IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Каква кола (турбо дизел - TDI) да си взема?


68 отговора на тази тема

#1 OFFLINE   chris_X

    нов шофьор


  • Потребител
  • 11 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 18.05.2005 - 14:27ч.

Публикувано 07.01.2005 - 12:37ч.

Здравейте, нуждая се от помощ за да си избера кола... много съм объркан защото нямам много познания и се водя единствено от мненията по форумите...
Та бих искал кола, която да харчи малко и затова бих искал да е дизел - вариант бензин + газ не ми се нрави особено.
Държа също така да е седан.
Бих искал поддръжката и резервните части да са на поносими цени и да има здрав двигател и ходова част, за да не се налага постоянно висене по сервизи.
Бих искал също така да е на по-малко години - някъде след 96-та.
Мисля да заделя някъде към 7000-8000 лв.

Ще се ползва предимно като семейна кола в градски условия и веднъж месечно или на два месеца може да има и дълги преходи около 700-800 км

Очаквам мненията ви - кои марки и модели бихте ми препоръчали?
Засега съм се насочил към Опел Астра 1.7 ТДИ Исузо или Форд Мондео 1.8 ТДИ.

Много ще съм благодарен на хората които карат турбо дизели ако ме светнат как са цените на резервните части спрямо бензинките, ако се наложи ремонт по двигателя и т.н.

Благодаря предварително на всички!

#2 OFFLINE   Monisko

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 985 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 19.08.2014 - 20:02ч.

Публикувано 07.01.2005 - 13:00ч.

един приятел наскоро си купи мондео..1.8 турбо дизел и е много доволен..икономична е.практична бих казал и има доста екстри за тази цена(климатик,възд.възглавница,ел.пакет)..а и ще ти излезе по малко от 7 000..за другите две на които си се спрял,поне според мен няма смисъл...аа пропуснах ауди B4..това мисля е най добрия вариянт

#3 OFFLINE   sss

    спазва правилата


  • Потребител
  • 230 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 13.11.2007 - 16:07ч.

Публикувано 07.01.2005 - 13:15ч.

зна4и гледай сега астрата с исузу мотора е доста добра може би е един от наи уда4ните варианти но за 8000 може да си намери6 и по комфортна и голяма кола. много евтино може да си намери6 Citroen Xsantia 1.9TD intercoler ама 4астите по ока4ването са доста скьпи4ки
Други вьзможности са сеат толедо или VW vento pak 1.9TD ама те са малко по скьпи4ки . И не6то нетрадиционно рено лагуна - 2.2D. Зна4и колата е кам 85коня и е без турбина ама на магистрала се представя много добре. Пьк и рено- 4астите са доста евтини

#4 OFFLINE   chris_X

    нов шофьор


  • Потребител
  • 11 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 18.05.2005 - 14:27ч.

Публикувано 07.01.2005 - 13:31ч.

Чувал съм хубави неща за френските дизели, обаче също така и че много се чупят предниците на франсетата. Ще ми се по-яко окачване да има и затова ми се иска немска кола.
За ауди просто не м исе мисли каква поддръжка ще иска....
Също не ми се ще да е прекалено голяма и тромава колата, тъй като ще имам проблеми с паркирането пък и съм млад шофьор :twisted: и шанса да я цапна някъде е по-голям...
На магистрала рядко ще се кача, но дори и да се наложи не съм фен на високите скорости така че колата може и да не е резачка..

#5 OFFLINE   toluene

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 170 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 04.06.2005 - 19:29ч.

Публикувано 07.01.2005 - 15:04ч.

Дано си преценил че искаш точно ТД.
Първо цените на самата кола са по-височки. Трябва повече да караш за наваксаш разликата.
Повечето дизелови коли в Европа са на много повече километри зад гърба си в сравнение с бензинова кола.
Като стара кола живо би трябвало да те интересуват цените на частите по двигателя, които са по-скъпи.
Наличието на турбото прави колата по-рискова в сравние с бензинова. Турбото е може би най-проблемната и натоварена част в двигателя.
ТД имат по-високи изисквания към качеството (съответно цената)и честотата на смените на маслото.
Някои от по-старите ТД имат проблеми с паленето зиме.

Ако искаш ТД трябва да избереш дали да е с директно впъскване или не. С директното впръскване разхода е по-малък, но цената им е по-висока.
Имай и впредвид че когато се купува кола трябва да имаш едно 500-1000 лева за евентуални посещения в бокса.
За под 7000 можеш да си купиш нещо на Пежо-Ситроен с 1,9ТД. Най-добрият двигател от старото поколение без директно впръскване. С директно впръскване за тези пари нещо по-старо на VW. Да речем Golf3 TDI. Даже имат и вариант 110коня. Но надали ще е след 96г.
И все пак тъй като става въпрос за стара кола по-важно е състоянието й отколкото марката.

#6 OFFLINE   chris_X

    нов шофьор


  • Потребител
  • 11 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 18.05.2005 - 14:27ч.

Публикувано 07.01.2005 - 16:03ч.

Значи решил съм ТД единствено и само заради изключително ниския разход - не ми се иска да ме заболява сърцето всеки път като вляза в бензиностанцията.
Доколкото съм забелязал повечето бензинки горят минимум 10/100 градско, докато за ТД-то е максимум 7/100 градско т.е. над 30% по-малко. Като сложим и разликата в цената на А95 и дизела и се вижда голямата разлика.
При извънградското положението е същото 7-8 срещу 4-5 при ТД-то.

Със сигурност не искам газ, защото предпочитам да поддържам 1 система и тя да е ОК, отколкото да се главоболя с 2 - бензин и газ.
Ако се откажа от ТД-то, тогава моля предложете ми вариант за кола, която да харчи малко бензин и в същото време да е седан...
Може би Астра 1.4и?

#7 OFFLINE   toluene

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 170 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 04.06.2005 - 19:29ч.

Публикувано 07.01.2005 - 16:23ч.

Аз понеже съм фен на Опел мога да ти кажа за Опел
Предполагам, че има и други марки но не ги знам точно.
Примерно Опел Астра/Вектра с двигател 1,6 (X16SZ) заводски данни за астрата градско 8,4 и извънградско 4,7 при 90км/час. Вектрата е минимално отгоре. Самият двигател е много надежден и евтин за поддръжка.

#8 OFFLINE   chris_X

    нов шофьор


  • Потребител
  • 11 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 18.05.2005 - 14:27ч.

Публикувано 07.01.2005 - 17:12ч.

1.6i не е ли всъщност C16NZ - 52 W - 71 k.c.?
За този двигател намерих мнения че гори малко и е много надежден - дават му разход 8.4 градско и 5-5.5 извънградско.

Това всъщност ако е вярно мисля че ме устройва като компромисен вариант :twisted:

#9 OFFLINE   toluene

    опитен шофьор


  • Потребител
  • 170 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 04.06.2005 - 19:29ч.

Публикувано 07.01.2005 - 18:36ч.

C16NZ е стария 1,6 и е 75к.с.
Новия е X16SZ и е 71, но е с по-добри показатели в ниските обороти и е по-икономичен.
И двата мотора са изключително надеждни.
А ако искаш да се движиш без пари си слагаш метанова уредба. Разхода е 3,5 лева на дълъг път и до 5лева в града. Вече има две станции в София и скоро ще има нови.
Варианти много

#10 OFFLINE   GeoLev

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 848 Мнения:
  • Репутация: 3
    Последно посещение:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09.01.2005 - 00:31ч.

Да френските дизели са добри,но подръжката на тези коли излиза доста солено.По добре не6то немско като Ауди или Фолксваген!!!Зависи с какви пари разполага6 де.Но това ти си го преценява6!!!
Всеки може да напикае пода...Бъди пич, насери тавана!!!
1.Fiat Coupe 1.8 16v-ex 2.Volvo S40 1.9 tdi-ex 3.Mazda Primacy 1.8 16v-ex 4.Mazda 6 2.0 16v-ex 5.Mazda RX8 1.3 231-now
Mazda is passion!Zoom zoom!

#11 OFFLINE   chris_X

    нов шофьор


  • Потребител
  • 11 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 18.05.2005 - 14:27ч.

Публикувано 09.01.2005 - 14:38ч.

toluene написа:

А ако искаш да се движиш без пари си слагаш метанова уредба. Разхода е 3,5 лева на дълъг път и до 5лева в града. Вече има две станции в София и скоро ще има нови.
Варианти много
Аз по принцип искам да карам само на безнин (ако взема бензинка) т.е. не искам да слагам газова и затова търся с нисък разход на бензин.
Ако все пак някой има впечатления от поддръжката и ремонта на турбо-дизел ще ми бъде много от полза... все още не съм взел окончателно решение (мисля си и Мондео 1.8 ТДИ), а пък 1.6и след като поразгледах мобиле-то се оказа че Астра седан е много рядко да се намери, а за мен това е от огромна важност!!!

#12 OFFLINE   stangero

    Лозенски тунинг мафиот


  • Потребител
  • 1901 Мнения:
  • Репутация: 4
    Последно посещение: 13.08.2014 - 21:12ч.

Публикувано 09.01.2005 - 15:58ч.

взимаи астра 1.7 ТДИ ама исузо това е много добра кола един приател има
загубил си нерви и време и накрая падаш от някой който е бил на море с мацките докат ти портваш и дириш дърти глави по моргите.

#13 OFFLINE   dog

    млад шофьор


  • Потребител
  • 92 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 14.10.2012 - 17:39ч.

Публикувано 09.01.2005 - 16:53ч.

VW и нищо друго :roll:
Искам кучк@ с каручк@!!!

#14 OFFLINE   Велко

    дУпЕтат


  • Потребител
  • 8765 Мнения:
  • Репутация: 89
    Последно посещение: 27.01.2014 - 19:43ч.

Публикувано 09.01.2005 - 17:55ч.

Аз само да ви кажа, че двигател TDi има само на VW, който се слага също така и на Audi, Seat и Skoda. Opel нямат двигател TDi :roll:
Публикувано изображение

#15 OFFLINE   COSWORTH

    професионален шофьор


  • Драг състезател
  • 646 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: Днес, 12:07ч.

Публикувано 09.01.2005 - 20:20ч.

ТДИ=турбо дизел интеркулер,къв е проблема опел да имат ТДИ??
По една случаиност в момента карам точчно такъв опел :roll:

#16 OFFLINE   VFTI

    Taekwon-do fighter


  • Потребител
  • 4048 Мнения:
  • Репутация: 1
    Последно посещение: 29.10.2013 - 22:11ч.

Публикувано 09.01.2005 - 20:49ч.

Сажалявам малко излизам от темата ама метана намаля ли мощноста на колата и с колко. А колко струва една метанова уредба-тъй ли се казва
<p>Alfa Romeo 155 1.8 8v SPORT. MY- the new passion<br /> Най-новото от автомобилите! http://kamuscoop.blo...logspot.com</p>

#17 OFFLINE   Велко

    дУпЕтат


  • Потребител
  • 8765 Мнения:
  • Репутация: 89
    Последно посещение: 27.01.2014 - 19:43ч.

Публикувано 11.01.2005 - 01:30ч.

COSWORTH написа:

ТДИ=турбо дизел интеркулер,къв е проблема опел да имат ТДИ??
По една случаиност в момента карам точчно такъв опел :oops:

Точно такова наименование на опелски двигател никъде не съм виждал... :D
Публикувано изображение

#18 OFFLINE   S-stail

    професионален шофьор


  • Драг състезател
  • 2845 Мнения:
  • Репутация: 3
    Последно посещение: 14.08.2014 - 20:53ч.

Публикувано 11.01.2005 - 02:04ч.

KingPin написа:

COSWORTH написа:

ТДИ=турбо дизел интеркулер,къв е проблема опел да имат ТДИ??
По една случаиност в момента карам точчно такъв опел :oops:

Точно такова наименование на опелски двигател никъде не съм виждал... :D
Което не знаЧи Че няма
Публикувано изображение

#19 OFFLINE   GRAFF

    нов шофьор


  • Потребител
  • 29 Мнения:
  • Репутация: 0
    Последно посещение: 11.02.2013 - 15:49ч.

Публикувано 11.01.2005 - 21:12ч.

KingPin ,Опел Астра 1.7 тди виждал ли си,а Омега 2.3 тди ?
Надявам се просто да си забравил,защото са доста разпространени.
НЕ Е ВАЖНО КОЛКО СИ БЪРЗ,ВАЖНОТО Е ДА НЕ СПИРАШ !!!

#20 OFFLINE   GeoLev

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 848 Мнения:
  • Репутация: 3
    Последно посещение:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11.01.2005 - 21:56ч.

KingPin написа:

COSWORTH написа:

ТДИ=турбо дизел интеркулер,къв е проблема опел да имат ТДИ??
По една случаиност в момента карам точчно такъв опел :oops:

Точно такова наименование на опелски двигател никъде не съм виждал... :D

Братле малко си се объркал,А?Не се излагай!!!
А за опелите много гният :x
Всеки може да напикае пода...Бъди пич, насери тавана!!!
1.Fiat Coupe 1.8 16v-ex 2.Volvo S40 1.9 tdi-ex 3.Mazda Primacy 1.8 16v-ex 4.Mazda 6 2.0 16v-ex 5.Mazda RX8 1.3 231-now
Mazda is passion!Zoom zoom!





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Здравейте, вие използвате Tuning.bg като гост!
Ако желаете да използвате пълните възможности на форума е нужно да се регистрирате.
РЕГИСТРАЦИЯТА Е БЪРЗА И ЛЕСНА!

Вход


  • Вход в Tuning.bg:  
NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.