IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Opel 1.9 CDTI 150к.с. или VW 2.0 TDI 170к.с.


  • Не можете да пишете в тази тема
15 отговора на тази тема

#1 Menko Stoichev

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 551 Мнения:
  • Репутация: 7

Публикувано 28 October 2012 - 04:55 PM

Здравейте!Незнам дали тук е мястото,но все пак да ви попитам някой има ли наблюдения над тези двигатели като обслужване,издръжливост и разход?Опела към който съм се насочил е 2007г. а VW е 2008г.!Поздрави
<p>www.CarAudio-bg.com<br /> <br /> Публикувано изображение</p>

#2 Vankata84

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,464 Мнения:
  • Репутация: 12

Публикувано 28 October 2012 - 07:55 PM

И двата като подръжка не са евтини. И двата имат от всички елементи правещи един мотор скъп за дългосрочна подръжка. Нещата който ги обезмислят са:
-скъпи дюзи
-чуствителни към качеството на горивото
-скъпи ремонти
*Опела е Фиат, Опел, в същност общо казано трудно достъпен претъпкан двигател. Като нов е чудесен върви отлично
*ФВ е нова концепция мотор. Сравнително шумен. Има отлична динамика. Като подръжка също е много скъп. При евентулани проблеми с помпа дюзите за сега се процедира с нови
-Скъпи съединители. Опела заради неясни причини цената на маховик и к-т съединител е около 2000лв. на ФВ пък ако е DSG не съм и запонат, но не вярвам да е по-евтино

ПП - Банално е да заемам 3-та страна в БГ форум, но аз по-добро поведение от 3.0д на БМВ не съм срещал! Опеределено то комбинирано с автоматик за съвременен дизел като здравина/поведение най-много ми допадат. Карал съм много нови коли, и не чак толкова нови коли. На 3.0д като най-голяма болка за сега се очертава турбото. На горните два обаче не само тя е проблем. Като Опела дори не знам кога започва да прави проблем. Малко ми е опита с него за да кажа нещо по-конкретно освен 400лв ЕГР дори на 3-5 годишни коли. Но ако се приеме, че филма с турбините започва на около 200 000км няма да е крайно не точно изказване.

Питай по-конкретно кое точно те интересува? И в кой купета си представяш двигателите :)

Този пост е редактиран от Vankata84: 28 October 2012 - 08:05 PM


#3 vankoc20xe

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 235 Мнения:
  • Репутация: 61

Публикувано 28 October 2012 - 08:31 PM

Двигателя на Фолксвагена е проблемен.Чети тук за какво става на въпрос.Заглавието е "VW Passat 2.0 TDI - вечният пациент "

"Ако имаше латинско име за тежката болест, която „тръшна” нашия Passat от продължителния тест, тя най-вероятно би се наричала Influenza Electronicus. Или нещо подобно. Преведено – болезнена сензорна треска и силно болезнен обрив в областта на електрониката за управление на двигателя. При това нашият пациент показа изключително добре изразени и повтарящи се симптоми. А по време на лечението състоянието на болния допълнително се влошаваше от тежки операции на двигателя, както и от многобройни технически грешки на сервизите. Но да караме наред.

През май 2006 г. Passat „постъпи” на работа в редакцията на AUTO BILD за своя продължителен тест. В най-продаваната модификация Variant, функционалното ниво на оборудване Comfortline, с дизелов двигател с мощност 170 к.с. Освен това с безбожно скъп пакет допълнително оборудване, включително навигационна система с голям цветен дисплей, кожена тапицерия и модерна DSG-трансмисия. Най-любимото комби на Германия във върховна форма. Направо приказно. Но и ужасно скъпо. Преди две и половина години автомобилът струваше 45 858 евро – и съответно и очакванията бяха много високи.

„По-скоро показен, отколкото народен автомобил” – така нашият ръководител формулира високите претенции на супер Passat-а. Но не стана така. В редакцията арктически синият Passat трябваше да започне от най-ниското стъпало, трябваше да се труди като черноработник. Това ще рече – да ни съпровожда по време на спешни командировки, да тегли тежки ремаркета, да превозва огромни количества измервателна и фото апаратура. И в началото не се изложи, даже напротив.
Бордният дневник бързо се изпълни с похвали: „Тих автомобил за пътувания, добра еластичност, субективно мощни спирачки, сензационно нисък разход на гориво” – така редакторът Карл-Август Алмщат обобщи „магистралните” качества на Passat. „При сгъната напред облегалка на седалката до шофьора и сгънати облегалки на задните седалки, Variant се превръща в лекотоварен автомобил” – хвалеше добрите транспортни качества на автомобила тестовият шофьор Манфред Клангвалд.

По принцип всички ползватели бяха на едно мнение – комфортът е на ниво, седалките са безупречни, DSG-трансмисията е много приятна с мекото превключване на предавките – това комби си струва парите. Уловката в цялата работа бе – към този момент Passat бе „навъртял” по-малко от 10 000 км. Добре разработен, така да се каже. Но също така и – почти на края на силите си.
Защото освен похвали за сполучливата си концепция, от този момент нататък започнаха и негативните забележки. И по-специално трансмисията бе постоянно критикувана. Имаше досадни проблеми при потегляне и маневриране. Електронното управление на двата съединителя явно ставаше по-скоро на случаен принцип, отколкото по някаква логична програма.
Концепцията е добра, но качеството в дългосрочен план – не
Даже и след ъпдейт на софтуера в сервиз на Volkswagen, при паркиране Variant-ът се тресеше грубо и изнервяше със забавени реакции.
И нещо още по-лошо – при отрицателни температури се налагаше трансмисията да бъде „увещавана” и включваше заден ход едва след няколко опита. През зимата редакторът Йорг Малцан успя да излезе с VW Passat от подземен гараж „с много сръчност и пълзене”.
И все пак – тези недостатъци на DSG при ниски температури, както и абсолютно недостатъчната ефективност на климатичната инсталация по време на горещините все пак могат да се нарекат временни слабости по отношение на комфорта. Другите проблеми обаче съвсем категорично могат са се класифицират в категорията целогодишни неприятности.
При показание на километража 18 380 км турбодизелът за пръв път почна да „кашля”, след това ни направи впечатление спадналата мощност, лошото ускорение, след това Passat започна да се „влачи” по магистралата в авариен режим и на финала пътуванията приключваха на репатрака на Пътна помощ – до най-близкия сервиз.
„Сърцето” на Passat бе подложено на 9 операции
Но да караме подред – „кашлянето” на двигателя и „пристъпите на слабост” ставаха все по-чести и прераснаха в хронично заболяване. Междувременно автомобилът от продължителния тест ни занимаваше с истински „приключения” в сервизите. Вероятно нашият Passat e бил свързван по-често с диагностичната апаратура отколкото болен от бъбречна недостатъчност с машината за диализа. Но всичко това носеше само кратковременно подобрение.
Като се започне със сменения дебитомер, два пъти подменените впръскващи елементи помпа-дюза и се стигне до принудителното решение на свързване на сензора за налягането на нагнетявания въздух с байпасен кабел, VW-механиците извършиха общо девет (!) операции на отвореното сърце на четирицилиндровия дизел.
За съжаление повечето намеси се дължаха на грешна диагноза – на финала стана ясно, че причината за неприятностите е температурният датчик на турбокомпресора. С фатални последици – отказът на този сензор е често явление при двулитровия TDI. Проблемът е, че причинените от това дефекти не могат да бъдат установени с диагностичната апаратура. Това би могло да се разглежда като мъъъъничко оправдание за сервиза, който отговоряше за автомобила в продължителния тест и толкова се затрудни с установяването и отстраняването на проблемите.
За съжаление другите издънки на дилъра на VW в Хамбург са непростими – например забравеното закрепване на акумулатора или провалът при последното сервизно обслужване – въпреки изричното указание фирма Raffay не смени износените до метал накладки на задните спирачки, опасно за живота недоглеждане, особено като се има предвид, че хората от VW не са предвидили алармена сигнализация за износване на накладките. Все пак по този начин ни беше спестена още една светкаща предупредителна лампичка.
Преди това ние многократно бяхме известявани с мигаща жълта светлина да посетим сервиза заради проблеми с въздушната възглавница на пътника до водача, заради темпомата и заради системата за рециркулация на отработените газове. Само за протокола – при въздушната възглавница ставаше дума за дефектна кабелна връзка (коригирана при автомобилите, произведени след май 2007 г.), темпоматът най-често се „поправяше” сам след всяко ново стартиране на двигателя, а проблемът с отработените газове се дължеше на дефектна кабелна връзка в тръбопроводите на нагнетявания въздух (коригирано при автомобилите, произведени след юни 2007 г.).
До края на теста не ни напусна страхът от нови повреди на пътя
Така или иначе – страхът от това, че Passat може отново да се повреди или даже да ни остави на пътя, не ни напусна до края на продължителния тест и беше постоянен спътник на автомобила с регистрационен номер WOB-DJ 825. Можеше да се каже, че финалното разглобяване на автомобила от продължителния тест е дълго чаканото избавление за бедния пациент. Но при последната визитация бяхме изненадани отново – почти не се установи износване, ръждата бе малко. Ако не настъпеше нова криза от Influenza Electronicus, Passat би могъл да живее още дълго.
Извод
Да обобщим – добра концепция, здрава механика, добри динамични характеристики – нима Passat е добър автомобил? За съжаление не. Ненадеждната електроника го проваля. А също и глупавите грешки на сервизите. След Polo и Touran отново голям провал за VW. Това трябва да накара Волфсбург да се замисли.
септември 2008"
Относно двигателя на Опела,той е разработка на Фиат и се води за надежден.Само с чип лесно докарва до към 200 к.с.,но и при двата автомобила не можеш да се отървеш от по-скъпата подръжка-маховици,дюзи,турбо и т.н.

#4 Menko Stoichev

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 551 Мнения:
  • Репутация: 7

Публикувано 28 October 2012 - 09:45 PM

Доста изчерпателен отговор и на двамата,като цяло този двигател 2.0 тди явно не е сполучлив,един познат от моя град сменя накакви дюзи на ауди а3 за 2500-3000лв нещо такова спомена :) Сегашното ми Ауди а4 1.9тди п.д. е претърпяло ремонт на двигателя,в самото начало като го взех,правих два пъти управление на турбо,датчици,няколко пъти окачване и като цяло немога да кажа,че съм доволен 50 на 50... Vankata84 не съм им фен да ти кажа честно и си мисля,че този 3.0 тди разхода няма да му е малък,както и подръжката(лично мнение)! Аз почнах да се отчайвам уж нещо по-ново да купя и към каквото и да се насоча все зле :D Иначе това са колите от двата линка към които съм се насочил,Опелчето ми е фаворит :)

VW: http://www.mobile.bg/11347905976006096
Opel: http://www.mobile.bg/11350563487983535

Този пост е редактиран от dls_mania: 28 October 2012 - 09:53 PM

<p>www.CarAudio-bg.com<br /> <br /> Публикувано изображение</p>

#5 Vankata84

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,464 Мнения:
  • Репутация: 12

Публикувано 28 October 2012 - 10:04 PM

Похарчи си парите за смислена кола.
-Покарай БМВ и го виж сам. Преди да го караш е възможно да не разбереш какво имам предвид. За толкова пари можеш и Х5 да си вземеш.
-Ауди А4 куатро след 06 3.0тди. Това е вече двигател заслужаващ внимание, но аз лично мисля че подръжката отново ще е кошмарна. Обаче на А6 този мотор върви по-агресивно от "Д"моторите на БМВ нещо което за друг дизелов агрегат не мога да кажа :)

ПП - Тая Астра след 2-3 години ще струва на половина, че и по-малко. Инвестицията не е добра. От ВАГ само Ауди държи цена. Ако караш под 20 000км на година си вземи бензиновите модели на двете коли. Нека да са с турбо дори....От подръжката на дизелите с бензинките ще си напред с парите като даже включим 1-3литра по-високия разход

Този пост е редактиран от Vankata84: 28 October 2012 - 10:07 PM


#6 d14a2

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 103 Мнения:
  • Репутация: 18

Публикувано 28 October 2012 - 10:06 PM

Здрасти колега,
Това което имам като опит мога да те насоча към е-класата на мерцедес. Един приятел имат такава от 6г. 2,2цди. Здрава кола, 6скоростна кутия, набира се прилично, двузонов климатроник... Като потдръжка- средна работа. Смени дебитомер преди месец, 100лв нов от Ко..ер . За сефте, а си го карат с каквато нафтица има. Правили са и тампончета, амортесиори- за 400хил толкова... До Солун с 5 човека и включен климатроник, спокойно каране даде 4,7 нафта. Има си абс и есп. Като нормална кола със задно. Колата е 2000г.
Другото което съм имал като досег е хонда акорд 2006г, дизелова. Данните са същите. Пак здрава и много устоичива кола. Хондаджия съм и човека няма да ме излъже. Возил съм се- харесва ми на мен.
При майстора ми редовно минава ВАГ групата и френски коли. Постоянно егр и клапани за налягане. Берът ядове с горивото...А и се трошат масово на кубици.

#7 Menko Stoichev

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 551 Мнения:
  • Репутация: 7

Публикувано 28 October 2012 - 10:10 PM

На мен също ми харесват Хондичките Акорд,но като,че ли тази Астра ми грабва окото,точно това изпълнение ако трябва да бъде честен.Не искам кола със задно пък и Мерцедес ми е по пенсионерска кола(според мойте виждания)!А тези хонди акорд 2.2 дизел голям разход ли дават и Японските не се ли славят със скъпа подръжка?

Този пост е редактиран от dls_mania: 28 October 2012 - 10:15 PM

<p>www.CarAudio-bg.com<br /> <br /> Публикувано изображение</p>

#8 Menko Stoichev

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 551 Мнения:
  • Репутация: 7

Публикувано 28 October 2012 - 10:36 PM

Ванка тия 3.0 дизел имам познати точно с а6 вече прави турбо и на едно бмв 530 пак турбо и подръжката си е ... Иначе г/д към 25-30 х. Км на година минавам и ако наистина е така с тия дизели не си заслужава но бих взел бензинка само с турбо например голф 5 гти

http://m.mobile.bg/1..._categ=1&code=0
<p>www.CarAudio-bg.com<br /> <br /> Публикувано изображение</p>

#9 SOBIES

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 419 Мнения:
  • Репутация: 216

Публикувано 29 October 2012 - 08:26 AM

На мен също ми харесват Хондичките Акорд,но като,че ли тази Астра ми грабва окото,точно това изпълнение ако трябва да бъде честен.Не искам кола със задно пък и Мерцедес ми е по пенсионерска кола(според мойте виждания)!А тези хонди акорд 2.2 дизел голям разход ли дават и Японските не се ли славят със скъпа подръжка?

Мани ги тия джапанки,подръжката е нещо страшно при тях! :mrgreen:
Темата не е ли за друг раздел?

Този пост е редактиран от SOBIES: 29 October 2012 - 08:27 AM

<p>Anyone who tells me a good car is one that`s light,with a low power to weight ratio is an amateur! - Mizuno San Nissan GTR chief engineer.</p>

#10 GLSS

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 203 Мнения:
  • Репутация: 9

Публикувано 29 October 2012 - 09:33 AM

Темата не беше ли за опел 1.9 ЦДТИ и VW 2.0ТДИ?
Гледам разни БМВ-та, Аудита, Мерцедеси,Хонди и т.н.
Човека пита за конкретни коли.
Някой карал ли ги е тези коли от нови за да прецени плюсовете и минусите?
На няква А6 и били правили турбото.. :huh: , а знаете ли я на колко километра е тая А6-ца?

Аз мога да дам мнение за Опела.Във фирмата имаме такъв служебен.Купен е нов,в момента е на 5 години и около 320000км.
На втората или третата година му смениха маслената помпа,даде някъкъв дефект.Ремонта беше гаранционен.Скоро му протече радиоатора и той беше сменен.
Друго нищо не му се е разваляло.В момента му е за смяна съединителя.Кара го само един човек.
Никакви проблеми няма с турбо, разход на масло и т.н.
Вътре изглежда отлично и ако някой джамбазин му върне километража до 120-130000км ще са напълно "реални" :D

Този пост е редактиран от GLSS: 29 October 2012 - 10:22 AM


#11 d14a2

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 103 Мнения:
  • Репутация: 18

Публикувано 29 October 2012 - 01:13 PM

На мен също ми харесват Хондичките Акорд,но като,че ли тази Астра ми грабва окото,точно това изпълнение ако трябва да бъде честен.Не искам кола със задно пък и Мерцедес ми е по пенсионерска кола(според мойте виждания)!А тези хонди акорд 2.2 дизел голям разход ли дават и Японските не се ли славят със скъпа подръжка?

Мани ги тия джапанки,подръжката е нещо страшно при тях! :mrgreen:
Темата не е ли за друг раздел?

Как го реши? Относно разхода на мотора- питай в хонда форума, но споменават нещо от сорта на 5-6 на 100 извънградско.
Джапанките изобщо не са скъпи за потдръжка автомобили. Имам 2 броя и знам от опит. Правили сме сметка с няколко авера. Оказа се, че да потдържаш астра или голф от същата година е по-скъпо. Това при положение, че аз не жаля колите. Ако трябва да карам по разбит път с над 100км/ч го правя. И не ми пука. Обаче си имам майсторче и магазинер за качествени части и не слагам нищо турско или китайско по колите си.

#12 C20NET

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,355 Мнения:
  • Репутация: 32

Публикувано 29 October 2012 - 05:14 PM

Твърдо НЕ за VW тоя мотор е редовен клиент по сервизите.
Лекия атмосферен тунинг е безсмислен.Целта е да го осъзнаеш по най-евтиния начин.

#13 Vankata84

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,464 Мнения:
  • Репутация: 12

Публикувано 29 October 2012 - 09:26 PM

Да определено щом не си с 50к км на година мисля че и бензинките може да са по-разумния избор. Често на бензиновия мотор най-страшен е разхода. А съвременния турбо бензин до 2 литра извън града дава около 6-8 на коли от класа който си харесал. Дизела пада с 1-2 литра, но в сервиза става грозно.

Направи си сметка сам и прецени разхода на бензинката...пъти по-добрия вариант ако няма да караш над 2500км на месец. Аз съм с бензинка с газова и като се кача на Вектрата на Бащами 101 коня дизел ми се вижда нанагорно. Вози по-скъпо от бенз. който гори 12-100 газ.

#14 skodko

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 127 Мнения:
  • Репутация: 28

Публикувано 07 November 2012 - 12:52 AM

2.0 ТДИ имат проблемни глави, и то само определена серия мотори- до 2008-ма, ако не се лъжа. Всъщност няма какво да преразкавам думите на колегата от тази тема, може да се каже, че е БОГ на тези мотори и ВАГ като цяло:

http://skodaclub-bg....2.0 TDI#p191989

#15 bal4in

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 27 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 11 November 2012 - 02:44 PM

Здравей,
И на най-големия си враг не бих препоръчал 2.0 вия дизел на Фолксваген Груп.
Препоръчвам ти горещо Акорд 2.2 дизел- 140к.с. с голям въртящ момент двигател.
Тих без вибраций без чукане, еластичен икономичен 4.5-5.0 литра извън населено място. 7.5 литра в Софийските задръствания.
Успех







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.