IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

баш тунинга MAP-ването


  • Не можете да пишете в тази тема
122 отговора на тази тема

#1 hf hpe

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 553 Мнения:
  • Репутация: 0

Публикувано 14 June 2005 - 01:13 PM

тази тема никога не е дискутирана във форума, а мисля е най-крайният и важен вариант по тунинга на един двигател

въртят ми се едни мисли из главата и искам да знам до колко са осъществими

в една по стара тема Келеша беше споменал нещо за сетинг файлове :wink: та какво представляват тези файлове, от това което научих мисля че трбява да е техническа документация в която да се описва примерно от този до еди кой си байт на файла има машинен код, от този до този са картите на горивото, от друг до друг са картите на запалването и т.н.
могат ли да се намерят някъде из мрежата

друго нещо
доколкото знам ЕКУ-то определя параметрите на изпълнителните механизми по таблици(карти), като интерполира в зависимост от различни параметри,
въпроса ми е може ли тези таблици примерно да се удължават(не до безкрай разбира се) или трбява да останат със същата дължина :D от там ли идва параметъра резолюция който се визира в няколко поста из форума, и май е доста важен параметър за ЕКУ-то

май това са за сега нещата за които се сещам да попитам, а и искам да видя дали ще има смисъл(като гледам на къде отива форума)

#2 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 01:18 PM

доколкото знам ЕКУ-то определя параметрите на изпълнителните механизми по таблици(карти), като интерполира в зависимост от различни параметри,
въпроса ми е може ли тези таблици примерно да се удължават(не до безкрай разбира се) или трбява да останат със същата дължина от там ли идва параметъра резолюция който се визира в няколко поста из форума, и май е доста важен параметър за ЕКУ-то


Фиксирани са. Причината е фирмуера на ЕКУ-то (самата му програма, не данните). Не може да се удължават (просто не е предвидено).
В интерес на истината няма техническа пречка при цялостно препрограмиране на ЕКУ да се използват "удължени" карти - стига да има достатъчно памет за всичко.

#3 ppl

Offline

    Road Hooligan

  • Потребител
  • 1,013 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 14 June 2005 - 02:23 PM

доколкото знам ЕКУ-то определя параметрите на изпълнителните механизми по таблици(карти), като интерполира в зависимост от различни параметри,
въпроса ми е може ли тези таблици примерно да се удължават(не до безкрай разбира се) или трбява да останат със същата дължина от там ли идва параметъра резолюция който се визира в няколко поста из форума, и май е доста важен параметър за ЕКУ-то


Фиксирани са. Причината е фирмуера на ЕКУ-то (самата му програма, не данните). Не може да се удължават (просто не е предвидено).
В интерес на истината няма техническа пречка при цялостно препрограмиране на ЕКУ да се използват "удължени" карти - стига да има достатъчно памет за всичко.


Параметрите на работа са установени в ЦПУ то в адресен вид под хекс формат-например-чети от еепрома адреси от 00000000 до 00003FF0 като например от адрес 00000524 до 00001472 е управлението на аванса от адрес 00004096 до 00016096 управлението на дюзите е с адресна регистация 00000464 до 00000480-дадените стойности са примерни.Всеки производител си има различна адресна регистрация ката флаговете могат да бъдат различно позиционирани.Има начин за добавяне на по голям като обем чип но адресната регистрация на процесора трябва да се спазва в зададените от производителя параметри.
Публикувано изображение

#4 ppl

Offline

    Road Hooligan

  • Потребител
  • 1,013 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 14 June 2005 - 02:51 PM

тази тема никога не е дискутирана във форума, а мисля е най-крайният и важен вариант по тунинга на един двигател

въртят ми се едни мисли из главата и искам да знам до колко са осъществими

в една по стара тема Келеша беше споменал нещо за сетинг файлове :idea:

Темата беше спор с моя милост

та какво представляват тези файлове, от това което научих мисля че трбява да е техническа документация в която да се описва примерно от този до еди кой си байт на файла има машинен код, от този до този са картите на горивото, от друг до друг са картите на запалването и т.н.
могат ли да се намерят някъде из мрежата-Трудна работа
По принцип тези данни ги имат производителите на дадената горивна система например Бош - купуват се за много пари от производителите на тунинг софтуер в повечето случаи полулегално защото са фирмена тайна :wink:
друго нещо
доколкото знам ЕКУ-то определя параметрите на изпълнителните механизми по таблици(карти), като интерполира в зависимост от различни параметри,
въпроса ми е може ли тези таблици примерно да се удължават(не до безкрай разбира се) или трбява да останат със същата дължина :D
Зависи от параметрите заложени в процесора и степента им на използване от производителя на софта които повечето пъти са различни-просто всеки ползва готови разработки по евтино е
от там ли идва параметъра резолюция който се визира в няколко поста из форума, и май е доста важен параметър за ЕКУ-то

май това са за сега нещата за които се сещам да попитам, а и искам да видя дали ще има смисъл(като гледам на къде отива форума)


Публикувано изображение

#5 Реконструктор

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,595 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 15 June 2005 - 07:15 AM

Не съм чул до сега някое устройство (освен нашето) да интерполира в реално време, и да работи с таблици с променлив размер. Обикновено таблиците са с фиксирани размери. За това, ако си търсиш афтърмаркет ЕКУ, гледай таблиците му да са по-големички. При малки таблици се накъсва работата на двигателя при прехода между различни режими.

#6 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 15 June 2005 - 07:18 AM

Не съм чул до сега някое устройство (освен нашето) да интерполира в реално време, и да работи с таблици с променлив размер. Обикновено таблиците са с фиксирани размери. За това, ако си търсиш афтърмаркет ЕКУ, гледай таблиците му да са по-големички. При малки таблици се накъсва работата на двигателя при прехода между различни режими.


Не знам да се накъсва работата на двигателя - аргументирай се ?

#7 Реконструктор

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,595 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 15 June 2005 - 07:20 AM

Лични наблюдения. :? Но пък и таблицата беше идиотски малка - 8 стойности по МАП. При 16 вече беше поносимо.

#8 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 15 June 2005 - 07:23 AM

Лични наблюдения. :? Но пък и таблицата беше идиотски малка - 8 стойности по МАП. При 16 вече беше поносимо.


Първите Мегаскуирти са 8Х8 (именно те се ползват в момента масово). Ти си първия с изказване за накъсване работата на мотора - дали проблема който си наблюдавал не се е дължал на нещо друго ?

#9 Реконструктор

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,595 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 15 June 2005 - 07:36 AM

Едва ли. Промяна в DC от сорта на 20-30 uS оказва влияние на работата до такава степен, че дори аз го чувам. 8 клетки са твърде малко за нормална работа - като се падне МАП-а някъде по средата между 2, двигателя или се дави, или забива.
По принцип, сега пак сме с 8 стойности, но вече има интерполация, която променя нещата из основи. И мотора си бачка перфектно.
Освен интерполацията в реално време сме предвидили и design-time такава. Това позволява супер-прецизна настройка - правиш си една 8-разредна таблица, докарваш я мотора да работи добре с нея, после я разтягаш до 16 клетки, след което настройваш и тях. После разтягаш до 32 и така до 256, ако ти се занимава.

#10 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 15 June 2005 - 07:43 AM

[quote name="Resurrector"]Едва ли. Промяна в DC от сорта на 20-30 uS оказва влияние на работата до такава степен, че дори аз го чувам. 8 клетки са твърде малко за нормална работа - като се падне МАП-а някъде по средата между 2, двигателя или се дави, или забива.
[quote]

DC се задава в % (нищо че трябва да ги сметнеш в uS).
Промяна между 2 клетки от сорта на 20-30 uS ми се вижда тотално сбъркана.
Колкото до падане на МАП-а между 2 клетки, свързано е с (20-30 uS) въпроса - аз лично не мисля че има толкова големи разлики между две съседни стойности на настроена система. Това падане може да го имаш на ЕКУ със "случайни" стойности - не мисля че забиване или давене се получава по тази причина при добре подготвена таблица.

#11 Joreto

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,582 Мнения:
  • Репутация: 248

Публикувано 15 June 2005 - 07:46 AM

8 клетки са твърде малко за нормална работа - като се падне МАП-а някъде по средата между 2, двигателя или се дави, или забива.

ами аз мога да ти дам много примери за турбо коли с МС (8х8 карти) дето си работят съвсем нормално. Май тоз проблем дето казваш идва от настройките :? :cry:

#12 Реконструктор

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,595 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 15 June 2005 - 08:10 AM

Добре, да кажем, че спорът няма смисъл и за тва го прекратявам. Иначе при нас DC се въвежда като време, с точност 10 uS.

#13 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 15 June 2005 - 08:16 AM

Добре, да кажем, че спорът няма смисъл и за тва го прекратявам. Иначе при нас DC се въвежда като време, с точност 10 uS.


Ок, разясни кои сте вие :? Запознай ни с ЕКУ-то като цяло - също.
Спора го броим за изоставен.

#14 Реконструктор

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,595 Мнения:
  • Репутация: 16

Публикувано 15 June 2005 - 08:52 AM

Абе, майстори, що не четете сайта на вашия MS. :cry: Вижте кво пише:

There is a 64-point Volumetric Efficiency (VE) table, organized as a conventional grid eight RPM points vs. eight MAP points. The entries in the VE table are in direct percentages, so that a number of 80 means that the VE is 80%. You can take direct dyno VE values and plug them right in without any conversions. Additionally, specific RPM and MAP range points are adjustable by the end user, a very nice feature. No, there are not hundreds of VE grid points, only 64 - this allows for plenty of control of the engine without having to fill in a bunch of grid points with redundant values. A 16x16-point table (or higher) used by some other units is not a feature, but a pain, especially during tuning, because all 256 slots need to be entered. In addition, the value of VE is *correctly* interpolated between grid points and is truncated to the grid edge points when outside of the table - this is not the case with other systems on the market.


Мегаскуирта си интерполира, тва е обяснението що мотора бачка нормално при 8х8 таблица. :? Само дето с тая Моторолка, дето са я турили, не знам ква латентност ще вади, щото по принцип интерполацията е гадна и тежка операция с бая деления. Но пък от друга страна, така като им прегледах набързо кода, те зареждат таблицата в паметта, което определено е плюс. При нас винаги се чете от ЕЕПРОМ-а, щото таблиците могат да са с произволна големина. Но за в бъдеще, евентуално, ще направим един мениджмънт на паметта и ще блъскаме вътре колкото таблици се съберат.

Да се опише напълно устройството ще отнеме много време. Планирам да седна една вечер и да опиша възможностите на хардуера и софтуера и да ги публикувам на сайта си.

#15 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 15 June 2005 - 08:58 AM

Абе, майстори, що не четете сайта на вашия MS. :cry: Вижте кво пише:

There is a 64-point Volumetric Efficiency (VE) table, organized as a conventional grid eight RPM points vs. eight MAP points. The entries in the VE table are in direct percentages, so that a number of 80 means that the VE is 80%. You can take direct dyno VE values and plug them right in without any conversions. Additionally, specific RPM and MAP range points are adjustable by the end user, a very nice feature. No, there are not hundreds of VE grid points, only 64 - this allows for plenty of control of the engine without having to fill in a bunch of grid points with redundant values. A 16x16-point table (or higher) used by some other units is not a feature, but a pain, especially during tuning, because all 256 slots need to be entered. In addition, the value of VE is *correctly* interpolated between grid points and is truncated to the grid edge points when outside of the table - this is not the case with other systems on the market.


Мегаскуирта си интерполира, тва е обяснението що мотора бачка нормално при 8х8 таблица. :lol: Само дето с тая Моторолка, дето са я турили, не знам ква латентност ще вади, щото по принцип интерполацията е гадна и тежка операция с бая деления. Но пък от друга страна, така като им прегледах набързо кода, те зареждат таблицата в паметта, което определено е плюс. При нас винаги се чете от ЕЕПРОМ-а, щото таблиците могат да са с произволна големина. Но за в бъдеще, евентуално, ще направим един мениджмънт на паметта и ще блъскаме вътре колкото таблици се съберат.

Да се опише напълно устройството ще отнеме много време. Планирам да седна една вечер и да опиша възможностите на хардуера и софтуера и да ги публикувам на сайта си.


Майсторе, МС 2.2 интерполира от фирмуер незнамсикоя версия нататък :?
Има и друг клонинг на МС който не е базиран на Моторола.

ПП: И кои бяхте вие ? :lol:







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.