IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Вечният спор между БЕНЗИН или ДИЗЕЛ


  • Не можете да пишете в тази тема
111 отговора на тази тема

#31 jerry

Offline

    възпитан младеж

  • Потребител
  • 2,970 Мнения:
  • Репутация: 687

Публикувано 31 July 2013 - 08:42 PM

Но е факт, че разума и логиката на човек го кара да избере дизел 200 к. с с разход 6-7 вместо бензин на същите коне, които ще му даде 2 пъти отгоре. А във вървенето да не говорим, че дизела може да се окаже че повече върви при еднакви коне. В този смисъл е неоправдано да се кара бензин. Това разбира се е заради ограничените възможности които имаме, ако сме някъде на изток с евтин бензин едва ли ще се замислим да караме дизели, просто логиката и разума на ежедневието казва дизел...

на кой разум и за коя логика говориш?... няма логика да сравняваш круши с ябълки - а ти се опитваш да вкараш и тиква в спора ;) . Кое му е по-разумното на дизела - данъка, подръжката или цената (можеш да включиш и тази на горивото).
Кефя се на подобни "категорични" мнения - и се чудя дали при изказването на подобни автора наистина се замисля обективно или просто "цитира" дочути фрази, рекламни сологани или извадки от непредставителни "проучвания"?
ЕВАЛЛА БЕ СТАБИЛЯГИ!

#32 chznx3

Offline

    млад шофьор

  • Потребител
  • 91 Мнения:
  • Репутация: 17

Публикувано 31 July 2013 - 08:42 PM

Но е факт, че разума и логиката на човек го кара да избере дизел 200 к. с с разход 6-7 вместо бензин на същите коне, които ще му даде 2 пъти отгоре. А във вървенето да не говорим, че дизела може да се окаже че повече върви при еднакви коне. В този смисъл е неоправдано да се кара бензин. Това разбира се е заради ограничените възможности които имаме, ако сме някъде на изток с евтин бензин едва ли ще се замислим да караме дизели, просто логиката и разума на ежедневието казва дизел...


Предполагам се досещаш /особено с хубавата 'нафта' с която разполагаме / по един "турбо дизел" има далеч повече неща който могат ' да се скапат ' отколкото в един атмносферен бензин. Дали ще платиш разликата в ремонти заради качествена нафта, части или друго е все тая. Изобщо няма да намесваме АГУ-тата защото тогава 'икономията' за която говориш от дизелите изчезва.

#33 Kasapina_68

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 383 Мнения:
  • Репутация: 10

Публикувано 31 July 2013 - 08:43 PM

бензин газ !!!!
  • jerry харесва това

#34 Xitap

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,709 Мнения:
  • Репутация: 198

Публикувано 01 August 2013 - 06:45 AM

Бе нещо ми се струва, че спора отива не в правилна посока. Не че нещо, ама суперкари на дизел няма. Поради причината, че бензина си е бензин и дава необходимото. Дизела има по-високо КПД и като цяло на еднакви коне дизел и бензин, е с по-голям въртящ момент. Но все пак дизела създава много по-скъпи проблеми, това е моето субективно мнение като собственик на 2 дизела (атмосферен и турбо).

#35 ФЕРАРИСТ

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 506 Мнения:
  • Репутация: 89

Публикувано 01 August 2013 - 01:33 PM

Но е факт, че разума и логиката на човек го кара да избере дизел 200 к. с с разход 6-7 вместо бензин на същите коне, които ще му даде 2 пъти отгоре. А във вървенето да не говорим, че дизела може да се окаже че повече върви при еднакви коне.

Колега ако с един ремап всеки бенз качваше тва дето го качва дизела, щеше да е друго......дизела му е по евтин сиромашкия тунинг за разлика от бенза, за разхода съм съгласен, но ако го изключим от уравнението, бенза е отгоре.......
Отделно в 80% от случайте дизеловите коли тежат и повече......
Дизела е за ежедневка, от А до Б, ако човек иска фън и тръпка - бенз.......ако ги иска по 2 пъти - турбо бенз.......
<p>http://www.Polyurethan.Me - ПОЛИУРЕТАНОВИ ТАМПОНИ<br /> Публикувано изображение</p>

#36 vnukata

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,252 Мнения:
  • Репутация: 24

Публикувано 01 August 2013 - 03:26 PM

Diesel Power

<p>Публикувано изображение</p>

#37 MRTmotorsport

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 371 Мнения:
  • Репутация: 39

Публикувано 01 August 2013 - 10:45 PM

Като човек който кара ТДИ за ежедневна кола съм изключително доволен единствено обслужвам колата.. ако сте попаднали на дизел който е счупен от каране нормално е да не сте доволни от дизела като цяло. Има бързи коли на дизел които по нищо не отстъпват на бензиновите а на всичкото отгоре и харчат 5 като ги караш леко. Според мен най-оптималния вариант е чист бензин на гас но пък нямаш такава сила като при турбо колата :shifty:


#38 alx

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 914 Мнения:
  • Репутация: 122

Публикувано 02 August 2013 - 06:57 PM

<p>

Но е факт, че разума и логиката на човек го кара да избере дизел 200 к. с с разход 6-7 вместо бензин на същите коне, които ще му даде 2 пъти отгоре. А във вървенето да не говорим, че дизела може да се окаже че повече върви при еднакви коне.

Колега ако с един ремап всеки бенз качваше тва дето го качва дизела, щеше да е друго......дизела му е по евтин сиромашкия тунинг за разлика от бенза, за разхода съм съгласен, но ако го изключим от уравнението, бенза е отгоре....... Отделно в 80% от случайте дизеловите коли тежат и повече...... Дизела е за ежедневка, от А до Б, ако човек иска фън и тръпка - бенз.......ако ги иска по 2 пъти - турбо бенз.......


аз бях във фокус групата на ауди за р8 тди- и имах възможност да карам малко прототипа... и ще ти кажа че това което карах не знам дали беше за от &amp;quot;а до б&amp;quot; ама сгъваше пространството и аз които съм свикнал на бързи коли.. ми направи страшно впечатление.

та... не съм сигурен че ако производител реши да прави монстър тди фабрично дали ще се вписва в характера дето си го написал... ;)

Този пост е редактиран от alx: 02 August 2013 - 06:57 PM

трабант 601с
разни други возила

#39 onty

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 406 Мнения:
  • Репутация: 73

Публикувано 03 August 2013 - 08:57 AM

Алекс сигурен сьм ,че р8 тди е страшно бьрза кола.но да се докара до това положение тази кола нито е по ефтино от бензин на сьщата мощност,нито им лесно на инженерите от кьм ноу хау , да споменем и основната полза от карането на дизела икономията остава на доста заден план :) .Да не говорим и за литрова мощност кьдето безина бие категорично.Според мен тази кола е сьздадена просто да се покаже,че и дизела може,но никога няма да се наложи дизелов автомобил като масова спортна кола :D .

#40 Xitap

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,709 Мнения:
  • Репутация: 198

Публикувано 04 August 2013 - 11:56 AM

Алекс сигурен сьм ,че р8 тди е страшно бьрза кола.но да се докара до това положение тази кола нито е по ефтино от бензин на сьщата мощност,нито им лесно на инженерите от кьм ноу хау , да споменем и основната полза от карането на дизела икономията остава на доста заден план :) .Да не говорим и за литрова мощност кьдето безина бие категорично.Според мен тази кола е сьздадена просто да се покаже,че и дизела може,но никога няма да се наложи дизелов автомобил като масова спортна кола :D .

Възможно е да се наложи дизела като масова спортна кола, когато постигнат още 20% КПД на дизеловите мотори. А те това май в момента точно търсят производителите.

#41 alx

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 914 Мнения:
  • Репутация: 122

Публикувано 04 August 2013 - 02:48 PM

Алекс сигурен сьм ,че р8 тди е страшно бьрза кола.но да се докара до това положение тази кола нито е по ефтино от бензин на сьщата мощност,нито им лесно на инженерите от кьм ноу хау , да споменем и основната полза от карането на дизела икономията остава на доста заден план :) .Да не говорим и за литрова мощност кьдето безина бие категорично.Според мен тази кола е сьздадена просто да се покаже,че и дизела може,но никога няма да се наложи дизелов автомобил като масова спортна кола :D .

Възможно е да се наложи дизела като масова спортна кола, когато постигнат още 20% КПД на дизеловите мотори. А те това май в момента точно търсят производителите.


Дизела има по високо кпд от от бензина. Повече компресия, по- малко загуби от помпането на буталата (дизела не прави вакуум срещу които да работят буталата). Не случайно дизела през зимата не може дс затопли - топлинните му загуби са много малко- един вид - не грее).

Проблема е че дизела не се свързва със спортни коли. Но товс е старо разбиране. Модерния дизел куца само в едно нещо и то е моментната отзивчивост на двигателя. Това е нещо което трудно се оправя.
трабант 601с
разни други возила

#42 vnukata

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,252 Мнения:
  • Репутация: 24

Публикувано 04 August 2013 - 03:10 PM

Няма как дизелов автомобил да се сравнява с бензинов за спортнa насока, бензина превъзхожда и няма спор в това. Защо обаче сравнявате винаги само това, коя вървяла повече, не само това е важно. Аз лично изобщо не обичам бензинките. За мен поне на дълъг път дизела е много по-удобен, особено в планински терен и когато трябва да се спускам по големи надолнища, на 3-та си го пускам и държи супер, спирачката се използва по-малко. Също така дизела е по-лесен и за поддръжка, няма да им се правят настройки и глупости както при бензина.
<p>Публикувано изображение</p>

#43 Xitap

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,709 Мнения:
  • Репутация: 198

Публикувано 05 August 2013 - 06:59 AM

Алекс сигурен сьм ,че р8 тди е страшно бьрза кола.но да се докара до това положение тази кола нито е по ефтино от бензин на сьщата мощност,нито им лесно на инженерите от кьм ноу хау , да споменем и основната полза от карането на дизела икономията остава на доста заден план :) .Да не говорим и за литрова мощност кьдето безина бие категорично.Според мен тази кола е сьздадена просто да се покаже,че и дизела може,но никога няма да се наложи дизелов автомобил като масова спортна кола :D .

Възможно е да се наложи дизела като масова спортна кола, когато постигнат още 20% КПД на дизеловите мотори. А те това май в момента точно търсят производителите.

Дизела има по високо кпд от от бензина. Повече компресия, по- малко загуби от помпането на буталата (дизела не прави вакуум срещу които да работят буталата). Не случайно дизела през зимата не може дс затопли - топлинните му загуби са много малко- един вид - не грее). Проблема е че дизела не се свързва със спортни коли. Но товс е старо разбиране. Модерния дизел куца само в едно нещо и то е моментната отзивчивост на двигателя. Това е нещо което трудно се оправя.

И аз това казах, по-високо е КПД, то е ясно, но след още около 20% ще се слага и в спортните коли, както и ще превъзхожда бензина и там. В Събота говорих с един приятел, който е инженер по ДВГ във Волво, та ми обясни няколко интересни разработки, които в момента са на дневен ред и са дизелови хибриди. И съвсем скоро може би ще има суперкар на дизел.

#44 jerry

Offline

    възпитан младеж

  • Потребител
  • 2,970 Мнения:
  • Репутация: 687

Публикувано 05 August 2013 - 07:21 AM

Няма как дизелов автомобил да се сравнява с бензинов за спортнa насока, бензина превъзхожда и няма спор в това. Защо обаче сравнявате винаги само това, коя вървяла повече, не само това е важно. Аз лично изобщо не обичам бензинките. За мен поне на дълъг път дизела е много по-удобен, особено в планински терен и когато трябва да се спускам по големи надолнища, на 3-та си го пускам и държи супер, спирачката се използва по-малко. Също така дизела е по-лесен и за поддръжка, няма да им се правят настройки и глупости както при бензина.

Последното ти изречение е голяма щуротия и ще допуснем че просто не си помислил преди да го напишеш ;)
Аз също не взимам "страна" като Алекс - само се опитвам да отбележа факти които се пропускат при "сляпа защита". Дизела е ефективно гориво но с твърде ниска скорост на горене - това му е основният недостатък по отношение на спортни качества... като не бива да се омаловажава и цената на самите агрегати която в чисто икономически план е по-висока средно с 1/3 от тази на еквиваленрен бензин...
ЕВАЛЛА БЕ СТАБИЛЯГИ!

#45 vnukata

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,252 Мнения:
  • Репутация: 24

Публикувано 05 August 2013 - 08:13 PM

Няма как дизелов автомобил да се сравнява с бензинов за спортнa насока, бензина превъзхожда и няма спор в това. Защо обаче сравнявате винаги само това, коя вървяла повече, не само това е важно. Аз лично изобщо не обичам бензинките. За мен поне на дълъг път дизела е много по-удобен, особено в планински терен и когато трябва да се спускам по големи надолнища, на 3-та си го пускам и държи супер, спирачката се използва по-малко. Също така дизела е по-лесен и за поддръжка, няма да им се правят настройки и глупости както при бензина.

Последното ти изречение е голяма щуротия и ще допуснем че просто не си помислил преди да го напишеш ;)

Зависи и за какъв дизел говорим естествено. Не приказвам за свръхмодерните технологии. Които иска дизел с лесна подръжка, да взима чист дизел и си решава проблема за винаги. Пежото от аватара ми бе 1.9 чист дизел, за 3 години съм сменял само масла и филтри, което ако го сметна в пари ми излиза 150-200лв. Мога да добава в плюс една биалетка и два задни амортисъора, които не ги включвам в разходите за "поддръжка двигател" + това го карах и на олио и пак не е имало проблеми. За жалост ми се наложи да го продам, след което съжалявам, че си взех бензинов автомобил.
<p>Публикувано изображение</p>







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.