Така е оборотите са му майката ;/ Квото и да си говорим един яко развъртян бензин съответно с по големи и леки предавателни числа ще е голяма хала..
Въпреки че един двигател с брутален въртящ момент може да компенсира оборотите с по директни предавателни числа.. макар че това ще е една доста различна концепция..
Всъщност не може да компенсира разликите колега

Точно това обясних и в поста си.Просто при еднакви условия (при положение,че си подбрал перфектните предавателни числа за кутиите спрямо графиките на двата двигателя),просто няма как да стане така,че дизела да е по-"вървежния".Много хора се бъркат,че въртящия момент е мярка от която директно зависи динамиката на автомобила,а това не е така.Той е по-второстепен фактор

Замисли се,ти казваш брутален въртящ момент - колко Нм за теб са брутални - 900? 1000? примерно....
Айде сега си представи,че един бензинов двигател,атмосферен като от Ф1 може да се отпусне до 24 000 об/мин...това е от 2.4. Не съм се интересувал колко е за дизелов двигател,но 100%,като погледнем скороста на буталото-едва ли ще е повече от 6-7 000об/мин.
Умножи сега въртящия момент за един евентуален напомпан 2.4 дизел(500-600 колкото си си харесаш) на един дизелов двигател по оборотите му и ги раздели на 5252(това представлява (33,000 ft·lbf/min)/(2π радиуса/об.)) и виж колко ще получиш.Направи същото със кола с 250Нм,бензинова,при 24 000об/мин и виж колко ще получиш

След това идва и момента как можеш да разгърнеш мощноста през тези 24 000об/мин при бензинова кола!!! При дизела - със триста зора правят рейнджа и да е в диапазон от 1000 об

Вряно при дизела примерно е м/у 1500 - 3000... от доста ранен етап,но дотам

Има наистина много фактори от които зависят нещата,но като ги натрупаш +совете за бенза стават много - обороти,тегло,к.с.,....
*стойностите ще ги получаваш с малка грешка(от порядъка на 15-20%

,тъй като всъщност се смята за 1.355...Нм колко са за 1к.с. умножено по 2пи,но да не издребняваме,ако ти се занимава обърни Нм в ft·lbf/in и ще получаваш по-точно стойности)
Eто какво дава предимството на дизелите - max. engine speed: 8,500 rpm (as per
regulations)... ограничение в оборотите

Двигателя който се използва в Лада и в Шевролет (доразвит вариант на С20ХЕ) имаше вариант в който беше отпуснат до 13000об/мин

В този си вариант даваше нещо от порядъка на 325к.с ( по спомен,някой да не ме изяде сега с точните цифри

) Нали се сещаш,че тези 50к.с. разлика в комбинация с по-ниското тегло ще бъдат предостатъчни на Шевролетчето да намачка тези ТДИ-та...да не говорим и че 2010 сигурно няма да са 325 а може би 350-375к.с.

но да не се размечтавам