IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Мощност и ускорение Дизелът или Бензинът?


  • Не можете да пишете в тази тема
227 отговора на тази тема

#16 nemo

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 687 Мнения:
  • Репутация: 58

Публикувано 06 June 2010 - 04:42 PM

viewtopic.php?f=59&t=71398&start=165

Малко за оборотите и момента :oops:

Те хората са си го казали - но реплейсмент фор дисплейсмент...даже и в секса е така ,некой като извади една голема лапатарка,пък нека после малопишлиовците да обесняват,че имало чалъми...та истината е в размера, от там нататъка са си чикиджийски приказки


#17 bdd

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 622 Мнения:
  • Репутация: 35

Публикувано 06 June 2010 - 04:50 PM

^Del^,ще повторя кратко това,което каза - бензиновия двигател е способен да извърши повече работа за единица време заради способността му КВ да се върти в обороти недостижими за дизела,като при тези високи обороти идват и максималните стойности на въртящия момент.Скоростта на буталото с биелата е от голямо значение,защото 2 пъти по-висока скорост (респективно обороти) означава 4 пъти по-голяма нужда от енергията на горивото,отиваща за задвижването им.

Да допълня и нещо: при дизелите времето за смесообразуване е многократно по-малко от това на бензина,хомогенността на сместа си казва думата и неслучайно дизелите работят с въздушно съотношение над 1. За ускорението: по-тежките части на дизела имат по-голям инертен момент,който трябва да се преодолее и за тяхното развъртане се използва повече енергия,която иначе би трябвало да иде към колелата.

#18 kaneto

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 48 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 06 June 2010 - 04:55 PM

Дизела е равностоен на бензина, само поради факта, че в тези състезания за дизелаците е разрешено турбо, а при бензинките не е. Не че дизела не става за състезания, но при еднакви условия бензина винаги има предимство (освен за оффроуд).

#19 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 06 June 2010 - 07:06 PM

Скоростта на буталото с биелата е от голямо значение,защото 2 пъти по-висока скорост (респективно обороти) означава 4 пъти по-голяма нужда от енергията на горивото,отиваща за задвижването им.


Колега ще обясниш ли повече за тази зависимост и каква е точно ( по-подробно от какво се влияе)

П.С1 Предполагам скоростта на буталото, ще се влияе от дължината на биелата - по-дълга биела по-равномерна скорост, по-къса биела ще рече ниска скорост около ГМТ и ДМТ сравнение с по-дългата и по-голям натиск към стената на цилиндъра също така висока средна скорост...
Мисля, че е най-добре ти да го обясниш ... Предполагам си ме разбрал какво търся... :oops:

П.С2 А бензиновият като върти толкова бързо първичния вал на скоростната кутия, това не е ли яка загуба... Говорим за обороти след нормалната червена граница за бензина (8000). Също така правилно ли ми е тълкованието в П.С2 или съм в жестока грешка?

П.С3 Това за по-голямото тегло на повечето детайли в дизеловия двигател, за пореден път се уверявам, от умен човек, че е така... И то също пречи доста.
П.С Ами пък и дизелите, предполагам много от вас са виждали въртят маховици по 1,5 до 2 пъти реално по-тежки от бензиновите...
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#20 HIP-HOPotam

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,463 Мнения:
  • Репутация: 7

Публикувано 06 June 2010 - 10:29 PM

Тука наскоро с един приятел размишлявахме над един подобен въпрос,за усещането за ускорение в дизелов и бензинов автомобил.
Става въпроз за това че в съвременна дизелова кола (ТДИ-ка) ускорението и доускорението се усещат много повече от колкото в бензинова със същата или повече мощност...не можахме да си отговорим.
Той даде за пример..."Карам Голф 1 ГТИ 1.6 давам пълната газ и колата ускорява но усещането за ускорение не е голямо,качвам се в Пасат комби 1.9 тди-променлива геометрия 90к.с. с леко чипче,давам пълната газ ускорението се усеща МНОГО повече.Накрая нареждаме пасата и голфа даваме старта и голфа бие с МНОГО".
Знам ги двете коли возил съм се.Въпросното момче има стабилни познания в тази сфера прави чипове и т.н. но и той и аз нямаме отговор на това явление.Може да дадете малко размишления или направо ОТГОВОР над нашите размишления "ЗАЩО В ДИЗЕЛОВИЯ АВТОМОБИЛ УСКОРЕНИЕТО СЕ УСЕЩА ПОВЕЧЕ ОТКОЛКОТО В БЕНЗИНОВИЯ,НО БЕНЗИНОВИЯ ВЗЕМА ДАДЕНА ОТСЕЧКА ЗА МНОГО ПО КРАТКО ВРЕМЕ ОТКОЛКОТО ДИЗЕЛОВИЯ???"
п.с. Извинявам се ако не съм успял да се изразя правилно но имайки предвид часа и количеството бира което съм изпил моля да ме извините :oops:
[url=http://userbars.org]Публикувано изображение

#21 TuNiNg MoDe

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 171 Мнения:
  • Репутация: 9

Публикувано 07 June 2010 - 08:07 AM

Отговора на горния пост е много прост - защото дизеловата кола е с турбо компресор а бензиновата е атмосферка :oops:
Затова усещането в дизела е че ускорението е по голямо, но то е само в ранните обороти когато идва боост-а след това силата я няма в такава степен и за това бензиновата атмосферна кола побеждава.

За справки ако имаш приятели с някаква атмосферна бензинова кола около 130-140 конски сили и около 1 тон тежест се качи и виш ускорението, след което се качи в пунто гт с 1.4 турбо бензинов двигател и виш за какво става въпрос :) ще ти се стори че пунтото лети когато му доиде боост-а около 3000 оборота :)
Публикувано изображение

#22 Da_Fuse

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 260 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 07 June 2010 - 08:08 AM

Ами, лично за мен това усещане е породено от разликата във въртящият момент - голф-а е със 140Нм, а пасат-а стоков без чипването е 202Нм, поради което и предавателните числа на скоростната кутия са сметнатаи по различен начин и по тази причина се усеща от самото тръгване на колата тъй като при дизел-а максималния въртящ момент се достига при 1900об. мин., докато при бензина чааак на 5000об. мин. :oops:
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo EX
Lancia Dedra 2.0 HF Turbo ХЛАДИЛНИК EX
Lancia Dedra HF Turbo Integrale

#23 NoCommenT

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 105 Мнения:
  • Репутация: 8

Публикувано 07 June 2010 - 05:17 PM

Скоростта на буталото с биелата е от голямо значение,защото 2 пъти по-висока скорост (респективно обороти) означава 4 пъти по-голяма нужда от енергията на горивото,отиваща за задвижването им.


Колега ще обясниш ли повече за тази зависимост и каква е точно ( по-подробно от какво се влияе)

П.С1 Предполагам скоростта на буталото, ще се влияе от дължината на биелата - по-дълга биела по-равномерна скорост, по-къса биела ще рече ниска скорост около ГМТ и ДМТ сравнение с по-дългата и по-голям натиск към стената на цилиндъра също така висока средна скорост...



нещо такова е,примерно двигател с къси биели,са му нужни повече оборти за същата мощност,като на двигател с по-дълги биели,но на по ниски обороти,скороста на буталото е важна :oops:

#24 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 07 June 2010 - 05:31 PM

Грррр точно и не точно... Просто химичните свойства на горивото са много важни :oops:
Те тея дизели ще се разфърчат на по-височки...
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#25 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 07 June 2010 - 05:48 PM

О да,а бензинките на такова налягане няма да се пукнат изобщо :)


.... И това е така... Ама ... И не е ... Щото бензини принудително работещи на подобни налягания вадят 800- 1000 коня ... :) :) Е там работата вече на дизела е спукана :oops:
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#26 bdd

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 622 Мнения:
  • Репутация: 35

Публикувано 07 June 2010 - 07:27 PM

П.С1 Предполагам скоростта на буталото, ще се влияе от дължината на биелата - по-дълга биела по-равномерна скорост, по-къса биела ще рече ниска скорост около ГМТ и ДМТ сравнение с по-дългата и по-голям натиск към стената на цилиндъра също така висока средна скорост...

Изменението на скоростта на буталото се влияе от дължината на биелата.При завъртане на КВ от ГМТ до 90гр. буталото изминава повече от половината си ход,заради отклоняването на биелата в страни.По-къса биела означава по-голямо ъглово отклонение при завъртането по буталния болт и съответно буталото излиза по-бързо от ГМТ.За останалите 90гр. до ДМТ буталото остава да измине по-малко от половината си ход.Средната скорост на буталото зависи от рамото на КВ и оборотите.
По-късата биела води до по-голямо притискане на буталото към цилиндъра,но при равни условия е по-лека,а също така позволява по-ранно сключване на ъгъл 90гр. между нея и рамото на КВ,което влияе на моментния пик на ВМ при такта горене.

#27 bdd

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 622 Мнения:
  • Репутация: 35

Публикувано 08 June 2010 - 10:34 AM

П.С2 А бензиновият като върти толкова бързо първичния вал на скоростната кутия, това не е ли яка загуба... Говорим за обороти след нормалната червена граница за бензина (8000). Също така правилно ли ми е тълкованието в П.С2 или съм в жестока грешка?

Загуба си е,не само на първичния вал,но и в цялата трансмисия.

#28 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 08 June 2010 - 02:58 PM

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=71398&start=165

Малко за оборотите и момента :D


ОООООООООООООО къде я изрови тая тема ве? :jawdrop:

Между другото въпроса с кой колко може и колко бързо го може го има както по старите учебници и брошури на ОФ (наследено от ДОСО), така и по стари руски и български учебници за механо техникум ДВГ... и го има развит по няколко статии в нета от много-много отдавна!

Последно Вагман (дето и в оная тема нещо гледам е проплакал... пардон е напомнил за съществуването си) около 3-4 години по-късно написа доста обстоятелствена статия по въпроса на сайта на Хеед http://www.heed-auto...id=76&Itemid=80

Добре, вече надявам се сме запознати какво е въртящ момент. Сега, нека да разгледаме какво е мощност при двг. Понеже се намираме в Европа, тук най-широко е разпространен DIN (Deutsches Institut für Normung) стандарта за измерване и определяне на мощността. На немски език се обозначава с РS (Pferdestärke= конска сила) и е равна на 735.5 N•m/s=735.5 W = 0.7355 kW = 0.98632 hp (SAE)-( конска сила по американския стандарт).
За да го представим по-просто, конската сила е мярка за извършена работа за определено време или бързината с която е извършена работата. Работата можем да я определим като силата, която действа на даден обект докато той се премества на дадено разстояние. Ако силата и преместването са с паралелни посоки, то механичната работа извършена върху обекта е равна на произведението между силата и разстоянието.


Добавил е доста от себеси, но това, за което съм говорил преди 3 години основно се обяснява с това в червеното...
Струва ми се че съм дал линк към оригиналната статия и съм обяснил нещата доста по-просто и нагледно преди около 4 години... ако не намерите мнението ми и статията на Вагман ще свърши работа... :jawdrop: :jawdrop:

Дизела е по-бавен, защото му свършват оборотите... - просто и ясно!

По-бързооборотния мотор има процентно по-ниски загуби в трансмисията - съображенията (както и други словесни вакханалии :jawdrop: ) ги има в темата посочена от Немо.
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#29 bdd

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 622 Мнения:
  • Репутация: 35

Публикувано 08 June 2010 - 03:37 PM

Я вместо да изпадаш в елементаризми обясни как......

:jawdrop: :D Ти си последния,на който ще обяснявам.Толкова си умен,че направо няма смисъл да го правя.Изумен съм как само позна,че тия коне са на колелата.Явно бобът ти е от специалния.

#30 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 09 June 2010 - 08:32 PM

Щом няма кой да ни избави от теб отиваш в игнор листа! :D :evil: - удивително удобна функция на форума :jawdrop:

Предлагам също така да си направим една тема в която да си обменяме игнор-листовете и да даваме кратки референции за всеки в нашия собствен :evil: - не че ще напиша нещо повече от "дразнещ галфон" за Кондьо де :jawdrop: :ok: :jawdrop: :jawdrop: :shock:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.