IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Sandero / Sandero Stepway


  • Не можете да пишете в тази тема
1 отговор на тази тема

#1 Vendetta

Offline

    Авто Джигит

  • Потребител
  • 4,812 Мнения:
  • Репутация: 199

Публикувано 22 April 2013 - 07:09 AM

Колеги ще ви нахвърлям малко инфо, за тези, които се чудят стават ли за нещо тези автомобили... Като информацията е за първото поколение.

Първата информация ще е на тема двигателите тъй-като са еднакви и за двете модификации.

Дизел:

Всичките са 1.5дци като са няколко версии на мощност. Карал съм варианта 85коня. Впечетленията са ми че дава много приличен разход/вървеж. Някои дори казват "много върви", аз бих казал, че е прилично по-скоро. Към 180-90км/ч макс съм му правил.
Определено е ясно едно нещо - върви много повече от бензина. На тема ремонти, това са сравнително нови коли и като пробег съм я следил до 140к като е минала без каквито и да е ремонти по двигателя. Стандартни обслужвания по данните на производителя и никакви проблеми. Чувал съм за коли с повредени дюзи, но честно казано смятам, че е поради някоя 'хубава-шано' нафта. В България разход под 5/100 съм виждал само при извън.градско и каране до 100-110км/ч в останалото време градско около 5.8-6 до 6.5 с климатик. Климатика не я скопява особено поне не както при бензиновите версии. Извън България с по-хубава нафта извънградско и с по-висока скорост разхода си е винаги под 5/100, а в градски условия 5.2-5.4 и винаги под 6 с включен климатик. Сответно с по-хубавата нафта двигателя е по-пъргав и по-тих.
Висок разход при дизела има когато се кара душмански - при 140-50 извънградско може и 7.5.8 да се види, както и 10/100 в София при интензивно каране и настъпване... мотора просто не е толкова голям че да носи на газене. Обслужване... тъй-като нямам спомени на тема ангренаж останалото - масла и филтри не е евтино. Едно обслужване излиза към 250лв в официялен дилър.

Вензин:

Тук опциите са две 1.2 75коня или 1.6 88коня, като съм карал и двата варианта. Скоростите на 1.2 са дълги а на 1.6 са къси. Мотора е с фабричен ограничител на 165км/ч, като и оборотите също имат неква настройка да са по-ниско ограничени. Разходи 1.6 под 10 в града, 1.2 към 7... Това е при смесено шофиране в София. Динамика няма колите са си на практика мъртви При този разход и динамика сметам, че е задължително такава кола да се кара на газ. Имам към 70к пробег на 1.2мотора на газ без никакви проблеми /освен липса на мощ/. Поддържа 130кмч на магистрала и с климатик и дава приличен разход около 8 като при леко каране съм стигал и до 6. В града при ръчка е 10, но си заслужава. Газовия инжекцион на БРЦ е към 1200-300лв с монтажа но си запазваш и гаранцията на колата. Тук има съответно разход за сменяемия филтърен елемент на газовото на всеки 30к км. Друго, което трябва да се отбележи, е че на всеки 30к км се прави реглаж на клапани, който когато колата е в гаранция струва 75лв, а ако го направите извънгаранционно в друг сервиз е не повече от 25-30лв. Причината за реглажа, е че се ограничава потока на кислород в мотора и колата губи мощност. Малко от поддръжката - ангренаж при всички версии е между 300 и 350лв според мотора, като има някои с хибридни ангренажи, които са в горната граница на цената. При мен гаранционно е сменян термостат... скапа се на 30к км след много продължителни карания, престой на едно място с включен климатик и тн.


Интериор:
Двата автомобила имат сравнително близки интериори като силно препоръчвам ако купувате да търсите версия с чупещ се волан и регулираща се седалка на шофьора във височина. Позицията на седене е прилична, уредите са стандартни като позицията на ел.стъклата единствено мен ме дразни но тя е типична за Рено. Седалките за хора над 1.75-80 са неудобни. Повечето нямат лумбална опора а седалищната част е къса. Това предразполага за некомфорт при дълго пътуване /над 600-700км за един ден. Пластмасите в салона не са много качествени и много лесно се драскат - особено панела на климатика и лайсните на вратите. Аудио система - фабричната е блаупункт и при този клас кола смятам, че е прилична. Сиди-то няма проблем в допълнение да захрани още две елипси и нещата си идват на мястото. Багажика е малък и като се сложи газ още повече намалява, но пак събира багаж като за пътуване.

Поведение на пътя:

Като цяло Сандерото е с директно управление. Хидравликата на волана не е електрическа и воланите са леко твърди, но директни. Возят твърдо а като са натоварени с багаж или хора омекват и клякат осезаемо отзад. При разтоварена кола в завой не е толкова уверена, докато при натоварена е осезаемо по-добра. Спирачките са твърди и тъй-като колите са отзад с барабан спирането не е добрата страна на колата. Съединителя е с жило и винаги е твърд.
Разходи по окачването. Принципно са здрави, тази която аз карах пре

Коя е по-добра?

Тук се крие и отговора Степуей или нормално Сандеро... Аз лично предпочитам Степуей защото е по-високо, което за градски условия паркирания по високи бурдюри и тн и много по-добре. Друг важен плюс на лифтнатата версия е това, че зимата е по-проходима. Сандеро е много ниска и с допълнителна престилка под бронята, което при каране в по-дълбок сняг е много проблемно. Аз лично ходя доста по планините и ми е правило проблем; при степуей е много по-вдигната предната броня както и клиренса е по-голям, съответно няма такива проблеми. Още един плюс е това, Че степуей винаги има рейлинг на покрива и това е добре за феновете на ските примерно. Не съм сигурен единствено дали хората биха приели тая разлика в цените на пакетитите.

Извод

Мнението ми за сандеро, е като цяло, е че е чудесен автомобил за града и кратки преходи. Изключително добър би бил за първа кола на шофьор тъй-като не се чупи и не е претъпкана със системи, които да коригират агресивно неговите грешки. Страхотна е и за търговски представители, които няма да я товарят особено. Ако не ви се рискува с Грейт Уоу Сандеро е вашата малка градска кола.

Този пост е редактиран от Vendetta: 22 April 2013 - 07:53 AM

<h5 class=\"uiStreamMessage userContentWrapper\" data-ft=\"{&quot;type&quot;:1,&quot;tn&quot;:&quot;K&quot;}\"><span class=\"messageBody\" data-ft=\"{&quot;type&quot;:3}\"><span class=\"userContent\"><br /></span></span></h5> <h5 class=\"uiStreamMessage userContentWrapper\" data-ft=\"{&quot;type&quot;:1,&quot;tn&quot;:&quot;K&quot;}\">&nbsp;</h5>

#2 ninja_10

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 2 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 09 July 2013 - 07:30 AM

Ето и снимки на Новите Дачия Сандеро и Степуей:

Публикувано изображение



Публикувано изображение







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.