IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Смяна дискове и накладки или поточно EBC


  • Не можете да пишете в тази тема
4 отговора на тази тема

#1 PARADOX_sf

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 702 Мнения:
  • Репутация: 83

Публикувано 06 June 2013 - 06:19 PM

Здравейте,
Предполагам за всеки един човек, управлявал автомобил през живота си ще каже, че няма нищо по-важно от спирачната система. Съответно, тук компромисите могат да струват много и като любител шофьор полагам необходимите усилия да поддържам спирачната уредба на автомобила, който управлявам в безупречно състояние.
Преди около година се наложи да направя подмяна на всички спирачни дискове и накладки. След кратко проучване установих, че на пазара се предлагат множество марки, с широко вариращи цени, съответно предлагащи и различно качество. Тъй като имам навика да шофирам по-спортно исках да поставя компоненти, които да са максимално надеждни и да подобрят спирачната система, но не исках да се впускам във филми със смяна на спирачни апарати и дискове с по-големи от друг модел и т.н. Ровейки по нет-а попаднах на марка, която предлага подобрени дискове и накладки и по-конкретно на марката EBC. Съответно реших да закупя комплект стоманени дискове 3GD серия с нарези, частично перфорирани и накладки EBC “Green Stuff”, които са с подобрени характеристики спрямо фабричните.

Впечатленията за дисковете са, че наистина са по-шумни от обикновените, но не дразнещо. Относно техните специфики, до колкото ми е известно нарезите служат за почистване на феродото, а частичната перфорация увеличава площта на диска и предотвратява планинга при бързо приближаване на наклатката към диска или иначе казано времето от натискане на педала, до задействане на спирачките намалява.

За повече инфо: http://www.ebcbrakes...ges.php?page=16

Относно накладките, впечатленията са че студени спират 1:1 сравнение с обикновени такива, но след няколко обикновени спирания, влизат в работна температура, чувствителността на педала и ефективността на спирачната система се увеличава приятно. Още по-хубаво, е че при още по-интензивно спиране и повишаване работната температура и този ефект се увеличава допълнително. Е разбира се това не е до безкрайност.

За повече инфо: http://www.ebcbrakes...ges.php?page=11

Единствения път, при който нещо от спирачната система прегря, бе след като реших да се си го меря с Honda CBR954 (оптимист съм нали ;D) - яхнат от приятел, което означаваше газ до ламарината, след което спиране на макс преди влизане в завоите, това не успя да изкара нищо извън строя, но и след няколко последователни интензивни спирания от около 130-150 до 0, усетих как на последното такова постепенно педалът на спирачката стана гумен и леко пропадна, почти до край.
За мое учудване след като прегрелите компоненти от спирачната система изстинаха,всичко отново работеше изрядно без ефектите на препечени, изгорели накладки и криви дискове. Предполагам виновникът за загубата на ефективността на спирачната система бе старата спирачна течност, на 2 години. Естествено бе сменена със състезателна - Motul RBF660.

Кратко видео описание на EBC дискове и накладки:

http://www.youtube.com/watch?v=xhidk8VVb6g

http://www.youtube.com/watch?v=5w2wZ0RC1fA

http://www.youtube.com/watch?v=KBL_fgo867k

Подменяйте компонентите на спирачната система с качествени, безкомпромисни такива и не забравяйте да сменяте периодично спирачната течност с нова, че не се знае кога ще Ви потрябва да тествате как работи всичко това, при екстремни натоварвания. ;)

#2 vtodorov

Offline

    Без стаж

  • Потребител
  • 3 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 08 June 2013 - 10:34 PM

Дисковете на ЕВС са много добри.
Що се отнася до зелената серия на накладките.....
Добри са за ежедневна употреба и евентулно по-спортно каране в рамките на ежедневното.
За спортна употреба или трак дей не са подходящи. Чисто нови накладки след 4 сесии от по 10 минути свободно каране на писта дракон се опекоха до такава степен, че се ронеха при прекарване на отвертка по тях и едвам се прибрах след това. Като спиране не се отличаваха от стокови накладки валео или друга масова марка.
Колата бе рено меган купе с дискове ЕВС и зелени накладки.
  • Toshko харесва това

#3 Toshko

Offline

    изгонен от форума

  • Потребител
  • 4,468 Мнения:
  • Репутация: 504

Публикувано 09 June 2013 - 11:03 AM

Историческо кратко, информативно и сбито мнение по темата!
Благодаря за коментара!

В клипа се вижда, как лесно и с подръчни средства всеки може да си смени накладките на съвременна кола.
Пастата за водачите на апаратите се взема от Вюрт, а това с лепенките против потропване ще го приложа поетапно на всичките си коли.
Аз мажа и ушите на накрадката и каналчето в апарата с медна противоблокираща грес.

4х 10 е страшно много за серийна ежедневна кола, повечето аварират по най-разнообразни начини най-късно на втората сесия от 5-6 обиколки.
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод "КРЕМИКОВЦИ" не сме придирчиви! :naughty:
Моя Форум: Пенкилер

#4 HALF

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 16 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 16 June 2013 - 05:28 PM

Аз ползвам EBC ultimax slotted дискове и EBC Redstuff в маздичката. Ако ще карате на писта или имате над 200 коня - вземете си червената серия ако ще карате по-бавно вземете си greenstuff(е ако ще се състезавате сериозно имат и други по-сериозни модели но вече там аз нямам опит).
Аз взех червените (и наистина карам доста диво) но след около 5 месеца почнаха да свирят при леко спиране - писах на англичаните и отговора им беше - не ги тормозиш достатъчно, отиди и ги загрей яката с 8-9 резки спирания от 100 км/ч и ще спрат да свирят. Та загрях ги хубаво и сега пак са наред. Друго предимство на Redstuff-а е че новата им формула няма почти никакъв спирачен прах - джантите почти като нови стоят.
Публикувано изображение

#5 ninjaa

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 52 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 15 October 2016 - 08:11 PM

Аз малко късно колега, но според мен ти е завряла спирачната течност. Образуват се газове в нвя и вече не е толкова плътна. при опичане на феродото педалът си е твърд, ама неще и неще :)))

 


<p>Пази мотористите! , че и скутеристите ! :)</p>







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.