IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Карбон!!!


  • Не можете да пишете в тази тема
147 отговора на тази тема

#1 andreykata

Online

    млад шофьор

  • Потребител
  • 88 Мнения:
  • Репутация: 6

Публикувано 07 May 2010 - 08:25 AM

Здравейте!
Първо искам да уточня, че става въпрос за истински карбон, а не за карбоново фолио.
Какво представлява карбона? Отначало си мислех, че карбона е някакъв много твърд материал, който се пече или нагрява докато стигне желаната форма. Но, уви. Карбона е най-обикновен плат, който като се намаже със смола придобива съответната здравина и твърдост.
Плата от своя страна има най-различни плетки. Най-изплозвана плетка за части е диагонална 2х2 от 160-200гр на квадратен метър. Има още и диагинална 4х4, равнинна, еднопосона т.н. Ето малко снимки на различните плетки:
http://store.picbg.n...5b71a6377d5.bmp Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение
Освен по плетката карбоновия плат се различава и от грамажа на квадратен метър. Има от 60 го 900гр/м.

Също някой фирми предлагат и оцветени нишки или текстилни платове:
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

Стига толкова за платовете. Сега да споменем малко и за смолата. Има няколко вида смола, най-използваните са полиестерна, виниестерна и епоксидна. Полиестерната е една от най-масово използваните, но аз съм твърдо против нея. Предимствата са й, че е много евтина и бързо се втвърдява, но за сметка на това седи жълтеникаво, мирише ужасно и е доста вредна (авто кита за коли се прави от полестерна смола). Аз примерно използвам епоксидна смола. Тя има доста по-добри механични свойства от полиестерната, изобщо не мирише, напълно безцветна е, също и не е вредна стига да не я пиете :?: . Основен недостатък е цената й (от 5 до 10 пъти по скъпа от полиестерната) и това че й е необходимо повече време за да се втвърди. Ако искате да правите нещо качествено, било то за визия или здравина използвайте епоксидна смола.

И сега да си дойдем на думата - какво може да направим от карбон. Има два начина за правене на карбонови части.
Първият е частите да са изцяло от карбон, които се правят чрез матрица (калъп) и вакуумиране. По този начин се правят големи части като можем да ги направим доста здрави в зависимост от това колко слоя плат използваме.
Вторият, с който съм доста добре запознат, е покриване на оригиналните части с карбонов плат. Този вариант е може би по евтин от първия, но служи само за визуална цел (и дума не може да става за здравина, тъй като използваме само един слой карбон). Покриванете става на 4 етапа:
1) почистват се оригиналните лайсни и се залепя карбоновия плат върху тях;
2) насят се няколко слоя епоксидна смола върху карбона;
3) шлайфане и изглаждане на лайсните;
4) лакиране и пастиране. Лака предпазва детайлите от драскотини и от пожълтяване от слънцето.
Ето и клипче за по ясна представа на процедурата - .

Айде малко и снимков материал, на частите направени от мен:
http://picbg.net/u/2...s/349982_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/349990_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/349992_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/349993_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/375703_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/356266_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/366424_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/370824_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/390336_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/390337_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/380552_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/426577_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/390335_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/404674_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/404676_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/404675_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/426259_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/426260_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/426261_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/426578_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/426579_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/406614_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/406615_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/406617_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/406618_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/375704_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/373890_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/354321_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/396667_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/396669_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/420894_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/420897_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/427364_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/427365_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/428264_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/428265_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/429503_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/429500_fr.jpg http://picbg.net/u/2...s/429504_fr.jpg http://store.picbg.n...d9b9dc22f27.jpg http://store.picbg.n...67686967387.jpg http://store.picbg.n...aa99502025f.jpg
Само сенника на задното стъкло е изцяло от карбон, всички други части са само покривани с каробн :lol:

#2 serjinio0568

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 45 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 07 May 2010 - 08:51 AM

:lol: невероятна работа :?:
VAUXHALL_MOTOR_SPORT

#3 pitbuls

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 125 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 08 May 2010 - 07:16 AM

колега, тва за карбона добре, инфото е полезно.като овиваш детайла да речем там , където се застъпват платовете/където се пресичат линийте на шарките/не става ли кофти? шарката на последния плат се вижда , нали.
НО това дето си го писал за смолите е пълна глупост. как изкара епоксидната смола по-здрава и еластична от полиестерната не те знам, ама е точно обратното. и как разбра, че епоксидната не е вредна и това не знам. полиестерна смола има всякакъв вид разцветка, в зависимост от пигмента в нея, както и напълно прозрачна. това се отнася и за епоксидната :lol: работил съм и със двете и смея да твърдя, че полиестерната превъзхожда стотици пъти епоксидната.
иначе детайлите, който си показал са станали супер, поздрави от мен за резултата. може да кажеш от къде и на какви цени се сдобиваш с плата. ако се сметне за реклама, може да ми пуснеш едно лично. :?:
http://www.pitbul-tu... ... 10&dflid=3дистрибутор на толи тунинг

#4 shortyoko

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 93 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 08 May 2010 - 12:31 PM

Добре де, аз като по незапознат може ли така тактично да си питам, ква аджеба е разликата между, тва да се облицова детайл с качествено фолио и да се облицова с карбон (или то всъщтност маи е по правилно да питам, къв е смисъла па от това?)
Спестете Гориво > viewtopic.php?f=101&t=209643

#5 nikej4e70

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 269 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 08 May 2010 - 12:53 PM

за фолио на 3м , ще дадеш колкото и за карбон (за плата)

според мен фолиото не може да се сравнява със карбона по никакъв начин , единствения + е че по лесно ще се направи с фолио

#6 valyocar

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 974 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 08 May 2010 - 06:48 PM

Браво :lol: Много добра работа и инфото е полезно!
Относно смолите-и аз съм чувал че епоксидната е по-добра!!!!!!!!!!!Полиестерната като се удари става на пайжина-това е недостатък и времето за работа(особенно както се спопли вече) :?:
Публикувано изображение

#7 andreykata

Online

    млад шофьор

  • Потребител
  • 88 Мнения:
  • Репутация: 6

Публикувано 08 May 2010 - 06:58 PM

колега, тва за карбона добре, инфото е полезно.като овиваш детайла да речем там , където се застъпват платовете/където се пресичат линийте на шарките/не става ли кофти? шарката на последния плат се вижда , нали.
НО това дето си го писал за смолите е пълна глупост. как изкара епоксидната смола по-здрава и еластична от полиестерната не те знам, ама е точно обратното. и как разбра, че епоксидната не е вредна и това не знам. полиестерна смола има всякакъв вид разцветка, в зависимост от пигмента в нея, както и напълно прозрачна. това се отнася и за епоксидната :lol: работил съм и със двете и смея да твърдя, че полиестерната превъзхожда стотици пъти епоксидната.
иначе детайлите, който си показал са станали супер, поздрави от мен за резултата. може да кажеш от къде и на какви цени се сдобиваш с плата. ако се сметне за реклама, може да ми пуснеш едно лично. :?:


Платовете никъде не се застъпват освен на М-ковите огледала на последните снимки, но и там така съм застъпил плата, така че да не се виждат.
А за смолите сега. Първо да уточня, че НЕ работя с български епоксидни смоли. Смолата която я взимам е произведена в Германия и съм 100% сигурен, че епоксидната смола е по-добра от полиестерната. Аз съм тясно свързан с авиацията и там за карбоновите елементи използват ЕПОКСИДНА смола. Сам се досещаш, че в самолетостроенето използват само най-качествените материали. Мога да ти дам няколко пдф файла в който пише, че военни изтребители са правени с carbon/epoxy, boron/epoxy. До преди година работех в една малка фирма, в която правехме ултра леки самолети, които трябва да са максимално леки и здрави. Майсторите които ни правеха композитните материали главно се занимаваха с лодки, спойлери на камиони и за тези части използваха полиестерна смола, но за частите на самолета изплзваха само епоксидна смола. Отделно аз съм работил и с двата вида смола и нямат нищо общо една с друга. Епоксидната както казах е напълно безцветна и изобщо не мирише за разлика от полиестерната. Дано не се бъркаш с БГ епоксидната смола, защото тя е толкова гъста че като пусна пиран в нея направо отскача :shock:
Досега търсих в нета epoxy vs polyester и извадих няколко графики:
http://store.picbg.n...2a06b35f29d.bmp http://store.picbg.n...e1260c9d040.bmp http://store.picbg.n...34d78e50004.bmp

Радвам се че ти харесват нещата които съм правил :D А за материалите които използвам мога да кажа, че не ги взимам от БГ, защото тук хем нямат достатъчно разновидности на карбон и смоли и хем са два пъти по скъпи :shock:
Поздрави! :shock:

#8 andreykata

Online

    млад шофьор

  • Потребител
  • 88 Мнения:
  • Репутация: 6

Публикувано 08 May 2010 - 07:05 PM

Добре де, аз като по незапознат може ли така тактично да си питам, ква аджеба е разликата между, тва да се облицова детайл с качествено фолио и да се облицова с карбон (или то всъщтност маи е по правилно да питам, къв е смисъла па от това?)


Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение
Ето разликата :lol:

#9 milkancho

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 840 Мнения:
  • Репутация: 34

Публикувано 08 May 2010 - 07:33 PM

Обяснението е много добро! Поздравления! Само ако може да кажеш от къде може да се закупи карбонов плат?
<p>http://aval-bg.com/</p>

#10 andreykata

Online

    млад шофьор

  • Потребител
  • 88 Мнения:
  • Репутация: 6

Публикувано 08 May 2010 - 07:39 PM

Обяснението е много добро! Поздравления! Само ако може да кажеш от къде може да се закупи карбонов плат?


1. Кар Систем, София:
http://www.carsystem...encms/mailform/
кв. „Горубляне”
Промишлена зона
На последната спирка на автобус № 305, срещу „Пейфил”
Тел: 02 971 47 36, 971 47 10
0887 668 015; 0886 603 524
факс: 9 753 009
E-mail: office@carsystembg.com

2. Асен Кожухаров, Пловдив:
http://www.akp.bg/en/about.html

Продуктов каталог:
http://modelistika.c...i_teh/smoli.doc

АСЕН КОЖУХАРОВ & Партньори, ЕООД
Ул. “Никола Делев” № 3
П.К. 207
4003 гр.Пловдив
Тел.: 032 96 75 16
Факс: 032 96 75 17
E-mails: kozhouharov @ abv.bg
ak_partners@dir.bg

БАЛКАН Композитни Полимери, Пловдив
Ул.”Георги Бенев”№ 3
4003 гр.Пловдив
Тел./Факс: 032 96 82 31
E-mail: balkan.composite@abv.bg

3. Булестер (Bulester), гр. Елин Пелин:
Елин Пелин, бул.Новоселци 4, п.к. 28
телефон: 072566800
факс: 072566800
web site: www.bulester.com
email: bulester@bulester.com

4. Балкан Консулт, София:
http://www.bkkbg.com/
България
София 1700
Ул. Могилата № 10
Балкан Консулт Комерс ЕООД
(00359-2) 862 42 55
(00359-2) 862 41 18

5. Бестимекс (Bestimex), София:
http://www.bestimex.net/
София, 1220
ул. "Иван Георгов" No1А
тел.: (02) 926 58 58
факс : (02) 926 58 48

6. Сика
http://www.sika.bg/products.html

1517 София
бул. Ботевградско шосе 247
Телефон: +359 2 942 45 90
Факс: +359 2 942 45 91
E-Mail: info@bg.sika.com

9000 Варна
ул. Бук 7, ап. 2
Телефон / GSM: +359 885 015 330
E-Mail: nikolov.georgi@bg.sika.com

#11 pitbuls

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 125 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 08 May 2010 - 09:44 PM

за полиестерната си прав, че яко смърди, но и от нея има прозрачна. полиестерната е по-еластична от епоксидната/тя за сметка на това е доста по-твурда/ за това зависи какъв детайл ще се прави. ронята на колата ми е от полиестерна смола и вече е със 30тина удъра, 3 от които яки и още не се е нацепила никъде, камоли да стане на паяжина. имаш ли наблюдения детайл с размери на преден капак, само от смола и карбон колко кила е горе доло. трябва да е доста лек или.
http://www.pitbul-tu... ... 10&dflid=3дистрибутор на толи тунинг

#12 mimo MS

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 121 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 09 May 2010 - 07:10 AM

за полиестерната си прав, че яко смърди, но и от нея има прозрачна. полиестерната е по-еластична от епоксидната/тя за сметка на това е доста по-твурда/ за това зависи какъв детайл ще се прави. ронята на колата ми е от полиестерна смола и вече е със 30тина удъра, 3 от които яки и още не се е нацепила никъде, камоли да стане на паяжина. имаш ли наблюдения детайл с размери на преден капак, само от смола и карбон колко кила е горе доло. трябва да е доста лек или.

точно че полиестерната е по твърда е и по чуплива мисля
  • louiss харесва това

#13 valyocar

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 974 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 09 May 2010 - 07:19 AM

за полиестерната си прав, че яко смърди, но и от нея има прозрачна. полиестерната е по-еластична от епоксидната/тя за сметка на това е доста по-твурда/ за това зависи какъв детайл ще се прави. ронята на колата ми е от полиестерна смола и вече е със 30тина удъра, 3 от които яки и още не се е нацепила никъде, камоли да стане на паяжина. имаш ли наблюдения детайл с размери на преден капак, само от смола и карбон колко кила е горе доло. трябва да е доста лек или.

точно че полиестерната е по твърда е и по чуплива мисля

Много зависи и от начина на работа,на колко слоя е детайла,колко смога слагаш и т.н.Правих си експеримент с калник,който първия слой е карбон а останалите стъкломат(смолата е полиестерна от БГ)
http://vbox7.com/play:0b331567 :arrow:
Публикувано изображение

#14 pitbuls

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 125 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 09 May 2010 - 06:06 PM

точно това е- начина е в пропорциите и изработката.
колега, обясни ако не е проблем метода на работа с карбоновия плат стъпка по стъпка/ тове право е да откажеш, и мисля, че никой няма право да се сърди/. методиката същата ли е както при работа със стъкломат и полиестерна смола, или има други особености? би трябвало да има разлики, щото и епоксидната смола стяга доста по- бавно от полиестерната. пак ли се реди ред смола-ред плат, ред смола и т.н. отгоре с какво шлаифаш. при полиестерната е лесно, прекитва се ако трябва и се боядисва. тук не се боядисва- целта е да се вижда шаркаата отдоло и грата ще е друга-шлайфане, полиране.
  • louiss харесва това
http://www.pitbul-tu... ... 10&dflid=3дистрибутор на толи тунинг

#15 andreykata

Online

    млад шофьор

  • Потребител
  • 88 Мнения:
  • Репутация: 6

Публикувано 09 May 2010 - 06:41 PM

точно това е- начина е в пропорциите и изработката.
колега, обясни ако не е проблем метода на работа с карбоновия плат стъпка по стъпка/ тове право е да откажеш, и мисля, че никой няма право да се сърди/. методиката същата ли е както при работа със стъкломат и полиестерна смола, или има други особености? би трябвало да има разлики, щото и епоксидната смола стяга доста по- бавно от полиестерната. пак ли се реди ред смола-ред плат, ред смола и т.н. отгоре с какво шлаифаш. при полиестерната е лесно, прекитва се ако трябва и се боядисва. тук не се боядисва- целта е да се вижда шаркаата отдоло и грата ще е друга-шлайфане, полиране.


при епоксидната само се чака повече време, отколкото при полиестерната. а досега само 1-2 пъти съм правил части само от карбон и там няма разлика дали ще редиш карбонов плат или стъкл, метода е един и същ.
иначе за епоксидната смола има различни времеви втвърдители - от 10мин до 24 часа.







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.