IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Карбон!!!


143 отговора на тази тема

#1 OFFLINE   andreykata

    млад шофьор


  • Потребител
  • 84 Мнения:
  • Репутация: 6
    Последно посещение: 16.12.2014 - 10:19ч.

Публикувано 07.05.2010 - 10:25ч.

Здравейте!
Първо искам да уточня, че става въпрос за истински карбон, а не за карбоново фолио.
Какво представлява карбона? Отначало си мислех, че карбона е някакъв много твърд материал, който се пече или нагрява докато стигне желаната форма. Но, уви. Карбона е най-обикновен плат, който като се намаже със смола придобива съответната здравина и твърдост.
Плата от своя страна има най-различни плетки. Най-изплозвана плетка за части е диагонална 2х2 от 160-200гр на квадратен метър. Има още и диагинална 4х4, равнинна, еднопосона т.н. Ето малко снимки на различните плетки:
http://store.picbg.net/thumb/77/D5/618045b71a6377d5.bmp Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение
Освен по плетката карбоновия плат се различава и от грамажа на квадратен метър. Има от 60 го 900гр/м.

Също някой фирми предлагат и оцветени нишки или текстилни платове:
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

Стига толкова за платовете. Сега да споменем малко и за смолата. Има няколко вида смола, най-използваните са полиестерна, виниестерна и епоксидна. Полиестерната е една от най-масово използваните, но аз съм твърдо против нея. Предимствата са й, че е много евтина и бързо се втвърдява, но за сметка на това седи жълтеникаво, мирише ужасно и е доста вредна (авто кита за коли се прави от полестерна смола). Аз примерно използвам епоксидна смола. Тя има доста по-добри механични свойства от полиестерната, изобщо не мирише, напълно безцветна е, също и не е вредна стига да не я пиете :?: . Основен недостатък е цената й (от 5 до 10 пъти по скъпа от полиестерната) и това че й е необходимо повече време за да се втвърди. Ако искате да правите нещо качествено, било то за визия или здравина използвайте епоксидна смола.

И сега да си дойдем на думата - какво може да направим от карбон. Има два начина за правене на карбонови части.
Първият е частите да са изцяло от карбон, които се правят чрез матрица (калъп) и вакуумиране. По този начин се правят големи части като можем да ги направим доста здрави в зависимост от това колко слоя плат използваме.
Вторият, с който съм доста добре запознат, е покриване на оригиналните части с карбонов плат. Този вариант е може би по евтин от първия, но служи само за визуална цел (и дума не може да става за здравина, тъй като използваме само един слой карбон). Покриванете става на 4 етапа:
1) почистват се оригиналните лайсни и се залепя карбоновия плат върху тях;
2) насят се няколко слоя епоксидна смола върху карбона;
3) шлайфане и изглаждане на лайсните;
4) лакиране и пастиране. Лака предпазва детайлите от драскотини и от пожълтяване от слънцето.
Ето и клипче за по ясна представа на процедурата - .

Айде малко и снимков материал, на частите направени от мен:
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение http://picbg.net/u/26264/33510/thumbs/380552_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/426577_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/390335_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/404674_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/404676_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/404675_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/426259_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/426260_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/426261_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/426578_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/426579_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/406614_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/406615_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/406617_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/406618_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/375704_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/373890_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/354321_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/396667_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/396669_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/420894_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/420897_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/427364_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/427365_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/428264_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/428265_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/429503_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/429500_fr.jpg http://picbg.net/u/26264/31002/thumbs/429504_fr.jpg http://store.picbg.net/thumb/2F/27/e04c5d9b9dc22f27.jpg http://store.picbg.net/thumb/73/87/72b7267686967387.jpg http://store.picbg.net/thumb/02/5F/77d13aa99502025f.jpg
Само сенника на задното стъкло е изцяло от карбон, всички други части са само покривани с каробн :lol:
<address>https://www.facebook.com/pages/CARBONIZED/169541829779901</address>

#2 OFFLINE   serjinio0568

    нов шофьор


  • Потребител
  • 45 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 16.04.2012 - 10:53ч.

Публикувано 07.05.2010 - 10:51ч.

:lol: невероятна работа :?:

#3 OFFLINE   pitbuls

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 125 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 13.09.2014 - 12:43ч.

Публикувано 08.05.2010 - 09:16ч.

колега, тва за карбона добре, инфото е полезно.като овиваш детайла да речем там , където се застъпват платовете/където се пресичат линийте на шарките/не става ли кофти? шарката на последния плат се вижда , нали.
НО това дето си го писал за смолите е пълна глупост. как изкара епоксидната смола по-здрава и еластична от полиестерната не те знам, ама е точно обратното. и как разбра, че епоксидната не е вредна и това не знам. полиестерна смола има всякакъв вид разцветка, в зависимост от пигмента в нея, както и напълно прозрачна. това се отнася и за епоксидната :lol: работил съм и със двете и смея да твърдя, че полиестерната превъзхожда стотици пъти епоксидната.
иначе детайлите, който си показал са станали супер, поздрави от мен за резултата. може да кажеш от къде и на какви цени се сдобиваш с плата. ако се сметне за реклама, може да ми пуснеш едно лично. :?:
http://www.pitbul-tuning.dir.bg/_wm/con ... 10&dflid=3дистрибутор на толи тунинг

#4 OFFLINE   shortyoko

    млад шофьор


  • Потребител
  • 93 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 11.12.2014 - 18:07ч.

Публикувано 08.05.2010 - 14:31ч.

Добре де, аз като по незапознат може ли така тактично да си питам, ква аджеба е разликата между, тва да се облицова детайл с качествено фолио и да се облицова с карбон (или то всъщтност маи е по правилно да питам, къв е смисъла па от това?)
Спестете Гориво > viewtopic.php?f=101&t=209643

#5 OFFLINE   nikej4e70

    спазва правилата


  • Потребител
  • 269 Мнения:
  • Репутация: 4
    Последно посещение: 19.04.2014 - 19:01ч.

Публикувано 08.05.2010 - 14:53ч.

за фолио на 3м , ще дадеш колкото и за карбон (за плата)

според мен фолиото не може да се сравнява със карбона по никакъв начин , единствения + е че по лесно ще се направи с фолио

#6 OFFLINE   valyocar

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 974 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 05.10.2014 - 06:50ч.

Публикувано 08.05.2010 - 20:48ч.

Браво :lol: Много добра работа и инфото е полезно!
Относно смолите-и аз съм чувал че епоксидната е по-добра!!!!!!!!!!!Полиестерната като се удари става на пайжина-това е недостатък и времето за работа(особенно както се спопли вече) :?:
Публикувано изображение

#7 OFFLINE   andreykata

    млад шофьор


  • Потребител
  • 84 Мнения:
  • Репутация: 6
    Последно посещение: 16.12.2014 - 10:19ч.

Публикувано 08.05.2010 - 20:58ч.

pitbuls написа:

колега, тва за карбона добре, инфото е полезно.като овиваш детайла да речем там , където се застъпват платовете/където се пресичат линийте на шарките/не става ли кофти? шарката на последния плат се вижда , нали.
НО това дето си го писал за смолите е пълна глупост. как изкара епоксидната смола по-здрава и еластична от полиестерната не те знам, ама е точно обратното. и как разбра, че епоксидната не е вредна и това не знам. полиестерна смола има всякакъв вид разцветка, в зависимост от пигмента в нея, както и напълно прозрачна. това се отнася и за епоксидната :lol: работил съм и със двете и смея да твърдя, че полиестерната превъзхожда стотици пъти епоксидната.
иначе детайлите, който си показал са станали супер, поздрави от мен за резултата. може да кажеш от къде и на какви цени се сдобиваш с плата. ако се сметне за реклама, може да ми пуснеш едно лично. :?:

Платовете никъде не се застъпват освен на М-ковите огледала на последните снимки, но и там така съм застъпил плата, така че да не се виждат.
А за смолите сега. Първо да уточня, че НЕ работя с български епоксидни смоли. Смолата която я взимам е произведена в Германия и съм 100% сигурен, че епоксидната смола е по-добра от полиестерната. Аз съм тясно свързан с авиацията и там за карбоновите елементи използват ЕПОКСИДНА смола. Сам се досещаш, че в самолетостроенето използват само най-качествените материали. Мога да ти дам няколко пдф файла в който пише, че военни изтребители са правени с carbon/epoxy, boron/epoxy. До преди година работех в една малка фирма, в която правехме ултра леки самолети, които трябва да са максимално леки и здрави. Майсторите които ни правеха композитните материали главно се занимаваха с лодки, спойлери на камиони и за тези части използваха полиестерна смола, но за частите на самолета изплзваха само епоксидна смола. Отделно аз съм работил и с двата вида смола и нямат нищо общо една с друга. Епоксидната както казах е напълно безцветна и изобщо не мирише за разлика от полиестерната. Дано не се бъркаш с БГ епоксидната смола, защото тя е толкова гъста че като пусна пиран в нея направо отскача :shock:
Досега търсих в нета epoxy vs polyester и извадих няколко графики:
http://store.picbg.net/thumb/F2/9D/69a842a06b35f29d.bmp http://store.picbg.net/thumb/D0/40/54d6ee1260c9d040.bmp http://store.picbg.net/thumb/00/04/bb86c34d78e50004.bmp

Радвам се че ти харесват нещата които съм правил :D А за материалите които използвам мога да кажа, че не ги взимам от БГ, защото тук хем нямат достатъчно разновидности на карбон и смоли и хем са два пъти по скъпи :shock:
Поздрави! :shock:
<address>https://www.facebook.com/pages/CARBONIZED/169541829779901</address>

#8 OFFLINE   andreykata

    млад шофьор


  • Потребител
  • 84 Мнения:
  • Репутация: 6
    Последно посещение: 16.12.2014 - 10:19ч.

Публикувано 08.05.2010 - 21:05ч.

shortyoko написа:

Добре де, аз като по незапознат може ли така тактично да си питам, ква аджеба е разликата между, тва да се облицова детайл с качествено фолио и да се облицова с карбон (или то всъщтност маи е по правилно да питам, къв е смисъла па от това?)

Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение
Ето разликата :lol:
<address>https://www.facebook.com/pages/CARBONIZED/169541829779901</address>

#9 OFFLINE   milkancho

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 827 Мнения:
  • Репутация: 27
    Последно посещение: Вчера, 21:39ч.

Публикувано 08.05.2010 - 21:33ч.

Обяснението е много добро! Поздравления! Само ако може да кажеш от къде може да се закупи карбонов плат?

#10 OFFLINE   andreykata

    млад шофьор


  • Потребител
  • 84 Мнения:
  • Репутация: 6
    Последно посещение: 16.12.2014 - 10:19ч.

Публикувано 08.05.2010 - 21:39ч.

milkancho написа:

Обяснението е много добро! Поздравления! Само ако може да кажеш от къде може да се закупи карбонов плат?

1. Кар Систем, София:
http://www.carsystem...encms/mailform/
кв. „Горубляне”
Промишлена зона
На последната спирка на автобус № 305, срещу „Пейфил”
Тел: 02 971 47 36, 971 47 10
0887 668 015; 0886 603 524
факс: 9 753 009
E-mail: office@carsystembg.com

2. Асен Кожухаров, Пловдив:
http://www.akp.bg/en/about.html

Продуктов каталог:
http://modelistika.c...i_teh/smoli.doc

АСЕН КОЖУХАРОВ & Партньори, ЕООД
Ул. “Никола Делев” № 3
П.К. 207
4003 гр.Пловдив
Тел.: 032 96 75 16
Факс: 032 96 75 17
E-mails: kozhouharov @ abv.bg
ak_partners@dir.bg

БАЛКАН Композитни Полимери, Пловдив
Ул.”Георги Бенев”№ 3
4003 гр.Пловдив
Тел./Факс: 032 96 82 31
E-mail: balkan.composite@abv.bg

3. Булестер (Bulester), гр. Елин Пелин:
Елин Пелин, бул.Новоселци 4, п.к. 28
телефон: 072566800
факс: 072566800
web site: www.bulester.com
email: bulester@bulester.com

4. Балкан Консулт, София:
http://www.bkkbg.com/
България
София 1700
Ул. Могилата № 10
Балкан Консулт Комерс ЕООД
(00359-2) 862 42 55
(00359-2) 862 41 18

5. Бестимекс (Bestimex), София:
http://www.bestimex.net/
София, 1220
ул. "Иван Георгов" No1А
тел.: (02) 926 58 58
факс : (02) 926 58 48

6. Сика
http://www.sika.bg/products.html

1517 София
бул. Ботевградско шосе 247
Телефон: +359 2 942 45 90
Факс: +359 2 942 45 91
E-Mail: info@bg.sika.com

9000 Варна
ул. Бук 7, ап. 2
Телефон / GSM: +359 885 015 330
E-Mail: nikolov.georgi@bg.sika.com
<address>https://www.facebook.com/pages/CARBONIZED/169541829779901</address>

#11 OFFLINE   pitbuls

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 125 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 13.09.2014 - 12:43ч.

Публикувано 08.05.2010 - 23:44ч.

за полиестерната си прав, че яко смърди, но и от нея има прозрачна. полиестерната е по-еластична от епоксидната/тя за сметка на това е доста по-твурда/ за това зависи какъв детайл ще се прави. ронята на колата ми е от полиестерна смола и вече е със 30тина удъра, 3 от които яки и още не се е нацепила никъде, камоли да стане на паяжина. имаш ли наблюдения детайл с размери на преден капак, само от смола и карбон колко кила е горе доло. трябва да е доста лек или.
http://www.pitbul-tuning.dir.bg/_wm/con ... 10&dflid=3дистрибутор на толи тунинг

#12 OFFLINE   mimo MS

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 121 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 23.10.2014 - 18:58ч.

Публикувано 09.05.2010 - 09:10ч.

pitbuls написа:

за полиестерната си прав, че яко смърди, но и от нея има прозрачна. полиестерната е по-еластична от епоксидната/тя за сметка на това е доста по-твурда/ за това зависи какъв детайл ще се прави. ронята на колата ми е от полиестерна смола и вече е със 30тина удъра, 3 от които яки и още не се е нацепила никъде, камоли да стане на паяжина. имаш ли наблюдения детайл с размери на преден капак, само от смола и карбон колко кила е горе доло. трябва да е доста лек или.
точно че полиестерната е по твърда е и по чуплива мисля

#13 OFFLINE   valyocar

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 974 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 05.10.2014 - 06:50ч.

Публикувано 09.05.2010 - 09:19ч.

mimo MS написа:

pitbuls написа:

за полиестерната си прав, че яко смърди, но и от нея има прозрачна. полиестерната е по-еластична от епоксидната/тя за сметка на това е доста по-твурда/ за това зависи какъв детайл ще се прави. ронята на колата ми е от полиестерна смола и вече е със 30тина удъра, 3 от които яки и още не се е нацепила никъде, камоли да стане на паяжина. имаш ли наблюдения детайл с размери на преден капак, само от смола и карбон колко кила е горе доло. трябва да е доста лек или.
точно че полиестерната е по твърда е и по чуплива мисля
Много зависи и от начина на работа,на колко слоя е детайла,колко смога слагаш и т.н.Правих си експеримент с калник,който първия слой е карбон а останалите стъкломат(смолата е полиестерна от БГ)
:arrow:
Публикувано изображение

#14 OFFLINE   pitbuls

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 125 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 13.09.2014 - 12:43ч.

Публикувано 09.05.2010 - 20:06ч.

точно това е- начина е в пропорциите и изработката.
колега, обясни ако не е проблем метода на работа с карбоновия плат стъпка по стъпка/ тове право е да откажеш, и мисля, че никой няма право да се сърди/. методиката същата ли е както при работа със стъкломат и полиестерна смола, или има други особености? би трябвало да има разлики, щото и епоксидната смола стяга доста по- бавно от полиестерната. пак ли се реди ред смола-ред плат, ред смола и т.н. отгоре с какво шлаифаш. при полиестерната е лесно, прекитва се ако трябва и се боядисва. тук не се боядисва- целта е да се вижда шаркаата отдоло и грата ще е друга-шлайфане, полиране.
http://www.pitbul-tuning.dir.bg/_wm/con ... 10&dflid=3дистрибутор на толи тунинг

#15 OFFLINE   andreykata

    млад шофьор


  • Потребител
  • 84 Мнения:
  • Репутация: 6
    Последно посещение: 16.12.2014 - 10:19ч.

Публикувано 09.05.2010 - 20:41ч.

pitbuls написа:

точно това е- начина е в пропорциите и изработката.
колега, обясни ако не е проблем метода на работа с карбоновия плат стъпка по стъпка/ тове право е да откажеш, и мисля, че никой няма право да се сърди/. методиката същата ли е както при работа със стъкломат и полиестерна смола, или има други особености? би трябвало да има разлики, щото и епоксидната смола стяга доста по- бавно от полиестерната. пак ли се реди ред смола-ред плат, ред смола и т.н. отгоре с какво шлаифаш. при полиестерната е лесно, прекитва се ако трябва и се боядисва. тук не се боядисва- целта е да се вижда шаркаата отдоло и грата ще е друга-шлайфане, полиране.

при епоксидната само се чака повече време, отколкото при полиестерната. а досега само 1-2 пъти съм правил части само от карбон и там няма разлика дали ще редиш карбонов плат или стъкл, метода е един и същ.
иначе за епоксидната смола има различни времеви втвърдители - от 10мин до 24 часа.
<address>https://www.facebook.com/pages/CARBONIZED/169541829779901</address>

#16 OFFLINE   valyocar

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 974 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 05.10.2014 - 06:50ч.

Публикувано 09.05.2010 - 21:18ч.

andreykata написа:


при епоксидната само се чака повече време, отколкото при полиестерната. а досега само 1-2 пъти съм правил части само от карбон и там няма разлика дали ще редиш карбонов плат или стъкл, метода е един и същ.
иначе за епоксидната смола има различни времеви втвърдители - от 10мин до 24 часа.
Аз имам няколко въпроса:
-епоксидната смола размеква ли карбона както примерно полиестерната стъклоплата,за да може да приеме по-лесно формата или не?Питам затова при полиестерната смола времето за работа е много ограничето и смолата не пропива в карбона!Ако времето е повече както при епоксидната,карбона разкашква ли се-омеква ли?
-втория е свързан до някъде с първия-при краищата на детайла се получават мехурчета с въздух,които трудно се премахват при опъването на карбона!Как се справяш с тях???????????
-исчакваш ли смолата да исъхне или трябва да лепне като слагаш карбона?
-колко слоя слагаш със смола нанасяш преди да започнеш да го шкуриш и скакви шкурки?
Мисля че отговорите ще са много интерсни не само за мен,а и за доста голяма част от форума :arrow: :) :oops:
Благодаря предварително!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Публикувано изображение

#17 OFFLINE   pitbuls

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 125 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 13.09.2014 - 12:43ч.

Публикувано 09.05.2010 - 22:06ч.

аз за изкарването на въздуха ползвам ролчици и вършат добра работа.мисля, че няма да има проблем и при карбона.
да питамн и аз малко-завършващия слой смола, върху последния плат по дебел ли го правиш от останалите или изчакваш да поизсъхне и нанасяш пак. понеже ще се шкури и полира, трябва да е по-дебел, нали. и как точно процедираш с шлаифането и полирането, за да стане гладко като стъкло, без да рискуваш да излезе при шкуренето плат отдоло.
http://www.pitbul-tuning.dir.bg/_wm/con ... 10&dflid=3дистрибутор на толи тунинг

#18 OFFLINE   andreykata

    млад шофьор


  • Потребител
  • 84 Мнения:
  • Репутация: 6
    Последно посещение: 16.12.2014 - 10:19ч.

Публикувано 09.05.2010 - 22:47ч.

Колеги не ми се сърдете, но мога да отговоря само на част от въпросите и те са:
- няма нужда карбона да се накисва в смола като стъкломата, защото той е достатъчно мен и еластичен за да се огъва до желаната форма;
- изчакаш ли смолата да стане като желе, т.е. лепкава не е проблем да се залепи карбона по детайла, няма значение каква форма е;
А на другите въпроси колко слоя смола използвам, какви шкурки, реда на шкурене, издокарването до гладкоста на детайла не мога да ги разкрия. Отне ми почти 2 години докато намеря правиланта смола, начина по който да нанасям смолата, времето между слоевете и т.н. В началото нещата неставаха перфектни, но сега вече са идеални - без мехурчета, без малки дупчици от смолата, без драскотини, равни и галдки като стъкло :arrow: Метода е доста сложен и има прекалено много тънкости в тоя занаят и на няколко пъти докато ги открия ми идваше да се откажа :)
<address>https://www.facebook.com/pages/CARBONIZED/169541829779901</address>

#19 OFFLINE   MITA6KIQ

    нов шофьор


  • Потребител
  • 31 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 20.05.2014 - 19:52ч.

Публикувано 10.05.2010 - 07:17ч.

А какво ще кажете за това :arrow:
... re=related
Posted Image

#20 OFFLINE   valyocar

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 974 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 05.10.2014 - 06:50ч.

Публикувано 10.05.2010 - 12:52ч.

andreykata написа:

Колеги не ми се сърдете, но мога да отговоря само на част от въпросите и те са:
И ти не ми се сърди,но след като пускаш такава тема и не искаш да споделиш начина на работа..........това е по-скоро РЕКЛАМА на това,което правиш,а не да помоглеш с нещо на останалите :) :oops: :ok:

MITA6KIQ написа:

А какво ще кажете за това :arrow:
... re=related
Много интересно нещо,но колко ли стува оборудването за нещо такова?????????
Публикувано изображение





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Здравейте, вие използвате Tuning.bg като гост!
Ако желаете да използвате пълните възможности на форума е нужно да се регистрирате.
РЕГИСТРАЦИЯТА Е БЪРЗА И ЛЕСНА!

Вход


  • Вход в Tuning.bg:  
NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.