставката до БГ излизат към 450лв, а тук ги внасят момчета и ги има по около 500лв. Така че - ти си прецени.

Ето как изглеждат китовете направи си сам, но не са евтини:
[attachment=121666:Adjustable_Coilover_Coil_Springs_Kit_Hi_Low_Drop_Lift_Kit.jpg][attachment=121667:coil.jpg]

И истински coilover:
[attachment=121668:CoilOver.jpg]

С прогресивна пружина:
[attachment=121669:koni_coilover_d-144.jpg]
D.
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение
Публикувано изображение

#6 stangero

Offline

    Лозенски тунинг мафиот

  • Потребител
  • 1,901 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 25 February 2010 - 10:03 PM

знам го тва за обикновените амортесиори и аз доста съм се зани мавал с тях и сам им скъсявал стабла и съм ги пулнил с по гъсто масло тва за :ok:

.....Отделно, ако си забелязал - хубавите coilover-и са с по 2 различни пружини на амортисьор - сети се сам за.....

ми според мен тия тънките са за да като дигнеш на крик да не се размества прожината поне на един приател на вентото е така иначе като пуснеш от крик тя се сплесква до краи ??


..........Първо - не излиза много евтино.......
ма за фиата няма никаде готови има де ама с сигорност ще излезнат по скъпи

и трето и наи важно продадох пунтото и вече не ми трябват ма нека си седи темата да си обсъждаме :idea:
загубил си нерви и време и накрая падаш от някой който е бил на море с мацките докат ти портваш и дириш дърти глави по моргите.

#7 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 26 February 2010 - 05:51 AM

..... ми според мен тия тънките са за да като дигнеш на крик да не се размества прожината поне на един приател на вентото е така иначе като пуснеш от крик тя се сплесква до краи ?? ......

..... точно така helper spring -а е точно за да подържа основната пружина при амортесьори с ход по-голям от дължината на пружината ...

#8 danchev

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 48 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 04 March 2010 - 05:12 PM

Да не пускам нова тема, някой има ли предства някоя от цифричките по тези пружини оказва ли тяхната твърдост и колко мм свалят, че нещо не мога да ги намеря в каталога на Eibach. Май успях да намеря единствено, че свалят 35м
http://alfa.kachi-sn...1267605226e.JPG
Ще се карат на кола 900кг евридейка и малко ме притеснява да не ми дойдат твърди :ok:

#9 sportTech

Offline

    Race Service

  • Потребител
  • 1,476 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 04 March 2010 - 09:50 PM

Да не пускам нова тема, някой има ли предства някоя от цифричките по тези пружини оказва ли тяхната твърдост и колко мм свалят, че нещо не мога да ги намеря в каталога на Eibach. Май успях да намеря единствено, че свалят 35м
http://alfa.kachi-sn...1267605226e.JPG
Ще се карат на кола 900кг евридейка и малко ме притеснява да не ми дойдат твърди :ok:

.... този тип пружини обикновено променят предимно височината , а твърдостта остава приблизително като с оригиналните .... все пак без да пробваш няма как да си сигурен .... най-малкото едва ли знаеш твърдостта на серийните ...

#10 danchev

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 48 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 March 2010 - 10:49 AM

Pro китовете на Eibach мисля, че само сваляха да, обаче тези се водят performance kit и са твърдички. А иначе заводските ми пружини са нещо средно не достатъчно меки да возят удобно и не достатъчно твърди да държат колата като хората. Ето и задните с прогресивна навивка http://alfa.kachi-sn...1267782986l.JPG
Явно ще разбера чак като ги сложа :ok: А между другото каква е идеята на този тип навивка?

#11 stangero

Offline

    Лозенски тунинг мафиот

  • Потребител
  • 1,901 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 06 March 2010 - 04:40 PM

така helper spring -а е точно за да подържа основната пружина при амортесьори с ход по-голям от дължината на пружината ...



мисля че одговора е написан няколко поста по нагоре от колегата
загубил си нерви и време и накрая падаш от някой който е бил на море с мацките докат ти портваш и дириш дърти глави по моргите.

#12 ninjaa

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 52 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 04 June 2010 - 10:18 PM

http://www.v-maxx.co...rt-spring-kits/

прогресивни пружини, имат цени, ама за контакт само имейл..
<p>Пази мотористите! , че и скутеристите ! :)</p>







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.