IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Снижаване


  • Не можете да пишете в тази тема
24 отговора на тази тема

#1 H1pNoTiC

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 392 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 29 May 2005 - 10:23 PM

Както всички знаем хората снижават автомобилите си поради две причини:- за да изглеждат по добре (автомобилите им) :oops:
- за да имат по добро управление
По-доброто управление на автомобила се постига единствено поради факта, че центъра на тежестта е свален по надолу (който има шестица по физика да обясни защо) :D Внимание, не е гаранция че като си купите спортно окачване, управлението на вашият автомобил ще се подобри, всичко зависи от качеството на продукта, и от това кой ти го поставя - ето още един пример че става ли въпрос за тунинг компромисен вариант за качеството не може да съществува! За мен най-доброто окачване си остава Eibach (въпрос на лично виждане)

Какво ще стане като свалим сандъка на бракмата с 5 сантиметра?
Момчета, след петия сантиметър пружините на окачването ви така започват да подскачат че нямате си и напрестава. Каква е причината?!. Ако снижите автомобила си с пружини -15 или -20 милиметра трябва задължително да имате по твърди, дори и по здрави амортисьори, без значение дали са Bilstein, Koni или каквито и други да са!

Защо толкоз много хора се правят на разбирачи и пипат където не им е работата?
Това е гъдел у всеки тунинг маняк, но съгласете се нека оставим поне performance тунинга в ръцете на професионалисти. Всеки може да одреже пружините на окачването и после да каже "Стана чудно - спортно окачване без пари!" - например Маслинта от Елхово . Е да ама не момчета. Не мога да се съглася че при спотното окачване не играе роля маневреността. Разликата между големия и малкият специалист си проличава ясно във високите километри - когато автомобила премине през неравност с 180-200 км/ч

Заключение:- Преди да бъде направена всяка кола, тя преминава толкова тестове, колкото рядко минават самите автомобили. Ето защо stock (ебахти чуждицата и тя навлезе широко в езика ни ) амортисьорът работи най-добре със стандартният тип пружини (т.е. заводската). Ето защо всяка промяна би довела до по-лошо поведение на автомобила върху пътната настилка. Ако сменяте пружини сменяите ги със стандартни заводски, ако все пак сте решили да снижавате автомобилт си - не правете компромиси купете си пъленият пакет спортно окачване амортисьори и пружини!
- Задължително е да си купите по-твърди, и по скусени амолтисьори, ако сте решили да снижавате автомобила си с повече от 20 милиметра.
- Ако сте прочели тази статия и въпреки това искате да снижите автомобила си с 5 сантиметра без да слагате по-твъри амортисьори, има голяма вероятност управлението на автомобила ви да се влоши!
- Не слушайте тоя и ония че режат пружини и по-този начин правят спортно окачване и снижаване на автомобила. Това са пълни глупости, които могат да доведът до лоши последици както по управлето на автомобила, така и по самото окачване (возия и други). А може да ви отведът и в канашката

Надявам се да съм бил полезен и да не съм ви отекчил. Всичко което написах по-горе е просто съвет за хората посягащи към снижаването на автомобила си!
Money before bitches

#2 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 30 May 2005 - 10:20 AM

1. Bump steering ? При едно снижаване по-вероятно е управлянието да се ВЛОШИ вместо да се подобри.
2. Мислиш ли че само по себе си снижено окачване има ефект върху това как колата се справя като минава с голяма скорост през дупки ? Аз - не.
3. По-твърди и по-скъсени амортисьори - би ли обяснил какво имаш предвид ?
Мисля че бъркаш Short Stroke с простото снижаване на колата.

ПП: Следващия път след превода прочети и осмисли добре нещата. Малко са инконсистентни (аре още една чуждица).

#3 jerry

Offline

    възпитан младеж

  • Потребител
  • 2,970 Мнения:
  • Репутация: 687

Публикувано 30 May 2005 - 01:44 PM

Сещам се за още един, мааалко неприятен ефект на т.нар. "самоделно ниско окачване"(пък и не само самоделно): Колкото и да е чудно, но "свалянето" на автомобила може да доведе и до намаляване на устойчивостта в завой (е ся некой ще се шашне - и ще бъда обявен за луд :wink: ) - ефект който всъщност би трявало да се понижи с намаляване на клипенса (ама не е задължително - и за това ми иде реч). Та свалянето на Ц.Т. определено е плюс - НО само когато е "измислен достатъчно" - това което, предполагам, имаше предвид първият пост по темата - Къси и твърди "производствени" пружини със съответните амортесьори и т.н..... зощото "просто свалянето" ще доведе и до "втвърдяване" и намалена "виброемкост" и гвкавост на окачването, което от своя страна ще "изхвърля" колата (или въобще няма да я "държи" в траекторията)! ...
Де да можех и по-точно да го обясня... ама не само термини, ами и знания не ми достигат :roll: Ето една основа - за съждения на обяснения на повече знаещите :lol:
ЕВАЛЛА БЕ СТАБИЛЯГИ!

#4 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 30 May 2005 - 01:49 PM

jerry, това е посоченото в т.1.
Ако искаш - потърси в Гугъл за bump steering - мисля че описанието съвпада доста добре с твоето.

#5 Trevor Wilkinson

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,588 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 30 May 2005 - 04:36 PM

Окачването е една доста сложна система. Най-просто се свежда до една система
Маса + Пружина + Амортисьор

Позицията на тялото в даден момент зависи от 2 неща:
Подаден сигнал на вход (казвам сигнал, защото системата има електрически аналог) и трансферна функция. Трансферната функция е ОДУ от втора степен, което се ползва в имагинерно измерение, като корените (2 на брой) са симетрични около Ох и за да е стабилна системата (след трептение да затихва) трябва да са в -Ох полето.

Стига толкова с глупостите. На прост език, когато се промени маса (или твърдост на амортисьори или коефициент на Хук) тия корени си местят местата. Колкото по-близо са до Оу, толкова по-дълго продължават трептенията (но и тялото по-бързо се връща в началното си положение). И обратно, колкото по-далече са, толкова по-бавно се връща в началното си положение (но трепти по-малко).

Реално обаче уравненията са много много по-сложни и всичко става със симулация на системата след като се направи електрически аналог. "Бай Генчо-тенекиджията" няма как да прави такива симулации и резултата след доработка на окачване (рязане на пружини, двойни пружини, пълнене на амортисьори с масло с неясен вискозитет и ...). После поведението става съвсем друго и се появяват ужасно много нежелателни ефекти.
SP 12 - the one

#6 H1pNoTiC

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 392 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 30 May 2005 - 07:01 PM

ПП: Следващия път след превода прочети и осмисли добре нещата. Малко са инконсистентни (аре още една чуждица).


Прав си че темата е преведана, но просто исках да засегна проблема с рязаните пружини (защото е доста сериозен)! Надявам се няма лош тон в поста ти... :peace:
Money before bitches

#7 dido

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,997 Мнения:
  • Репутация: 13

Публикувано 31 May 2005 - 06:49 PM

Аз го виждам по-скоро като градивна критика :wink:
<p>Публикувано изображение</p>

#8 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 01 June 2005 - 06:35 AM

Проблема Дидо е там, че "тунинг" сайтовете станаха повече от сериозните тунингисти :wink:
И взеха да си пишат един на друг по форумите - абе накратко в България най-хубаво процъфтява "виртуалния тунинг" ...

#9 dido

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,997 Мнения:
  • Репутация: 13

Публикувано 01 June 2005 - 04:35 PM

Еми то пред клавиатурата е най-лесно. Там всички сме сили :D
<p>Публикувано изображение</p>

#10 Guest_speed_666_*

Offline
  • Гости
  • Репутация: 0

Публикувано 21 June 2005 - 08:01 AM

Добре да питам и аз... значи карам Ауди Купе 2.0 16V и съм с оригиналното окачване, което е много твърдо но пък за сметка на това високо... Преди време си купих едни червени (спортни) пружини за модела но все още се чудя дали да ги слагам. Задните изглеждат странно-по тънки са навивките от оригиналните, но само в средата са с нормално разстояние, отгоре и отдолу се сгъстяват. Предните изглеждат нормално. Дали ще се влоши управляемостта ако ги сложа и има ли опасност да се повредят амортесьорите? Какво ще ме посъветвате?

#11 j1v

Offline

    Шматарок

  • Драг състезател
  • 2,344 Мнения:
  • Репутация: 10

Публикувано 21 June 2005 - 08:31 AM

Добре да питам и аз... значи карам Ауди Купе 2.0 16V и съм с оригиналното окачване, което е много твърдо но пък за сметка на това високо... Преди време си купих едни червени (спортни) пружини за модела но все още се чудя дали да ги слагам. Задните изглеждат странно-по тънки са навивките от оригиналните, но само в средата са с нормално разстояние, отгоре и отдолу се сгъстяват. Предните изглеждат нормално. Дали ще се влоши управляемостта ако ги сложа и има ли опасност да се повредят амортесьорите? Какво ще ме посъветвате?


това са "progressive" пружини - идеята е да имат сравнително меко возене при нормално каране и да затягат в завои и т.н.
Като цяло са компромис между спортното и мекото возене.
А по принцип - спортни пружини (поне на моята коле де) без смяна на амортисьорите със спортни такива води до абонаментен план в местния сервиз за амортисьори. Нормалните не могат да издържат на големия напън :clap: :clap: :clap:
skype: jshterev

#12 Guest_speed_666_*

Offline
  • Гости
  • Репутация: 0

Публикувано 22 June 2005 - 01:11 PM

10x за инфото :twisted: май все пак ще рискувам да ги сложа че сега колата ми е като на кокили :)

#13 maggkrabar

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 2,470 Мнения:
  • Репутация: 203

Публикувано 23 June 2005 - 05:24 PM

мда...
един приятел се прецака така - купи си някакви италиански пружини и конита - резултатът беше ужасяващ. сега е с тези пружини и оригиналните амортисьори - бива горе долу, само дето върти предните гуми като бесен - твърда задница, предно и лек наклон напред - ужасна комбинация.

пружината+амортисьора си е затихваща трептяща система. пружината определя амплитудата на това трептене, а амортисьора(или пък дампера, демпфера) определя колко дълго ще трепти(обикновено могат да се променят най-лесно неговите параметри) - доколкото разбирам електрическия аналог е трептящ кръг - кондензатора е пружината, а бобината - амортисьора. тази трептяща система определя разпределението на тежестта върху 4-те колела при тръгване, спиране или завиване. най-просто казано пружините определят статичното разпределение на масата върху колелата, а амортисьорите - скоростта на това разпределяне. затова окачването трябва да се настройва от специалист или поне с достатъчно предварителна информация.

конкретно за драг - ако колата е неправилно балансирана ще тръгва лошо дори и със спортно окачване. ако пък я настроиш добре за драг - или ще спира лошо, или ще завива зле, или ще е зле на наравностите.

#14 DoH_KuXoT

Offline

    Инат

  • Модератор
  • 5,991 Мнения:
  • Репутация: 15

Публикувано 22 February 2007 - 10:16 AM

и ако все пак някой държи да реже пружините си, трябва да знае че най-важното е да не прегрява самата пружина при рязането. Или иначе казано рязане с оксижен,флекс и т.н. не е желателно,или ако се прави трябва да е съпроводено със охлаждане. В противен случай характеристиките на пружината се вложават, може да доведе дори до счупване в следствие на закаляването и загубата на еластичност в дадения участък и появата на вътрешни напрежения ,които биха били пагобни.
Както вече се каза не е важно само височината на пружината а и нейните характеристики, статични и динамични.
За въпросните пружини с променлива гъстота на намотките и диаметър мога да кажа че това е доста добър вариант. Това са пружини с променливи характеристики при различно натоварване. Също сами по себе си имат коефициент на затихване доста по-добър от коефициента на обикновена пружина,което се дължи на на различния коефициент на еластичност при различните участъци.
При някои конструкции прекаленото снижаване на окачването отваря нуждата от по-дълги,респективно по-къси полуоски, в зависимос от ъгъла им по Default.
<p>ДА ПОМОГНЕМ НА БЪЛГАРСКИТЕ ДЕЧИЦА</p>

#15 MalakG

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 287 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 21 June 2008 - 10:36 PM

Да бях учил повече по физика, че сега като чета повечето постове неразбирам много от написаното :) :?: :lol: :D Така сега по темата:
1. Рязането на пружините е най-голямата и немислима глупост, която може да се направи по перформанса на колата :ok: ама ние нали сме си българи и все гледаме как да спестиме пари и правиме "цигании", но определено повечето хора, които си режат пружините не се замислят, че унищожат и умаловожават труда на големи екипи от инжинери, който с години учат и след това прилагат на практика знанията си за да направят определен вид пружина или окачване като цяло.....
2. Който иска спортно окачване, да ходи в магазините да си потърси из интернет и да си купи оригинално такова, а не да си прави "бомба самоделка със закъснител". Аз лично това направих порових се по нета и се спрях на такова окачване, което ми допада на желанието и възможностите, защото на старата ми кола също исках спортно окачване, но нямах възможност да си купя такова и прибегнах до бруталния метод с рязането на пружините и в следствие на тази ми интервенция една от пружините ми се счупи в завоя и се озовах в канавката с половин кола вече (доста се посмачка..) :?:
Извод: Против съм за рязането на пружините и съм за оригиналното спортно окачване ! ;)

Евалата за темата. Дано повече хора, които искат да си режат пружините да прочетат тази тема :roll:
<p>Tattoo the way of life... </p>







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.