IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Има ли Автомобилисти у Нас?


  • Заключена тема Тази тема е заключена
15 отговора на тази тема

#1 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 06 August 2011 - 01:56 PM

Пускам статията с риск да има обидени или отегчени, но според мен това е истината!
Зад волана масово сме гола вода! И поддръжката ни е гола вода! И подготовката и манталитена на шофьорите у нас са безобразни! Всъщност имам много повече какво да кажа, но ще ми отнеме прекалено много време да го систематизирам, затова засега четете това, което също не е малко!
Накратко трагедията се състои в това, че по-силни спирачки се слагат не за безопасност, а за да може да се спира по-късно в завоите и да се виси по-дълго на газта.

Поздрави!

Не зная от къде да започна, защото има няколко еднакво важни аспекта на проблема.
Проблема е че у нас Автомобилисти няма! Има някакви некадърни, безогледни и егоистични мърлячи без мозък! Влаченето със 70 км/ч с 25 годишен гнилоч със стиснати кранчета на газовото и летенето из града със самоубийствена скорост са две прояви на един и същи проблем. Просто сме много прости!
На влачещото се говедо с кривия гнилоч не му пука, че за разлика от него ти имаш да караш 5 часа на някъде и шофьорската му агония ти създава много проблеми.

Летящите самозабравени посерковци са в постоянно състояние на престъпна самонадеяност. Те не са автомобилисти, защото автомобилистите знаят, че Аертон Сена изпадна в ситуация в която и Аертон Сена не можеше да го спаси, просто се случва. Автомобилиста знае, че автомобила на Михаел Шумахер претърпя такава авария в такава ситуация, че най-титулувания пилот за всички времена просто си счупи крака в челен удар. Практически всички големи пилоти от всички моторни спортове са претърпявали тежки инциденти.
Тези неща Автомобилистите ги знаят!
Аз самият имам няколко "съприкосновения" с други участници в движението. Веднъж Корса без стопове просто спря в дъжда пред мен, подпрях го отзад, щети нямаше, защото карах с 40 и очаквах да стане нещо такова. Друг път, при един от малкото случаи в които се опитах да вляза в забранена улица, от нея изскочи Сузуки Суифт, беше мокро, аз получих изкривен номер и счупен датчик на парктроника, той получи счупен фар, удара беше с около 10 км/ч. Най-сериозната ми катастрофа се случа, когато един ясен и слънчев летен ден точно в 15.00 часа стоях с включен мигач за обратен завой и изчаквах около минута един автобус да се махне от спирката за да направя обратен завой. На пътя нямаше нито една друга кола! Когато отзад долетя Ауди и се нацепи в багажника ми с такава сила, че ми отнесе половината кола, а аз с останалата част се озовах на 15 метра завъртян на 270 градуса... в средата на автобусната спирка... на която нямаше нито един човек, защото автобуса ги беше прибрал всичките... Последното ми постижение е че си пуснах 2 метра жълта стружка отдясно от бронята на едно такси, което много удобно спря насред кръстовището докато един трамвай се засилваше срещу нас, щетите бяха практически нулеви за него и минимални за мен. Още преди да взема книжка запознах една от джантите си с вкуса на циментов бордюр...
Общо взето това са премеждията на шофьор с 15 годишен стаж, който навърта по над 50.000 километра на година.
Всички описани произшествия са станали през лятото с изключение на сблъсъка със сузукито, който стана през декември. Виновен съм за сблъсъка със сузукито и за одраскването с таксито.
Всичките ми останали премеждия с изключение на случая при който аудито ме торпилира и одраскването с таксито са станали на мокро!

Легендите за водачи с 20-30 годишен стаж и без катастрофи са именно това, легенди! Тези хора или не карат, или случаите в които са спорили с мантинели, бордюри, дървета и други подобни просто не са документирани. Който кара се блъска! Въпроса е колко и как!

Като дете бях много запален по картинг, бях в картинг кръжок и там карахме състезателни картинги със спирачки на всички колела, подредени скороссти и съединител на волана. Слабите машини бяха с по 30-35 коня.
Всеки който е имал някакъв допир с пистовото каране, знае че няма начин да не излетиш от пистата, да не се блъснеш в нещо или да не се удариш с друг състезател. Понякога всичко наведнъж. И това не става веднъж-два пъти докато се изгражда даден състезател, това става непрекъснато. Търсенето на най-доброто време и най-доброто представяне минава през тревата. Точка по въпроса!
На пътя е невъзможно да се научиш да караш състезателно. Трагедията се състои в това, че много съвременни коли развиват впечатляващи състезателни скорости, по права линия или по германски аутобан. С кого зад волана? С посерко дето си няма и понятие от състезателно каране, защото ако си имаше, щеше да знае, че дори спортните коли за по пътищата нямат нищо общо дори с нисък клас състезателна кола. Разбирайте, че Порше с шосейни гуми и спирачки ще падне с много от Х2 или Х3 (не професионално подготвени коли до 1600 и до 2000 см3 - Х е от Хоби Кар - най-достъпния клас на рали шампионата). Да не говорим, че спортната кола няма да издържи повече от няколко обиколки в състезателно темпо преди някоя система да аварира.
С63 АМГ остава без гуми и си пали спирачките за една обиколка на Нюрбургринг, а Ламборгини Мурсиелаго ЛП-600 и незнам колко си стапя предните гуми също за една обиколка. - проверено от пилоти като Нико Розберг за мерцедеса и на официални тестове на журналисти и пилоти за ламборгинито.
У нас на писта Дракон - с. Калояново (която аз изобщо не харесвам, защото е възгордяла се картинг писта с бабуни и обратни наклони), картинката е същата, серийна спортна кола остава без гуми за не повече от 10 обиколки, спирачките отказват и аварират, прегрява хидравличната течност в сервото на волана, често прегрява и самият двигател, шпер диференциала ако има такъв също прегрява. Отделно от това 99% от колите за по улиците имат такъв дизайн на картера за моторното масло, че страдат от не достатъчно мазане когато са изложени продължително време на чести странични ускорения (завой с висока скорост). Всичко това е валидно както за коли от клас "рали около кафенето" - Фиат Купе, Форд Проуб, Мазда МХ-5 така и за Ауди R8, Порше, БМВ М5, и т.н.

На всичко отгоре съвременните коли наистина могат да предизвикват емоции, могат да се движат бързо, спират относително добре и завиват добре. Много е трудно да обясниш на един обезумял от адреналин младеж, колко жалка картинка е лъскавата му "бегачка" на фона дори на скромна състезателна кола струваща наполовина на неговата "гордост".
Още по-жалка картинка се получава, когато "бегачката" попадне в тежка ситуация, не стига че не е нищо повече от серийна кола с претенции, но и зад волана и стои пълен аматьор и за капак няма предпазна клетка. В такива случаи, опитни Автомобилисти казват, че въздушните възглавници служат единствено за да може кофчезите да са с отворени капаци на погребението.
Всички челни удари с над 57 километра в час могат и много често са фатални, както и всички странични удари с над 40 километра в час. - толкова за безопасността. Въздушната възглавница служи за да си по-красив ако така или иначе си щял да оцелееш! Когато нещата се объркат със самоубийствено висока скорост, анти блокиращата система (ABS), тракшън контрола, стабилизиращата система и активните диференциали са устройства, които само мигове по-късно ще последват участта на водача, тоест ще потеглят към моргата, а приноса им е водача да е още по-смутен и объркан в последните си мигове.
Всички тези системи, мощната реклама при която с нормални коли се вършат какви ли не глупости, надъхването по форумите, глупавите компютърни игри и цялостната липса на разяснителни и образователни кампании водят само до едно и то е неподготвени хора със свидетелства за правоуправление каращи в състояние на престъпна самонадеяност!

Всъщност никой не обяснява на младите водачи, че любителската книжка не е Супер Лиценз за управление на Гранд При автомобил (това е книжката за Формула 1), който се взема след 10.000 километра тестове на писта без други автомобили по нея! Преди да имаш супер Лиценз, нямаш право да управляваш Гранд При автомобил докато на пистата има автомобили или хора по трибуните! Нещата са аналогично уредени и при рали състезанията, дори за Х-групите!
Младите убийци, самоубийци и камикадзета тези неща не ги знаят и не щат и да ги знаят! Те нехаят, не познават автомобила и не желаят това да се промени!
Това са борци за слава, борят се за репутацията си сред другите млади камикадзета!

На такъв не можеш да му обясниш, че ако е взел един и същи завой 100 пъти с 80 км/ч, на 101-вия няма да може да го вземе със 160, защото опита който се трупа с любителска книжка е безполезен в екстремни ситуации! Изхода от екстремна ситуация при такива обстоятелства се нарича Exitus Letalis.

Нагоре говоря предимно за оборудването и засягам слабо темата с подготовката, ето сега ще го направя.
Не обичам поговорките, защото това са обобщения, а обобщенията са грозни братовчеди на сляпата статистика. Както и да е, поговорката, че оборудването не прави спортиста в случая важи с пълна сила.
Аз самият имам някакво понятие от състезателно каране, но съм се возил и при професионални пилоти в състезателни коли. Ами техниката на каране е толкова различна, че все едно любителите нямат книжка. Разликата е такава, че любител със състезателна кола ще дава същите времена, които би дал с нормална кола за движение по пътищата, а е много възможно със състезателната кола да даде по-лошо време в сравнение с личната си "бегачка". И нека самонадеяните сред вас не си въобразяват, че всичко е въпрос на това да избереш идеалната крива между и в завоите! Трите педала и волана се използват по толкова различен начин, че просто няма нищо общо с туристическото администриране на превключването на скоростите и подаването на командите "по-бързо" и "по-бавно"! Състезателя борави по такъв начин с контролните уреди, че може да накара шасито и окачването да натиснат точно определено колело в точно определен момент, като същевременно намалят сцеплението на друго и запазят това на останалите две.
Тия красиви танци дего ти показват в популярни в интернет поредици като японските "Бест Моторинг" дават много слаба и даже никаква или дори грешна представа за нещата. Японците карат по идеално равни писти с широки отворени виражи, каквито няма дори във Формула-1. При такива условия най-доброто окачване е най-твърдото окачване. Това снема от пилота нуждата да се грижи за разпределението на тежеста и натиска между отделните колела. Колите по улицата имат около 20 сантметра ход на окачването, а масовите коилоувъри са лоша комбинация от твърди пружини и меки амортесьори с къс ход при които се разчита да има и много твърди стабилизиращи щанги и стават само за наистина равни писти. Твърде високата скорост с нормална, дори тунингована кола по нормални пътища с дупки, шахти, бабуни и т.н.. води до загуба на контакт с пътя. - който не го знае влиза в черната хроника, а понякога и при това често взема и невинни със себеси.
Твърде неразумно е да мислиш, че като можеш да задаваш скоростта и посоката на движение вече си в състояние да контролираш нещата. Това е престъпната самонадеяност за която говоря през цялото време. Любителската техника на водене на автомобила не подлежи на усъвършенстване. И в един момент самонадеяният водач поради липса на правилна преценка се поставя в ситуация в която не може да се оправи и вече става очевидно, че той е повече пътник отколкото водач на автомобила.

Ето какво натвориха камикадзетата в последните 48 часа. Отбележете си че всички катастрофи са без други участници освен самите катастрофирали, това се нарича самокатастрофиране.

Трима души са загинали при две катастрофи в столицата, съобщи за Дарик Иван Златанов от КАТ-София.

Единият инцидент е станал на булевард „България" около 01.00 часа. Автомобил „Ауди", управляван от 23-годишен младеж, се е ударил в БМВ, управлявано от момче на 21 години. От силния удар колите са излетели от пътното платно и са помели движещи се по тротоара двама души - 34-годишен мъж и 39-годишна жена. Ранените пешеходци са откарани в болница, където по-късно са починали от травмите си.

Изясняват се причините за тежкия инцидент. По първоначална информация младите водачи са карали с голяма скорост, а и пътното платно е било мокро и хлъзгаво заради падналия дъжд.

При друг инцидент, станал на Ботевградско шосе, преди кръстовището със Сухата река,
лек автомобил „Форд Мустанг" е излязъл от пътното платно и се е блъснал във входа на пешеходния подлез. При инцидента е починал 37-годишен мъж.

Иван Златанов от КАТ-София посъветва водачите да бъдат внимателни, когато шофират, тъй като пътните настилки са мокри и хлъзгави заради валежите.

Оригинална статия: http://dariknews.bg/...ticle_id=758184

През изминалото денонощие на територията на страната са станали 26 тежки катастрофи. Загинали са четирима души, 37 са ранени, от които един е с опасност за живота, съобщават от СБА. За района на София са станали 86 леки и шест тежки катастрофи с трима загинали и девет ранени.

От началото на месеца 114 са тежките катастрофи със 17 загинали и 147 ранени, от които 9 са с опасност за живота. От началото на годината са станали 3653 тежки катастрофи, 374 са загиналите, ранените са 4536.

Оригинална статия: http://dariknews.bg/...ticle_id=758696

Идеята на 16-годишни да се издават шофьорски книжки не е добра, защото голяма част от катастрофите се извършват именно от млади шофьори. Това каза на брифинг директорът на СДВР старши комисар Валери Йорданов във връзка с двете тежки катастрофи от тази нощ, при които загинаха двама пешеходци и шофьор.

Йорданов апелира към водачите да карат разумно, съобразно пътните условия. Той коментира инцидента с убитите на спирка пешеходци с думите: „Едно такова избиване на хора на територията на София и в страната е нещо много лошо".

Началникът на КАТ главен инспектор Богдан Милчев уточни, че в момента на катастрофите е валял силен дъжд, а пътната настилка е била мокра. И при двете произшествия участници са мощни автомобили - "Форд Мустанг" с над 700 коня, „Ауди" и БМВ, каза още Милчев.

В катастрофата на бул. „България" водачите на БМВ и „Ауди" се блъснаха и прегазиха пешеходците на тротоара. Единият има книжка от над 2 години, а другият - над 3 години. До произшествието се е стигнало поради малкия опит, недобрите преценка и подготовка на младите шофьори.

Единият водач има само две отнети точки, а другият - 4 за маловажни нарушения.
Те са на 21 и 23 години. В момента се прави автотехническа експертиза.

Води се досъдебно производство и повече информация не може да бъде дадена, казаха още участващите в брифинга. Работи се по версията за гонка, но няма данни водачите да са се познавали. Двамата водачи все още не са задържани, защото не са употребили алкохол. Те са установени, с постоянен адрес, но досъдебното производство се води срещу неизвестен извършител. Разпитват се свидетелите, чака се техническа експертиза.

Директорът на СДВР старши комисар Валери Йорданов подчерта, че все още в Закона за движение по пътищата няма санкция за гонки.

Обсъжда се вариант - възстановяването на точки да бъде не повече от веднъж годишно, а когато става въпрос за тежко ПТП и движение с несъобразена скорост срокът да бъде удължен на две години.


При другото произшествие - на бул. „Ботевградско шосе" във форда са се возили трима души, умира един от тях. Предполага се, че това е водачът. Той има книжка от 1992 година, но оттогава досега има 33 нарушения - причиняване на ПТП по негова вина или превишена скорост. Три пъти през годините си е възстановявал точките.

„Ще правим анализ - при какви условия трябва да се прави възстановяването на точки.
Възстановяването трябва да се прецизира във времето - изтъкна началникът на КАТ. - Тепърва ще обсъждаме тази идея".

И по двата случая се водят досъдебни производства.

Оригинална статия: http://www.trud.bg/A...rticleId=990437

От полицията коментираха, че общото между двете катастрофи са мощните автомобили, с които са станали инцидентите и мокрият път след дъжда паднал над столицата. Двамата шофьори предизвикали катастрофата на бул. България са с малък опит зад волана. Все още не е ясно кой от двата автомобила е премазал пешеходците. Разследващите са установиле, че ударът между "Ауди"-то и "БМВ"-то е страничен, което говори, че двата автомобила са се движили успоредно един на друг в съседни ленти. Една от версиите на разследващите е за гонка между двата автомобила.

Богдан Милчев, началник на отдел "Пътна полиция" - СДВР: - Работим и по тази версия, но няма данни водачите да са се познавали помежду си, нямам показания свидетелски до този момент, че са правили гонка, но не изключваме тази възможност, работим и по тази версия.

Оригинална статия: http://bnt.bg/bg/new...za_katastrofite

Заради тежка катастрофа тази сутрин движението от София за Бургас беше отбито от пътен възел "Петолъчката" през Средец, а от Бургас към столицата - през Сунгурларе, съобщи говорителят на областната дирекция на МВР в Ямбол Татяна Павлова, цитирана от БТА.

Движението беше възстановено няколко часа по-късно, но преминаващите се пропускат в интервал от 30 минути в двете посоки.

Двама души са загинали на място след челен удар между микробус и товарен камион около 10.30 часа днес в отсечката между селата Лозенец и Венец на главния път от София за Бургас. Микробусът, който се е движил в посока към Бургас, е навлязъл в насрещното платно и се е блъснал в идващия насреща товарен камион "ДАФ", допълни Павлова. Починалите са шофьорът на микробуса и пътник в него.

При инцидента леко са пострадали и два от преминаващите автомобили. Разследването на случая продължава.

Само за изтеклото денонощия жертвите на пътни инциденти в страната бяха пет, сред които двама пешеходци, вървели по тротоара край бул. "България" в столицата.

http://www.dnevnik.b...o_beshe_otbito/
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#2 Roman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,209 Мнения:
  • Репутация: 188

Публикувано 06 August 2011 - 03:26 PM

Мисля че си сбъркал раздела...
Препоръчвам този: viewforum.php?f=2

#3 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 06 August 2011 - 04:14 PM

Не съм! И аз тръгнах първо натам, но после реших, че темата си е баш за тук :bow:
А точно ти си идеален пример за повечето от написаното. :bow:
  • T101 харесва това
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#4 mclsdreal

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,867 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 06 August 2011 - 04:40 PM

Мнооого истини....И аз от 3 години стаж вече като легален шофьор...легален, защото съм карал доста превозни средства преди да навърша пълнолетие и да искарам книжката....Катастрофи да чукам на дърво нямам, просто защото внимавам адски много, за разминали ми се случаи няма да коментирам- много са ! За леки ударчета...2, едно на бул. Европа...включвах се от Банкя към светофара за Бриколаж....младият шофьор пред мен не се почувства сигурен, спря отново на знак СТОП, а аз докато си мислех, че той е минал гледах дали идва някой от Метро...последва лек сблъсък за него...карах на полусъединител...леко парченце от стопа му падна, щетите по моята кола бяха счупена предна решетка Камей...спукан радиатор, гредата на която се захваща решетката и лайсната под фаровете...лайсната, халоген, криви стойки на фаровете... напукана предна броня, лека кривка на предния капак....Веднага се разбрахме със шофьора...платих му стопа и се обадих в КАТ да констатирам ПТП.....така е като карам ниска кола :bow: ....Много мека ламарина имат тея аудита...просто не искам да си помислям какво ще се случи ако карам бързо и стане нещо :bow: Вторият случай е с бившата ми кола, при обратен завой късно вечерта...буквално в полето в провинцията- с. Рупите....се качих в банкета където имаше трева, но в тревата явно някой е решил да си остави колчето от лозята...щети- счупена предна броня, нож на бронята, подкалник и халоген :hmm: ....Все такива леки удари с много щети....явно не ми върви на коли. Така до тук с моите ПТП-та....Иначе като цяло манталитета на българина си е селски, просташки...и така нататък....просто или ще има много нервни по пътищата...или прекалено спокойни....няма ден в който да не се нервирам на всякакви изцепки...просто заради идиотите и аз ставам идиот.... :)
Какво прави Лотар Матеус когато България се класира на евро 2012?...Гаси Плейстейшъна и си ляга...

#5 jerry

Offline

    възпитан младеж

  • Потребител
  • 2,970 Мнения:
  • Репутация: 687

Публикувано 06 August 2011 - 04:44 PM

Мисля че темата (и конкретно поста на Тошко) е най-добре да бъде направена "ВАЖНА" и да фигурира в "главата" на всеки един от разделите тук ...
Много точно и "на място" е всичко казано и споделено като лично мнение. Това са факти и истини за които съвсем малко рацери си дават ясна и честна "сметка" ...в това число включвам дори голяма част от трезвомислещите такива - на улицата има търде много фактори които могат лесно да предразположат ВСЕКИ към откровено емоционални действия които уви нерядко се оказват неподходящи (меко казано)... ще повторя нещо което често казвам (дору тук) - има "неща" които могат да се случат на всеки един от нас по пътищата, нашата работа е максимално да ограничим възможностите за "чиста случайност" що се отнася нас самите като участници в това движение... умната пичове!
ЕВАЛЛА БЕ СТАБИЛЯГИ!

#6 Roman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,209 Мнения:
  • Репутация: 188

Публикувано 06 August 2011 - 04:46 PM

Не съм! И аз тръгнах първо натам, но после реших, че темата си е баш за тук :bow:
А точно ти си идеален пример за повечето от написаното. :bow:


Раздела е Street Racing...Toва е идеята му. Пределно ни е ясно какво се случва и как стоят нещата.
Знаем как трябва и как не трябва да караме. Аз пък като чета какво си писал, въобще не виждам себе си и никога не съм пробвал да вземам завои със 80-100 или да отнемам предимства докато се гоня, предизвиквайки катастрофи.
Лекцията ни е четена много пъти и на всички сме запознати до болка с това, но няма да промениш нищо.
Катастрофи е имало и ще си има. А относно младите и неопитни водачи, напиши по едно писмо до всички инструктори и автошколи в България "Защо аджеба толкова зле ги обучавате?" .
Ако това като цяло те притеснява или въобще раздела. Препоръчвам ти да се изместиш в друг форум.

#7 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 06 August 2011 - 05:06 PM

Айде нищо да не ми препоръчваш!

Това, което съм написал не ви е обяснявано преди, защото ако беше щях и аз да съм го чул и чел. Обаче не съм! Сигурен съм, че има много хора, които могат да направят още по-добра съпоставка между пистово каране на състезателна кола и каране на любителска кола от любител по пътната мрежа. Това което не съм сигурен, а и не съм виждал е някой да направи някакви смислени изводи от такава съпоставка. Колите за по улицата ИЗОБЩО не стават, не само малко. Приликата е само външна.

И да, раздела малко ме притеснява, защото никъде в него няма тема за техники на шофиране и никъде няма тема за катастрофи. Само се надъхвате и си мислите, че на вас не може да се случи! Истината е че може и се случва!
Просто не е редно да има такова нехайство. Каква е средната възраст на "рейсърите" тук? А какъв е средният навъртян километраж зад волана? Колко от активните в този раздел са имали досег с какъвто и да било инструктор ако ще и по картинг да е или с навигатор?
А колко от вас присъстваха на, както го описват очевидци, "фонтан от части от мотор и човешки вътрешности, който се издигна право нагоре" на Бояна?

Аз имам опит, ето ви го! Оправяйте се! :bow:
  • T101 харесва това
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#8 Roman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,209 Мнения:
  • Репутация: 188

Публикувано 06 August 2011 - 05:55 PM

...


Пак ти казвам, тоя раздел не е за теб очевидно и ти ПРЕПОРЪЧВАМ някой друг форум като цяло. Вече в техническия раздел го осра и стана за смях пред ICI и Kelesha. Не осирай този и не ставай за смях и тук.
Дори в регулирания автомобилен спорт се случват всякакви неприятни ситуации. Миналата година мисля, че състезател по картинг беше загинал на Калояново. Защо не отидеш и да затвориш пистата там?
За улицата си е съвсем отделен въпрос и да не говорим, че в много от случаите стрийт рейсинга няма нищо общо, а просто опира до човешка грешка. Била тя самонадеяна или непрепазлива. Та за това не виждам НИЩО общо с този раздел. Катастрофи има и ще продължава да има, а ти не можеш нищо да направиш по въпроса освен да мънкаш.
Мислиш ли наистина, че по голяма част от хората тук ще си направят труда да ти прочетат брътвежите? Ако имаш някакво послание към "рацерите" можеше да е кратко и ясно, а не да ни товариш с житейсия си опит.
Има си раздел с техники за шофиране: http://www.tuning.bg...wforum.php?f=30
Има си и тема, която ни предупреждава как да караме: http://www.tuning.bg...hp?f=2&t=211657
Сега разбираш ли колко е излишно всичко, което изписа?
Като не ти хареса раздела, марш към форума на арменския поп и се оплачи там: http://forum.rozali.... ... eb7491914c

#9 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 06 August 2011 - 06:28 PM

...


Ти ли си централната фигура тук? Чак пък и марш?!? :D

Състезателя по картинг, който е един от най-титулуваните и най-опитните пилоти на картинг у нас, загина като картинга му подскочи от и след това тялото му срещна бетонна стена и обезопасителни гуми от камион. Препоръки за затваряне и отваряне аз не давам.

ИЦИ и Келеша пък как ги намеси?

Мога да направя нещо по въпроса! И то е да споделя гледната си точка. Понякога и това е достатъчно. Още повече, че не съм виждал друг да го прави.

За да бъдеш Автомобилист не е достатъчно да имаш шофьорска книжка, на първо място трябва да си отговорен към другите на пътя. Всеки е заплаха за всички останали, самонадеяните са еднакво опасни с тези, които си поддържат автомобилите немърливо.
Аз не съм против автомобилните ентусиасти или състезанията, напротив. Истинските ентусиасти намират начини за практикуване на хобито си или за изява, които не застрашават останалите граждани, които пък от своя страна използват автомобила по основното му предназначение - за придвижване.
Ентусиастите се организират в клубове и спазват закона, а не чакат да стане тъмно за да тръгнат да сеят смърт по пътя!
Между другото, благодаря, че се обаждаш, защото си ми много удобен да си онагледявам с теб. :bow:

Ако имаше клубове, щяха да се организират мероприятия, да се наемат съоръжения, да се затварят подходящи пътища и т.н.
До тука в историята на тунинга единственият ентусиаст е Бат Гого, друг не знам да е организирал нещо напоследък. А претенциите спрямо федерацията и мероприятията са безкрайни.
Освен това общ принцип от правото, е че неморалните или незаконни уговорки не подлежат на принудително изпълнение :bow: тоест като сте се поставили в положение изявата и практикуването на хобито ви да са нередни, не можете да противопоставяте установена практика по нарушаване на закона и излагане на риск на живота и здравето на останалите на пътя.

Така се прави, гражданско общество и свобода на словото, аз имам мнение излагам го. Ти ако имаш мнение дай го да го видим!
Да се опитваш да ми правиш анализ на личността е меко казано неуместно при положение, че форумните ти изяви започват и свършват в този раздел. :hmm:

Но ти не си централна личност в този форум, затова си в моя списък за игнориране. Пиши си колкото искаш, няма да прочета и буква повече от теб. :D Тунинга е наука, а поведението на пътя е възпитание, ти си скаран и с двете, доказателство всичките ти мнения, значи нямаме какво да си кажем нито за Автомобилизъм, нито за Тунинг. :D :)
  • T101 харесва това
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#10 Roman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,209 Мнения:
  • Репутация: 188

Публикувано 07 August 2011 - 08:32 AM

Ти ...


Аз съм една от фигурите, които поддържаме раздела със смислен материал. А ти си една от фигурите, които само спамят и цапат с глупостите си. Както казах, начетохме се на небивалиците ти в техническия форум и там показа колко си неграмотен на тема тунинг. Сега и тук дойде да търсиш внимание.
Ами аз това ти й обяснявам... Че гледната ти точка е споделена милион пъти и си я има в кратък вариянт и закачен, като важна тема. Даже ти дадох да го видиш. Форума си има техники за шофиране, и тях ти дадох да погледнеш.
Клубове си и има и си организират мероприятия със състезателен характер. Толкова и четеш или наблюдаваш какво става... Понеже си прекалено зает с гледането на новините в 20:00 и трагедиите от там.
Аз повечето клипове които гледам тук в този раздел са на изоставени писти или безлюдни места. Къде видя някой да е застрашен? Погледни темата за рацерите от Сандански, Разград или Петрич. ВСИЧКИТЕ им гонки са на писта и кого да застрашат:
http://vbox7.com/play:ab41e68af5
http://vbox7.com/play:52a65120

Обърни внимание и на моите клипове. Състоят се на тип магистрални пътища в късните часове, където няма дори участници в движението: http://vbox7.com/play:ea648bda
Така че ТУК никой не може да ти е пример за написаното от теб. А това, че се случват трагедии с коли... Навсякъде го има. Не знам защо си решил, че хората във форума са ти виновни.
Изяви извън тоя форум както каза нямам, понеже имам личен живот извън него, както и всички останали. С изключение на теб де, щом чак го поставяш за сравнение.
С тунинга, като наука може да съм скаран но поне не претендирам да разбирам. Докато ТЕБ ИЦИ и Келеша те правиха за смях в техническия раздел понеже се беше помислил за тунинг майстор и разбирач, без да имаш нито 1 проект зад гърба си. Келеша даже те беше поканил на Диното си, доколкото си спомням , за да ти покаже колко си скаран с моторите. Ти естествено отказа. Така че мнение от теб спрямо мен не е меродавно, а по-скоро смешно даже.
Ако ти е толкова малко работата в кантората на татко ти, препоръчвам ти да се хванеш като прокурор. Ще ти уплътнява повече времето и няма да мислиш за форума и недостатъците му.

P.S. Моля някой модератор да премести темата, където и е мястото. Общия раздел или по-добре в коша.

#11 jonnybravo861

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 397 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 07 August 2011 - 11:54 AM

...

Ти не подържаш никои раздел със смислен материал а с безброините ти глупости и опити да превърнеш 2-у тонов нафтов параход в драгаджииски автомобил. Ако някои разгледа темите където си писал ще си искара забавно (например предизвикваме всички коли) ;)
<p>NEVER BACK DOWN</p>

#12 Roman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,209 Мнения:
  • Репутация: 188

Публикувано 07 August 2011 - 12:29 PM

Ти не подържаш никои раздел със смислен материал а с безброините ти глупости и опити да превърнеш 2-у тонов нафтов параход в драгаджииски автомобил. Ако някои разгледа темите където си писал ще си искара забавно (например предизвикваме всички коли) ;)


Той е далече от драгаджийски автомобил АМА е много по-бърз от твоя, който си мислиш че е драг :D
Може и доказателство да ти лепна, ако искаш.

#13 exotique

Offline

    професионален шофьор

  • Модератор
  • 1,984 Мнения:
  • Репутация: 41

Публикувано 07 August 2011 - 01:36 PM

@ Toshko: ;)
маx beer drinking теам
Публикувано изображение

#14 NeRoX

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 352 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 12 August 2011 - 03:43 PM

Прочетох едно доста добре структурирано и оформено, обяснено и подкрепено с факти мнение от което обаче не научих почети нищо ново. Да, повечето запалени по автомобили знаят, че настройката на един автомобил си е цяла наука. И от правилната подготовка на един автомобил зависи представянето му на пътя или плюсовете или минусите от които шофьора може съответно да се възползва или да има в предвид. Това, че C63 AMG си пали спирачките и хвърля чифт гуми за обиколка на ринг-а не го знаех, но това говори толкова по зле за Mercedes и в специалност AMG. Да, повечето знаят, че един подготвен автомобил в повечето случаи е по-добър от стоков. Тук е в момента в който обаче трябва да споделиш мнение как трябва да се оправят нещата. Защото и аз не виждам логичен начин. Заеби т'ва дали една тема във форум ще промени нещата. Дай да видим изобщо на теория какво може да се направи по въпроса. Лично според мен - не много. Може ли да се промени факта, че българските младежи са запалени по автомобилизма? По една или друга причина се е случило и е масово в България 20-годишните да искат да карат бегачки - били те добри и лоши. Можем ли да променим факта, че има толкова много хора, които искат да изпитат тръпката. Ти самия каза, че си запален. Не вярвам, че за всичките тези години си въздишал по F1 и всичките други твои любими моторни спортове и междувременно си карал бавни кошници и си бил супер примерен на пътя и не си си позволявал своеволия. Писти няма или поне няма достатъчно. Не са отворени постоянно. Сам каза, че малкото, които има не са добре направени и са бабунести. Каквито и да са - факта е, че доста до тях е ограничен така или иначе. Доколкото разбрах от тебе нито една стриит кола не става за нищо - от Fiat Coupe до Audi R8 са все неподготвени кошници, които не издържат на натоварвания и в ръцете на "некадърни, безогледни и егоистични мърлячи без мозък" стават оръжия ма масово унищожение. В края на краищата не всеки има достъп до пистово подготвени автомобили. Сигурен съм, че знаеш доста по-добре от мен с какви пари се правят и поддържат подобен тип автомобили. Не на всеки му е по-джоба. Сигурен съм, че повечето хора биха предпочели да имат пистово подготвен автомобил и достъпна писта, на която да може да карат и да си набавят нужния адреналин и една нормална шосейна кола. Тогава може би няма да има нужда да си набавят адреналин с нея на пътната мрежа. И може би тогава самонадеяните шофьори, които правят самоубийствени изпълнения на пътя ще са по-малко. Само дето няколко хиляди лева ни делят от тази сладка реалност. Тогава и може и да има истински автомобилисти, които придобиват уменията и стават едни наистина добри шофьори, които "боравят по такъв начин с контролните уреди, че могат да накарат шасито и окачването да натиснат точно определено колело в точно определен момент, като същевременно намалят сцеплението на друго и запазят това на останалите две". Дотогава всеки, който иска да изпита уникалното усещане сравняване със секс ще кара каквото има и където може подобрявайки никаквите си умения. Следователно и до тогава всички, които си повярват малко повече ще бъдат "някакви некадърни, безогледни и егоистични мърлячи без мозък", които ще карат "25 годишен гнилоч със стиснати кранчета на газовото" и ще правят грешки и понякога фатални като често ще си зависят от самия индивид.

#15 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 13 August 2011 - 12:07 PM

Здравей колега, благодаря за аргументираното мнение.

Повечето неща са известни така е. В днешно време има много малко неща, които не са част от общественото знание. Това, което аз направих, е че събрах известен брой общоизвестни факти и ги употребих като аргументи в подкрепа на твърдението ми, че бързото каране по улиците е опасно. Толкова опасно, че няма начин този риск да бъде балансиран от умения или оборудване. Затова и всеки, който кара бързо по улиците го прави при условията на престъпна самонадеяност.

Дори да управляваш състезателен автомобил в градския трафик, пак не можеш да го караш със състезателно темпо! Причината е че състезателните му спирачки и гуми не работят правилно ако са студени, просто няма да имаш нито сцепление, нито спирачки, а градският трафик не позволява поддържане на постоянно темпо.

Мнението ми, е че съществува граница между състезанията и шофирането за придвижване в градска или извън градска среда. Нищо от състезателното каране не може и не трябва да се пренася по пътищата.

Избора пред 20 годишните всъщност не е дали да си направят кефа, дето приличал на секс според теб, или да не си направят кефа, а дали да изложат на риск собствените си и чужди животи или не. Не казвам, че трябва да карат като бабички, аз самият не карам като бабичка, затова не го препоръчвам на никого. :roll:

Казваш, че били имали нужда да си набавят адреналин. Не, нямат нужда да си набавят адреналин! Те си мислят, че имат нужда да си набавят адреналин, а всъщност са част от една самоподдържаща се суб култура, която се върти в порочен кръг.
В действителност ако имахме писти и достъп на повече хора до състезателни машини, пък били те и състезателни картинги, осъзналите че това са безсмислени занимания щяха да са много повече. Да, ама като нямаме, много хора си мислят, че могат а те всъщност не могат. Редовното безразсъдно каране по улиците не води до нищо друго освен до натрупване на повече възможности да стане бела и накрая тя става.

Като заключение, дали ще има или няма да има "шофьори, които правят самоубийствени изпълнения на пътя", зависи от нивото на знанията на шофьорите, а не от това дали имат достъп до писти и състезателни машини. Проблема е в това, че без писти и обучение, няма знание. Пътя до знанието минава и през мерака, но точно такъв мерак се случва рядко. Мерака на повечето младежи стига до там, че да тръгнат да се гонят по нощите, но от това не се трупат нужните знания.
С очите си съм виждал няколко преобръщания по таван на слизане от околовръстното шосе по посока на бул. България... - това са били страшни рейсъри :| да се обърнат по таван на завой, който са вземали стотици пъти?!? :shock: Един, пък и не само един, изявен софийски рейсър веднъж се опита да вземе завоя за качване от бул. България към околовръстното в посока Драгалевци, благодарение на това, един стълб от вътрешната страна на завоя дълги години помнеше опита му :ok: Виждал съм снимки на 6 цилиндров двигател от БМВ закачен на около 7-8 метра височина на арматурата на циментов електрически стълб... Искам да ви кажа, че катастрофите, които излизат по вестниците са много по-малко от половината ставащи в действителност! Например по искърското дефиле стават много катастрофи с фатален изход, чел съм техническа експертиза по дело за смъртта на трима млади хора, според която максималната теоретична скорост с която автомобила Опел Кадет е могъл да вземе завоя е 87.5 км/ч (определено според състоянието на настилката, гумите и окачването), а водача се е опитал да го направи с над 95 км/ч... Според експертите и с 85 км/ч е нямало да го вземе... Аз гарантирам, че емоции е щяло да има и при 60 км/ч, но никой нямаше да загине.

И трябва да се прави разлика, че едно е да караш бързо като за глоба, а съвсем друго е да караш самоубийствено! Разумния водач кара бързо на празен и безопасен път, когато и условията го позволяват, самоубиеца иска да дава газ до дупка винаги или когато му скимне - чисто безразсъдство и престъпна самонадеяност. Автомобилиста рискува глоба за дето си е позволил волности, рейсърчето всички знаем какво рискува. И този риск не е някакъв теоретичен или имагинерен, той се реализира непрекъснато и много повече от колкото медиите съобщават. Как мислите от 1000 загинали по пътищата годишно, за колко чувате вие? Според мен не повече от 20-30 или 50, останалите 950 загинали също са загинали и това винаги е по вина на шофьора! - доказателство: загиналите през есента и зимата са много пъти по-малко :ok: причина: скоростите са по-ниски.

Поздрави!
  • T101 харесва това
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.