IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Тема За Размисъл - Драг Сащ 1969-Та


  • Не можете да пишете в тази тема
414 отговора на тази тема

#1 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 26 February 2012 - 01:29 PM

Тема за Размисъл - Драг САЩ 1969-та



Пичове, нищо не правите, само харчите пари, дърляте се по форумите и си разваляте отношенията, като същевременно тези от вас, които имат сервизи си развалят и репутацията!

Видеото представя драг шампионата на САЩ от преди 43 (четирдесет и три) години! Или и тази технология е извънземна и недостъпна в днешни дни?

Повече коментари нямам, просто се замислете! Надухте ми вече главата с изхвърляния, саби, мечове и какво ли не още!
- Деветка?!?
- Един брой измъчена... за повече от 10 години драг състезания...

Евала!

Този пост е редактиран от Toshko: 26 February 2012 - 01:29 PM

Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#2 scirocco gt

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 662 Мнения:
  • Репутация: 532

Публикувано 28 February 2012 - 11:38 AM

Мнго си прав. В същност не чак толкова! Особенно за тези цитирани 10 години. В същност през последните 3-4 не се случи почти нищо. Няма писта, 1-2 състезания годишно. Тестове никакви. Развитието ни е замряло от 2006-2007г. и за съжаление за драг в България се заговори много скоро.
За тази година някой каза, че щяло да има 5 състезания! Кога, къде и най важното, трябва ли да има инвестиции в едни возила, които заемат място, при мен ценно, защота са в сервиза?
Ами за спонсори може ли да се говори, след като няма програма. Сам знаеш колко струва един драгстер от тези, които си показал. Колко човека в България могат да си го позволят със собствени сили?
...................................

Този пост е редактиран от scirocco gt: 28 February 2012 - 11:40 AM

  • bubo харесва това
.

#3 jerry

Offline

    възпитан младеж

  • Потребител
  • 2,970 Мнения:
  • Репутация: 687

Публикувано 28 February 2012 - 04:07 PM

Принципно си прав и напълно разбирам "изложението" ти - но само принципно... Това което Тош пусна като тема е по-скоро свързано с "посоката" ни на "развитие" - нещо което съм си го мислил многократно по времето когато се събирахме всеки уикенд на Божура и си говорихме за "бъдещето" :) ... защо казвам това - ами Тошко повдигна въпрос върху който много съм мислил и дори леко недоумявах (тогава бях далеч от мисълта, че няма да се "развием" за толкова време поне откъм нормална писта за драг със съответното покритие). Та чуденката ми беше съвсем пряко свързана с първото Ево което Дани докара ... а именно (зададох това дори като въпрос на знаещите в компанията) - ако половината пари изляти в това (тогава космическо за нас) ЕВО се налеят в един дърт "Вет" (или която и да е подходяща "масъл" платформа), под формата на хубав компресор, съответните диф и кутия, оразмерени с хардуера сликове и подходящите настройки - то със сигурност времената още в началото на въпросните ни "сбирки" щяха да са съвсем различни дори от сегшната ни самотна и измъчена 9ка... както и колкото и да "смятаме" - ти най-добре знаеш разликите в инвестициите нужни за развиването на един добър "японец" (или европеец) до нивото на драг-монстър, при това отнесени към "мъсълите" и възможноста да ги превърнеш в нормални драгстери жулещи константни 8ци (или нека да са 9ки) без особена мъка :)

Този пост е редактиран от jerry: 28 February 2012 - 04:12 PM

ЕВАЛЛА БЕ СТАБИЛЯГИ!

#4 marsianec

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 58 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 28 February 2012 - 05:57 PM

Ами ние сефте сега започнахме да произвеждаме коли в България и то китайски ,
като изключим 5 бройки Рено 5 произведени преди 30 години и да се сравняваме с американците ,
които ги произвеждат от преди 100 години .
Ние още нямаме български модел направен !
Да се сравняваме с хамериканците ние , е равно на,
да сравним Мозамбик и Русия в космически план .

Този пост е редактиран от marsianec: 28 February 2012 - 06:16 PM


#5 jerry

Offline

    възпитан младеж

  • Потребител
  • 2,970 Мнения:
  • Репутация: 687

Публикувано 28 February 2012 - 07:02 PM

Ами ние сефте сега започнахме да произвеждаме коли в България и то китайски ,
като изключим 5 бройки Рено 5 произведени преди 30 години и да се сравняваме с американците ,
които ги произвеждат от преди 100 години .
Ние още нямаме български модел направен !
Да се сравняваме с хамериканците ние , е равно на,
да сравним Мозамбик и Русия в космически план .

Това нещо не го разбрах нито като смисъл, нито като довод имащ някаква относителна връзка с темата ;) ... идея нямам защо се сравняваш въобще с някой та набутваш в това глупаво сравнвние и всеки интересуващ се от този спорт - ние тук си говорим за автомобили и евентуалните опции които различните платформи предлагат за доработки по отношение на "драг-рейсинга" ... ако имаш мнение или идея в това отношение - спокойно можеш да я споделиш за обсъждане, но нека "идеята" ти да не се свързва с геополитически, исторически или измислени народопсихологически фактори :)
Поздрави
ЕВАЛЛА БЕ СТАБИЛЯГИ!

#6 marsianec

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 58 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 28 February 2012 - 08:08 PM

Ами ние сефте сега започнахме да произвеждаме коли в България и то китайски ,
като изключим 5 бройки Рено 5 произведени преди 30 години и да се сравняваме с американците ,
които ги произвеждат от преди 100 години .
Ние още нямаме български модел направен !
Да се сравняваме с хамериканците ние , е равно на,
да сравним Мозамбик и Русия в космически план .

Това нещо не го разбрах нито като смисъл, нито като довод имащ някаква относителна връзка с темата ;) ... идея нямам защо се сравняваш въобще с някой та набутваш в това глупаво сравнвние и всеки интересуващ се от този спорт - ние тук си говорим за автомобили и евентуалните опции които различните платформи предлагат за доработки по отношение на "драг-рейсинга" ... ако имаш мнение или идея в това отношение - спокойно можеш да я споделиш за обсъждане, но нека "идеята" ти да не се свързва с геополитически, исторически или измислени народопсихологически фактори :)
Поздрави


Акцента ми е на това какви са обективните предпоставки за рекорд !
Рекорд се прави с пари , нали ?
Колко българина могат да си позволят титаниев вал, който струва от порядъка на 30 000 евро ?
Как се правят скъпи експерименти, когато няма парички за папу ?
А през колко провала трябва човек да мине, за да стигне до момент, в който да счупи рекорд .
Опита не е безплатен ! Това казвам .
Рекордите стават с много пари, само мозък и мерак не стигат .

Теорията е нещо много хубаво , но е до време .

#7 jerry

Offline

    възпитан младеж

  • Потребител
  • 2,970 Мнения:
  • Репутация: 687

Публикувано 28 February 2012 - 08:26 PM

....
Акцента ми е на това какви са обективните предпоставки за рекорд !
Рекорд се прави с пари , нали ?
Колко българина могат да си позволят титаниев вал, който струва от порядъка на 30 000 евро ?
Как се правят скъпи експерименти, когато няма парички за папу ?
А през колко провала трябва човек да мине, за да стигне до момент, в който да счупи рекорд .
Опита не е безплатен ! Това казвам .
Рекордите стават с много пари, само мозък и мерак не стигат .

Теорията е нещо много хубаво , но е до време .

А ти прочете ли моето мнение? ...имам предвид третото подред мнение в тази тема - след това на "scirocco gt" ;)

Този пост е редактиран от jerry: 28 February 2012 - 08:30 PM

ЕВАЛЛА БЕ СТАБИЛЯГИ!

#8 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,083 Мнения:
  • Репутация: 888

Публикувано 29 February 2012 - 07:54 AM

Най-общо погледнато, независимо в коя област гледаме резултатите са отражение на нивото ни, на възможностите ни. Това, че у нас има случаи когато между "много пари" и "постижения" няма равенство (говоря за адекватни резултати), поне за мен означава, че нямаме достатъчно капацитет. Вярвам обаче, че всеки който иска ще извърви своя път и ще се започне да се учи от собствения и чуждия опит и грешки.

#9 Del

Offline

    musclehead

  • Модератор
  • 5,040 Мнения:
  • Репутация: 328

Публикувано 01 March 2012 - 12:18 AM

Забележете какво каза отначало първия интервюиран - преди 43години и коли с мощности от порядъка на 1600к.с.!А след ръна съобщават за времена от порядъка на 7.24сек за 1/4 миля (за фъни карс-а) и терминални скорости от над 320км/ч.Само 5 години по-късно и вече говорим за времена от порядъка на ниски 6-ци! Това ако не е прогрес не знам как да го наречем ( не забравяйте,че говорим за коли които се състезават м/у 1969 и 1974).В днешно време същите дават 4-ки :fear:

Да си дойда на темата и аз - в действителност и на мен винаги ми е било чудно,защо измежду толкова много занимаващи се с този спорт (някои от тях с достатъчно големи финансови възможности за да си позволят направата на подобен драг автомобил/или импортирането на готов такъв от САЩ) - защо,защо всички наливат пари в малолитражки?! Защо всеки скача на Аудита,Митцубиши-та,Голфове,БМВ-та и др. подобни,като развиването на един такъв автомобил за да слезе на 8-ци е няколкократно по-трудоемко в сравнение с работата по някой голям 8-ак. Дори имам и близък пример за това в лицето на Корвета от подписа ми (който за сума неколкократно по-малка от вложените в някои от колите в клас С е със сетъп да им е конкурентна кола,че дори да ги бие) - *тук да отбележа,че Корвета не е мой.
Друг пример има в американския форум,където един българин с Камаро от 1991-а,с голям V8-ак и карбуратор забележете,е в 9-ките и си прави уилита :mrgreen: Ми то целия му проект е по-евтин от Хасковското Ауди даречем!

Не осъждам никой за избора му - просто ми е чудно! Какво е това нещо което кара всички родни драг състезатели да бягат от отъпкания път?

Ето един мой цитат по темата,дето седи в подписа на nemo:

Те хората са си го казали - но реплейсмент фор дисплейсмент...даже и в секса е така ,некой като извади една голема лапатарка,пък нека после малопишлиовците да обесняват,че имало чалъми...та истината е в размера, от там нататъка са си чикиджийски приказки


<p>Публикувано изображение</p>

#10 vagman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,083 Мнения:
  • Репутация: 888

Публикувано 01 March 2012 - 08:12 AM

.

Този пост е редактиран от vagman: 01 March 2012 - 11:46 AM


#11 DRAGALEVCI POWER

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 253 Мнения:
  • Репутация: 36

Публикувано 01 March 2012 - 08:37 AM

Съвсем скоро ще имаме възможност да видим един американски
драгстер !!! :crazy:
  • Del харесва това

#12 scirocco gt

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 662 Мнения:
  • Репутация: 532

Публикувано 05 March 2012 - 08:53 AM

Мисля, че някъде бях разяснявал ситуацията със Scirroco-то, но сега пак ще обясня. Когато го купих не бях и чувал за драг в България! Купих го с цел да го рециклирам и мисля, че успях. Колата изглеждаше като нова и със стоковия матор. Даже мислех да я вкарам в шоурума де си седи и да и се радваме, ние и клиентите. Но един ден ме заведоха на Божура и изваждането започна! Иначе сега, ако някой ме отърве и от двете, защото второто го купих заради предния капак, тъй като на първото го поизкривихме :D , и ако наистина някой се захване да развива драга като спорт знам какво да правя :ok:
.

#13 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 08 March 2012 - 05:29 PM

Искам да поздравя всички участници в темата за искрените коментари! В интерес на истината, очаквах доста по-бурни дискусии, а темата взе че стана според най-добрите ми очаквания! Благодаря!

Това което искам да кажа, че за да се върви напред, трябва да има среда и в тази среда да има добра атмосфера! Като започне някой да ме смехува със "пазя си занаята и затова се крия"... Винаги ми идва да го питам, къф си ти бе?!?, и какво е това дето го пазиш?!? Разбирам тука всички да са в десетките и да има един дето дава 8-ци с Е34-ка примерно, да се пази... а то...
А то се крие и вади шпаги тоя, дето е направил най-баналното, мащабиран тунинг като за 250 коня на 1.6-чка и ся чака първо състезание да види каква точно 12-ка ще даде :clap1:

Обикновенно по това време на годината шпагите вече са извадени, има един-двама нови дето са наринали два кашона чарколяк под капака на някой безидеен скрапер и плашат с него :w00t:

Като отворя наще форуми и винаги се вижда едно и също, части подредени под капака на автомобил и 30 страници евала :wall:
При произволно търсене на англоезични дискусии с гугъл, човек без проблем попада на много теми в които примерно двама собственици на 7-8 секундни коли си обменят опит като промениш с един градус 4-link-а какво става, дали на първа да е върнат аванса или сликовете да са 0.1 бар по-меки и т.н. и това протича в някакъв спокоен тон и темата пак е 30 страници и даже има и 15% мнения от типа на "евала!"...

Единствената причина тук да нямаме такива дискусии, е че нямаме знания и опит!

А причината да пусна темата, е че искам да ви кажа спешно да започнете да си набавяте и от двете! :ok:

Колкото до конкретния избор на платформи, по-нагоре го обясниха, аз се ще присъединя. Естествено е този, който иска да се специализира в ремонт, поддръжка и тунинг на дадена марка, да избере такава платформа! Даже това само по себеси не е пречка пред времената дето още само ги сънуваме.

Истината е че два двигателя по 1000 коня са напълно еднакви, просто се нуждаят от различни скоростни кутии... да не коментирам повече... Всъщност... що не? Един 2 или 3 степенен автоматик за умерен драгстер (т.е. 1000 коня) е между 2 и 4.000$ Някой купи ли си? Не? Ако всеки участник в клас Ц си сметне разходите за трансмисий, ще видите, че ако всичките си бяхте обърнали колите на задно и бяхте използвали драг кутии, които не можете да счупите с малолитражките си, щеше да ви е сигурно 10 пъти по-евтино, да не говорим за резултатите...

И второто фатално недогледано нещо у нас е окачването! 4-link се прави с флекс и електрожен! - Нула броя регистрирани опита за направа на такова! - Защо?
Сигурно щото трябваше първото му споменаване да е в края на 2011 година... от мен :wall: :doofy: :tongue5:
И ето ви европейска или японска малолитражна платформа с издут двигател, която дава резултати и едновременно върши абсолютно същата работа за реклама!
Иначе урока е ясен, предъвкахме го и трябва да сме го научили: С конвенционална платформа и конвенционален тунинг с уголемен мащаб, резултатите са не по-ниско от 10-тки!!! Нещо за което има доказателства и сред серийните коли: Вейрон, Корвет и Вайпър дават 10-тки само на сликове с не отваряни мотори! Извод: всеки тунинг по-скъп от Корвет ZR + Сликове е безсмислен тунинг!

Натам разсъжденията продължават в подробности, които не са толкова важни!

Ако има подразнени, да си го преместят в другия крачол, както ще направя аз!
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#14 radiomanbg

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 293 Мнения:
  • Репутация: 6

Публикувано 24 March 2012 - 07:47 AM

Все си мисля, че концепцията "Drag" в България е доста видоизменена... Фактите показват че развитието на този спорт по нашите и близките на нашите географски ширини не са като тези в щатите.
Тошко ти си прав, за всичко казано но при нас немисля, че това може да се реализира. Да бъде откровен - интригата ми допада повече когато по-достъпни автомобили са на "линията". Няма да говоря за резултати защото би било смешно те да се съпоставят. Това което каза за 2-3 стъпенните автоматици е вярно, но го има момента че при нас го няма опита за работа с такива кутии - респективно (поне при мен) го има момента страх от незнание да не хвърля едни пари на вятъра.
Например с една такава кутия и с един леко моднат edelbrock с правилен сетъп могат да се направят чудеса при нашите условия - но доста хора се плашат (мое мнение) от евентуални проблеми и ремонти.
Дори тук (в Русия) залагат по често на европеиски и японски производители и не защото нямат пари. Наскоро се запознах с едно момче което има Гелардо - приблизително 1560 к.с. правено в Щатите. Като го питах защо там - опит и това е, просто там имат опит.
Като цяло незнам дали Американският модел има бъдеще при нас - по-скоро съм склонен да не го вярвам.
За огромно съжаление (мое а и не само предполагам) хора готови да инвестират в този спорт са малко, а тези готови да инвестират в еднабаза за провеждането на такива мероприятия са .... да кажем клонящи към "0" и това е нормално предвид факта че едно такова съоражение се откупва много много дълго време.

Поздрави

Този пост е редактиран от radiomanbg: 24 March 2012 - 08:43 AM

Публикувано изображение
Публикувано изображение

#15 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 14 April 2012 - 11:56 AM

Едно клипче:


Може доста да се размишлява над него ;) Обърнете внимание на времето за реакция!
На 1/4 миля, нисана е по-бърз с 1/10-та, а на 1 миля губи с 3/100-тни, терминалната скорост на Вейрона е по-висока и в двата случая.

Ето още едно:


Корвет, бесна стоковица (така си превеждам bone stock) само със сликове, при това сликове с които е разрешено да се карат по пътищата (това означава DOT)

Просто си развивам тезата за сцеплението, задното предаване и V8
... напълно не тунингована кола за няма и 100.000 долара върви колкото една за 1.000.000 долара и друга за не е ясно колко точно, но поне 200-300.000 долара...
Като от двете по-скъпи, едната може би не подлежи на тунинг?!? а другата е близо до лимита си като коне и още по-близо до лимита си като времена... Сайлайна на HKS е един и дори те се отказаха от него...
Корвета също така е 300 коня по-слаб от по-слабата от двете "много бързи" коли...
Освен това, първите 10.000 долара тунинг го вкарват в деветките... - турбо кит с т.н. майлд буст + ремап... доказано от колеги от форума... при това поне двама ;)

;)

Всичко е въпрос на сметки и дизайн ;)

Този пост е редактиран от Toshko: 14 April 2012 - 12:00 PM

Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.