IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

VAG-VAZ или проект с приятели


  • Не можете да пишете в тази тема
833 отговора на тази тема

#1 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 26 June 2010 - 07:30 PM

От няколко месеца не пиша в форума. Доста хора се стараят да съсипват малкото смислени теми с избиване на комплекси. Пълно е с тъпи теми, тъпи въпроси и още по-неграмотни отговори. Потънали сте в дребнави свади и пишкомерене, комбинирано с лош език/речник и възпитание.
Ще се опитам да покажа, че може и по друг начин. В потвърждение на това ще променя някои свои разбирания и ще направя този проект открит за всички техн.решения и идеи.
.........................

Това е едно проектче, което започнах от както не си губя времето. Започнах го благодарение на приятели като Пламен, Ицо(Хеед), Стефан, още един Стефан.... Надявам се да го завърша с още повече приятели.
От 4 години някъде имам един ВР6 12кл ФВ-мотор, дето една година исках да го пробутам на някого но... уви! Явно съдбата ни е свързала :?: Замислял съм му и преди някакви постановки, ама.... все не почвах заради 1-2 други проекта, течащи и в момента. Средата на Mарт ми изпадна точната скоростна кутия и това отпуши проекта :ok: След повече от месец проучване и събиране на мислите си, благодарение и на един стар приятел с една Лада V8 с две турбинки на Мега...(която до скоро беше много болна) ми просветна какво ще е логично да бъде.
Почти всеки някога е започнал с Лада. Аз нямах тази възможност. Започнах с МБ, БМВ и американски чикии като Понтиак, Шевита... Сега смятам да се "начешам"! Ето как:

Лада 2107, 2.8л ВР6/12V турбиниран мотор от ФВ, 6-степенна скоростна кутия от 2001г. Ауди 2,5тди куатро (обаче ще е само на задно) , як кардан от ФВ Т5 фоур моушън, диференциал от Волво 940ТД 3.54пред. число с блокаж Итън Локър Г80. Всичко това го събрах вече (и мангизите свършиха :ok: ) Както се вижда ВАГ групата е в основата на проекта. Нищо не е случайно - аз съм Вагман.
Както още се видя обичам лиричните отклонения, да видим как съм с важните неща...
Ето един "мазен" ВР / Голф3 мотор починал в италианска морга:
Не съм го мил още. Работил съм във фирмени сервизи и съм свикнал на удобства. Убеден съм, че за да стане качествен проекта, мотора трябва да стои на оригиналната стойка за ВР мотори. Тук оригинална е само планката към блока -VAG 3269. Държача ми го изработиха по оригинала а синята стойка... едно време я правих за едно V8 от МБ.
Моторът се оказа изненадващо чист (за италианка с незнайно потекло и сервизиране) отвътре:[attachment=1]DSC02281.JPG[/attachment[attachment=0]DSC02280.JPG[/attachment]

Няма и да го мия за сега защото най-важното за бъдещето на проекта "чукаше" на вратата. Дразни ме разбира се мръсното, но ВР-а е тежък да го разнасям по мивки и съм решил да го мия на място, но по-късно, когато имам някои отговори.
Кое е най-важното за проекта?
- Не, не е турбото, кулера, буста... :?:
Най-важното е куплирането на ВР6 двигателя на ФВ с 01Е кутията от Ауди. Този ВР никога не е седял надлъжно (като ориг.монтаж) в кола. Кутията пък е само надлъжно разположена в Аудитата. И... к'во прим сега?
Нека първо да постна написаното до сега, за да не се срине нещо, че не знам дали ще почна на ново.

#2 Joroooo

Offline

    Boosted

  • Потребител
  • 1,769 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 26 June 2010 - 08:29 PM

Добър проект в лошо купе... лично мнение...

#3 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 27 June 2010 - 08:14 AM

Нека да обясня как аз видях нещата. Всеки добър проект трябва да притежава някакъв поне мин. % оригиналност. Тук нещата се определиха от кутията. Тя е оригинално за куатро задвижване. Кутията обаче притежава проблем с износване на два важни лагера на вторичния вал, свързани с предаването към предния мост. Това е довело до износване на отлята във вала лагерна черупка, износване на единия лагер на вала и износване на пиниона и короната на предния диф. Това често става в следствие теглене на куатро с вдигнати предни колела или каране с различни гуми отпред и отзад. Този ремонт излиза няколко хиляди лева. Тази кутия е много скъпа за ремонт. Всичко това ме наведе на преминаване само на задно предаване с някои леки доработки от моя страна. От друга страна не ми се харчат те първа кинти за Ауди с куатро, което пък изисква още повече доработки и кинти. Не съм и мислил да е 4х4 проект нито пък да се редя при известните ни куатро маниаци с яки Аудита.
Продължавам. Като е със задно задвижване трябва и мост, при това с як диф ако може и с оригинален вграден блокаж от някакъв тип. Не харесвам зависимото задно окачване(цял мост), но вариантите с независимо и яки дифове(с блокаж) като тези от БМВ ще доведат до много тенекиджийска и заваръчна дейност, за което нямам нито условия, нито го желая, нито искам да го плащам. Цяло купе от БМВ...? Ами първо е много тривиално вече, разлюбил съм и баварците от отдавна. Второ ВР двигателя с тази кутия седи надлъжно и изправен, което неминуемо довежда до опиране в предния капак - от тук трябва да се правим на драгстер с карантиите отгоре. Загрозява се и колата.
В началото, докато си събирах мислите и планирах нещата бях убеден, че трябва да се върви по най-лесният и естествен път. Това означава по-малко пари и възможност за стигане до край все пак, а не забатачване в ....технологично "възвишени" решения. Не смятам, че е нормално и да похарча купища пари и да робувам на железата. Кефа наистина е голям дори само да планираш и купуваш/сдобиваш части от проекта.
И така, стигнах до евтино масово купе(до 5-600лв), задно задвижване, да е леко, да е "скрита лимонка :ok: ".... Това доведе и до нуждата от заден мост от Волво. Доста як, с дискови спирачки и блокаж. Тежък е, но ако го сравним с всичките железа необходими за независимо окачване +диф - не се знае. Най-важното, със заваряването само на няколко планки (изрязани на лазер) за захващане на надлъжните щанги и петите на пружините, моста влиза в колата, готов за малтретиране. Този мост, който купих е с по 7 см на страна по-широк. Иначе казано "стъпката" отзад е с 14см по-широка от ладовата. Това до-някъде ме радва, но може би ще доведе до някои проблеми с веждите на калниците в зависимост от джантите с които се сдобия. Това обаче не е толкова фатално, а и е за по-нататък в проекта.
В заключение искам да кажа, че първоначалното планиране е най-важната стъпка за един проект. Грешки при планирането или липсата въобще на такова, най-вероятно ще доведе до финансов колапс, зацикляне и накрая винаги до безславен край между треволяка в задния двор. Да видим аз как ще се справя....

#4 Burgazlia

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 539 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 27 June 2010 - 08:39 AM

Поздравявам те колега за този проект , това вече е истински проект успех , ако може и снимков материял , ще си златен :ok: Поздрави :ok:

#5 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 27 June 2010 - 10:47 AM

Благодаря!
Продължавам напред...
Ето какво е нужно за да "оженим" ВР6 с 01А кутията от Ауди:

Освен този адапторен фланец е нужно още стартер и ....маховик разбира се. Фланецът може да се закупи от официалната дилърска мрежа на ФВ у нас. Не претендирам за авторство на тази идея, но напъването да открия точната част и треперенето дали е точно тази са си мои. Заслужаваше си обаче, спестих си 200+ левета и разправии в митниците. Сещам се за един приятел, който казва: " Know-How -то струва скъпо, но пък "Don't Know-How -то... още повече!!!
Адапторът е оригинална част монтирана на Фейтън с 3,2л ВР6 двигател и ръчна кутия. За мой късмет този адаптор пасва идеално на стария ми ААА ВР6... с мин. забележки (затова обичам ВАГ групата), но не фатални и то само ако искам да съм перфектен. Ето как става:

Единственото място, където трябваше да се намеся с флексчето е да изпиля почти 1/2 от две ребра на капака за веригите:

#6 KIMIF2008

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 172 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 27 June 2010 - 06:16 PM

аз ще помагам с генерацията :ok:
http://www.nikiboy.com/
има хора за които дървото е дърво и нищо друго..има и такива за които дървото става на маса,диван,секция...

#7 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 28 June 2010 - 05:20 PM

Благодарско за помощта :ok: Само дето още е доста рано. Първо има да помагаш с Ланчата :?: , че компресора съска вече...

Да продължа нататък. Този фланец-адаптор е добър, но според мен за да съм 100% спокоен и застрахован, трябва малко да го допълня. Не знам защо, но ваг-овете са си спестили няколко доработки, та да може да става идеално и за по-старите ВР-и :ok: Аз ще ги допълня обаче. Става въпрос за един липсващ отвор за болт към блока.
Това ще е алуминиева втулка за болт( Хеед вече я изработиха), която ще заваря в оградения с жълто ъгъл, като предварително ще изрежа отвор със съотв. диаметър в ъгъла. Там оригинално съществува М12 резба в блока, използвана при ориг. кутия в Голфа. Така добавям още едно захващане към блока понеже се оказа че не са много дефакто.

В отвора ограден със зелено пък, смятам да навия резба М12 но с помоща на "Хели койл" понеже в момента там е отвор Ф13 без резба?, а точно с-у него си има отвор за болт минаващ през камбаната на ск.кутия. Стези две намеси смятам да укрепя допълнително "брака" м-у двигателя и кутията, понеже все пак мисля да има насилие тук. Червеният кръг показва къде смятам да наваря адаптора, после да се мине на фреза за "челосване" и накрая да се направи доп. отвор за втора центровъчна втулка към ск.кутия. Поне на първо четене ми се стори, че съществуващия центриращ отвор(малко под кръга) май е за друга кутия и измества съосността на първичният вал спрямо лагера в маховика. Когато уточня/ коригирам всичко на 100% ще постна снимки на завършения продукт. С това смятам адаптор-фланеца ще е готов за монтаж.
Сега за маховика и стартера, но първо ще напълня меха, че съм гладен нещо :?:

#8 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 28 June 2010 - 07:32 PM

Оха-аа-а,
Салата от градински домати с лук,захтин и оцет, пържени яйца на очи със сладък червен пипер, кашкавал... абе неам думи...бира...

Маховика, това желЕзо ниедно заедно със стартера се оказа крайъгълният камък за проекта. Може би за повечето хора, досегашните описания за проекта да се струват отегчителни. Аз обаче съм на друго мнение. На всякъде из нета може да се видят снимки на разглобени/сглобявани двигатели с лъскави части по тях. И на този момент ще му дойде времето. Аз смятам обаче, че въртенето на ключовете и сглобяване на мотор е нещо по силите на доста хора и надали ще е новост за тях. Вярвам, че по-интересно би било начина на изпълнение, комбинирането и "накарването" да работят в синхрон на различните буквално "сбрани" компоненти от един такъв проект. Следващото естествено е постигането на определените цели по отношение на мощност поведение и т.н.

Маховика(пак),... едни хамериканци (034Motorsport) искаха да ми "лъзнат" техния алуминиев маховик за същите цели, но само за 430$!?. Дефакто от тях е идеята за адаптор-фланеца, но без да споменават естествено от кой модел и т.н. е той, само искаха едни 220$ :) След като ме изпуснаха като клиент за фланеца, реших да продължавам така и за напред. Една от причините е, че са малко лакоми и с понадути цени, въпреки, че продават и сгодни неща. Забелязах, че алу. маховика им (за директен монтаж на ВР к.вал и адаптор-фланец за 01А/01Е кутии) мноо ми прилича на железото от 5 цил ауди мотор - тези големите и кухи, докато не им сложиш вентилатора. За по-малко запознатите ще уточня за к'во иде реч. ВР-овите к.валове са с 10 отвора за стягане на маховика. Маховика (оригинален)на моя 12клапанов ААА ВР6 мотор е доста по-лек(около 7кг май) и с обърнат венец за стартера. Понеже стартера на голфа седи от към страната на ск.кутия, венеца на мах. е от към ск.кутия (на първите снимки го има). Маховика е доста "плосък" и с 5-6мм по-малък диаметър на зъбния венец от необходимото определено от адаптора. Слагането на адаптора (30мм широк), прави невъзможен монтажа на ориг маховик от ВР6, които така или иначе вече е невъзможен поради диаметъра си.
Маховика на Аудито е към 12кг !!! тупуз, с 8 !!! :? отвора за болтове. Освен това и той е "плосък/плитък" за директен монтаж с адаптора. Трябваше си някакво решение за да се отдалечи маховика от адаптора. Точно това са направили янките, като така или иначе го правят на ново, те си пробиват направо 10-те отвора за ВР6 к.вал, т.е.готово изделие от една част. На мен 430$ (там в УСА) за алумин не ми се даваха. Маховика освен това трябва да се приближи и към ск.к за да може феродовия диск да се качи в-у шлиците на първичния вал.
Посетих един Явор, дето има най-слабото ауди у Софето и областта :P Разказах му за идеята си и какво желЕзо търся. Той обаче нещо не се трогна и даже не се сети да ми го подари :ok: :?: :?: Дадох му някой лев и ето какво стана по-нататък:
034Мото... маховик
Ауди/Явор маховик:
Нема и фактура... само ръжда :? :ok:

#9 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 28 June 2010 - 08:22 PM

Те тука го олекотиха в Хеед, като му махнах около 1,5кг от едни тупузи на гърба.Сега е около 10,7кг. Явно 5-цил атмо мотри на Ауди не случайно са толкова куци на развъртане, като се добавят и спънатите им валове и...

Вече се вижда и накъде отиват нещата с маховика:

Интересно, виждат се три по-светли петна на огледалната повърност на маховика. Те се появиха след като се почисти тази повърхност с една тънка стружка на струг. Оказа се обаче, че тези петна са в същност по-твърд материал/чугуний/, вграден в нормалния. След консултации, извода е ,че най-вероятно това са местата през които се е наливал материала във формата и поради по-малкото си сечение и обем е изстинал по-бързо от колкото основната отливка. Съответно е станал по-твърд. Както се казва на запад от нас - "Баш ме брига" . Да ама не! Твърдият участък "отблъсква" ножа на струга и се получава неравност. :? Ще го изгладим по друг начин тогава.

Ето го в суров вид творението ми, плод на многогогогодишни наУчни изследвания и гениални инженерни решения. То, ще "преведе" могъщата ВР6 мощ към маховика и натам към .......а?....диното на Ицо, докато не изпуши някой ретардер :? :)

Вече много ми се доспа и смятам по-късно да коментирам адаптора за маховика към к.вал. Лека...нощ!

#10 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 30 June 2010 - 07:12 PM

Ето съм агейн.
Както писах вече маховика от Аудито е "плитък". Първо, защо се спрях точно на този маховик? Ами защото за целите, които съм си поставил ми трябваше възможност за предаване на доста висок момент. Това се осигурява като начало с по-голям диаметър/площ на контактната повърхност. За Ваг -овете това е 240мм. Този маховик става за за този диаметър. Второ, повечето маховици за Ваг-овете на 240мм са двумасови. Не исках такъв защото според мен бързо ще го разбия и освен това са си цифра. Те са си за цивилна употреба и комфорт. Този проект има други цели обаче.
Та за плиткостта, адапторния фланец отдалечава ск.кутия от блока. Даже и за захванем маховика към вала без да опира във фланеца, то притискателния и феродовия дискове ще са прекалено "извън" първичния вал с шлиците. Започнах да измервам разстояния от-до, размери на маховика и ... така стигнах до горното изделие (това с 20-те отвора) Защо 20? Вътрешните 10 бяха задължителни за захващане на фланеца към к.вал. Всички болтове са еднакви, оригинални за маховик на ФВ Туарег и са със якост 12.9. Обмислях всякакви варианти за захващане към маховика. Нищо не ми се стори технически по-издържано от един ред болтове разположени на по-външен диаметър. За щастие маховика го позволяваше това. Имаше два варианта - с 8 болта, разположени м-у съществуващите 8 отвора на маховика и вариант с 10 болта. Прецених, че е по-важно отворите във фланеца да са разположени равномерно(вътрешни и външни) понеже той ще понася големите усилия и деформации от стягане и усукване. Така на маховика се оказаха едни нови 10 отвора "около"оригиналните 8. Някои отвори са по-близо с вътрешните от други, но няма друго по-оптимално разположение. Вярвам, че това няма да повлияе на якостта на маховика пък и не смятам да минавам над 7-7300 оборота таван. В случая мисля, че по-големия диаметър на разполагане на захващащите болтове на маховика има разтоварващ ефект върху тях (може би и на неговата конструкция), но няма да задълбавам толкова.
Ето фланеца завършен с вкопани главите на болтовете към к.вал:
Ето как реших и проблема с по-твърдите участъци от маховика: - шлайфане за 12лв в Технотест
Гладката повърхност ще допринесе до по добро сцепление в началния период на сработване. Както се вижда оборудвах се и с нови центр. щифтове за притиск. диск. Както може би се досещате .... те са оригинални за този маховик и струват колосалните...???? 1.20лв за трите.

Ето един изглед, който показва допълнителното олекотяване на маховика и отворите. Материал е отнет само към външния диаметър без да се вкопава в дълбочина (към огледалния диск):


#11 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 30 June 2010 - 07:36 PM

Нови болтове и за прит.диск:


До къде я докарах накрая:

Болтовете, които ще използвам за монтажа са същите но по-дълги. Струват към 2.85/бр.

С това смятам важният етап с приспособяването на маховика от Ауди към ВР6 двигателя за почти приключен. Държа да подчертая колко е по-лесно, удобно и технически издържано да се използват по възможност повече оригинални части за подобни проекти. Забелязвам също, че темата става малко по-дълга/подробна. Така ще я карам засега, докато ми доставя толкова кеф, колкото и да правя самия проект.

Следва малко инфо за стартера и алтернатора, предназначени за проекта.
Лека нощ!

#12 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 30 June 2010 - 07:45 PM

Само и този изглед:


#13 Nik40

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 481 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 02 July 2010 - 11:33 AM

Като опреш до веждите, ще ти направия 2 броя за отзад- ВФТС, без пари. Може и Форд ескорт Мк1 или от Ланчия Делта Интеграле. Както ти решиш.
R.I.P HENRI TOIVONEN; Боби; landikar
Така както вас може да ви боли глава, така нас може да ни боли кура
OLDSCHOOL racing team N&P
Лада ВФТС, Алфа ромео Спринт,GTV6 и още няколко с които се гордея..

#14 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 05 July 2010 - 08:04 PM

Благодаря за предложението. Да си призная още нямам концепция за визията на купето. Решил съм това да остане за когато колата стъпи на гумите със силовото предаване и окачване в нея.
Сега, да продължа със стартера и алтернатора. Така или иначе чакам за разни работи да стават и сега е най-доброто време да се отхвърлят маса дейности и ремонтчета, които иначе оставени за накрая обикновено се претупват заради желанието да се чуе рев на мотор. После сагата продължава още дълго време. Нагледал съм се на такива примери през годините и мога да Ви уверя, че оценката на сега свършената работа идва накрая, със сглобяването на двигателя/колата с готови и отремонтирани части. Вервайте ми...

Ето стартера, както ми го изпратиха от Германия:


Излезе ми 70 ерво + 15 за шипинга до пощенския клон. Стартерът е доста рядък модел за намиране. Рядка е и колата на която се монтира - Пасат 2.3 4Моушън. Хамериканците за които споменах вече не знаят номера с този стартер и са си напъвали мозъка да си изработват нов за да пасне на алуминиевото им копие на Ауди маховика.
Ето каква са я надробили:
Готино изделие но доста голямо и.....скъпо. При надлъжен монтаж в Ауди изисква рязане на предния мост за да не опира в него, понеже седи много ниско. К'во да се прави, за 425 $ - толкова. Освен това изисква ръчно нагласяне на междуосовото разстояние м-у бендикса и венеца на маховика ( доста любителско решение за тази фирма и тези $ ,според мен) Както се вижда прилича на изместен ел.мотор от оста на бендикса:
Подобни намеси се налагат заради стартера им:

Всичко това не ми хареса ама вЪобще, особено момента с "янки доллаз'" и започнах да си напъвам сивите клетки. Реших кой стартер би трябвало да е моя и реших да рискувам едни 200лв. Когато дойде и го поставих на адапторния фланец заедно с маховика ми разбрах, че имам БИНГО!
Понеже си е оригинален ФВ/Бош си пасна идеално, седи високо над картера и прибран. динствено се наложи да изпиля около 5мм дълбочина на 3-4 см дължина от едно ребро на блока. Същата намеса обаче се налага и с хамериканското стартер.Тук обаче няма доп. реглажи.

#15 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,071 Мнения:
  • Репутация: 874

Публикувано 05 July 2010 - 08:34 PM

Още малко за оригиналните неща...Като нов или рециклиран заводски (аустауш) стартерът струва доста повече от тези 70 ерво, дето споменах. Към момента в който търсих това бе най-ниската цена, в една германска морга.
Това е как изглежда по каталозите:

А тук как седи на двигателя/адаптора:
Както се вижда доста по-високо от картера. Ето и изпиленото от блока без да се засягат "отговорни" места от отливката:
Ето пък как е сега, след вагман-рециклирането :shock:







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.