IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

COMPRESSOR


  • Не можете да пишете в тази тема
120 отговора на тази тема

#31 Postman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 672 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 19 July 2003 - 05:55 PM

Калояне, недей да ядосваш SU, защото Калоян :23: SU ( о : много ).
Ти си добро момче и затова ти казвам, че SU не говори глупости, а говори от опит, който обикновено липсва при младите готини пичове като тебе или поне не е достатъчен. Така че, споко, истината е на път.
Ама, верно, земи тия въпроси малко да ги отсяваш, щото ше се задръсти форума с много еднакви, но различно зададени въпроси.
Както се сещаш, това не е конско, а аз нямам лоши чувства, но по-леко със SU, моля те!

Може би вече е време да продължим с темата, а не с тези "забавни" критики.

#32 KickingKing

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 538 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 19 July 2003 - 05:58 PM

HAIL AND KILL!

ОК така да е. Спирам си задавам глупавите въпроси. И тъпите си мнения няма да давам. 4а0 Ви!
Hail and Kill

Kicking King

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

#33 su

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 197 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 19 July 2003 - 07:20 PM

Що се разсърди така бе,малкият?Питай си,ще ти разкажат каквото искаш да разбереш.Няма лошо,че искаш да научиш нещо.Не рипай така,рано ти е още.Сега слушай,после ще те и повозя на бърза кола,да видиш тунинга в действие.

#34 Nism0

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 230 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 19 July 2003 - 07:50 PM

аз ся требе ли да се разпсувам, за да се оредя :D :D :D


няма значение......
Има си дума 'шофьор', има си дума 'пилот'. Двете не са задължително неразривно свързани.

tuning.bg ТЪП Post Team, 200+ и все тъпи...

#35 HOT_ROD

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 18 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 20 July 2003 - 08:47 AM

Taka dokato me niama6e tuka ste se izpokarali za gluposti. Kakto spomenah po goreaz dokolkoto znam (TWIN TURBO ili BI TURBO)se slaga na V-obrazni dvigateli i predstavliava 2 turbokompresora po-edin za vseki red cilindri. Oba4e zasegnahme temata za ABART I KOMBINACII OT DVATA CHARGER-a tuk sam bos /kato cigan4e ot fakulteto posred leto/ moje li da razteglime temata malko pove4e. Oba4e v posledno vreme ne mi ostava mnogo vreme za foruma. Molia za izvinenie. Sega pro4etoh 4e baia ste se porovili do kato me niama6e. Zatova vi molia za ne6to / ot dulgite postingi na Postman razbrah 2 ne6ta; purvo bez cifri i fakti samo si bra6tolevime i vtoro dulgite postingi sa polezni/ ta ako moje da mi izpratite po e-maila adresite na saitovete za turboto za6toto prekarah 3 4asa v tursene i izrovih samo ne6ta za remont i dr. gluposti.

P.S.KickingKing ne se cipi za poslednoto si prav. I ot tupi vaprosi ima polza za tova prodajavai v su6tia duh javascript:emoticon(':D')

P.S.2 Dai niakoia shema za bi turbo

#36 dido

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,997 Мнения:
  • Репутация: 13

Публикувано 20 July 2003 - 11:21 AM

http://auto.howstuff...s.com/turbo.htm
<p>Публикувано изображение</p>

#37 Pago

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 15 Мнения:
  • Репутация: 6

Публикувано 20 July 2003 - 03:37 PM

su vij ko 4ove4e ne znam kolko si golqm i kolko opit imash ama qvno ne si mnogo v 4as. Mnogo si pravolineen. Zna4i 6tom mo6tosta se vdiga se vdiga i razhoda. :D Bravo. Ne si zapoznat mai s funkciqta na turboto. I vob6te ne znaesh otkade idva dopulnitelnata mot6nost v dvigatelkq s turbo. To nqma ni6to ob6to s obema na gorivoto. Turboto pomaga za po pulno4ennoto izgarqne na gorivoto a ne vkarava pove4e ako izkash nalivai go s kofite. :10: . Sorry 4e sam tolkova kriti4en ama ve4e aman ot razbirkovci deto 4etat po neta i gledat Fastandfurios, a ne znaqt butaloto kvadratno li e ili ko?

#38 Nism0

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 230 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 20 July 2003 - 04:16 PM

радо, лошо няма ся и мене да ме овикаш че нишо не разбирам, обаче тука поне гарантирам, че ше си 100% прав, ако го сториш. Аз както виждам нещата всичко е хубаво, че даже си и прав, ама забравяш откъде се захранва турбото и че при всяко ново подаване на газ ползва от можността на двигателя, за да работи. Щото нали всичко на пътя на изгорелите газове ти намалява мощносттаиначе за кво се плащат диви пари за PotrGrinding и гладки Exhaust системи...)

аз съм мир, ама ако си зле настроен към който не споделя мнението май ше си има каране независимо от това....

ениуей, ае със здраве
Има си дума 'шофьор', има си дума 'пилот'. Двете не са задължително неразривно свързани.

tuning.bg ТЪП Post Team, 200+ и все тъпи...

#39 Nism0

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 230 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 20 July 2003 - 05:16 PM

HOT_ROD, прости, забравих да кажа: МОЛЯ ТЕ
обясни нещо за битурбо
квото знаеш
за комбинацийте там
2 х Турбо
Турбо + механ.
и сички други

ае плз...
Има си дума 'шофьор', има си дума 'пилот'. Двете не са задължително неразривно свързани.

tuning.bg ТЪП Post Team, 200+ и все тъпи...

#40 Dr.Schnaps

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 19 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 20 July 2003 - 05:23 PM

Abe hora molia vi se razberete se za kakvo stava duma nai posle, razberete se za kakvo govorite. V tazi oblast ima tolkova mnoooogo varianta 4e vie prosto govorite za razli4ni ne6ta.
Turbokompressora moze da se regulira po pone 3 na4ina, razberete se za koi govorite, mehani4nite kompresori sa pone 5 vida kato dori moze i da sa zentrobezni.
Za dvustupalno sgustiavane na vuzduha variantite sa pone 8 koito mi idvat v momenta naum.
Molia vi se po konkretno.
Molia kato napi6ete ne6to predi da go pratite go pro4etete i si pomislete iasno li e za kakvo stava duma.
da na govorim 4e dumi kato "SPORED MENE", "DOKOLKOTO MI E IZVESTNO" i niakoi drugi takiva izrazi biha spestili mnooogo glupsti.
Ama taia rabota ne e kato onaia rabota. A i ne vsi4ko napisano v toia Internet e viarno.
Moze bi konkretni primeri pri izkazvaniata biha pomognali za namaliavane na nedorazumeniata.
Ebati vie tuka s taia tema ste nakarate Postman da otide i da si razglobi stenda za izpitvane na Kompressori, koito sam e pravil, stoto se okazva 4e ni6to ne razbira i da hodi da smenia maslo v niakoi serviz.
4oveka vi kaza- kriterii za sravniavane na ikonomi4nostta na dvigatelite e EFEKTIVNIA SPECIFI4EN RAZHOD NA GORIVO-ge. toi se izmerva v GRAMOVE ZA KILOWATT.HOUR.
Koeto zna4i 4e ako karame sus 100km/h to po edni formulki se polu4ava 4e mostnostta na suprotivitelnite sili e primerno 40 kiloWatta to za da se dvizim edin 4as s 100km/h sa ni neobhodimi 40 kiloWatt.Hour ENERGIA. Taia energia nie ia polu4avame ot gorivoto.
I sega kato umnozim EFEKTIVNIA SPECIFI4EN RAZHOD NA GORIVO- po zelanata ot nas ENERGIA ste polu4im razhoda na gorivo. Ako vzemem gornia primer na Postman i smetnem s 301gr/kW.h i 273g/kW.h ste polu4im za edinia variant 12kg a za drugia 10,9kg. Sega ste go umnozim po suotvetnata plutnost (ama Postman gi znae naizust i ste podskaze) i ste polu4im razhoda v LITRI.
T.e. sega Postman koito do sega si mul4e6e ste ni citira danni ot realni dvigateli stoto ako toi ne gi zne nema koi, i po sravnenie na ge vednaga si proli4ava koi e po ikonomi4en.
A po vuprosa za pove4e vuzduh i sledovatelno po-goliam razhod na gorivo, pro4ete pak za ednakvite dvigateli, pri ednakvo vuzdu6no otno6enie i ste ustanovite 4e kolkoto vuzduh mu podavate tolkova gorivo proporzinalno koli4estvo gorivo ste mu se podade, to ste se okisli i ste dade proporzionalnata mostnost. Taka 4e pove4e vuzduh pove4e gorivo no i pove4e mostnost sledovatelno ako se se podava gaz za tolkova mostnost kolkoto i s analogi4nia dvigatel bez svruh pulnene razhoda ne mislia 4e ste se uveli4i. A suvsem drug e vuprosa 4e razhoda varira nai mnogo ot tova kakva mostnost se izpolzva za uskoriavane. No po toia vupros tia dni sus snimkov material :D
Suzaliavam za kirilizata no nema v momenta.

#41 Postman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 672 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 20 July 2003 - 08:29 PM

Dr.Schnaps благодаря ти за това че ходиш след мен и поясняваш какво съм искал да кажа. Ти си истински приятел и съм ти признателен за това. А колкото до стенда за изпитване на механични компресори - вече го разглобих, и е замразен и консервиран до следващия път, когато дойде нов по-добър компресор.
Понеже знам, че в старанието си да ми помогнеш си написал по-важните стойности, но малко си ги завишил в бързината. Да ме прощаваш за критиката.
Мощността, която е необходима за движението на един автомобил със скорост от около 100 км/ч много зависи от това какъв е автомобила, но все пак се намира в границите 8...15 KW. Тази мощност не зависи от това, какъв е двигателя: бензинов или дизелов, атмосферен или със свръхпълнене. Тази мощност при движение по хоризонтален участък от пътя с постоянна скорост зависи само от това какъв е коефициентът на въздушно съпротивление, челната площ на автомобила, температурата на въздуха ( от нея зависи плътността му и съответно въздушното съпротивление ) и какво е съпротивлението при търкаляне на колелата ( върху това влияе ширината на протектора и налягането на въздуха в гумите, както и свойствата на гумата в по-малка степен ), както и в малка степен от масата на автомобила. За да може двигателя да произведе тази мощност, той трябва да работи на някаква честота на въртене, която в повечето случаи не е много висока и с определено подаване на гориво ( за дизеловите ) или отваряне на дроселовата клапа ( за бензиновите ). Ако един бензинов двигател работи в режим на максимална мощност със стойност на специфичния разход на гориво около 300 g/KW.h, то в режимите в които дава мощност от порядъка на споменатите 8...15 KW, специфичният му разход на гориво ще бъде в границите 380...450 g/KW.h, т.е на тези режими самият двигател ( не автомобила ) ще работи с не много добра икономичност. Конкратната стойност зависи от това дали двигателя е карбураторен или с горивовпръскваща система, дали е с по 2 или с по4 клапана на цилиндър, каква му е степента на сгъстяване и много други, но тези са основните фактори. Какво означава всичко това в литра/100 км? Нека да го сметнем за необходима мощност 8 KW. Това се отнася за автомобили от малките класове. Ако двигателят работи с ge=380 g/KW.h, то за 1 час ще изразходва 8.0,380=3,04 кг бензин, което е 4,1 литра за 1 час ( плътността на високооктановите бензини е около 740 кг/куб.м ), но тъй като скоростта се разбрахме да е 100 км/ч, това значи че разхода му на гориво е 4,1 л/100 км. Има ли такива автомобили? Май има, но такъв разход имат само най-икономичните. Ако го сметнем с ge=450 g/KW.h, ще се получи 8.0,45=3.6 кг или 4,86 литра, т.е. разходът е 4,86 л/100 км. За малолитражен автомобил сега май е по-добре с разхода, не е твърде нисък, нито е твърд висок. По същия начин за лимузина с необходима мощност 15 KW се получават 7,70 и 9,12 л/100 км. Когато един двигател е примерно 300 или 350 к.с. и трябва да работи като дава изходяща мощност 15 KW, което е 20,4 к.с., той не винаги успява да постигне 450, а камо ли пък 380 g/KW.h. В тези случаи е възможно двигателя да работи и с по-висок специфичен разход на гориво, примерно 470...500 g/KW.h. Въпреки това обаче разход от 9,12 л/100 км за една лимузуна не е прекалено нисък за скорост на движение около 100 км/ч. Затова ви моля да не се хващате за тази цифра и после да казвате Postman ни лъже и си ни хвана за балъци. Ето за това написах, че мощните двигатели, каквито се монтират обикновенно на лимузините не винаги успяват да работят икономично при малките натоварвания, пък за големите лимузини може и да са необходими не 15 KW, а примерно 18 KW или 20 KW.
Вече се питате защо пиша това в тамата за механичните компресори.
Отговора е много прост, а аз с него започнах. За разхода не гориво няма значение дали двигателят е с турбокомпресор или е атмосферен. За разхода има значение в каква работна област от многопараметровата си характеристика ще попадне двигателят, защото разхода се определя от автомобила.
Понеже вече чувам мнения от сорта на това, че ако сложиме двигател от КрАЗ на Москвич, едва ли ще харчи пак толкова, отговора ми е: да, така е, ще харчи повече и затова аз разглеждам автомобилите с поставен в завода-производител двигател, където са решили тези въпроси още в процеса на проектиране и са избрали най-подходящия от наличните двигатели за постигане на заложените продажби в пазарния сегмент, за който е предназначен автомобила.
Благодаря за търпението, с което прочетохте тези редове.

P.S. Искам да кажа на Pago, че SU изобщо не е такъв левак, какъвто явно той си мисли че е. Нещата, които той в момента прави, му правят чест че въобще се е захванал с тях. Той познава същността на проблема не по-лошо от всеки друг, който има претенциите да разбира от турбокомпресори. А на мен ми прави впечатление, че в този форум много хора имат такива претенции, което ме кара да се изказвам доста предпазливо, за да не настъпя някой по мазола.
Нищо лошо не искам да кажа, освен това да не подценявате SU ако обичате. Благодаря!

#42 Pago

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 15 Мнения:
  • Репутация: 6

Публикувано 21 July 2003 - 07:36 PM

:D Абе верно малко се поолях ама не бях в настроение. sorry :D .Вече даже почнах да се обърквам от тея цифри на Postman :D (прегрях докато ги осмисля ) :D незнам вече какво да мисля.

Между другото се сетих по горе някои беше питал на кои двигатели се слагат Би-турбо. Аз лично сам виждал (в списание :D ) Fiat seichento-Novitec (100% имам правописна грешка ама...) 1.3 двигател, би-турбо 196 коня. Без коментар 750kg. Съотношението kg/hp колкото на F40 i audi rs6. Taka че маи хората като имат мерак слагат и на такива зверове от по 40-50 коня.

#43 HOT_ROD

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 18 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 21 July 2003 - 08:33 PM

Vaprosa za bi-turboto be6e moi i nikoi ne se postara da otgovori. Ima6e i takuv za kombinacii ot dvata vida kompresori niakoi ima li info po vaprosa. :D

#44 su

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 197 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 21 July 2003 - 09:29 PM

POSTMAN,мерси,че ме пазиш,докато съм далече :D :D :D Ще има биричка на корем.Момчетата просто са много ентусиазирани и се престарават да покажат знания.Ама чакай да го сдъвча малко този момък,преди да е станал тунинг лъв.
[quote name="Pago"]su vij ko 4ove4e ne znam kolko si golqm i kolko opit imash ama qvno ne si mnogo v 4as. Mnogo si pravolineen. Zna4i 6tom mo6tosta se vdiga se vdiga i razhoda. :D Bravo. Ne si zapoznat mai s funkciqta na turboto. I vob6te ne znaesh otkade idva dopulnitelnata mot6nost v dvigatelkq s turbo. To nqma ni6to ob6to s obema na gorivoto. Turboto pomaga za po pulno4ennoto izgarqne na gorivoto a ne vkarava pove4e ako izkash nalivai go s kofite. :10: . Sorry 4e sam tolkova kriti4en ama ve4e aman ot razbirkovci deto 4etat po neta i gledat Fastandfurios, a ne znaqt butaloto kvadratno li e ili ko?[/quote]
Абе Pago,най-напред пиши на български,че се изкьорих и не знам дали правилно съм ти прочел глупавите закачки с мен.Ти колко пъти си човъркал турбо автомобил,че ме учиш.Кога съм ги писал тези глупости,дето ми ги говориш.Давам ти веднага 10 бона,ако ми направиш колата да работи с як турбонадув и да ми е икономична.Даже и 20 ще ти дам.Само че първо поне на теория ми го обясни и ми кажи как ще стане и как няма да гръмне двигателя след 100 метра бе.И ако само приказваш,после аз ще ти искам пари,че съм ти показал колко си зле.Ти знаеш ли че само с лека интервенция върху турбината разходът веднага отива на 50 на 100.Да си чувал за спортна електроника,струваща хиляди долари,която следи именно работата на двигателя и качеството на горивната смес в условия на екстремни натоварвания.Ако толкова евтино и лесно ставаше,всички коли щяха да са с надути турбини,за по-голяма икономия и гъзария.
А по въпроса за бърборковците и интернета откровено ме обиждаш.Не ме карай да те предизвиквам на състезание,че ще се унижиш.Освен ако имаш някаква яка бегачка.Тогава с удоволствие ще ти дам да си мислиш,че не ти работи газовата уредба. :D :D :D [/quote]

#45 Postman

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 672 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 21 July 2003 - 10:21 PM

Това, което ще прочетете по-долу според мен си е баластра и не е особено информиращо, но пък тази тема е безкрайна и на един път не става.
И като се сетих колко дълга би могла да бъде темата, искам да ви помоля да поотговорите на няколкото въпроса, които бях пуснал по-горе, включително и за антипомпажните клапани. Това е една закачка от моя страна, която има за цел да провокира човек и той да се вгледа в малките неща, които иначе крият цялата наука в себе си.
Битурбо не означава нищо друго, освен двигател с 2 турбокомпресора. По какъв начин и защо са монтирани на един двигател 2 турбокомпресора е съвсем отделен въпрос. Схемата на свързване на 2-та агрегата има голяма връзка с това, какъв е двигателят. В този смисъл, има битурбо двигатели, които са 4-цилиндрови редови ( Додж Дейтона с двигател на Лотус 2,3 л – по 1 турбокомпресор за всеки 2 цилиндъра ), 6-цилиндрови или 8-цилиндрови V-образни. При V-образните двигатели, обикновено на всеки ред цилиндри се монтира по 1 турбокомпресор. Това се прави за удобство и поради онези причини, които споменах че са тема на друг разговор. Освен битурбо, има и двигатели с по 4 турбокомпресора ( Ферари, Бугати ). Там схемата е на всеки ред цилиндри – по 2 броя, като когато двигателят е 8-цилиндров, се пада по 2 съседни цилиндъра на 1 турбокомпресор. Има схеми на последователно монтирани турбокомпресор и механичен компресор ( Ланча ). По този начин се осъществява двустъпално сгъстяване, което има доста предимства. Имало е в миналото и схеми на два последователно работещи механични компресори. В момента има схеми на двигатели с 4 турбокомпресора ( аз съм виждал такъв V-образен двигател с очите си ), които са 2 по 2 за всеки ред цилиндри, като всяка двойка е последователно свързана, т.е. газовете от изхода на първата турбина, влизат във входа на втората. Съответно за компресорите: след първия, въздуха влиза в интеркулер и след това се досгъстява във втория. По такъв начин 2-та турбокомпресора от един ред са свързани помежду си направо за фланците и осите на роторите им сключват пространствен ъгъл от около 90 градуса.
Но най-големия хит според мен в момента е схемата на двигател с 1 турбокомпресор и втора отделна газова турбина ( само турбина ), която е свързана с коляновия вал и му предава известен въртящ момент в режимите, за който е проектирана. През останалото време е по-малко ефективна. Тази схема се е популярна като турбокомпаунд. Според мен това ще стане масово само след 10...15 години за тежките дизелови двигатели. Тази схема е позната и от състезателни бензинови двигатели от 50-те години, но все още не се е възродила, както това става в дизеловите двигатели за магистрални влекачи.
Най-голямо е разнообразието от схеми при стационарните, локомотивните и корабните двигатели. Те обаче не са интересни за нас според мен.
Всяка схема се прилага в съответствие с влиянието на доста фактори от констуктивен и технологичен характер, поради това през годините са били популярни различни конкретни решения.







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.