IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Ето какво става с маслото на колата при -22 градуса


  • Не можете да пишете в тази тема
12 отговора на тази тема

#1 justifymylove

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 13 Мнения:
  • Репутация: 3

Публикувано 03 February 2012 - 05:57 PM

Ето какво става с маслото на колите ни при тези температури и нека всеки си прецени какво се случва под капака :ok: :giggle:




#2 botoaz

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 368 Мнения:
  • Репутация: 3

Публикувано 03 February 2012 - 06:09 PM

добре де интересно ми е
след като се оправят градусите така де след като станат по нормални + сови тва масло което е било на -22 градуса
има ли същите си своиства на вискозите на мазителни своиства и върши ли си работата пълноценно
Понякога си мисля, че кучетата, които тичат след колата ми - всъщност са душите на уволнените катаджии.
viewtopic.php?f=65&t=231458

#3 vnukata

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,252 Мнения:
  • Репутация: 24

Публикувано 03 February 2012 - 06:17 PM

ММММ прияде ми се медец чак :giggle: , аз при тая зима когато запаля колата, докато загрее , пластмасите и тратак от трудното въртене на мотора! Хубаво клипче
<p>Публикувано изображение</p>

#4 Ken

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 150 Мнения:
  • Репутация: 35

Публикувано 03 February 2012 - 06:32 PM

Като загрее маслото до работна температура, вече на двигателя му е все едно, дали е 0-40 или 15-40. Тогава и двата типа, смазват еднакво. Разликата е само при студен старт.

Този пост е редактиран от Ken: 24 February 2012 - 10:59 PM


#5 mishovn

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 50 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 03 February 2012 - 07:14 PM

Кое те наведе на тази мисъл?

#6 Decoy

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 50 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 04 February 2012 - 10:22 AM

Еб*си желето :lol:

#7 Celeron

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 425 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 04 February 2012 - 03:59 PM

Това си е проблем обаче за 10 мин се нормализира температурата. Проблема е когато е много горещо +35 и колата ти е загряла яко. Ако си сложил масло с нисък вискозитет (тия където текат добре на -22) тогава става прекалено течно и в голяма степен губи мазничките си свойства и започва едно прекомерно износване на двигателя и дори може да светне и лампата намаслото. Ако караш така цяло лято не е никак добре.

#8 exotique

Offline

    професионален шофьор

  • Модератор
  • 1,984 Мнения:
  • Репутация: 41

Публикувано 24 February 2012 - 10:23 PM

За това-една тубичка с масло в багажника-и преди да запалиш гледаш го какво желирано състояние се е преобразувало :lol: За това не е добре да се форсира на отрицателни температури двигател,докато не развие работна температура.В една стара работа като паднат под 0 градусите държахме колите по 10-15 мин. да работят минимум преди да ги подкараме-изводът-намален разход на гориво,колкото и страннно да звучи
маx beer drinking теам
Публикувано изображение

#9 Doomwisher

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 421 Мнения:
  • Репутация: 178

Публикувано 26 February 2012 - 11:20 PM

Като загрее маслото до работна температура, вече на двигателя му е все едно, дали е 0-40 или 15-40. Тогава и двата типа, смазват еднакво. Разликата е само при студен старт.


Много е прав колегата! При загрял мотор на двигателя му е все едно дали е 0-40 или 15-40 тъй като това 40 е вискозитета в работната температура на двигателя! Но това само важи от гледна точка на вискозитета ... тоест устойчивоста на вискозитета на 0-40, 5-40, 10-40 ила и 15-40 при загрял мотор си е една и съща ... Друг е въпроса че обикновенно 0-40 и 5-40 са пълна синтетика в повечето случаи! Аз лично карам с 0-50 пълна синтетика и маслото е естерно ... тоест зимно време се разнася с бързината на 0-40 (както при клипа), но в същото време има много добра вискозитетна устойчивост при загрял двигател и горещи летни температури! :)

Този пост е редактиран от Doomwisher: 26 February 2012 - 11:24 PM

<p>

\"Without racing, there is no Honda\"

<br />

(Soichiro Honda 1906-1991)

</p>

#10 THE FORCE

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 200 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 29 February 2012 - 02:03 PM

В една стара работа като паднат под 0 градусите държахме колите по 10-15 мин. да работят минимум преди да ги подкараме-изводът-намален разход на гориво,колкото и страннно да звучи


Което е изключително грешно, защото по този начин двигателя загрява много по-бавно отколкото в движение и работи по-дълго време в неблагоприятните условия на все още незагряло масло, следователно се износва по-бързо. Тоест като е студено палите колата и веднага тръгвате, като разбира се я карате на минимални обороти докато стигне работна температура :ok:

#11 NikiValeriev

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 4 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 01 March 2012 - 05:35 AM

И докато я карам на незагрят мотор още повече го натоварвам от силата ан теглене на самият автомобил.... Всеки си има негов си начин за каране. Аз лично карам с 10в40 и лято и зима. Зимата паля и на място за около 6-7 минутки колата е достигнала работна температура затова си я оставям на място докато загрее (пуша 1 цигара) и тя готова на -20 като беше. Сега в топлото дори доста по-бързо загрява... нито съм чувал тракане сутрин от гресирано масло нито нищо. Пък и ако навън е -20 градуса някой замислял ли се е каква е т на маслото? надали е -20 градуса по-скоро нещо от сорта на -15 че и по-топло минимум 5 градуса ще дава разлика вън и в картера.

#12 vnukata

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,252 Мнения:
  • Репутация: 24

Публикувано 01 March 2012 - 09:30 AM

Едва ли е толкова голяма разликат във външната и вътрешната , все пак това това си е желязо, а той е добър проводник!
<p>Публикувано изображение</p>

#13 Doomwisher

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 421 Мнения:
  • Репутация: 178

Публикувано 01 March 2012 - 12:31 PM

Абе всеки си знае неговото ... но при ниски температури според мен не е хубаво веднага да тръгнеш да караш трябва да почакаш поне 1-2 мин докато маслото се разбие хубаво и после може да се потегли! Няма смисъл 10-15 мин да се чака! Просто маслото тряя да се разбие хубаво в целия двигател и вече може да потегляте и то вече ще загрява. Идеята е да не давате газ докато маслото все още не се е разнесло тогава става голямото износване ... дори и едни 2500-3000 оборота в рамките на първите 10 секунди при минусуви температури са огромен удар за коляновия вал!
  • admin харесва това
<p>

\"Without racing, there is no Honda\"

<br />

(Soichiro Honda 1906-1991)

</p>







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.