IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Dacia Logan


  • Не можете да пишете в тази тема
1 отговор на тази тема

#1 Vendetta

Offline

    Авто Джигит

  • Потребител
  • 4,812 Мнения:
  • Репутация: 199

Публикувано 22 April 2013 - 07:52 AM

В тази тема ще нахвърлям малко инфо за незапознатите с тези автомобили.

Имама "щастието" да съм карал всички видове логани като разбирайте че имам общо над 300к км пробег на около 40автомобила, така че имам база за сравнение.

Двигател - копирам от темата ми за Сандеро и допълвам!

Дизел:

Всичките са 1.5дци като са няколко версии на мощност. Карал съм варианта 85коня. Впечетленията са ми че дава много приличен разход/вървеж. Някои дори казват "много върви", аз бих казал, че е прилично по-скоро. Към 180-90км/ч макс съм му правил.
Определено е ясно едно нещо - върви много повече от бензина. На тема ремонти - виждал съм и съм карал Логан на 360к км на мой колега от Румъния и все още беше в кондиция като нов. Поддръжката е пипкава но ако си педант ще кара и 500к км!Стандартни обслужвания по данните на производителя и никакви проблеми. Чувал съм за коли с повредени дюзи, но честно казано смятам, че е поради някоя 'хубава-шано' нафта. В България разход под 5/100 съм виждал само при извън.градско и каране до 100-110км/ч в останалото време градско около 5.8-6 до 6.5 с климатик. Климатика не я скопява особено поне не както при бензиновите версии. Извън България с по-хубава нафта извънградско и с по-висока скорост разхода си е винаги под 5/100, а в градски условия 5.2-5.4 и винаги под 6 с включен климатик. Сответно с по-хубавата нафта двигателя е по-пъргав и по-тих.
Висок разход при дизела има когато се кара душмански - при 140-50 извънградско може и 7.5.8 да се види, както и 10/100 в София при интензивно каране и настъпване... мотора просто не е толкова голям че да носи на газене. Тук ще допълня, че когато Логана е натоварен с 600-800кг разхода стига и до 10-12/100нафта. Виждал съм съсипани двигатели на по 200к км но са поддръжани от олигофрени и с гадни масла и каране с кофти нафта.

Вензин:

Тук опциите са две 1.2 75коня или 1.6 88коня, като съм карал и двата варианта. Скоростите на 1.2 са дълги а на 1.6 са къси. Мотора е с фабричен ограничител на 165км/ч, като и оборотите също имат неква настройка да са по-ниско ограничени. Разходи 1.6 под 10 в града, 1.2 към 7... Това е при смесено шофиране в София. Динамика няма колите са си на практика мъртви При този разход и динамика сметам, че е задължително такава кола да се кара на газ.Имам към 70к пробег на 1.2мотора на газ без никакви проблеми /освен липса на мощ/. Поддържа 130кмч на магистрала и с климатик и дава приличен разход около 8 като при леко каране съм стигал и до 6. В града при ръчка е 10, но си заслужава. Газовия инжекцион на БРЦ е към 1200-300лв с монтажа но си запазваш и гаранцията на колата. Тук има съответно разход за сменяемия филтърен елемент на газовото на всеки 30к км. Друго, което трябва да се отбележи, е че на всеки 30к км се прави реглаж на клапани, който когато колата е в гаранция струва 75лв, а ако го направите извънгаранционно в друг сервиз е не повече от 25-30лв. Причината за реглажа, е че се ограничава потока на кислород в мотора и колата губи мощност. Малко от поддръжката - ангренаж при всички версии е между 300 и 350лв според мотора, като има някои с хибридни ангренажи, които са в горната граница на цената. При мен гаранционно е сменян термостат... скапа се на 30к км след много продължителни карания, престой на едно място с включен климатик и тн. Тук допълвам за Логана че при малкия мотор мъката е ужасяваща. Този мотор при натоварен автомобил върви адски трудно ако допълним и икономични настройки на газовата получавате един мъртвец при който трябва да сте много търпеливи при изкачвания и изпреварвания... климатика я довършва тотално. При товарен логан задължително ако е бензинов изберете 1.6, харчи повечко - при натоварен 650-700кг и ръчка дава 11-13/100 разход но придвижва товара без проблеми. Има по-къси скорости и успява да прави и изпреварвания.

Интериор при различните версии:

Пикап и баничарка - сравнително теснички са вътре, като ако е монтирана газовата бутилка зад пасажерската седалка за хора над 185см става доста трудно да се возят за повече от 50-100км.

Седан и Комби - доста по-просторни, като ако го кара някой дългуч обикновенно зад него няма как да седнe нещо различно от дете. Силно препоръчвам комбито обаче - огромен багажник, а при паднали седалки става чудесен "хамбар" като можете да пренасяте обемисти предмети с дължина до близо 2м. При мен съм качвал сглобено легло с матрак на дължина 190см и нямаше грижи.

Отново и тук както при Сандерото интериора е сходен с леки допълнения. Двата автомобила имат сравнително близки интериори като силно препоръчвам ако купувате да търсите версия с чупещ се волан и регулираща се седалка на шофьора във височина. Позицията на седене е прилична, уредите са стандартни като позицията на ел.стъклата единствено мен ме дразни но тя е типична за Рено. Седалките за хора над 1.75-80 са неудобни. Повечето нямат лумбална опора а седалищната част е къса. Това предразполага за некомфорт при дълго пътуване /над 600-700км за един ден. Пластмасите в салона не са много качествени и много лесно се драскат - особено панела на климатика и лайсните на вратите. Аудио система - фабричната е блаупункт и при този клас кола смятам, че е прилична. Сиди-то няма проблем в допълнение да захрани още две елипси и нещата си идват на мястото. Доброто при Логан е че при комби и баничарка и дори да няма реглаж на шоф. седалка проблеми за по-високи карачи няма заради високия таван.

Поведение на пътя - тук Логан се различава коренно от Сандеро.

Заради по-дългото междуосие колата е много по-стабилна в завои и при висока скорост. Хидравликата е ел, което прави въртенето на волана много по-леко, а това при натоварена кола е голям плюс. Съединителя е с помпа, което е много по-удобно при мек педал за градско каране. Спирачките са същото дърво.. като за мен лично задължително трябва тая кола да е с АБС! Самото окачване е доста по-кораво отзад и няма проблеми с товарене. Предниците не са особено силни същото е като при сандеро. При нормална експлатация карат по над 150к км с предимно фабричните неща по тях - накрайници, шарнири и тн. Имам случаи на изронени курмилни накрайници на под 50к км като това е при много душмански шофирания с минаване през легнали полицаи с 60-70км/ч... Обикновенно волана се вдървява и почва потропване отпред. Цените на ремонта не са скъпи. Имам случай и с такси на 220к км със само един накрайник сменен и всикчко останало оригинално.

Извод.

При логан има богат избор от купета така че да изберете според вашата нужда. Аз най-много харесвам комбито и съм най-доволен от вего. Колата е перфектна за работна, лично аз я предпочитам пред масовите баничарки заради по-големия простор и по-евтина поддръжка.
Много са корави и трудно се съсипват. Ще отбележа, че Логан вече не се произвежда и се заменя до Дачия Докер.

Този пост е редактиран от Vendetta: 22 April 2013 - 07:56 AM

<h5 class=\"uiStreamMessage userContentWrapper\" data-ft=\"{&quot;type&quot;:1,&quot;tn&quot;:&quot;K&quot;}\"><span class=\"messageBody\" data-ft=\"{&quot;type&quot;:3}\"><span class=\"userContent\"><br /></span></span></h5> <h5 class=\"uiStreamMessage userContentWrapper\" data-ft=\"{&quot;type&quot;:1,&quot;tn&quot;:&quot;K&quot;}\">&nbsp;</h5>

#2 ninja_10

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 2 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 09 July 2013 - 07:25 AM

Първо Здравейте! В допълнение на горният пост, ще сложа някоя и друга снимка на Новите Дачия Логан II и Дачия Логан MCV, които се предлагат в момента:

Публикувано изображение

Публикувано изображение







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.