IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

MegaJolt ignition controller


  • Не можете да пишете в тази тема
20 отговора на тази тема

#1 dido

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,997 Мнения:
  • Репутация: 13

Публикувано 07 June 2005 - 09:33 PM

Виждам, че има хора, които са се хванали да се борят с MegaSquirt. Понеже моя setup е карбураторен, а и вероятно ще ми се наложи да се коригира значително ъгълът на запалване, та съм се насочил към MegaJolt, даже по-точно към MegaJolt Lite Jr.. Интересува ме някой има ли опит с устройството, дали могат да се намерят частите в България или трябва да поръчват от вън. Още - освен Ford EDIS4 модул с coil-packs, VR sensor и trigger wheel, не ми стана ясно нужно ли е още нещо (MAP-sensor, например :twisted: ?), за да се приведе системата в движение.
<p>Публикувано изображение</p>

#2 RS-MAD

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 785 Мнения:
  • Репутация: 3

Публикувано 07 June 2005 - 09:49 PM

"MJLJ uses a RPM x MAP (Manifold Pressure) table to configure the ignition advance"

Като гледам щом ползва МАП таблица , явно ползва и мап сензор.

#3 dido

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,997 Мнения:
  • Репутация: 13

Публикувано 08 June 2005 - 12:34 AM

"MJLJ uses a RPM x MAP (Manifold Pressure) table to configure the ignition advance"

Като гледам щом ползва МАП таблица , явно ползва и мап сензор.


Ми да, ама не видях някъде другаде да е споменато такова нещо, не виждам и къде се закача сигнал от МАП-сензора. Освен това:

Installation

For a functioning ignition controller, only four wires need to be connected:
- Power
- Ground
- PIP signal from EDIS module
- SAW signal to EDIS module


<p>Публикувано изображение</p>

#4 dido

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,997 Мнения:
  • Репутация: 13

Публикувано 09 June 2005 - 04:57 AM

Оказа се, че си има вграден МАП-сензор - единственото, което му трябва, е тръбичка за налягането след дросела.
<p>Публикувано изображение</p>

#5 Joreto

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,582 Мнения:
  • Репутация: 248

Публикувано 10 June 2005 - 04:24 AM

MAP сензора е вграден вътре. Доколкото знам всички версии на MS (освен някой от най-старите) идват с 2.5 бара MAP сензор (може да измерва налягане до 1.5бара) ако 2.5 ти е малко има начини с малко модификации да се ползва други (външен) мап сензор.

#6 dido

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,997 Мнения:
  • Репутация: 13

Публикувано 10 June 2005 - 06:41 AM

О да, напълно достатъчно ми е. Не мисля, че с карбуратори мога да използвам пълния му капацитет, и 1 бар ми е достатъчно налягане. Според jamie и 0.9 ми стига. Дано той да е готов като дойде моят ред, та да има от къде да гледам :roll:
<p>Публикувано изображение</p>

#7 disc

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 178 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 27 June 2005 - 09:11 PM

MegaJolt Lite Jr. може да работи и без МАР сензор. Казвам го понеже сензора който е стандартен за устройството (MPX4250A) не е толкова достъпен. Цената беше над 45 лв. и чаках доставка от Щатите 3 седмици. Ако си решил да правиш такава джаджавка, питай за сензора във Комет. Те са представители на Farnell InOne и на Newark InOne, именно последните го имат наличен:

Click!

Казвам, че може и без МАР, защото има мод който ползва TPS. Така крайната цена на контролера идва доста приемлива. Зависи дали наистина ти трябва МАП корекция или може да преживееш и с TPS.
Bye, bye GTI Публикувано изображение Публикувано изображение

#8 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 28 June 2005 - 07:38 AM

disc, Дидо в момента е в Щатите. Сензора с доставка тук е $23 ... не от Комет естествено :twisted:
Данните от ТПС могат да заместят данните от МАП-а само при ограничено приложение (пистова кола например). Не че не става (колкото да може да се кара) - но не е това начина (МАП-а "измерва" товара на мотора, ТПС-а просто дава идея колко е отворена дроселовата клапа).

#9 landikar

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,768 Мнения:
  • Репутация: 2

Публикувано 28 June 2005 - 09:07 PM

Данните от ТПС могат да заместят данните от МАП-а само при ограничено приложение (пистова кола например).

Може.Даже става много добре(личен опит :shock: )

#10 dido

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 3,997 Мнения:
  • Репутация: 13

Публикувано 29 June 2005 - 12:16 AM

Както каза Джейми, не ми е проблем да се снабдя със всичко необходимо, тъй като ще съм в САЩ още почти 3 месеца.
<p>Публикувано изображение</p>

#11 disc

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 178 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 29 June 2005 - 06:20 AM

TPS спокойно замества МАР, този метод серийно го вграждат в MonoJetronic например (VW, Renault и т.н.). Не е директно, но косвено се изчислява товара на двигателя от полужението на дроселовата клапа и оборотите на двигателя. Не виждам защо и MegaJolt Lite Jr. да не може да го прави това нещо. А и Голф ГТ не е пистова кола, достатъчно driveable е за да е серийна кола.
Bye, bye GTI Публикувано изображение Публикувано изображение

#12 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 29 June 2005 - 06:27 AM

TPS спокойно замества МАР, този метод серийно го вграждат в MonoJetronic например (VW, Renault и т.н.). Не е директно, но косвено се изчислява товара на двигателя от полужението на дроселовата клапа и оборотите на двигателя. Не виждам защо и MegaJolt Lite Jr. да не може да го прави това нещо. А и Голф ГТ не е пистова кола, достатъчно driveable е за да е серийна кола.


Имам резерви относно това :lol:
Моноджетроника едва ли следва да е еталон.
От това което знам превключването в ТПС-режим (при разните афтърмаркет ЕКУ-та) е довело дотам че разхода е бил повишен и на частичните режими поведението с ТПС е било по-зле от МАП-система.

ПП: Ланди, твоя личен опит е извън всякакво съмнение :shock:

#13 disc

Offline

    опитен шофьор

  • Потребител
  • 178 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 29 June 2005 - 10:27 AM

Ако някой е седнал да пише във този форум със сериозни намерения, едва ли е почнал да се кахъри за разхода (поне генерално де). Нека да говорим обективно. Ако всеки почне да говори така, то той не си е направил правилно сметката още в началото на проетка му... (не визирам тинейджърските мечти и общи приказки). С тези карбуратори на dido, е ясно още от самото начало какъв ще е - голям!
Bye, bye GTI Публикувано изображение Публикувано изображение

#14 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 29 June 2005 - 10:38 AM

Бъркаш, disc.
С карбуратори като тези е постижим разход поне 35MPG (miles per gallon). Дидо имаше навремето достатъчно акъл да се снабди и със Синк-тул, така че правилото за големия разход го приеми просто за поредния мит. Другия мит е че разхода е без значение - напротив, особено при скъпи високооктанови бензини си е доста важно в по-спокойните режими да не ти бърка много в джоба.
ПП: Не свързвай сериозните намерения с големи разходи - не винаги нещата стоят така.

#15 KillerBee

Offline

    професионален шофьор

  • Драг състезател
  • 562 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 29 June 2005 - 11:13 AM

ТПС базирано е доста използвано от пистовите автомобили а и бързички стреет коли с големи валове , при бмв М3 Е30 това е върховия тунинг (алфа Н ) преди преминаване към турбо или компресор - според мен за атмосферна кола е супер но за кола с надув е по добре с мап
Публикувано изображение







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.