IPB Style© Fisana

Форум на Tuning.bg

Към съдържанието

Тунинг фирмите и имат ли те почва у нас


  • Не можете да пишете в тази тема
86 отговора на тази тема

#31 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 09:33 AM

В интерес на истината ТТ-то на Величков за мен е пример, но просто има и други начини - не мисля че е редно да се отричат.

#32 vassil.velichkov

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 859 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 09:43 AM

[quote name="jamie]
Тук опираме и до въпроса - плащаш, правят ти колата и си гъзар ИЛИ правиш каквото можеш сам, купуваш останалото и после ти е кеф че това е излязло от твоите ръце. Ти си от първите, аз - от вторите - няма лошо.
Да, прав си че не ми е ясно :idea: Покажи ми на кой му е ясно ? Вече 10-ина пъти пиша че всички ама абсолютно всички сме аматьори. Бинго !
ПП: Имам за показване, ако това е целта ми.[/quote]

:D Става ми весело като ти чета писанията. Ще ти отговоря по точки:
1. Уважавам хората, които си правят колите сами и наистина го могат. Това може да бъде, както единствена възможност за хора без пари, така и хоби за много богати. Всеки преценява сам за себе си - моето време го употребявам за да правя бизнес, ако си бях надвил на масрафа щях да участвам в правенето на колата ми. За мое съжаление (или радост) има едни 50 човека, на които трябва да осигурявам работа.
2. На кой му е ясно как се прави производство? На много хора, Джейми, на много хора...На мен също ми е ясно, защото го правя, макар и в друга област. Точно защото ми е ясно, затова казвам, че не е просто и не можеш да очакваш, че при липсата на пазар, някой ще се захване с някакво мащабно производство. В един развиващ се пазар нещата се правят стъпка по стъпка, защото в реалния живот инвестициите трябва да имат възвращаемост, иначе потъваш. Минаха соц.времената, когато хората бяха еднакво бедни и единственото нещо, което човек можеше да инвестира беше собственото си време, което беше винаги в излишък.
3. Ако се смяташ за абсолютен аматьор, твоя работа... :wink: Нещо ми лъха яко соц. от мненията ти? Хайде уравниловката моля - всички са аматьори :lol: Аматьор или професионалист не е диагноза, а е отношение към работата. Може да нямаш достатъчно опит в дадена област и пак да си професионалист, защото имаш правилен подход и отношение към нещата. Не бъркай професионализма с липсата на опит! Професионалисти има много, просто нещата се развиват и в България ни липсва опита на страни, които вече са минали този път. Не е обидно да кажеш на някой, че няма опит, но да наречеш всички аматьори и да ги забиеш под общ знаменател е меко казано тъпо. Ще ти дам пример - взимаш един добър механик под 35 годишен, който си изпипва нещата, работи чисто и не се размотава, чете документация и схеми, но който последните 10 години е работил само по марката Опел. Мислиш ли, че в рамките на 6 месеца, този механик не може да се преквалифицира и да започне да работи Порше? Може, просто му трябва малко обучение и опит. Професионализма си го има, отношението към работата също. Обратното - ако вземеш един мърльо, дори да е много сръчен и бърз, той си остава мърльо. Колкото и да го обучаваш, какъвто и опит да натрупа, мърльото си остава мърльо...За това иде реч... :lol:
500 кончета под капака и 60 литра ОМВ 100 в резервоара - 'бах мааму, как да стигна до Варна, морето, сините вълни? Апел към ОМВ - Да направим по една бензиностанция на всеки 50 километра!
http://www.prospeed.bg

#33 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 09:51 AM

Васко, по повод аматьорите - проблемите са няколко:

1. Неспазване на срокове.
2. Неграмотност (Опелджията НЯМА да се оправи с Поршетата след 6 месеца по простата причина че е нужно и да повиши качеството на труд и квалификация, не само да смени марката. Защо - мисля знаеш.).
3. Неспособност да чете документация/липса на такава (както и често - не знае езика на който е написана документацията).
4. Липса на опит.
5. Нужно е отдаване на всичко което можеш - не го наблюдавам никъде.

Дай ми пример за фирма/гараж където никоя от тези 5 точки не е налична ?
Това предполагам отговаря и на питането ти за социализъм и уравниловка...според мен е просто трезва преценка и констатация.

Не допускаш ли че това "производство" може и да не се развива като нещо с комерсиална цел а чисто и просто като хоби ?

ПП: Организирал си производство в друга сфера - чудесно, говорим за тунинг тук обаче - пожелавам успехи и в това (не е гаргара). Не всичко може да се пренесе от една сфера в друга.

#34 j1v

Offline

    Шматарок

  • Драг състезател
  • 2,344 Мнения:
  • Репутация: 10

Публикувано 14 June 2005 - 10:10 AM

... :wink: Нещо ми лъха яко соц. от мненията ти?


Аз много отдавна съм му казал на таз грешка на природата, че е нелечимо болен от комунизъм, ама той не вдява :D

А таз тема с малко позачистване, може съвсем спокойно да се махне от партера и да се премести където и е мястото.
skype: jshterev

#35 ppl

Offline

    Road Hooligan

  • Потребител
  • 1,013 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 14 June 2005 - 10:10 AM

...в българия няма читава тунинг фирма нса европейско ниво за съжаление


Е, с това не мога да се съглася, но и без това станаха много off-topic-ите...Като кажете Европа, все едно казвате "НАСА". Не искам да се заяждам, само искам да ти задам следните въпроси:
1. Кои тунинг фирми в Европа си посетил на място и какви услуги и продукти си ползвал от тях?
2. Кои тунинг фирми в България си посетил на място и какви услуги и продукти си ползвал от тях?

Това е интересна тема и могат да се правят най-различни паралели...

Ето например, как изглежда двора на най-добрата фирма в UK, която тунингова най-злобните Nisan Skyline-и:
http://www.piach.com... ... orsportUK/


Опа-намирисва ми на реклама на Проспиид :D
1.Не е необходимо да посещавам на място-за тази работа има интернет
2.В БГ Няма такива - читави тунинг фирми! включвам и твоята-всички сте головодници особено на ниво електроника сравнени с колегите ви на запад-казвам го с огромно съжаление!!!
Публикувано изображение

#36 j1v

Offline

    Шматарок

  • Драг състезател
  • 2,344 Мнения:
  • Репутация: 10

Публикувано 14 June 2005 - 10:12 AM

2.В БГ Няма такива - читави тунинг фирми! включвам и твоята-всички сте головодници особено на ниво електроника сравнени с колегите ви на запад-казвам го с огромно съжаление!!!


Ще се обосновеш ли? Много ми е интересно откъде си правиш тези изводи, не искам да подхващам поредната тунинг война, но изказвания от тоз тип се нуждаят от аргументация.
skype: jshterev

#37 ppl

Offline

    Road Hooligan

  • Потребител
  • 1,013 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 14 June 2005 - 10:13 AM

... :wink: Нещо ми лъха яко соц. от мненията ти?


Аз много отдавна съм му казал на таз грешка на природата, че е нелечимо болен от комунизъм, ама той не вдява :D

А таз тема с малко позачистване, може съвсем спокойно да се махне от партера и да се премести където и е мястото.


Кого наричаш грешка на природата? Джейми е пич с високо нива на познания,това че още не е направил 12 сек колица не го прави по-лаш от който и да е от вас!
Публикувано изображение

#38 j1v

Offline

    Шматарок

  • Драг състезател
  • 2,344 Мнения:
  • Репутация: 10

Публикувано 14 June 2005 - 10:18 AM

... :D Нещо ми лъха яко соц. от мненията ти?

Аз много отдавна съм му казал на таз грешка на природата, че е нелечимо болен от комунизъм, ама той не вдява :lol:

Кого наричаш грешка на природата? Джейми е пич с високо нива на познания,това че още не е направил 12 сек колица не го прави по-лаш от който и да е от вас!

Ти защитник ли му се явяваш :wink: :idea: :lol: Аз мисля, че точно той няма много нужда от защита ама нз, щом си решил :D
skype: jshterev

#39 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 10:18 AM

... :idea: Нещо ми лъха яко соц. от мненията ти?


Аз много отдавна съм му казал на таз грешка на природата, че е нелечимо болен от комунизъм, ама той не вдява :wink:

А таз тема с малко позачистване, може съвсем спокойно да се махне от партера и да се премести където и е мястото.


Кого наричаш грешка на природата? Джейми е пич с високо нива на познания,това че още не е направил 12 сек колица не го прави по-лаш от който и да е от вас!


Пак да помоля - не ме бутай между фирмите - аз съм ентусиаст и се занимавам основно с мои таратайки :D
Бизнеса е нещо друго. А и нивата на познание са едва в началото - много има още, няма къде да избяга докато човек има траен интерес.

#40 vassil.velichkov

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 859 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 10:31 AM

Васко, по повод аматьорите - проблемите са няколко:
1. Неспазване на срокове.


Тук съм съгласен. Това е повсеместен проблем, за съжаление не само за България. Понеже се занимавам с доставките на тунинг части от Щатите и Англия, мога да ти кажа, че в 90% от случаите професионалистите от Развития свят се дънят със сроковете зверски! По отношение на спазването на сроковете при сервизните услуги - този проблем е породен от две неща - липса на капацитет (оправя се с МНОООГО големи инвестиции) и разбъркана организация (забавени доставки, започваш едно, спираш го, почваш друго, докато дойдат още части за първото и пр.). Това се изглажда до известна степен с поддържането на голяма складова наличност, което е грешно като бизнес концепция, но е единственото възможно за нашите условия. Липсата на капацитет е по-големият проблем и за сега не виждам реално работещо решение...

2. Неграмотност (Опелджията НЯМА да се оправи с Поршетата след 6 месеца по простата причина че е нужно и да повиши качеството на труд и квалификация, не само да смени марката. Защо - мисля знаеш.).


Тук не говорех за Гошо Опела или Пешо Карбуратора. Говоря ти за механик, който се оправя с езика, чете, работи с електронна документация, каталози и Интернет, но просто не е пипал Порше. Повярвай ми, ще се оправи за 6 месеца. Шефа на механиците в Порше - България е небезивестния Нарко, който до скоро беше гаражен майстор на турбо-дизелови коли. Не зная защо са го взели в Порше, които би трябвало да имат по-висок критерий, но това е факт. Човекът не знае много за Порше, но не е мърльо и си обича работата. Може би заради това? Ако питаш, дали има такива механици - има. Познаваш се с Орешков и покрай него сигурно си се запознал и с Юли?

3. Неспособност да чете документация/липса на такава (както и често - не знае езика на който е написана документацията).


Точно за това отношение говорех. Ако си професионалист ще предпочетеш да прочетеш документацията, ще провериш три пъти нещата, преди да започнеш да въртиш ключето и чука :wink: :D Не случайно съм осигурил няколко нови notebook-а IBM, настолни компютри и бърз Интернет в сервиза - всеки трябва да може да работи с AutoData, TecDoc, ElsaWin, Etka и още 20 подобни електронни бази данни, иначе говорим наистина за аматьорски подход. Това е факт!

4. Липса на опит.


Както вече обясних, това не е грях и ако имаш правилно отношение към работата, опитът се придобива. Тук е много важно да отбележа, че опит се трупа или под надзора на някой, който има такъв или нещата отиват за сметка на клиента, което вече е много лошо. По отношение на тунинга нещата са още по-сериозни. Това ТТ излезе златно, защото 1 година си правим експерименти на негов гръб. Защо ли? Опит, опит и пак опит, но наш гръб, не на чужд!

5. Нужно е отдаване на всичко което можеш - не го наблюдавам никъде.


Айде пак се изказа неподготвен. Има много хора, които се отдават на работата, но това е необходимо, не достатъчно условие. Как ти се струва работно време 7 дни в седмицата по 14-15 часа. Половината от това време не е заето с работа за пари...Това ако не е отдаденост, какво е?

Дай ми пример за фирма/гараж където никоя от тези 5 точки не е налична ?


Искаш никоя от тези 5 точки да не е налична? Не мога да ти посоча такава фирма, защото ти отново искаш да намериш ИДЕАЛНАТА фирма. Идеална Тунинг фирма, както и идеална кола или жена няма! Смятам, че Проспийд има проблем с т.1, но по останлите точки няма къде да ме бутнеш!

Това предполагам отговаря и на питането ти за социализъм и уравниловка...според мен е просто трезва преценка и констатация.


Не, не отговаря. Не вярвам, че имаш достатъчно широк поглед върху нещата "По света и у нас" за да имаш трезва преценка. Трябва да си видял нещата и от двете страни на барикадата (като клиент и като доставчик на продукти и услуги), за можеш да коментираш толкова авторитетно.

Не допускаш ли че това "производство" може и да не се развива като нещо с комерсиална цел а чисто и просто като хоби ?


Това би било доста скъпо хоби. Да, смятам, че може. Познавам двама души (не в България), които имат подобно хоби. И двамата са мулти-милионери и се забавляват с произвоство на малки серии спортни автомобили. Единият е в Южна Африка, другият във Франция. Единият е натрупал пари от търговия с диаманти и злато, а другият има баща собственик на няколко реномирани винарски изби. Тези хора са си надвили на масрафа, не знаят какво да си правят парите и се забавляват по този начин. Това тук няма как да стане, съжалявам, но това в България е ранна фаза на капитализма и такива хора все още няма.

ПП: Организирал си производство в друга сфера - чудесно, говорим за тунинг тук обаче - пожелавам успехи и в това (не е гаргара). Не всичко може да се пренесе от една сфера в друга.


Съгласен съм, че не всичко може да се пренесе от една сфера в друга. Основният проблем при производството не е организацията, а хората, които да разработят и тестват продуктите. Финансиране също се намира, но трябва да имаш нещо започнато, нещо налично, а не само един гол бизнес план. Ако има пазар в България, от който да се започне, по-късно нещата могат да се развият на по-високо ниво и да се започне износ. Износът е единствената възможност в дългосрочен план, защото България е малка и винаги ще си остане малка, колкото и да станат богати хората в нея. В Щатите можеш да станеш милиардер от производство на клечки за зъби, защото са 300 милиона души с висока покупателна способност...
500 кончета под капака и 60 литра ОМВ 100 в резервоара - 'бах мааму, как да стигна до Варна, морето, сините вълни? Апел към ОМВ - Да направим по една бензиностанция на всеки 50 километра!
http://www.prospeed.bg

#41 vassil.velichkov

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 859 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 10:40 AM

...в българия няма читава тунинг фирма нса европейско ниво за съжаление


Е, с това не мога да се съглася, но и без това станаха много off-topic-ите...Като кажете Европа, все едно казвате "НАСА". Не искам да се заяждам, само искам да ти задам следните въпроси:
1. Кои тунинг фирми в Европа си посетил на място и какви услуги и продукти си ползвал от тях?
2. Кои тунинг фирми в България си посетил на място и какви услуги и продукти си ползвал от тях?

Това е интересна тема и могат да се правят най-различни паралели...

Ето например, как изглежда двора на най-добрата фирма в UK, която тунингова най-злобните Nisan Skyline-и:
http://www.piach.com... ... orsportUK/


Опа-намирисва ми на реклама на Проспиид :wink:
1.Не е необходимо да посещавам на място-за тази работа има интернет
2.В БГ Няма такива - читави тунинг фирми! включвам и твоята-всички сте головодници особено на ниво електроника сравнени с колегите ви на запад-казвам го с огромно съжаление!!!


И какво прочете в Интернет? Какво искаш да ми кажеш за електрониката? Моля те, много ми е интересно, защото на мен основният ми бизнес е съврзан с електроника и софтуер, такова ми е образованието, с това си изкарвам хляба и пр. Ако искаш да ни сравняваш с колегите ни от Мотек - да, головодници сме, онези там имат научни степени и трудове по Engine Management. В крайна сметка за какво говорим точно? За map-ване, за производство на Engine Management системи, за какво? :D
500 кончета под капака и 60 литра ОМВ 100 в резервоара - 'бах мааму, как да стигна до Варна, морето, сините вълни? Апел към ОМВ - Да направим по една бензиностанция на всеки 50 километра!
http://www.prospeed.bg

#42 jamie

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 1,197 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 10:42 AM

Васко, проблема е че гледаш много нависоко.
Не е нужно да си производител на автомобили, както и да е :D


Има много хора, които се отдават на работата, но това е необходимо, не достатъчно условие. Как ти се струва работно време 7 дни в седмицата по 14-15 часа. Половината от това време не е заето с работа за пари...Това ако не е отдаденост, какво е?


Грешка ! Не говоря за количество, а за качество.
Бутнах те и по т.5.
Не търся идеала, а просто прага над който аматьорщината става професионализъм.


Не вярвам, че имаш достатъчно широк поглед върху нещата "По света и у нас" за да имаш трезва преценка. Трябва да си видял нещата и от двете страни на барикадата (като клиент и като доставчик на продукти и услуги), за можеш да коментираш толкова авторитетно.


Не те и убеждавам. В момента съм и клиент, и доставчик (и в това не те убеждавам).

Износът е единствената възможност в дългосрочен план, защото България е малка и винаги ще си остане малка, колкото и да станат богати хората в нея.


Така е. Способна ли е примерно ПроСпийд да предложи конкурентен продукт/услуга на външния пазар в ясен срок и на приемлива цена ?

#43 vassil.velichkov

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 859 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 11:08 AM

[quote name="jamie"]Васко, проблема е че гледаш много нависоко.
Не е нужно да си производител на автомобили, както и да е :D[/quote]

Винаги предпочитам да гледам и да се целя на високо, за да станат нещата истински, въпреки, че така рискувам да се спъна. No pain - no gain, no risk - no gain. Много хора предпочитат да забият нос в обувките и да си гледат в краката, но за да правиш успешен бизнес трябва да гледаш хоризонта и да мислиш 5 или 10 години напред. До момента съм успявал по този начин и примерите около мен потвърждават, че трябва да си поставят високи, но реалистични цели и да си готов да инвестираш достатъчно време, търпение и пари за да ги постигнеш. Другото е занаятчийска работа...


[quote]Има много хора, които се отдават на работата, но това е необходимо, не достатъчно условие. Как ти се струва работно време 7 дни в седмицата по 14-15 часа. Половината от това време не е заето с работа за пари...Това ако не е отдаденост, какво е? [/quote]

[quote name="jamie"]Грешка ! Не говоря за количество, а за качество.[/quote]

Мисля, че тук ти си в грешка. Не можеш да ме убедиш, че някой, който работи по 8 часа от 9 до 5, след което си тръгва и спира да си мисли за работа е отдаден! Може да е много добър работник / служител, много съвестен, но това е човек, който работи за да преживява, а не живее за да работи любимата си работа. Не казвам, че всички трябва да са вманиачени в работата си, това е въпрос на личен избор, но когато говорим за отдаденост имам предвид точно това - да не жалиш свободно време за да правиш това, което те кефи и те вълнува.

[quote name="jamie"]Бутнах те и по т.5.[/quote] Тц!

[quote name="jamie"]Не търся идеала, а просто прага над който аматьорщината става професионализъм.[/quote]

Явно не ме разбираш. Не можем да говорим за прагове, а за отношение към работата, за отговорност пред себе си и пред клиентите. Ако имаш високи вътрешни критерии и си отговорен, ако си обичаш работата и държиш нещата да се правят добре, ако непрекъснато търсиш пътища за развитие и доусъвършенстване на знанията и уменията си, значи си професионалист.

[quote name="jamie"]
[quote]Не вярвам, че имаш достатъчно широк поглед върху нещата "По света и у нас" за да имаш трезва преценка. Трябва да си видял нещата и от двете страни на барикадата (като клиент и като доставчик на продукти и услуги), за можеш да коментираш толкова авторитетно. [/quote]

Не те и убеждавам. В момента съм и клиент, и доставчик (и в това не те убеждавам).[/quote]

По-нагоре ти бях задал конкретни въпроси по тази тема - ще ги перефразирам - на кого си клиент и какво доставяш? На какъв опит се базират наблюденията ти, дай примери.

[quote name="jamie"]
[quote]Износът е единствената възможност в дългосрочен план, защото България е малка и винаги ще си остане малка, колкото и да станат богати хората в нея.[/quote]

Така е. Способна ли е примерно ПроСпийд да предложи конкурентен продукт/услуга на външния пазар в ясен срок и на приемлива цена ?[/quote][/quote]

Да, фирмата е способна. Ако спрем да се занимаваме с половината неща, които правим след 9 месеца на пазара може да се появи правозъба скоростна кутия за Мицубиши Група Н, която ще бъде по-качествена от повечето подобни продукти предлагани в Щатите и Западна Европа и не толкова качествена като продуктите на гурутата в този бранш като Куейф и Екстрак. Тук въпросът опира до приоритети, в реалният живот не можеш да си позволиш да се фокусираш само върху едно нещо, освен ако нямаш сериозен финансов гръб. В нашия случай финансите идват от бизнеса, а не от някой инвестиционен фонд, затова тези разработки ще отнемат 12 до 18 месеца, а не 6 до 9. Достатъчно ясно ли беше това?
500 кончета под капака и 60 литра ОМВ 100 в резервоара - 'бах мааму, как да стигна до Варна, морето, сините вълни? Апел към ОМВ - Да направим по една бензиностанция на всеки 50 километра!
http://www.prospeed.bg

#44 ppl

Offline

    Road Hooligan

  • Потребител
  • 1,013 Мнения:
  • Репутация: 4

Публикувано 14 June 2005 - 11:18 AM

...в българия няма читава тунинг фирма нса европейско ниво за съжаление


Е, с това не мога да се съглася, но и без това станаха много off-topic-ите...Като кажете Европа, все едно казвате "НАСА". Не искам да се заяждам, само искам да ти задам следните въпроси:
1. Кои тунинг фирми в Европа си посетил на място и какви услуги и продукти си ползвал от тях?
2. Кои тунинг фирми в България си посетил на място и какви услуги и продукти си ползвал от тях?

Това е интересна тема и могат да се правят най-различни паралели...

Ето например, как изглежда двора на най-добрата фирма в UK, която тунингова най-злобните Nisan Skyline-и:
http://www.piach.com... ... orsportUK/


Опа-намирисва ми на реклама на Проспиид :wink:
1.Не е необходимо да посещавам на място-за тази работа има интернет
2.В БГ Няма такива - читави тунинг фирми! включвам и твоята-всички сте головодници особено на ниво електроника сравнени с колегите ви на запад-казвам го с огромно съжаление!!!


И какво прочете в Интернет? Какво искаш да ми кажеш за електрониката? Моля те, много ми е интересно, защото на мен основният ми бизнес е съврзан с електроника и софтуер, такова ми е образованието, с това си изкарвам хляба и пр. Ако искаш да ни сравняваш с колегите ни от Мотек - да, головодници сме, онези там имат научни степени и трудове по Engine Management. В крайна сметка за какво говорим точно? За map-ване, за производство на Engine Management системи, за какво? :D


По една случайност и аз се занимавам със същото-ДА МОТЕК са номер1
да Engine Management`а не е за всеки аз говоря за поддръжка и диагностициране на подобна система. За WLAN,телеметрия връзка между отделните модули в комплект с приложащите чексуми.Просто не мисля че сте във "час" Колкото до "производство на Engine Management системи" в БГ никой не може да го направи дори и с Мапването нямаме специалисти - за това говорех
Публикувано изображение

#45 vassil.velichkov

Offline

    професионален шофьор

  • Потребител
  • 859 Мнения:
  • Репутация: 1

Публикувано 14 June 2005 - 11:31 AM

По една случайност и аз се занимавам със същото-ДА МОТЕК са номер1
да Engine Management`а не е за всеки аз говоря за поддръжка и диагностициране на подобна система. За WLAN,телеметрия връзка между отделните модули в комплект с приложащите чексуми.Просто не мисля че сте във "час" Колкото до "производство на Engine Management системи" в БГ никой не може да го направи дори и с Мапването нямаме специалисти - за това говорех


Как разбра, колко сме в час? :D Колко коли си мапнал, с колко различни видове електроники си работил, колко чек-суми си "адаптирал" и пр.? Питам те, защото аз мога да ти изброя конкретни марки и модели електроника и конкретни проекти за клиенти, чиито коли са подкарани и се поддържат с тези електроники. Говорим и за създаване на карти от нулата и за модифициране на базови такива и какво ли още не :wink: Ти да не си Шоп, ама от тия, калсическите? Видял Шопа Жирафа в зоологическата градина и се изцепил "Е, те такова животно НЕМА!" :idea: :lol:

Ако ми говориш за навръзване на стандартни модули / контролери по CAN-а е едно (това е лесно и го правим), ако ми говориш за разработването и закачането на custom модули на CAN-а, това е друго. За телеметрията - мислиш си, че е някакъв Rocket Science, ли какво? Разработването на такава система е Rocket Science, използването на готова такава е относително просто.

Терминът WLAN ако обичаш не го използвай в контекста на тунинга и спортните автомобили, защото е смешно. WLAN в някой Майбах, добре, но в спортна кола не става. Досети се защо. Телеметричните системи използват proprietary комуникационни протоколи и обикновена радио-връзка.

Работата с една електроника не опира само до това, което си изброил. Трябва да можеш да правиш custom инсталации, да можеш да разчиташ и анализираш логове от няколко източника, да знаеш предварително в каква посока ще бъде ефекта от една или друга настройка, да познаваш предимствата и недостатъците на различните марки и модели за да можеш да избереш правилното решение за всеки проект. Е, аз смея да твърдя, че това го правим. Както вече казах, мога да изредя конкретни проекти за реални клиенти. Ти какви аргументи ще сложиш от другата страна? :lol:
500 кончета под капака и 60 литра ОМВ 100 в резервоара - 'бах мааму, как да стигна до Варна, морето, сините вълни? Апел към ОМВ - Да направим по една бензиностанция на всеки 50 километра!
http://www.prospeed.bg







NEG

ЗА РЕКЛАМА:
-----------------------
Mtel: 0889090066
Vivacom: 0878690066
Globul: 0899669699

Persy

Можете да разпространявате съдържанието на този сайт свободно, като задължително посочите линк към Тuning.BG като източник. Трябва да укажете лиценза, който ползваме и да позволите и на друг да ползва съдържанието при същите условия.