IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Запалителни свещи и буст


  • Не можете да пишете в тази тема
29 отговора на тази тема

#1 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 16 February 2013 - 05:24 PM

Интересно ми е има ли някаква връзка между вида на свещите и налягането което могат да издържат преди да изчезне искрата ? Някакви конкретни впечатления ?
Имам предвид не топлинно число а тип -примерно нормална с един електрод ..дву или многоелектродна
иридиева с игловиден електрод или факелна със скрити електроди в камерата на свеща или по къси свещи примерно.Предполагам че много зависи и от формата на камерата но мойте впечатления са че над 1.2 бар повечето нормални свещи прекъсват и не работят както трябва.По добри впечатления имам от иридиевите на DENSO .От NJK нямам впечатления но и те също имат такива.
Също така какви са методите за борба с такива проблеми ?
По високо напрежение към бобината когато е класически тип ?
Намалено разстояние на електродите ?
Или други настройки при електрониката управляваща запалването ?

Този пост е редактиран от Турбината: 16 February 2013 - 05:30 PM

A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#2 Joreto

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,582 Мнения:
  • Репутация: 248

Публикувано 17 February 2013 - 09:59 AM

Започни с намаляване на разстоянието на електродите , обикновено това решава проблема .

Този пост е редактиран от Joreto: 17 February 2013 - 10:01 AM


#3 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 17 February 2013 - 04:03 PM

Добре де ..само с намаляне на гапа ли се бори тоя дявол ?
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#4 nayden

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 221 Мнения:
  • Репутация: 22

Публикувано 17 February 2013 - 04:34 PM

Ползват се бобини с голяма енергия от 100mJ нагоре , също CDI запалки . Това с гапа е първата стъпка
BMW 325 Turbo 10.277 @ 241km/h - 1.67sec 60 feet

#5 ASTOR

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 610 Мнения:
  • Репутация: 99

Публикувано 17 February 2013 - 08:20 PM

Интересна тема. Аз също имам проблеми с това и се бях насочил към IK20.По принцип с тия свещи дето ги дават на моя двг не работи добре , а най изненадващото беше че бацаше добре с някакви ментета NGK за 25 лв.
На моя двигател дават гап - 0.8 мм ако го намаля на 0.6- 0-5 мм няма ли да се влоши нещо друго ? . Има рейситгови бобини с по силен ток дали ще се подобрят нещата.
Също така на дистрибутора на палеца има съпротивление 1к ако го премахна дали няма да се подобри ? щото и в свещите май си има някакво съпротивление ако в индекса и има R
The big man !
Публикувано изображение

#6 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 17 February 2013 - 11:22 PM

Със свещите съм си играл много.Малкия гап на електрода дава някакво подобрение но не е манна небесна.За сметка на това силно влошава работата при атмосферните режими и нисък буст.За да има хубава и силна искра в тия режими трябва да има нужното разстояние на електродите плюс товара в кабелите и свещите .Те нямат само противосмутителни функции както на повечето места ги описват а повишават пробивното напрежение на хлабината .Колкото е по високо - по силна и с по голяма енергия е искрата.Така че малко са противоречиви условията.
Както казах с Denso като че ли е най добре но при тях забелязах един недостатък.Поради малкия и фин електрод при поява и на най малката детонация в цилиндъра се откъртват парченца от керамичната изолация на средния електрод.Имам две такива IK16 повредени без никакви други поражения.
Какво значи бобини с голяма енергия ? Някакви примери ? И какво може да "клати " такива бобини ?
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#7 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 503

Публикувано 18 February 2013 - 06:08 AM

С масивна сърцевина ;) там се складира енергията. Съответно и с по-дебел проводник на вторичната намотка.

По-масивната сърцевина, ще се насища като Обикновена ако я "клатиш" с обикновено стъпало (комутатор) и ако е със същото входно съпротивление (закона на Ом)

т.е. трябва да увеличиш или времето или напрежението или товара (т.е. да намалиш съпротивлението).

... потърси си бобина от стара 8 цилиндрова коля, която прави 6000 оборота ;) ще е малко по-нискоомна и по-масивна, ще ти изнасили малко стъпалцето (добави/увеличи му радиатора), но ще върши работа.

... другия вариант е да си навиеш един траф сам ;) вж. "ignition coil for AMC 4.0 1993" чист траф, няма маслени бани, няма чудеса и клати свещи с луфт над 1.2 мм без да му мигне окото! Само гледай да използваш проводник с достатъчно добра изолация.
Ако имаш няколко комутатора и са евтини, можеш да пробваш с rdc 1/2-ра от на оригиналната бобина. - в този случай задължително положи грижа за охлаждането.

Поздрави!
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#8 ASTOR

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 610 Мнения:
  • Репутация: 99

Публикувано 18 February 2013 - 08:18 PM

http://www.summitrac.../ignition-coils
The big man !
Публикувано изображение

#9 jorko

Offline

    Добро момче

  • Потребител
  • 13,477 Мнения:
  • Репутация: 165

Публикувано 19 February 2013 - 08:40 AM

Бош от 4-5 лв. парчето си деяни на 2,5 бара без проблеми ... веднъж за проба качих едни иридиеви май NJK бяха и на 1 бар отсичаха, освен това при хорсиране на място вадеше огън от ауспуха, но те не бяха за моята кола / мисля че ги даваха за ланча турбо и някакви поршета /

#10 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 19 February 2013 - 07:21 PM

Днес окончателно приключих с опитите да ползвам свещи Бош в турбинирано бмв .Още от преди двайсе години съм отхвърлил изобщо бош и шампион като варианти за свещи.Ама пусти оптимизъм пак реших да опитам на мойто бмв нали уж са препоръчани от производителя./е не точно за такъв вентилатор де :fun: /
На 0.6-0.7бар отрязване и гърмежи в ауспуха.Утре ги изхвърлям и отивам за нжк или дензо квото намеря.
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#11 ASTOR

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 610 Мнения:
  • Репутация: 99

Публикувано 19 February 2013 - 10:35 PM

Хммм на 0.6 - 0.7 би трябвало да бацат даже и да са ментета... чудна работа.
The big man !
Публикувано изображение

#12 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 19 February 2013 - 10:57 PM

Не са ментета ама е трипъл електрод 6 ца уж за по стабилна искрата обаче ядец.Дигна ли налягането и угасват.Преди бях с дензо IW16 преди да го турбинирам и после с IW 20 и от тях нямам оплквания и не съм забелязал такива артефакти. Май пак ще сложа такива или някакво НЖК .
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#13 ICI

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,871 Мнения:
  • Репутация: 123

Публикувано 21 February 2013 - 10:15 PM

аз залагам на NGK racing competition в позасилените проекти, те са много подобни на иридиевите, но централният електрод е почти скрит в корпуса, на "завет" точно за приложения с голям бууст или високи обороти.
Иначе и нормалните НГК иридий вършат чудесна работа.
0.8мм хлабина без никакви прекъсвания.
Другото важно е и бобините да са нови за предпочитане щом има проблеми, също и кабелите за свещите да са качествени и не стари.

#14 Турбината

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 22 February 2013 - 11:20 AM

След обстойно преглеждане на нета и изписаното за свещите се оказа че масово се ползват НЖК и Дензо за турбо сетъпи.Всичко друго е проблемно и компромис.
Затова се сдобих с комплект дензо иридиум IW20 регулирани на 0.8мм гап с които си реших проблема с прекъсването при висок буст.Може би от достъпните варианти тия двете марки са за предпочитане според мен.
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#15 KenWooD

Offline

    спазва правилата

  • Драг състезател
  • 288 Мнения:
  • Репутация: 117

Публикувано 22 February 2013 - 01:36 PM

Моята 1,6-ца на форд я карам на 1,5 бара и докато намеря свещи, които да ми харесат минах през 10 комплекта...и нжк и бош и шампион...всякакви модели и най вече експериментирах с нжк. Навсякъде по чуждите форуми пишат да използвам стандартни на нжк и при тях както писа ICI електорда е скрит дълбоко в корпуса и въпреки това имах проблеми. По-късно минах на някакви за волво пак на нжк...едно число по-топли, по-добре бяха нещата, но пак не издържаха. Сега съм с IK27 на денсо и съм много доволен...усеща се доста голяма разлика особено във високи обороти и бууст...поне при мен.

пп.
Преди време приятел ми препоръча- champion qc59c май бяха, но като ги проверих цената им беше доста висока..
<p>\'87 Ford Fiesta XR2 Turbo - 13.7s@1/4mile by sportTech</p>
<p>\'87 Ford Fiesta 2.0 Turbo т3/т4 - 13,6s@1/4mile by sportTech</p>







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.