IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Запалителни свещи и буст


29 отговора на тази тема

#1 OFFLINE   Турбината

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39
    Последно посещение: 08.04.2013 - 12:58ч.

Публикувано 16.02.2013 - 19:24ч.

Интересно ми е има ли някаква връзка между вида на свещите и налягането което могат да издържат преди да изчезне искрата ? Някакви конкретни впечатления ?
Имам предвид не топлинно число а тип -примерно нормална с един електрод ..дву или многоелектродна
иридиева с игловиден електрод или факелна със скрити електроди в камерата на свеща или по къси свещи примерно.Предполагам че много зависи и от формата на камерата но мойте впечатления са че над 1.2 бар повечето нормални свещи прекъсват и не работят както трябва.По добри впечатления имам от иридиевите на DENSO .От NJK нямам впечатления но и те също имат такива.
Също така какви са методите за борба с такива проблеми ?
По високо напрежение към бобината когато е класически тип ?
Намалено разстояние на електродите ?
Или други настройки при електрониката управляваща запалването ?

Този пост е редактиран от Турбината: 16.02.2013 - 19:30ч.

A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#2 OFFLINE   Joreto

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 1561 Мнения:
  • Репутация: 233
    Последно посещение: 16.08.2014 - 20:51ч.

Публикувано 17.02.2013 - 11:59ч.

Започни с намаляване на разстоянието на електродите , обикновено това решава проблема .

Този пост е редактиран от Joreto: 17.02.2013 - 12:01ч.


#3 OFFLINE   Турбината

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39
    Последно посещение: 08.04.2013 - 12:58ч.

Публикувано 17.02.2013 - 18:03ч.

Добре де ..само с намаляне на гапа ли се бори тоя дявол ?
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#4 OFFLINE   nayden

    спазва правилата


  • Потребител
  • 220 Мнения:
  • Репутация: 22
    Последно посещение: 03.08.2014 - 20:02ч.

Публикувано 17.02.2013 - 18:34ч.

Ползват се бобини с голяма енергия от 100mJ нагоре , също CDI запалки . Това с гапа е първата стъпка
BMW 325 Turbo 10.277 @ 241km/h - 1.67sec 60 feet
http://www.youtube.c...h?v=5xUIRwkZXZ4

#5 OFFLINE   ASTOR

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 606 Мнения:
  • Репутация: 99
    Последно посещение: 17.08.2014 - 11:36ч.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17.02.2013 - 22:20ч.

Интересна тема. Аз също имам проблеми с това и се бях насочил към IK20.По принцип с тия свещи дето ги дават на моя двг не работи добре , а най изненадващото беше че бацаше добре с някакви ментета NGK за 25 лв.
На моя двигател дават гап - 0.8 мм ако го намаля на 0.6- 0-5 мм няма ли да се влоши нещо друго ? . Има рейситгови бобини с по силен ток дали ще се подобрят нещата.
Също така на дистрибутора на палеца има съпротивление 1к ако го премахна дали няма да се подобри ? щото и в свещите май си има някакво съпротивление ако в индекса и има R
The big man !
Публикувано изображение

#6 OFFLINE   Турбината

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39
    Последно посещение: 08.04.2013 - 12:58ч.

Публикувано 18.02.2013 - 01:22ч.

Със свещите съм си играл много.Малкия гап на електрода дава някакво подобрение но не е манна небесна.За сметка на това силно влошава работата при атмосферните режими и нисък буст.За да има хубава и силна искра в тия режими трябва да има нужното разстояние на електродите плюс товара в кабелите и свещите .Те нямат само противосмутителни функции както на повечето места ги описват а повишават пробивното напрежение на хлабината .Колкото е по високо - по силна и с по голяма енергия е искрата.Така че малко са противоречиви условията.
Както казах с Denso като че ли е най добре но при тях забелязах един недостатък.Поради малкия и фин електрод при поява и на най малката детонация в цилиндъра се откъртват парченца от керамичната изолация на средния електрод.Имам две такива IK16 повредени без никакви други поражения.
Какво значи бобини с голяма енергия ? Някакви примери ? И какво може да "клати " такива бобини ?
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#7 OFFLINE   Toshko

    изгонен от форума


  • Потребител
  • 4468 Мнения:
  • Репутация: 501
    Последно посещение: 22.02.2014 - 17:01ч.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18.02.2013 - 08:08ч.

С масивна сърцевина ;) там се складира енергията. Съответно и с по-дебел проводник на вторичната намотка.

По-масивната сърцевина, ще се насища като Обикновена ако я "клатиш" с обикновено стъпало (комутатор) и ако е със същото входно съпротивление (закона на Ом)

т.е. трябва да увеличиш или времето или напрежението или товара (т.е. да намалиш съпротивлението).

... потърси си бобина от стара 8 цилиндрова коля, която прави 6000 оборота ;) ще е малко по-нискоомна и по-масивна, ще ти изнасили малко стъпалцето (добави/увеличи му радиатора), но ще върши работа.

... другия вариант е да си навиеш един траф сам ;) вж. "ignition coil for AMC 4.0 1993" чист траф, няма маслени бани, няма чудеса и клати свещи с луфт над 1.2 мм без да му мигне окото! Само гледай да използваш проводник с достатъчно добра изолация.
Ако имаш няколко комутатора и са евтини, можеш да пробваш с rdc 1/2-ра от на оригиналната бобина. - в този случай задължително положи грижа за охлаждането.

Поздрави!
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#8 OFFLINE   ASTOR

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 606 Мнения:
  • Репутация: 99
    Последно посещение: 17.08.2014 - 11:36ч.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18.02.2013 - 22:18ч.

http://www.summitrac.../ignition-coils
The big man !
Публикувано изображение

#9 OFFLINE   jorko

    Добро момче


  • Потребител
  • 13451 Мнения:
  • Репутация: 161
    Последно посещение: Днес, 07:41ч.

Публикувано 19.02.2013 - 10:40ч.

Бош от 4-5 лв. парчето си деяни на 2,5 бара без проблеми ... веднъж за проба качих едни иридиеви май NJK бяха и на 1 бар отсичаха, освен това при хорсиране на място вадеше огън от ауспуха, но те не бяха за моята кола / мисля че ги даваха за ланча турбо и някакви поршета /

#10 OFFLINE   Турбината

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39
    Последно посещение: 08.04.2013 - 12:58ч.

Публикувано 19.02.2013 - 21:21ч.

Днес окончателно приключих с опитите да ползвам свещи Бош в турбинирано бмв .Още от преди двайсе години съм отхвърлил изобщо бош и шампион като варианти за свещи.Ама пусти оптимизъм пак реших да опитам на мойто бмв нали уж са препоръчани от производителя./е не точно за такъв вентилатор де :fun: /
На 0.6-0.7бар отрязване и гърмежи в ауспуха.Утре ги изхвърлям и отивам за нжк или дензо квото намеря.
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#11 OFFLINE   ASTOR

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 606 Мнения:
  • Репутация: 99
    Последно посещение: 17.08.2014 - 11:36ч.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20.02.2013 - 00:35ч.

Хммм на 0.6 - 0.7 би трябвало да бацат даже и да са ментета... чудна работа.
The big man !
Публикувано изображение

#12 OFFLINE   Турбината

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39
    Последно посещение: 08.04.2013 - 12:58ч.

Публикувано 20.02.2013 - 00:57ч.

Не са ментета ама е трипъл електрод 6 ца уж за по стабилна искрата обаче ядец.Дигна ли налягането и угасват.Преди бях с дензо IW16 преди да го турбинирам и после с IW 20 и от тях нямам оплквания и не съм забелязал такива артефакти. Май пак ще сложа такива или някакво НЖК .
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#13 OFFLINE   ICI

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 1852 Мнения:
  • Репутация: 116
    Последно посещение: 29.08.2014 - 00:39ч.

Публикувано 22.02.2013 - 00:15ч.

аз залагам на NGK racing competition в позасилените проекти, те са много подобни на иридиевите, но централният електрод е почти скрит в корпуса, на "завет" точно за приложения с голям бууст или високи обороти.
Иначе и нормалните НГК иридий вършат чудесна работа.
0.8мм хлабина без никакви прекъсвания.
Другото важно е и бобините да са нови за предпочитане щом има проблеми, също и кабелите за свещите да са качествени и не стари.

#14 OFFLINE   Турбината

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39
    Последно посещение: 08.04.2013 - 12:58ч.

Публикувано 22.02.2013 - 13:20ч.

След обстойно преглеждане на нета и изписаното за свещите се оказа че масово се ползват НЖК и Дензо за турбо сетъпи.Всичко друго е проблемно и компромис.
Затова се сдобих с комплект дензо иридиум IW20 регулирани на 0.8мм гап с които си реших проблема с прекъсването при висок буст.Може би от достъпните варианти тия двете марки са за предпочитане според мен.
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#15 OFFLINE   KenWooD

    спазва правилата


  • Драг състезател
  • 280 Мнения:
  • Репутация: 114
    Последно посещение: Вчера, 22:47ч.

Публикувано 22.02.2013 - 15:36ч.

Моята 1,6-ца на форд я карам на 1,5 бара и докато намеря свещи, които да ми харесат минах през 10 комплекта...и нжк и бош и шампион...всякакви модели и най вече експериментирах с нжк. Навсякъде по чуждите форуми пишат да използвам стандартни на нжк и при тях както писа ICI електорда е скрит дълбоко в корпуса и въпреки това имах проблеми. По-късно минах на някакви за волво пак на нжк...едно число по-топли, по-добре бяха нещата, но пак не издържаха. Сега съм с IK27 на денсо и съм много доволен...усеща се доста голяма разлика особено във високи обороти и бууст...поне при мен.

пп.
Преди време приятел ми препоръча- champion qc59c май бяха, но като ги проверих цената им беше доста висока..
'87 Ford Fiesta XR2 Turbo - 13.7s@1/4mile by sportTech

#16 OFFLINE   |CL|NIKI

    професионален шофьор


  • Драг състезател
  • 1180 Мнения:
  • Репутация: 48
    Последно посещение: 13.08.2014 - 21:42ч.

Публикувано 01.03.2013 - 12:58ч.

Виж мнениетоТурбината написа на 22.02.2013 - 13:20ч. :

След обстойно преглеждане на нета и изписаното за свещите се оказа че масово се ползват НЖК и Дензо за турбо сетъпи.Всичко друго е проблемно и компромис.
Затова се сдобих с комплект дензо иридиум IW20 регулирани на 0.8мм гап с които си реших проблема с прекъсването при висок буст.Може би от достъпните варианти тия двете марки са за предпочитане според мен.
Човек - ти какъв Бош ползва? Тва денсо ще го хвърлиш още по-бързо. Някъде другаде ти е проблема. Аз ползвам F5DP0R от доста време карам си на добри бустове и си работят без нито една забележка. Абсолтютно нищо не им пипам - директно ги слагам.
А тези с които си карал 3 полюсните просто не са за турбо мотор - те са си за друго приложение.А и 6ци.. Пак си грешал там.
Но пак ти казвам - проблема не само в свещите - гаранция.
Няма невъзможни неща!

#17 OFFLINE   |CL|NIKI

    професионален шофьор


  • Драг състезател
  • 1180 Мнения:
  • Репутация: 48
    Последно посещение: 13.08.2014 - 21:42ч.

Публикувано 01.03.2013 - 12:59ч.

Виж мнениетоICI написа на 22.02.2013 - 00:15ч. :

аз залагам на NGK racing competition в позасилените проекти, те са много подобни на иридиевите, но централният електрод е почти скрит в корпуса, на "завет" точно за приложения с голям бууст или високи обороти.
Иначе и нормалните НГК иридий вършат чудесна работа.
0.8мм хлабина без никакви прекъсвания.
Другото важно е и бобините да са нови за предпочитане щом има проблеми, също и кабелите за свещите да са качествени и не стари.
:ok:
Няма невъзможни неща!

#18 OFFLINE   Турбината

    примерен шофьор


  • Потребител
  • 451 Мнения:
  • Репутация: 39
    Последно посещение: 08.04.2013 - 12:58ч.

Публикувано 01.03.2013 - 18:09ч.

Виж мнението|CL|NIKI написа на 01.03.2013 - 12:58ч. :

Виж мнениетоТурбината написа на 22.02.2013 - 13:20ч. :

След обстойно преглеждане на нета и изписаното за свещите се оказа че масово се ползват НЖК и Дензо за турбо сетъпи.Всичко друго е проблемно и компромис.
Затова се сдобих с комплект дензо иридиум IW20 регулирани на 0.8мм гап с които си реших проблема с прекъсването при висок буст.Може би от достъпните варианти тия двете марки са за предпочитане според мен.
Човек - ти какъв Бош ползва? Тва денсо ще го хвърлиш още по-бързо. Някъде другаде ти е проблема. Аз ползвам F5DP0R от доста време карам си на добри бустове и си работят без нито една забележка. Абсолтютно нищо не им пипам - директно ги слагам.
А тези с които си карал 3 полюсните просто не са за турбо мотор - те са си за друго приложение.А и 6ци.. Пак си грешал там.
Но пак ти казвам - проблема не само в свещите - гаранция.
Незнам - сега си работи без грижи.Отдавна ползвам дензо иридий и бях ги свалил старите понеже са с неподходящо топлинно число.Боша става но не за турбо мотори .Не ми се експериментира повече при положение че НЖК и дензо се влагат фабрично в турбо двигатели и доказано работят добре.
A long time ago blown engines were a normal part of turbocharging things and broken pistons, split heads, broken rods and fried bearings were just part of the process. These days people think they can dance with the Devil and then go home to Mama. It still isn't going to happen.

#19 OFFLINE   fluid_88

    професионален шофьор


  • Потребител
  • 636 Мнения:
  • Репутация: 51
    Последно посещение: 03.07.2014 - 21:28ч.

Публикувано 01.03.2013 - 20:11ч.

Аз купих дензо иридиум сложих го и не ми хареса,махнах го и ми седи в опаковките ,а си сложих оригинални свещи с щампи на FIAT(доста трудно ги намерих) и си работи много добре.Ако с още покачване на буста почне да прави проблем ще пробвам пак с дензото,но май само го хвалят и цената му висока.
renault espace 2,2dt 99' + автоплатформа
uno turbo 1.3 i.e 86'
ranault 19. 1.8 16v 92'
uaz 4.0 disel 71'
trabant 601 70'

#20 OFFLINE   |CL|NIKI

    професионален шофьор


  • Драг състезател
  • 1180 Мнения:
  • Репутация: 48
    Последно посещение: 13.08.2014 - 21:42ч.

Публикувано 01.03.2013 - 22:11ч.

Турбината, не си прав. На AAN, ABY и ADU турбо петаците заводските свещи са F5DP0R ако не ме лъже паметта. А за това, че не стават пак си в грешка казах ти - на пик 2.3 и холд 2 бара - HTA82 си вади максимума с много хубава графика....
Няма невъзможни неща!





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Здравейте, вие използвате Tuning.bg като гост!
Ако желаете да използвате пълните възможности на форума е нужно да се регистрирате.
РЕГИСТРАЦИЯТА Е БЪРЗА И ЛЕСНА!

Вход


  • Вход в Tuning.bg:  
NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.