IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Термо Лента - ползата от нея и от др. термоизолационни матер


  • Не можете да пишете в тази тема
20 отговора на тази тема

#1 rollin

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,046 Мнения:
  • Репутация: 10

Публикувано 05 February 2012 - 06:26 PM

Здравейте
Скоро време ще се наложи правенето на нова генерация и се чудя(понеже не можах да намеря никъде точно инфо) какъв е плюса от овиването на колектора с термо лента? Само колектора ли трябва да се увие или и тръбите до края включително и резонатора и крайното гърне(някъде бях срещал и изолационни материали за гърнета).
Единственото което знам е, че при по висока температура на газовете се повишава и скоростта на издухване.
Става въпрос за атмосферен мотор с модове по него(ако е от значение ще разясня повече)
Та ако може да сравним различните видове термо ленти, че има и доста евтини и доста скъпи и ефекта от тях :D

#2 SamiStanoev

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 82 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 February 2012 - 07:59 PM

Здрасти колега, аз съм с такава термолента за 75 кинта 15 метра (почти от-до го увих) : http://www.nolimit-b...43-thickbox.jpg :D
С Хондов 4-2-1 колектор съм и мога да кажа, че ако ще взимаш спортен изпускателен колектор, задълже го увии за да работи на 100%. Точно тази термолента е по-дебеличка и супер трудно се уви около него, а и да не говорим как ми набоде пръстите с металните нишки в нея, но си струваше и съм много доволен от резултата. :D
Имаше тема някъде тук за керамично покритие, но не знам разбра ли се къде и кой се занимава с това...
Дано съм бил полезен, поздрави!

#3 igrachasmart

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 27 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 February 2012 - 08:31 PM

така и не даде стикери но и аз да ти кажа нещо за тази термо лента
когато изгорелите газове тръгнат по изпускателната система тяхната температура пада а също така и скороста им а когато е изолирана изпускателната система се запази по- дълго време температурата на изгорелите газове така и скоростта им ще се запази и следователно топлият въздух е по лек и ще излиза по бързо но има и други неща като Перформанс колекторите ,ваком вълната и куп други работи
да ти кажа за мене това няма никакъв ефект освен да не влиза топлина в купето а относно за мощност няма ефект ,силно ускорено разваляне на колекторите. задържане на топлина и влага>> корозия :D
но ти си решаваш :D


и все пак зависи за какво ще я ползваш

#4 igrachasmart

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 27 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 February 2012 - 08:35 PM

Здрасти колега, аз съм с такава термолента за 75 кинта 15 метра (почти от-до го увих) : http://www.nolimit-b...43-thickbox.jpg :D
С Хондов 4-2-1 колектор съм и мога да кажа, че ако ще взимаш спортен изпускателен колектор, задълже го увии за да работи на 100%. Точно тази термолента е по-дебеличка и супер трудно се уви около него, а и да не говорим как ми набоде пръстите с металните нишки в нея, но си струваше и съм много доволен от резултата. :D
Имаше тема някъде тук за керамично покритие, но не знам разбра ли се къде и кой се занимава с това...
Дано съм бил полезен, поздрави!



и какъв беше ефектът освен да не влиза топлина и керамичното е за това поне аз така знам да не влиза топлина в купето има един два ++ и един два -- и ефекта какъв е да зная ???

#5 SamiStanoev

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 82 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 February 2012 - 08:58 PM

@shokoboy,
Най-големият + според мен е това че около двигателя въздуха е значително по-студен когато има изолация на колектора. На въздушният филтър, ако не е изкаран да взима въздух извън купето, му е много по-добре така. :D Другото което е че като сложих лентата се подобри ускорението, и колата по-лесно стои в обороти като си играеш с газта. :D

#6 igrachasmart

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 27 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 February 2012 - 09:46 PM

@shokoboy,
Най-големият + според мен е това че около двигателя въздуха е значително по-студен когато има изолация на колектора. На въздушният филтър, ако не е изкаран да взима въздух извън купето, му е много по-добре така. :D Другото което е че като сложих лентата се подобри ускорението, и колата по-лесно стои в обороти като си играеш с газта. :D



щом ще се слага такава лента това значи че е вече с спортен филтер и той е монтиран извън обхвата на топлина акое правен от баш майстор :D

Приложение:
- автомобили с атмосферни и турбо двигатели

Тази лента се използва само за стоманени тръбни колектори, а не за чугунени щото се пукат от топлината . Така запазва висока и равномерна температура на колекторите и да намали температурата под капака. Чугунените колектори изстиват много по-бавно щото са по дебели стените от тънкостенните стоманени такива и затова нямат нужда от изолзация. Стоманените имат проблем с изстиването от външната страна на тръбите при което се получават температурни разлики от вътрешната и от външната страна. В резултат вътре в колекторите се получават микро-завихряния, а и скоростта на газовете пада и се изхвърлят по бавно, обратното налягане се увеличава.
Термо-лентата се мокри, след това се намотава в една посока,и се слагат скоби да захванеш краищата , а мокренето е да прилепне по добре


на автомобил имах и я махнах никаква разлика не открих някой викат че има всеки все пак сам си решава какво да прави :D

#7 rollin

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,046 Мнения:
  • Репутация: 10

Публикувано 05 February 2012 - 09:58 PM

Бая пара си е и за това се чудя какво да правя...
нека да видим и другите какво ще кажат по темата :D
Иначе един приятел ме посъветва да увия тръбата чак то крайното гърне включително и него ако може ...

#8 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 05 February 2012 - 10:13 PM

Колега има два вида термолента.Едната е до 650 -700 градуса термоустойчивост другата е истинска керамика с метална армировка устойчивост над 1000 градуса.Това е поне по данни за продукта.Тази дето е по устойчива можеш да я различиш че е малко по груба и дебела.Ефекта от слагане на колекторите е доста осезателен.Коша е значително по студен и ако ползваш външен филтър си е почти задължително термолентата.За по назад да се слага аз не виждам смисъл но ако някой е правил изолация чак до крайното гърне да каже има ли някакъв ефект.Тая лента е много противно нещо и я барам само с ръкавици :D :D :D колкото и неудобно да е.
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#9 igrachasmart

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 27 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 05 February 2012 - 10:13 PM

Бая пара си е и за това се чудя какво да правя...
нека да видим и другите какво ще кажат по темата :)
Иначе един приятел ме посъветва да увия тръбата чак то крайното гърне включително и него ако може ...



то че ще има някакъв малак ефект ще има но ще отидат и пари ,
и накрая се получава че не може да се усети ефекта и каква е логиката ,
пак се посъветвай и до други по запознати в тая облас ,
в моя случаи говоря от личен опит все пак

:D :D :D :D :D ;)

#10 didich

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 464 Мнения:
  • Репутация: 68

Публикувано 06 February 2012 - 10:46 AM

И аз бях с кермична термолента до 1200 градуса на колектора за едно лято, сега съм без нея, защото духнах гарнитура на главата и при ремонта и разглобяването майстора я махна.
До някъде според думите на майстора съм спомогнал с тая лента да си замине по бързо гарнитурата, защото температурата се е вдигнала явно при контакта на колектора с главата и от там белята, но явно си е била готова вече да здава багажа.
Най големия плюс от тая лента, който беше при мен е, че при отваряне на предния капак действително не се усеща тая жега като преди, много по ниска е температурата, друго нищо :D
Аз я сложих точно поради тая причина да намаля температурата под капака, точно зад водния радиатор ми минава и маркуча за климатика, при загрял мотор тоя маркуч неможеш да го пипнеш, много жега, след лентата нещата бяха съвсем различни :D
Според мен от термолента има файда при силно напомпани атмосферки и турбо коли, при заводски коли с метален колектор няма никакъв смисъл, пари на вятъра :D

#11 fresha

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 438 Мнения:
  • Репутация: 11

Публикувано 08 February 2012 - 03:02 PM

от всяко подобрено нещо по колата има ефект,но нали на повечето Българи са много умни и за тях е или много пари или безполезно.Като се прави нещо се прави на 100 % така че сам си прецени дали да си сложиш или не.
Успех с проекта :shock:
http://www.CarAudio-bg.com
Публикувано изображение
www.CarAudio-bg.com

#12 oemotorsport

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 77 Мнения:
  • Репутация: 15

Публикувано 10 February 2012 - 11:01 AM

+1 и от мен за термо лентата. Ако е добра и изолира добре, коша е студен, а това е добре :doh:
<p>Chip&nbsp;Tuning, Remove DPF/FAP/Adblue/EGR/Swirl/SAI/Lambda/EGT/DTC\'s, Launch Control, DSG Tuning, PSG16 Tuning&nbsp;<a href=\"http://l.facebook.co...SWoZ1&#38;s=1\" rel=\"nofollow nofollow\" target=\"_blank\">www.oemotorsport.com</a>&nbsp;- 0876 64 66 04</p>

#13 sk.

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 436 Мнения:
  • Репутация: 212

Публикувано 11 February 2012 - 09:41 PM

И колко ще изстуди въздуха в коша, при положение, че като си забил едно турбо, през което минават 600-700 градуса и свети в тъмното като улична лампа?

Файда от към страна на перформанса никаква! Същата работа е според мен и с т.нар термощит за спортен филтър, вкарва с 10 градуса по-студен въздух в турбината, която е нагрята до червено :doh:

#14 Vizor

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,147 Мнения:
  • Репутация: 94

Публикувано 12 February 2012 - 03:13 AM

Ами не мисля, че това е единственото приложение на термолентата :doh:
take a look to the sky, just before you die.. its the last time you will!

#15 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 12 February 2012 - 07:46 AM

И колко ще изстуди въздуха в коша, при положение, че като си забил едно турбо, през което минават 600-700 градуса и свети в тъмното като улична лампа?

Файда от към страна на перформанса никаква! Същата работа е според мен и с т.нар термощит за спортен филтър, вкарва с 10 градуса по-студен въздух в турбината, която е нагрята до червено :dknow:

Колега имаш ли конкретни данни или измервания в подкрепа на това което казваш или просто това ти е мнението ? Понеже тия 600-700 които даваш ми се струват доста нереални.Според мен си доста далеч от истината относно ефекта от термо лентата.. обличане та турбото... керамични покрития и други подобни технологии .Термолентата не изстудява въздуха в коша както пишеш а не допуска допълнително вкарване на топлина от изпускателната система.Остава единствено топлоотдаването от откритите части на двигателя.При добре и качествено изолиране с термолента примерно даунпайпа може да се държи с ръка без опасност от изгаряне.
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.