IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Мощност и ускорение Дизелът или Бензинът?


  • Не можете да пишете в тази тема
227 отговора на тази тема

#1 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 June 2010 - 02:26 PM

Здравейте. Искам да разгърнем една тема и да я решим " веднъж за винаги".
Значи гледам не от скоро, аз и често не гледам състезания по телевизията (не остава време) но Сеат и БМВ са много яки конкуренти в WTCC.

Искам малко да поумуваме и някой ако може да внедри информация, с какви килограми са двете коли и повече информация която може да се прочете за "ВТЦЦ"...

Значи: В цилиндъра на дизеловия двигател налягането е много по-високо оттам имат много висока ефективност и изключителна теглителна способност, която съчетана с правилната скоростна кутия и двигателят използван в правилният диапазон от обороти може не ами се опъва и на бензиновия двигател? :shock: А имат еднакакъв брой предавки (разбирасе с различни предавалтелни числа), също така пътят който изминават на пистата е равен, примерно нито БМВ то изостава в края на правите преди завои, нито дизелът. При излизане от завои и следене на камерата Сеат-а не се дава вообще и реагира светкавично, БмВ -то не напредва напред (видимо) Каквото им е ускорението да кажем 0-100 такова им е и 100-200 !

Въпросът:
Е свързан към двигателите.

Бензинов двигател с 2000 кб/см3 атмосферен, може ли да бъде победен от 2000 дизелов. Или така да се нарече, до какъв етап двигателите търпят тунинг и след това конструкцията непозволява да се извлече повече.?
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#2 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 June 2010 - 02:34 PM

Мисля, че може да стане добра и поучителна тема. Надявам се, че всеки ще научи нещо ново ако се включи и ще разкършим малко по-подробно темата дизел или бензин.

Още един въпрос- Дизелите при какво съотношение от смеси работят и има ли значение и разлика това от степента на сгъстяване ? (Фазите на р.вал-а и тнт. ги загърбваме. да говорим за идеални условия)

П.С Хммм като казах фазите.... Някой може ли да приложи графика на турбо дизел, на атмосферен дизел и на турбо бензин и атмосферен бензин с близки показатели.
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#3 C20NET

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,355 Мнения:
  • Репутация: 32

Публикувано 05 June 2010 - 05:03 PM

Я си представи бенизнов двигател да работи без проблеми на степен от сорта 17-20:1 и компресия до 30 бара....
Лекия атмосферен тунинг е безсмислен.Целта е да го осъзнаеш по най-евтиния начин.

#4 Jivko7777

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 767 Мнения:
  • Репутация: 43

Публикувано 05 June 2010 - 05:42 PM

Я си представи бенизнов двигател да работи без проблеми на степен от сорта 17-20:1 и компресия до 30 бара....


Само да вметна че Common Rail e около с компресия около 35 :shock:

#5 C20NET

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,355 Мнения:
  • Репутация: 32

Публикувано 05 June 2010 - 05:48 PM

Нафтата също се пръска под много по-голямо налягане от бензина
Лекия атмосферен тунинг е безсмислен.Целта е да го осъзнаеш по най-евтиния начин.

#6 DRAGALEVCI POWER

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 253 Мнения:
  • Репутация: 36

Публикувано 05 June 2010 - 07:48 PM

Това намерих за сеата




Seat Leon TDI WTCC Технически данни

BASE CAR
Seat Leon 2.0 TDI FR

ENGINE
- Турбо 4-цилиндров в редица, наклонени инсталиран; разпределение: два горноразположени разпределителни вала, 16 клапана.
- Обем: 2000 куб.см..
- Диаметър и ход на буталото: 81x95, 5 мм.
- Максимална мощност: 280 к.с. / 4000 об / мин.
- Максимален въртящ момент: 450 Nm / 2500 об / мин.
- Смазване: Wet картер.
- Частици филтър: DOW

ПРЕДАВАНЕ
- Предно задвижване; Скоростна кутия: Hewland 6-степенна, секвенциална смяна.
- Съединител: двойна плака.
- Диференциални: механични Limited Slip диференциал.

Шаси
- Предно окачване: Макферсън осанка, пружините, газ напълнени амортисьори, стабилизираща щанга.
- Задно окачване: Multi-Link Аксел, пружините, газ напълнени амортисьори, стабилизираща щанга.
- Управление: Усилвател на рейка и пиньон.

СПИРАЧКИ
- Не с помощта на двойната система верига.
- Предни спирачки: 4-бутални челюсти, 332 mm стомана вентилирани дискове.
- Задни спирачки: 2-бутални дебеломери, 280 мм стоманена ламарина дискове.

Размери - Дължина: 4330 mm.
- Ширина: 1849 mm.
- Междуосие: 2600 мм.
- Минимално тегло: 1170 кг (включително шофьора).

#7 Joroooo

Offline

    Boosted

  • Потребител
  • 1,769 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 June 2010 - 08:40 PM

мислех че са повече от 300 коня...

Дизела си е скрита лимонка :shock:

#8 bademos

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 228 Мнения:
  • Репутация: 15

Публикувано 05 June 2010 - 09:44 PM

Много ми е интересен подобен тест:
Два двигателя, дизел и бензин /идентични по работен обем/, качени на стенд без скорости, без турбо.
Дава се цялата мръсна газ и да видим кой ще остане :giggle:

Ако ги няма добре сметнатите 6-7 степенни ск. кутий, би-турбо системите и комън- рейл и тн., с тези ниски обороти май ще са подходящи основно за аграрни цели, където не може да се оспори предимството им :shock:

#9 C20NET

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,355 Мнения:
  • Репутация: 32

Публикувано 06 June 2010 - 07:45 AM

Двигателя на леона е по-дългоходов за сметка на диаматъра,от където му идва повече въртящ.
Според мен конструкцията на двата двигателя е несъпоставима!
Лекия атмосферен тунинг е безсмислен.Целта е да го осъзнаеш по най-евтиния начин.

#10 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 06 June 2010 - 08:03 AM

Колега, благодаря ти за информацията за Сеат-а !!! Можеш ли да изнамериш и за БМВ то, аз не стоя много на компютъра и не гледам да се задържам продължително, та ако ти се занимава.. Извинявай все пак!

К-35 Замислял ли си се защо са дългоходови дизелите ? Можеби нафтичката им изгаря по-продължително...
Ами колега, темата не е за кой какво харесва, аз нито съм за бензина нито съм написал темата, за да оплюем дизела. Карал съм дизели, и небих тръгнал да подобрявам такъв двигател никога. Най-малкото че не ги и разбирам. Но тез добре са го сметнали и още малко ако се позасилят пустите сеати, ще точкуват хубавите БМВ та :oops: :)
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#11 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 06 June 2010 - 08:08 AM

Я си представи бенизнов двигател да работи без проблеми на степен от сорта 17-20:1 и компресия до 30 бара....


Интересна камера би трябвало да има. И разпределителя, ще да е интересен. Не се ли получава недопълване от много високата разлика в наляганията вътре-вън, при дълго отворени клапани. Всичко си има лимит... Пък и бензина е особено гориво, за което знам доста малко работи ...
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#12 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 06 June 2010 - 08:21 AM

Много ми е интересен подобен тест:
Два двигателя, дизел и бензин /идентични по работен обем/, качени на стенд без скорости, без турбо.
Дава се цялата мръсна газ и да видим кой ще остане :)

Ако ги няма добре сметнатите 6-7 степенни ск. кутий, би-турбо системите и комън- рейл и тн., с тези ниски обороти май ще са подходящи основно за аграрни цели, където не може да се оспори предимството им :oops:


Мощщността е важна. Те са подходящи поради ред причини, ама ако му вържеш една хубава скоростна кутия на един болид, ще оре и ще сее братче, боли го :)
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#13 Del

Offline

    musclehead

  • Модератор
  • 5,042 Мнения:
  • Репутация: 328

Публикувано 06 June 2010 - 10:08 AM

Аз имам едни въпрос - БМВ-то с турбо двигател ли е?
Engine type: four-cylinder in-line
Capacity: 1,998 cc
max. output: approx. 275 bhp at approx. 8,400 rpm
max. engine speed: 8,500 rpm (as per regulations)
Cylinder block: aluminium crankcase reinforced with a bedplate
...... май не :)

Реално погледнато при еднакви условия няма как дизела да е по-бърз от бензина :) Примерно 2 турбо двигателя или два атмосферни съответно бензин-дизел,развити максимално,бензина ще бъде по-бърз!Откаде идва и разликата - оборотите и най-вече средната скорост на буталото.При бензинови двигатели е почти 2 пъти по-голяма от тези на дизелови (ако не ме лъже паметта на един hsd дизелов двг скороста на буталото е дo 14m/s,на един бензинов е 24.5m/s за БМВ М3 например,25 за Ф1 и Хонда С2000, и прочие...)Сега ако си искараш калкулаторчето и изпозлваш формулата за получаване на мощноста на двигател (защото знаеш,че свършената работа в крайна сметка е мощноста....) ще видиш,че колкото и по-голям да е въртящия момент на дизела(разбира се без да навлизаме в дебрите на научната фантастика),не може да компенсира оборотите в които може да бъде отпуснат един бензинов мотор :) В този ред на мисли,при абсолютно равни условия,без ограничения който да дават предимства на единия или другия двигател, ако целта на задачата е спорт - бензина си остава номер 1 :oops:
<p>Публикувано изображение</p>

#14 LamboRambo

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 331 Мнения:
  • Репутация: 17

Публикувано 06 June 2010 - 12:31 PM

Така е оборотите са му майката ;/ Квото и да си говорим един яко развъртян бензин съответно с по големи и леки предавателни числа ще е голяма хала..

Въпреки че един двигател с брутален въртящ момент може да компенсира оборотите с по директни предавателни числа.. макар че това ще е една доста различна концепция..

#15 Del

Offline

    musclehead

  • Модератор
  • 5,042 Мнения:
  • Репутация: 328

Публикувано 06 June 2010 - 01:57 PM

Така е оборотите са му майката ;/ Квото и да си говорим един яко развъртян бензин съответно с по големи и леки предавателни числа ще е голяма хала..

Въпреки че един двигател с брутален въртящ момент може да компенсира оборотите с по директни предавателни числа.. макар че това ще е една доста различна концепция..


Всъщност не може да компенсира разликите колега :evil: Точно това обясних и в поста си.Просто при еднакви условия (при положение,че си подбрал перфектните предавателни числа за кутиите спрямо графиките на двата двигателя),просто няма как да стане така,че дизела да е по-"вървежния".Много хора се бъркат,че въртящия момент е мярка от която директно зависи динамиката на автомобила,а това не е така.Той е по-второстепен фактор :lol:

Замисли се,ти казваш брутален въртящ момент - колко Нм за теб са брутални - 900? 1000? примерно....
Айде сега си представи,че един бензинов двигател,атмосферен като от Ф1 може да се отпусне до 24 000 об/мин...това е от 2.4. Не съм се интересувал колко е за дизелов двигател,но 100%,като погледнем скороста на буталото-едва ли ще е повече от 6-7 000об/мин.
Умножи сега въртящия момент за един евентуален напомпан 2.4 дизел(500-600 колкото си си харесаш) на един дизелов двигател по оборотите му и ги раздели на 5252(това представлява (33,000 ft·lbf/min)/(2π радиуса/об.)) и виж колко ще получиш.Направи същото със кола с 250Нм,бензинова,при 24 000об/мин и виж колко ще получиш :evil: След това идва и момента как можеш да разгърнеш мощноста през тези 24 000об/мин при бензинова кола!!! При дизела - със триста зора правят рейнджа и да е в диапазон от 1000 об :D Вряно при дизела примерно е м/у 1500 - 3000... от доста ранен етап,но дотам :) Има наистина много фактори от които зависят нещата,но като ги натрупаш +совете за бенза стават много - обороти,тегло,к.с.,....

*стойностите ще ги получаваш с малка грешка(от порядъка на 15-20% :D ,тъй като всъщност се смята за 1.355...Нм колко са за 1к.с. умножено по 2пи,но да не издребняваме,ако ти се занимава обърни Нм в ft·lbf/in и ще получаваш по-точно стойности)

Eто какво дава предимството на дизелите - max. engine speed: 8,500 rpm (as per regulations)... ограничение в оборотите :lol: :) Двигателя който се използва в Лада и в Шевролет (доразвит вариант на С20ХЕ) имаше вариант в който беше отпуснат до 13000об/мин :oops: В този си вариант даваше нещо от порядъка на 325к.с ( по спомен,някой да не ме изяде сега с точните цифри :evil: ) Нали се сещаш,че тези 50к.с. разлика в комбинация с по-ниското тегло ще бъдат предостатъчни на Шевролетчето да намачка тези ТДИ-та...да не говорим и че 2010 сигурно няма да са 325 а може би 350-375к.с. :lol: но да не се размечтавам :)
<p>Публикувано изображение</p>







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.