IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Пежо 206 или Рено Клио 2


  • Не можете да пишете в тази тема
41 отговора на тази тема

#1 enn

Offline

    нов шофьор

  • Потребител
  • 15 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 26 November 2013 - 07:22 PM

Здравейте.

Става въпрос само за бензинови двигатели и най-вероятно ще сложа ГИ по-нататък. Година 2000-2002 някъде.

Имам книжка от 6+ години, но ще ми е първа кола. Първоначално мислех около 5000 лв. да дам, но май ще гледам нещо по-евтино, защото нямам никакъв опит с поддръжка и т.н. и не знам какво ме очаква. Бюджета не е фиксиран, но да речем 3-4 хиляди без да включвам ГИ и началното обслужване.

Ще се кара основно градско. Извънградското няма да надвишава 100 км. на седмица, така че надали има особено значение. Гледам кубатури 1.4 или 1.6. Малкият данък е предимство, но мога да го преглътна като знам, че малкия двигател не винаги е и по-икономичния.

Имам близък допир до Меган 1 фаза 2 1.6 16v. Първите Клио 2 имат същия интериор (пластмасова работа, но не е болка за умиране), но като гледам на фейслифтовото е друг. Изглежда много по-добре, не знам като качество как ще е.

С Пежо 206 нямам опит.

Изисквания:
Две или четири врати няма особено значение, нямам кого да возя освен себе си и най-много още един човек отпред. Като екстри задължително климатик, желателно ESP или поне ASR. ABS и въздушни възглавници имат всички и затова не го споменавам, стига да работят, разбира се.

Ето и конкретни обяви, които гледам:
http://www.cars.bg/c439010
http://www.cars.bg/c502301
http://www.cars.bg/c483713
http://www.cars.bg/c464535

Пежото Ролан Гарос изглежда много приятно. Реното също. Последното (светлосиньото) Пежо има и ГИ, но ми изглежда като удряно - има разминавания в ламарините на 5-та врата и фаровете отпред като че ли. Разбира се, аз не разбирам от коли и ще се гледа от майстор и ще се прави диагностика, ако ще се взема. Аз гледам само външния вид, хе хе.

Обявите давам само от Шумен и Варна понеже не ми се занимава да обикалям цяла България за кола на 10+ години, а и нямам такова свободно време.

Усещам, че прекалявам с параграфите... :)

Друг вариант е японски Сивик 6-та генерация 1.4 или 1.5 Vtec. Преди ми харесваше и Ситроен Ксара, но като че ли вече не ме привлича толкова много. Сигурно ще кажете, че Vtec-a е най-добре, но не търся кой знае каква мощност. Трябва ми кола, която да ме вози от т. А до т. Б. Като цяло не съм претенциозен.

Искам и да попитам нещо за обявите. Много ми е странно като видя обяви от рода на "обслужена преди Х км., сменено масло преди Y км., сложено газово преди Z км. с още 2 години гаранция, всичко платено, качваш се и караш". Като пренебрегна изключенията не виждам смисъл да се продава такава кола. :) Нещо да кажете по въпроса? Имам предвид обяви от частни лица.

И последно; от автокъща или от частно лице? Разбира се, че зависи от конкретния автомобил, но питам като цяло. Тези в автокъщите не ми вдъхват никакво доверие (търговците имам предвид). Докато при частно лице малко или много виждаш кой е насреща и си личи как/дали е гледал колата, а не като тези в автокъщите - донесъл колата на автовоз, а ти разправя колко икономична била и как климатика бил само за пълнене, иначе работел. Има го и проблемът, че с нерегистрирана кола можеш да направиш 1-2 кръгчета на паркинга и да се чудиш как да я закараш за диагностика и т.н.

Поздрави.

Този пост е редактиран от enn: 26 November 2013 - 07:43 PM


#2 violator

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 244 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 26 November 2013 - 10:04 PM

Привет, колега! Преди 1.5 година имах подобна дилема. В крайна сметка взех 206ца с 1.6, 8в мотора (2000г). Разходът е същият (средно 7л) като на 1.4, 8в, но върви доста приятно. Засега никакви проблеми не е създавала. Подлежи на газифициране и без ГИ. Ако вземаш 206ца, препоръчвам тези до 2000г, по-новите са набухани с излишна според мен електроника и са предразположени към повечко проблеми. Задължително преди купуване преглед на задницата. Често имат проблем с километражите, моята засега не, но за щастие пежо форумът е доста подробен и можеш да намериш всякаква информация.
Иначе клиото също не е лошо, дори е малко по-ефтино от пежото, т.е. За същите пари можеш да вземеш по-нова година.

П.с. Ксарата е построена на същата платформа като 206цата, така че със сигурност много от казаното по-горе важи и А нея.
Ходенето пеша не е изгубено изкуство - все пак трябва по някакъв начин да стигнеш до гаража!

#3 Hell.S.D.

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 473 Мнения:
  • Репутация: 115

Публикувано 26 November 2013 - 10:26 PM

206 е за предпочитане пред Клиото. Но като цяло колите не са кой знае колко различни.

206 е много сгодна колица. Има доста място отпред, много общи компоненти с мойто Берлинго, комфортна настройка на окачването и нисък разход на гориво. По принцип 1.6 е по-добрият вариант с оглед на динамиката. 1.4 8 клапановия мотор ми е изключително добре познат, имам навъртяни поне едно 400 хиляди само на коли с този двигател, 230 хиляди от които на сегашния ми Мултиспейс. Двигателят не страда от никакви сериозни болежки, много е прост и здрав, с нетолкова впечатляваща динамика, но с нисък разход и висока надеждност. Термостата им го водят слабо място, аз лично съм сменил само един на сегашното ми 1.4. Ако не намериш 1.6, се преориентирай към 1.4 с 8 клапана (75 коня), за когото вече споменах. За 1,1 мотора нямам впечатления. 206 е с торсион и иглени лагери, за които много се лае, но при Берлинго издържат и 300 000км с душманско каране. При 206 знам, че уж лагерите са 1 към 1 (даже купувах за 206 за моя ван), но 100% има разлики. С кола с торсион никога, ама никога, не съм имал проблем. Иглените лагери са в порядъка на 65-80лв. Биалетки 20-25, като по-евтините са менте или пластмасови (буквално). Може да имаш луфт във волана. Това невинаги оначава разбита предница, но при кола на старо е напълно възможно. Генераторите на 206 са ниско, внимавай как караш през големите локви. Крушките на фаровете изгарят сравнително честно - не е лошо да си имаш една в жабката, или ако ти дават гаранция запази касовата бележка. Жилото на съединителя по принцип е хидравлично, другото е леко калпава история. Възможно е на конкретен екземпляр да е сменено с обикновенното, което е капризна гадна пластмаса, и единствения проблем, който съм имал с мойта кола дотук (жилото ми също е 1 към 1 с 206цата). Като цяло това са минусите, 206 се доказа на пазара и е много добър избор с оглед на оборудването, което предлага на изгодна цени, и надеждните и икономични мотори от старата генерация на Пежо-Ситроен (1.4, 1.6, 1.9D). И да, ако случайно ти попадне 1.4 16v, който е 90 коня, при него не важи същото като за 8-клапановия. 8-клапановия е просто класи над него, нищо че е по-стар. Избягвай 16 клапановия, не е особено добър. Ако ще е 1.4, да е стария и здрав мотор. :)

За Ксарата важат същите неща като при 206, но е тесничка като за класа си. Както при Пежото, търсиш 1.6 90 коня или 1.4 75 - доказаните прости стари ПСА мотори. Голяма част от частите също са заменяеми с поне още 5 модела на Пежо-Ситроен. Ако искаш дизел - 1.9D може да е с малко коне, но е прост като гъбена чорба и е здрав колкото искаш. 2.0HDI е малко повече до късмет, че като я знам родната нафта каква е, просто настръхвам. В момента карам японски дизелов джип, и нещо не ми се карат повече дизелови коли. Не че е лош джипа, но удря в джоба повече от газта/метана, а и имам чувството, че и тази зима ще гледам нафта на желе....

За Клиото нямам много впечатления, но 1.4 мотора си иска регулиране на клапаните на всеки 15-20 х. км. 1.2 мисля, че е с верига и е достатъчен за градско каране. Но като цяло Клиото е по-некачествено направена кола от конкурента от ПСА. В онези години Рено са назад с качеството и това доста личи при Меган 2. А и като цяло Рено са си френската народна кола, едно стъпало под ПСА. Не казвам, че са лоши, но за същите пари от Пежото ще получиш повече и ще ти отпаднат някои дребни, но досадни грижи. :)

В момент за тези неща се сещам. :) Ако имаш още въпроси относно 206 и Ксара - питай.
<p><span style=\"font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;\"><span style=\"font-family: arial, helvetica, sans-serif;\">2004 Nissan X-Trail 2.2Di 136hp<br /></span>2008 Citroen Berlingo 1.4i Multispace&nbsp;</span><br /><span style=\"font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;\">2005 Honda CBR 600RR&nbsp;</span></p>

#4 Xitap

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,709 Мнения:
  • Репутация: 198

Публикувано 27 November 2013 - 07:29 AM

Според мен по-добре ще направи ако погледне и VW - Polo, Bora, Golf. Не за друго, ами са по-здрави като цяло от френските автомобили. Че нямам спомен да съм виждал 206 или Клио на над 300к км. без отваряне на мотора.

#5 4и4о ман4о

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 299 Мнения:
  • Репутация: 23

Публикувано 27 November 2013 - 08:24 AM

иначе добре си се ориентирал към френското автомобилостроене ,което е недооценено у нас ,заради насаденото и прехвалено немско,уж било по качествено :taunt: дрън-дрън
Ситроен Ксара не е на платформата на 206 ,а на 306 и ZX
мой познат има 206 1.4 бензин и 206 1.4 ХДИ
ХДИ-то освен много икономичен ,е и много пъргав и доста безпроблемен мотор
помисли сериозно за дизел,има 206 със 1.9 обикновения дизел-градско 5-6,извън градско 4.5
казват му "вечния "дизел-няма умиране,прост без електроника
при Пежо трябва да имаш предвид ,че купено е изцяло галванизирано и защитено от ръжди
ако има някъде наченки на ръжда-значи е удряна
дори старите 205 нямат ръжда,а 206 е къде по нов модел
това ,че пуснаха модел 206 + може би ти говори за огромното търсене и за това подновиха модела
няма да ти говоря за добрата возия ,безшумност на купето
при Рено имат отвратителни сиви пластмаси в купето -доста евтинджос изглежда
гледай задните колела да не са разкрачени / \
карал съм и Рено(5,19,21) и след това минах на Пежо-да Пежо са по скъпи ,но си има защо-качество,дизайн,здравина
аз имам две 306-все дизели
едното е 1.9тд, а другото 2-0 хди
покарай малко ако имаш възможност 2.0 хди мотора-ще останеш очарован и от динамиката и от разхода и от тихата работа

Този пост е редактиран от 4и4о ман4о: 27 November 2013 - 08:30 AM

diesel power forever
ПКБ

#6 4и4о ман4о

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 299 Мнения:
  • Репутация: 23

Публикувано 27 November 2013 - 08:32 AM

Според мен по-добре ще направи ако погледне и VW - Polo, Bora, Golf. Не за друго, ами са по-здрави като цяло от френските автомобили. Че нямам спомен да съм виждал 206 или Клио на над 300к км. без отваряне на мотора.

а дали си виждал такава кола на под 300 000 км? :mrgreen:
diesel power forever
ПКБ

#7 Hell.S.D.

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 473 Мнения:
  • Репутация: 115

Публикувано 27 November 2013 - 09:17 AM

Според мен по-добре ще направи ако погледне и VW - Polo, Bora, Golf. Не за друго, ами са по-здрави като цяло от френските автомобили. Че нямам спомен да съм виждал 206 или Клио на над 300к км. без отваряне на мотора.


Ела да ти покажа точно 5 такива фирмени. И още поне 5, карани като таксита. Без отваряни мотори. Бензин, дизел, газ/метан, каквото си избереш. ;) Ела да ти покажа и Бора 1.6 на 180 000км какво чудо (като фен на ВАГ го казвам). По-здрави викаш? С какво по-точно? 1.4 и 1.6 8v моторите на ПСА по нищо не се различават от тези на другите немски и каквито и да било машини. Максимално опростени, няма какво просто да им се развали. Та с какво са по-надеждни пак Поло, Голф и Бора? Поло 1.0 алуминиев виждал ли си? 1,6 пълната инжекция? Като изключим тези недоразумения на ВАГ, то другото си им е на ниво, и моторизацията на ПСА по нищо не се отличава. :) Нека като ще критикуваме нещо, поне да се поограмотим повече какво точно плюем. Защото един 1.6 8v мотор е къде-къде по-здрав и прост от 1.6 астматика на ВАГ например. 1,4 и при ПСА, и при ВАГ с 8 клапана са много здрави. И не се различават кой знае колко. Та с какво по-точно емблемата отпред прави колата по-лоша? Или сигурно просто трябва да се мрази, защото такъв си ни е българския манталитет?

Чичо Манчо - не го вкарвай във 1.4хди филма, де :mrgreen: Просто не си струва скъпото обслужване. А и на газ/метан винаги е по-добре отколкото дизел. Да не говорим, че за 206 и Ксара 1.9д е по-добре от 2.0хди според мен. Дизел на старо винаги е риск, по-добре да е без турбина, да е прост, абе с две думи - колкото повече old school, толкова по-добре. Не всичко е конски сили и вървеж ;) 8v бензините са предостатъчно здрави, бодеш им каквото си харесаш и нямаш грижи. Може обикновенна газ, може ГИ, може метан, може и етанол ако искаш. но го разреждай с бензина. Всичко това съм го пробвал с тези двата мотора - става. :fun: :mrgreen:

Този пост е редактиран от Hell.S.D.: 27 November 2013 - 09:23 AM

<p><span style=\"font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;\"><span style=\"font-family: arial, helvetica, sans-serif;\">2004 Nissan X-Trail 2.2Di 136hp<br /></span>2008 Citroen Berlingo 1.4i Multispace&nbsp;</span><br /><span style=\"font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;\">2005 Honda CBR 600RR&nbsp;</span></p>

#8 4и4о ман4о

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 299 Мнения:
  • Репутация: 23

Публикувано 27 November 2013 - 09:30 AM

е кое му е скъпото обслужване на 1.4хди освен горивния филтър
малко е кофти дето е наопаки мотора,ама карай :whistling:
ама нищо не харчи

Този пост е редактиран от 4и4о ман4о: 27 November 2013 - 09:31 AM

diesel power forever
ПКБ

#9 Xitap

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,709 Мнения:
  • Репутация: 198

Публикувано 27 November 2013 - 09:33 AM

Да де, те защото са толкова здрави и хубави, обявиха фалит, при положение, че не са концерн от САЩ или някъде на майната си. Не за друго, ами ВАГ се купуват заради надеждността на колите. Аз не споря, нито нещо друго, опита ми е личен, и френска бангия повече няма да карам, освен 607 3.0. Какво да се обосновавам, като повечето служебни коли при нас са Опел и ВАГ-групата. Шкоди, Ауди, VW, Сеат... и досега ядове почти не е имало. А са вече на по 500к +.

#10 4и4о ман4о

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 299 Мнения:
  • Репутация: 23

Публикувано 27 November 2013 - 09:42 AM

кои са обявили фалит?
а иначе ВАГ-ините викаш не се чупели? :mrgreen:
diesel power forever
ПКБ

#11 Xitap

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,709 Мнения:
  • Репутация: 198

Публикувано 27 November 2013 - 09:58 AM

кои са обявили фалит?
а иначе ВАГ-ините викаш не се чупели? :mrgreen:

ПСА. Всяка кола се чупи, просто немците си вършат нещата по-добре. А и колите им освен всичко друго са с добри показатели за сигурност. Общо взето в 90% от случайте приказката спагети и... излиза вярна.

Този пост е редактиран от Xitap: 27 November 2013 - 10:00 AM


#12 Hell.S.D.

Offline

    примерен шофьор

  • Потребител
  • 473 Мнения:
  • Репутация: 115

Публикувано 27 November 2013 - 11:00 AM

Фалит бяха обявили и ГМ, ако се сещаш. Това е един много стар като света номер, извършен със съвсем друга цел. Това обаче няма как да го рабереш, нито ти, нито аз сме икономисти, но имам повечко поглед върху ситуацията, без да се сърдиш. ;) Въпросния 3.0 мотор, който е "единствения на който би се качил" е ко-продукция между Рено и ПСА, слага се също в Лагуна, Клио V6, С5, С6 и още....

И като фен на ВАГ ще ти кажа - ако за ПСА досега НЕ СА се провеждали масивни кампании за отстраняване на дефекти, но при ВАГ скандалите стават все повече и повече. Говоря с факти! Погледни какво става - прехвалените ти ВАГ са затънали в ла*ната да се оправдават защо "качествените" им коли от няколко години назад започнаха да умират на пътя без видима причина. Не говоря само за съвсем скоро отзованите 2.6 милиона коли. Ето ти няколкото причини за медиини скандали, които можеш сам да проследиш в чичко гугъл:
- 1.2 TSI
- 1.4 TSI - впрочем баща ми има Голф с такъв мотор, и много добре знам за какво говоря. ;)
- 2.0 CR TDI
- 3.2 FSI
- 2.7 TDI
- Донякъде и TFSI моторите.

И какво излиза? Че май-май ВАГ имат проблем с почти всеки един двигател, на който се залага масово в момента. Я кажи като са толкова здрави, защо масово служебните коли навсякъде са френски и корейски? Не е защото са евтини, повярвай, базово може да е ниска цифрата, но реално себестойността често надхвърля и 25 000. Мойта я взех за 33 000, преди 5 години. Една Киа C'eed ще се изненадаш като й сложиш малко по-голям мотор и някоя друга дребна екстра на какви пари ще ти стъпи. Опел дълги години слагаха дизел от Изусу и Фиат, а всеки техен опит да си направят собствен завършваше с катастрофа. Не съм видял по-калпав дизел от опелския. Има време, сигурно 2.0TDI ще го настигне след години....

ВАГ имат здрави мотори, но това са тези от старата генерация. Това важи за всяка една марка напоследък. Как старата Фабия се купуваше и караше, и още се движат защото са много здрави машини, а новите Шкоди, с новата техника на ВАГ, ги виждам по сервизите на другите марки (последно Октавия 2.0ТДИ хвърли скоростна кутия на 120 000км)? Та това са тенденциите. ВАГ се купува в България, защото тук сме с 20 години назад и все още си мислят някои хора, че нов Голф 7 ще се обслужва евтино и ще върви като стария му Голф 3 за 1200лв. А всъщност Фолксваген отдавна вече не е народна марка.

А иначе просто никога не можеш да ме убедиш, че познаваш МОЯТА кола по-добре от мен самия. Тъпо е дори да се опитваш да го правиш. Нито ти ми я караш, нито ти ми я поддръжаш, че й даваш оценка каква била ;) Тук от време на време все се появява някой специалист който без да знае дори какво имаш под капака почва да ти дава оценки каква ти била колата. Още повече няма как да се обидя от някого с 15 годишна кола, струваща 1/10-та от цената на мойта.
<p><span style=\"font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;\"><span style=\"font-family: arial, helvetica, sans-serif;\">2004 Nissan X-Trail 2.2Di 136hp<br /></span>2008 Citroen Berlingo 1.4i Multispace&nbsp;</span><br /><span style=\"font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;\">2005 Honda CBR 600RR&nbsp;</span></p>

#13 Xitap

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,709 Мнения:
  • Репутация: 198

Публикувано 27 November 2013 - 11:21 AM

В грешка си, аз СЪМ икономист, и съм наясно защо обявяват фалит. Въпроса е, че е просто защита от кредиторите, защото разходите много превишават приходите. При СААБ си беше чист фалит (технически, финансов и ресурсен). А при ПСА е оздравителна програма. Каква е идеята на фалита знаят само играчите с техните акции, че да си сменят собствеността, но да знаеш, че МЕРЦЕДЕС, БМВ и ВАГ няма да обявят такова нещо. Просто защото се продават и приходите са добри. Това е най-общо казано. Аз незнам каква ти е колата, нито пък имам претенции да я знам. И незнам коя визираш, защото имам и кола на 5 години, просто ми е кеф в града да мотая другата. А служебните автомобили са най-често Тойота на много места. Дачия ги вземат заради цената като служебни. А повечето по-високи служби не карат служебни френски или макаронки. Карат Ауди, БМВ и Мерцедес. Не ми се коментира издънката на Ситроен с Лукас помпите навремето (както и на Мерцедес), АБС проблемите, течове от хидравличните им системи (Ситроен основно), потенциометри и стъпкови мотори на килограм, скапващи се синхронизатори на СК, алтернатори заминали заради студено време, случайно форсиране на оборотите поради недомислена охладителна система (206), ЧЕК по всяко време без причина, бавни инжектори около 3-4 хиляди оборота, гниене на изпускателната система (206, 307), течове от водни помпи, гаснене при по-големи локви... и още много проблеми в бюлетините през годините и все връщани без да е нещо кой знае колко променено. А на Пежо 306 прегряващия маховик? А късането на ремъци? Незнам какво толкова хвалиш коли, които са наблъскани с електроника и при това не особено качествена - Sagem (сигурно е по-добра от Сименс или Бош?). Ако ще е така, нека е БМВ или Мерцедес... или Ауди.

http://www.ecutestin...u_failures.html
http://www.pugaddict...-and-fixes.html
http://www.carnect.c...eugeot-problems
http://www.gsfcarpar...lems-and-fixes/

Този пост е редактиран от Xitap: 27 November 2013 - 11:41 AM


#14 4и4о ман4о

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 299 Мнения:
  • Репутация: 23

Публикувано 27 November 2013 - 11:57 AM

нито една марка не е застрахована от некачествено производство била тя немска,френска или останалите там
но е твърде тесногръдо да боготвориш САМО определено производство ,а да плюеш по нечие друго

а за майсторите дето не правели френски коли и свирки ,може и да не ги правят щото не им разбират
а ,че масово се карат за служебни коли френски -е па така си е,просто трябва да се поогледа човек
тия дето карат за служебни МБ,АУДИ и БМВ са единици колега ,не е масово явление
diesel power forever
ПКБ

#15 Merakliq

Offline

    спазва правилата

  • Потребител
  • 280 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 27 November 2013 - 12:06 PM

Еми не знам за френските коли,но на работата има 4 VW Транспортера и до сега имат по 3 основни ремонти на двигателите.

Този пост е редактиран от Merakliq: 27 November 2013 - 12:07 PM

<p>Публикувано изображение</p>







Tuning.bg

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.