IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Моя малък проект - Daewoo Matiz Turbo :)


  • Не можете да пишете в тази тема
43 отговора на тази тема

#1 child

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 36 Мнения:
  • Репутация: 14

Публикувано 02 August 2011 - 08:57 PM

Здравейте приятели! От 2 години си играя върху един матиз като тази година промяната е най-голяма и затова реших да споделя опита си и трудностите коеито съм видял в проекта си.
Първо малко история за колата..... та матизчето беше на баща ми и беше пуснато да работи като такси, но поради закона за възраста на колата до която тя може да е такси трябваше да я спрем от работа (понеже направи 10 години). Тогава татко ми я подари понеже не можеше да и вземе почти никакви пари и от тогава я стягам. За жалост нямам снимки от първите няколко месеца когато я взех да сравните каква е била и каква е в момента, но предполагам всеки може да си представи 10 годишно такси очукано от всякъде и с 30 нюанса на жълтото по нея :). Сега да обесня какво съм правил по него.

първото лято:
1. цялостно пребоядисване на купето в червен цвят
2. смяна на двигателя с новичък на 10 000 км (стария го свалихме на 890 000 понеже един ден загуби тяга и след време като го отворихме видяхме че проблема е бил просто сдухана гарнитура между 1-2ри цилиндър)
3. смяна на таблото
4. смяна на приборите на таблото (километраж)
5. претапициране на тавана
6. подмяна на всички кори на вратите с цели от по скъп модел (понеже моя е бил от най-евтините варианти, корите бяха просто един картон посредата на вратата, а новите са пластмасови и скриват цялата врата)
7. подмяна на задните 2 амортисьора
8. поставяне на озвучение
9. аларма и централно

второто лято
1. преправяне на предния капак с вежди и пребоядисване
2. преработка на фаровете с лупи с ангелски очички и биксенон
3. лека промяна по предната броня която се състои в изрязване на ребрата на отвора и поставяне на ситна мрежа пръсната в черно
4. затъмняване на стопове и мигачи
5. подмяна на предните 2 амортисиора
6. подмяна на спирачните дискове

и така тази година започнахме с:
1. поставяне на лети джанти 13" с гуми 175/50/13
2. ПОДМЯНА НА ОРИГИНАЛНИЯ ДВИГАТЕЛ С ДРУГ...
точно тук съм в момента и малко късно, но нащраках малко снимки да покажа до къде съм стигнал :ok:

така изглеждаше преди да влезе в гаража за дългия ремонт :roll:
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

след изваждането на мотора и почистването на коша от вс тръбички и кабелчета:
Публикувано изображение Публикувано изображение

следва донора:
Публикувано изображение

двигателя на донора след пълен ремонт:
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

Kакто доста са познали донора е Daihatsu Charade GTti. По него са направени следните ремонти и подмяни:
1. шлайф на коляновия вал и блока
2. чистене на главата и напасване на клапаните и подмяна на гумички
3. сменени биелни и основни лагери
4. сменени ролки и ремъци
5. сменена водна помпа
6. сменена маслена помпа (с 2-ра употреба)
7. сменен феродов и притискателен диск на съединителя
8. сменени вс гарнитури по двигателя
9. почистване и боядисване на вс части от двигателя

проба как влиза двигателя, напасване в коша, поизрязване на някой планки и започване на голямата мисъл кой тампон как и къде ще се хване :oops:
Публикувано изображение

След 2 дена са направени нови планки и преправени някой тампони и двигателя седи в коша без подемника. Сега продължавам с издирването на някой части за двигателчето, следва тея дни да зачистя коша и да го пребоядисам и пак ще обновя темата с някой нови снимки :lol:

#2 stilian

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 53 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 03 August 2011 - 07:09 AM

Браво... Само това мога да кажа.... Дано фърчиш с това двигателче...

#3 child

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 36 Мнения:
  • Репутация: 14

Публикувано 03 August 2011 - 02:22 PM

Днес коша, правените тампони(планки) и гредичките бяха боядисани в черен мат.
Публикувано изображение

Носачите са при майстор за смяна на тампоните и смяна на шарнирните болтове с тея от носачите на шарада, понеже ще използвам неговите шенкели. Следва поставяне на двигателя и мерене на полуоските с колко трябва да се скъсят (ще ползвам полуоските от дайхатсуто а те идват малко по-дълги).

#4 street_force

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 609 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 03 August 2011 - 10:45 PM

незнам аз съм правил тико 800кубика турбо и биеше стоков голф 1.8 турбо та с тоя 12 в двигател добре трябва да идва :ok:

пс тва колко кубика е :roll:

#5 child

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 36 Мнения:
  • Репутация: 14

Публикувано 04 August 2011 - 06:15 AM

1000 кубика 3 цилиндъра 101 коня :ok:

#6 KaNiBaL-4o

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 195 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 04 August 2011 - 03:10 PM

хммм Киро май сте правили състезания докато ме е нямало :roll:

Проекта е много добър хубаво е че ще използваш окачването и трансмисията на шарада.
Ще се радвам да вида как се развива проекта :ok:
Публикувано изображение


Публикувано изображение

#7 street_force

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 609 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 04 August 2011 - 06:28 PM

хммм Киро май сте правили състезания докато ме е нямало :oops:

Проекта е много добър хубаво е че ще използваш окачването и трансмисията на шарада.
Ще се радвам да вида как се развива проекта :ok:

състезания не един голфаджия се лепна докато настривахме газовата :roll:

#8 child

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 36 Мнения:
  • Репутация: 14

Публикувано 10 August 2011 - 11:23 AM

След като сменихме шарнирните болтове с по-дебели заради другите шенкели излезе още един проблем, когато ги поставихме забелязах, че ухото на шенкела на шарада което е долу за шарнирния болт е под по-голям ъгъл спрямо ухото на този от матиза (при него ухото си е под прав ъгъл спрямо главината). От там проблема беше, че когато сложих колелото и го изправих така както трябва да стъпва гумата на земята (под прав ъгъл) и шарнирния болт седеше в максимално вътрешна позиция в която можеше да се пречупи от ябълката, дори беше упрял и беше под напрежение. Последва махане на всичко, прорязване на носача покрай чашката на шарнирния болт и леко изкривяване (долу горе споре ъгъла на ухото на шенкела) след това заварка на прорязаното и така вече пасна добре. От няколко дена се боря с напасване на окачването и проблема който вчера излезе (след закачането на носачите, шенкелите и макферсоните) беше, че кормилните прътове дойдоха много дълги и предницата седеше адски свита. След изрязване на прътовете колкото могат, защото все пак трябва да остане някаква резба да се хване накрайника, гумите се поизправиха, но дали сочат точно напред вече ще се види когато отида на регулиране на предницата. Друго нещо което направих вчера е, че отрязах полуоските и ги скъсих и сега са при майстор за заваряне, че там е малко сложно и трябва да се измисли добре за да стане здраво, а не като го напъна и да се скъсат. Това е за сега, ако ми остане време тея дни ще нащракам малко снимки и на окачването :bangin:

#9 child

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 36 Мнения:
  • Репутация: 14

Публикувано 16 August 2011 - 06:12 PM

Полуоските:
Публикувано изображение

Полуоските са заварени, поставени и колата вече е на колела :D

#10 al.blackstone

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 207 Мнения:
  • Репутация: 3

Публикувано 17 August 2011 - 07:00 AM

Направи няколко клипчета като я подкараш колата :D
Публикувано изображение

#11 mclsdreal

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,867 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 17 August 2011 - 10:20 AM

Лелеле :D Това ще кърти мивки човече....наистина направете едно видео как късате бегачки :)
Какво прави Лотар Матеус когато България се класира на евро 2012?...Гаси Плейстейшъна и си ляга...

#12 child

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 36 Мнения:
  • Репутация: 14

Публикувано 19 October 2011 - 06:46 PM

След малко забавяне на проекта свършихме още доста работа и дори днес успяхме да го запалим! :mrgreen:))
Тук ще изброя следващите работи които направихме (или преправихме):
1. След като закачих всмукателната кутия се наложи да преправям входа и където се захваща дросела, понеже идваше точно срещу сервото на спирачките и нямаше място за дросела.... да не говорим, че и тръби трябва да ходят натам :ok:
2. Напасване на скоростите, което включваше изрязване на дупка на купето от където да минава лоста и преправяне на едната вилка (тази с която се сменят скоростите, а не упорната). Вилката трябваше да се направи с чупка понеже опираше в кормилната рейка.
3. Преправяне на жилото за съединителя и поставянето му.
4. Преправяне на жилото за газта и поставянето му.
5. Прокарване на всякакви маркучи за вода, за масло и напасването им.
6. Поставяне на нова бензинова помпа, прекаврване на горивопроводи, филтри и т.н.
7. Монтирах дискови спирачки и на задния мост.
8. Смених джантите с 14 цолови (така или иначе старите нямаше как да ги ползвам понеже смених размера на 4x100)
9. Монтирах друг по-малък воден радиатор като за целта трябваше да му правя нови стойки.
10. В последствие трябваше да сменя и перката за охлаждане на радиатора понеже старата беше огромна и нямаше място за даунпайпа.
11. Монтиране на интеркулер.
12. Направа на нов даунпайп (който не е довършен още)
13. Най-важното прекарване на нова инсталация съчетана от необходимите кабели и на 2-те коли.
14. Завъртане на ключа :lol: като всички датчици и измервателни уреди работеха. След това последва първото му палене.
Със сигурност има още доста работи, но за момента за тези се сетих :ok:
Поради забавянето на проекта, после доста поработих за да наваксам и въобще не съм имал време за снимки, но тук имам няколко които нащраках след като започна да му се вижда края и се успокоих :ok:

Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#13 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,083 Мнения:
  • Репутация: 888

Публикувано 19 October 2011 - 08:08 PM

Браво! :mrgreen:
Много чиста и добре свършена работа. Само... това с по-малкия воден радиатор и перка не е за подценяване.

#14 mclsdreal

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,867 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 19 October 2011 - 08:10 PM

:mrgreen:

Браво колега, сега остава видеото :ok:
Какво прави Лотар Матеус когато България се класира на евро 2012?...Гаси Плейстейшъна и си ляга...

#15 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 20 October 2011 - 08:39 AM

:mrgreen:
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.