IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Проблем - Високите Падат


  • Не можете да пишете в тази тема
24 отговора на тази тема

#1 RosenSsS

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 8 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 19 July 2012 - 02:55 PM

Здравейте, имам следния проблем: на някои песни пищялките започват да намалят докато млъкнат изцяло и след намаляне или гасене на цд-то се оправят. Пробвал съм с поне 7-8 усилватела и ефекта е същия.
Филтрите са
Ground Zero GZHC16X

Пищялките са
Ground Zero GZNT 25S

само че нямам тези филтърчета ли са нз, които са на заден план
Това са мидовете
Ground Zero GZRK 160XP

Цд-то е Alpine 9882ri а усилвателя в момента е амплитрон ca 2200s. Говорих с едно момче, което се занимава с музики и ми каза че може би на филтъра му идва в повече натоварването и затова може би падат високите. Вие какво мислите ?

П.С. Някой може ли да ми каже колко ома трябва да ходят към филтъра 2 или 4 ?

#2 AhmedCholak

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 43 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 19 July 2012 - 03:52 PM

Приятел имах същия проблем.
Какво ли не опитвах, какво ли не му мислих... Забелязах, че като усиля до нивото в което изключват високите, една жълта джажа във филтъра загрява много сериозно и високите спират...
Опитвах много варианти накрая намерих следното решение:
Звукът ми минава през усилвател, който бях усилил на 100% за да може сд-то да е на 50% за да избегна кривежи. Оказва се обаче, че повечето усилватели на 100% усилени, дават страшни кривежи, които се обират от филтъра, за това и загрява и изключва високите за да не ги изгори... Намалих усилвателя на 80% и сега сд-то го усилвам не до 25 ами до към 30 (от възможно 40).
Така проблема се реши при мене...
Успех!

#3 Kensound

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,705 Мнения:
  • Репутация: 139

Публикувано 19 July 2012 - 05:41 PM

Някой системи имат едни предпазители(резистори май) в филтрите и целта им е точно това-да не изгорят високите на по високи нива.....имал съм подобно нещо при GZTC 165.
<p>Head unit:Pioneer Deh-80prs(active),Front line 3-way:DLS R6,Ground Zero GZP60SQ,HI-VI Research T28,Amplifier:Helix DB2,Helix DB5</p>

#4 Muzikantа

Offline

    професионален шофьор

  • Banned
  • 3,568 Мнения:
  • Репутация: 104

Публикувано 19 July 2012 - 05:46 PM

Давам категорично точен отговор - клапави високоговорители! Нямам да обеснявам подробно поради каква причина се получава. Защитния кръг в тия филтри го няма, в най-високия клас също го няма. Все пак, ако имаше той не действа така.

#5 DLS

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,468 Мнения:
  • Репутация: 161

Публикувано 19 July 2012 - 06:02 PM

Давам категорично точен отговор - клапави високоговорители! Нямам да обеснявам подробно поради каква причина се получава. Защитния кръг в тия филтри го няма, в най-високия клас също го няма. Все пак, ако имаше той не действа така.


Не се излагай с подобни мнения, смешно е просто! Отвори една снимка и виж хората какво са словили в тия филтри, ако не рпсото отвори пдф-а където ясно е написано "tweeter protection". Може да се отстрани тази защита и да се издеватества над високите докато просто умрат :)

Все пак обясни според теб защо се намаля силата и спират след това понеже са калпави драйверите? Сериозно питам!

#6 AhmedCholak

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 43 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 19 July 2012 - 07:08 PM

Музиканта- мойте уважения но... Имаш ли въобще кола? А музика?
По темата- определено не е от калпави говорители! В началото и аз бях на това мнение... Мислих си, че просто са слаби и не могат да издържат... Но след редица опити (сложих дори профи високи, които не свиреха и на 30% от мощността им) стигнах до извода, че не във високите е проблема. Пробвай да намалиш малко усилвателя и пиши какво е станало.

#7 RosenSsS

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 8 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 19 July 2012 - 07:53 PM

Да, вече е добре. Благодаря за отговорите, само не разбрах колко ома трябва да пускам към филтъра ?

#8 AhmedCholak

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 43 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 19 July 2012 - 08:00 PM

Как реши проблема?

#9 Muzikantа

Offline

    професионален шофьор

  • Banned
  • 3,568 Мнения:
  • Репутация: 104

Публикувано 20 July 2012 - 06:43 AM

Давам категорично точен отговор - клапави високоговорители! Нямам да обеснявам подробно поради каква причина се получава. Защитния кръг в тия филтри го няма, в най-високия клас също го няма. Все пак, ако имаше той не действа така.


Не се излагай с подобни мнения, смешно е просто! Отвори една снимка и виж хората какво са словили в тия филтри, ако не рпсото отвори пдф-а където ясно е написано "tweeter protection". Може да се отстрани тази защита и да се издеватества над високите докато просто умрат :)

Все пак обясни според теб защо се намаля силата и спират след това понеже са калпави драйверите? Сериозно питам!


Това кой как се излага няма да коменитирам тук....
По същество:
- некачествено изработена шпула и магнитна система, няма да навлизам в подробности понеже темата е дълга
- това са високоговорители а не драйвери, моля те прави ралзика



AhmedCholak

Музиканта- мойте уважения но... Имаш ли въобще кола? А музика?
- ела и провери

Този пост е редактиран от Muzikanta: 20 July 2012 - 06:44 AM


#10 DLS

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,468 Мнения:
  • Репутация: 161

Публикувано 20 July 2012 - 12:48 PM

По същество:
- некачествено изработена шпула и магнитна система, няма да навлизам в подробности понеже темата е дълга
- това са високоговорители а не драйвери, моля те прави ралзика


Моля обясни как шпулата и магнитната система на височестония драйвер орязва плавно нивата, че и изключват магически тия пищялки след това? Знае ли се, може пък и да имам базови технически познания и да го разбера обяснението :) А и за колегите ще е много интересно...

#11 Kensound

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,705 Мнения:
  • Репутация: 139

Публикувано 20 July 2012 - 01:37 PM

Интересна статия:
електродинамични - при този вид високоговорители преобразуването на енергията става вследствие взаимодействието на магнитното поле на постоянен магнит и магнитното поле на звуковата бобина, възникващо при протичането през нея на променливия входен ток. Поради своята технологичност, устойчивост на претоварване и ниска цена този вид високоговорители са най-разпространени в момента. На този принцип се конструират високоговорители за работа във всички честотни обхвати - както нискочестотни, така и средночестотни и високочестотни. Разновидност на електродинамичните високоговорители са и лентовите електродинамични високоговорители, които поради малката маса на трептящата си система и произтичащите от това кратки преходни процеси, както и поради това, че силата е приложена върху цялата лентичка и в резултат тя трепти като едно цяло, без противофазни участъци, се характеризират с много добро звучене. Най-съществения им недостатък е факта, че не издържат дори краткотрайни претоварвания, което води до необходимостта от прилагане на бързодействуваща защита. Те се използуват изключително като високочестотни високоговорители;

От този текст излиза,че задължително трябва да има защита на лентовите високочестотни поради причините изказани горе,но за говорителите с конусна звукова бобина не можах да разбера защо налага поставянето на защита????

Този пост е редактиран от Kensound: 20 July 2012 - 01:37 PM

<p>Head unit:Pioneer Deh-80prs(active),Front line 3-way:DLS R6,Ground Zero GZP60SQ,HI-VI Research T28,Amplifier:Helix DB2,Helix DB5</p>

#12 Muzikantа

Offline

    професионален шофьор

  • Banned
  • 3,568 Мнения:
  • Репутация: 104

Публикувано 20 July 2012 - 09:43 PM

Прегряването на шпулата, с използваният проводник води до знчитлено покачване импеданса на говоритела. След което и чувствителността пада стръмно, отделно че филтрите са така изработени че честотата на срез зависи от импедса което е нормално. Тогава нещата стават още по-зле и кръговратно се засилват.
Това прегряване се пуличава в следствие на некачестена изработка. Да за се получи е достатъчен един фактор от следнтие: проводник с ниско качество, лоша изработка на шпула, не добро охлаждане, претовармане/не оразмеряване или лоша магитна сисема с лош БЛ фактор.
Моля ви, не си мсиляте че когато напосиах това и така катеогрично съм го казал с цел да се заяждам или да предполагам какво е.

#13 BladeMaster

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,275 Мнения:
  • Репутация: 36

Публикувано 21 July 2012 - 03:58 AM

Аз имам същия проблем със OPTI6C самоче при мен по рязко изчезват най високите честоти и почват да свирят на 50% мощонст, като намяла усилвателя към 50% някъде не го прави но пък са ми слаби високите и не ме кефи как свири музиката....
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Car : Opel Tigra 1.4 16V
Player : Pioneer DEH-2900MP
Front line : Lanzar OPTI6C
Back line : ***********
Subwoofer : 2xPioneer 3004SPL 1000w RMS peak 3000w
Amplifier : ***********
Box : ***************
Само за Стънт манияци http://www.stuntbulgaria.com/forum

#14 DLS

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,468 Мнения:
  • Репутация: 161

Публикувано 21 July 2012 - 05:50 AM

Прегряването на шпулата, с използваният проводник води до знчитлено покачване импеданса на говоритела. След което и чувствителността пада стръмно, отделно че филтрите са така изработени че честотата на срез зависи от импедса което е нормално. Тогава нещата стават още по-зле и кръговратно се засилват.
Това прегряване се пуличава в следствие на некачестена изработка. Да за се получи е достатъчен един фактор от следнтие: проводник с ниско качество, лоша изработка на шпула, не добро охлаждане, претовармане/не оразмеряване или лоша магитна сисема с лош БЛ фактор.


От друга страна - прегряването на шпулата може да доведе теоретично до спад от 2-3дб, а реално по-малко. Това няма никакъв шанс да се отбележи при такова слушане на лимита! Когато се вдигне импеданса, честотата на срез пада, което значи че реално най-много за засвирят по-силно нали? Разбери това не е суб, ако същите тия пищялки се пуснат директно през активни филтри НЯМА да ги има тия ефекти. И както казах отвори малко пдф-и и разгледай снимки на филтрите преди да търсиш под вола теле :) Това не е про аудио.


BladeMaster, не съм запознат с твоите филтри, но защитите се държат по различен начин и примерно ние ползвахме едни, които се държат направо като релета - високите спират на момента при претоварване.

Колеги, не мога да разбера в какви режими ги слушате тези пищялки и с какви корекции, наистина е доста трудно да се стигне дотам, че да изключват пищялките, а вероятно много преди това компонентите вече не свирят нормално?

#15 Muzikantа

Offline

    професионален шофьор

  • Banned
  • 3,568 Мнения:
  • Репутация: 104

Публикувано 21 July 2012 - 07:41 AM

Прегряването на шпулата, с използваният проводник води до знчитлено покачване импеданса на говоритела. След което и чувствителността пада стръмно, отделно че филтрите са така изработени че честотата на срез зависи от импедса което е нормално. Тогава нещата стават още по-зле и кръговратно се засилват.
Това прегряване се пуличава в следствие на некачестена изработка. Да за се получи е достатъчен един фактор от следнтие: проводник с ниско качество, лоша изработка на шпула, не добро охлаждане, претовармане/не оразмеряване или лоша магитна сисема с лош БЛ фактор.


От друга страна - прегряването на шпулата може да доведе теоретично до спад от 2-3дб, а реално по-малко. Това няма никакъв шанс да се отбележи при такова слушане на лимита! Когато се вдигне импеданса, честотата на срез пада, което значи че реално най-много за засвирят по-силно нали? Разбери това не е суб, ако същите тия пищялки се пуснат директно през активни филтри НЯМА да ги има тия ефекти. И както казах отвори малко пдф-и и разгледай снимки на филтрите преди да търсиш под вола теле :) Това не е про аудио.


BladeMaster, не съм запознат с твоите филтри, но защитите се държат по различен начин и примерно ние ползвахме едни, които се държат направо като релета - високите спират на момента при претоварване.

Колеги, не мога да разбера в какви режими ги слушате тези пищялки и с какви корекции, наистина е доста трудно да се стигне дотам, че да изключват пищялките, а вероятно много преди това компонентите вече не свирят нормално?


В ПДФ-а има много маниполиращи неща както в 80% от инфото дадено от завода за какви ли не комоненти на тая марка.
Защо спомена про аудио, какво общо има то?
Чувствителността може да падне с много! Честотата на срез орпеделня доланата граница, това не значи че ще почне да свири по-силно като и се подаде повече мид.







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.