Hummer

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Историята на Hummer започва, заради потребността на американскитевоенни от специален автомобил. В резултат американската компания AMGeneral, през лятото на 1979 г. започва работа по създаването наавтомобил с повишена вместимост.

    • няма информация

    • Програмата получава име HMMWV M998 (High Mobility Multipurpose WheeledVehicle Model 998), което се превежда като „Високо мобилно многоцелевоколесно транспортно средство модел 998” и се произнася от американцитекато „Хъмви”.От това съкращение се ражда и името Hummer ( Хъммър).Вседеходът се отличавал с лекота на управление, феноменална проходимости бил способен да се пригажда за различни видове въоръжение. Той станалосновният автомобил на армията на САЩ. Скоро след това компаниите AMGeneral и концернът General Motors (GM) подписаха договор, според койтоGM получава правото да сглобява и разпространява гражданския вариант навсъдехода Hummer, а АМ General запазва правото си да продава военнитемодификации на колата. Така започва нов етап в живота на легендарнияофроудър.
      11 месеца по-късно GM Corporation представя първия образец наавтомобила под марката – М998, който се качва на конвеира през 1981година и сега е популярен с името Н1. Резултатите от изпитаниятапоразяват военните – новият вседеход превъзхождал абсолютно всичкинужди и стандарти на армията на САЩ. За това още през март 1983 г. AMGeneral получава поръчка за доставка на армията първата серия HMMWVM998. Широката известност настига Hummer след успешния завършек наоперация „Пустинна буря”. Кадри от войната в Персийския залив обикаляттелевизорите по целия свят.

    • В тях неизменно присъствали страшните армейски вседеходи Hummer, коитокато на шега преодолявали големите наклони на дюните и се движели попясъка, така добре, както и по асфалт, оставяйки далеч назадсъвременните танкове M1A Abrams. След подобна реклама AM Generalзапочнала да получава поръчки за Hummer от частни лица. Те били толковамного, че компанията в инициативен ред разработила и пуснала в продажбаграждански вариант на тази кола. От 1992 г. започнала продажбата му завсички желаещи. Но достатъчно високата цена, дори и по американскитестандарти, го превръща в елитен автомобил. В зависимост от екстритецената му на местния американски пазар варира от 70 000 до 85 000 $, агодишният обем на продажбите достига 2 000 бройки, което е съпоставимос продажбите на Ferrari. 

      Един от първите закупили Hummer е не кой да е, а Арнолд Шварценегер,след него членове на клуба „Hummer” стават такива знаменитости, катоСилвестър Сталоун, Стивън Спилбърг, Джордж Лукас и дори известнияттенисист Андре Агаси. С огромна популярност Hummer се ползва и встраните на Близкия Изток, Арабските Емирства, и дори в Русия. ТамHummer се доставя, само при условие на пълна предплата.
      Излизащата от 1992 г. гражданска модификация на знаменития джип, всякагодина търпи неголеми изменения, което помага на компанията да задържитърсенето в устойчиво състояние. Последната моделна гама на компаниятаAM General включва четири варианта на каросерията: двуместен пикап сголям товарен отсек (Open Top), четириместен пикап с мек покрив ( 4 –doors Open Top), четириместен пикап с твърд покрив ( 4- doors HardTop), и универсал с напълно закрита алуминиева каросерия ( Wagon).Максималната скорост се достига при 160 км/ч., а от 0-100 огромноточудовище успява да ускори за 12,5 секунди.
      Задвижващата установка е V – образен осем цилиндров турбо дизеловдвигател с обем 6,6 л. и мощност 300 к.с. Той има фантастичния ресурсот 1 милион км. И разполага с 4 скоростна автоматична кутия от сериятаAllison, което заедно с не ръждивата каросерия, прави Hummerпрактически вечен. Друго техническо предимство е изцяло независимотопредно и задно окачване, което осигурява стабилността на Хамъра попресечени терени. Предимството е в това че всяко от 4-те колела, можеда следва терена независимо от останалите, и по никакъв начин не имвлияе. Това гарантира, че Hummer винаги има минимум 3 стабилно стъпиликолелета на терена, даващи му стабилност и сцепление. Друга неговаважна конструктивна особеност е, че когато го погледнете отпред илиотзад Hummer е по-широк от колкото висок. Това дава допълнителнаустойчивост на конструкцията, силно намалява вероятността да сепреобърне настрани и е предпоставка да остане стабилен при наклони, прикоито обикновените джипове губят стабилност и могат да се преобърнат.Hummer е много добре защитен от удари на каросерията в скали и камъни.Диференциалите, са прибрани вътре в корпуса на Хамъра, а спирачките, неса на обичайното място зад джантата, а също са прибрани вътре вкорпуса. Спирачките са закачени, директно за диференциалите, с коетоспирачките са надеждно защитени от мръсотия, кал, вода, и в много редкислучаи при много износени накладки, попадение на малко камъче междунакладката и диска. На освободеното място зад джантата, са сложенидопълнителни зъбни предавки, които допълнително увеличават въртящиятмомент. 

    • В модификацията от 2006 година, зъбните предавки зад джантите саподобрени, да издържат по-голямо натоварване, да са по-тихи, и 4скоростната кутия е заменена с 5 скоростна кутия Allison 1000.
      Неотдавна Hummer e снабден с антибуксуваща система TorqTrack (TT4),разработена специално за него екипиран и с диференциали Zexel TorsenIII. С помощта на електронни датчици ТТ4 следи за това, нито едноколело да не се хлъзга. Когато едно от колелетата започва да боксува,ТТ4 забавя хода му с помощта на работната спирачна система, коетопозволява предаването на голям въртящ момент на колелетата с по-добросцепление.
      Както заяви един от директорите на компанията AM General Бил Томсън: „Ако преди успешното каране по пресечен терен зависеше на половина отавтомобила, и на половина от водата, то на Hummer със системата TT4,водачът може да разчита на Hummer на 90%.
      На автомобилния салон в Детройт през 2000 година бе показанпървообразът на новия Hummer, носещ името H2. Той е разработван съссъвместните усилия на конструкторите на GM и AM General, а неговатаходова част е унифицирана с Chevrolet Tahoe. „Пред вас не епреправеният първи модел” – заяви един от авторите на проекта H2, КлейДин, инженер от корпорацията GM – „Това е принципно нов Hummer, заемащдруга ниша, различна от първия модел”. Hummer H2, е много по-разкошен икомфортен от H1. Оформлението на интериора на модела H2 е унифицирано скупетата на другите шикозни джипове на GM. На серийните образци от 2003година се установява система за нощно виждане Night Vision.
      GM планира рязко да увеличи обема на продажбите на автомобили, носещизнаменитата марка Hummer. Основният удар ще прави моделът H2, обаченикой няма намерение да сваля и първия Hummer от производство.Търсенето за Н1 не е голям, но достатъчно стабилен. Освен това, евъзможна появата на модел Н2, която ще представлява „паркетен” офроудър.
      Съвършено новият модел, получил името Hummer H3 ще стане най-компактният и най-достъпният автомобил от марката Hummer.
      Джипът Hummer H3 е построен на същата платформа, както и пикапите наChevrolet S10 и GMC Sonoma. Обаче каросерията и салонът на новата колаще са собствени, разработени специално за тази кола. Тук си струва дасе отбележи, че дизайнът на Hummer H3, е изпълнен в същия стил, както ипо-големият Н2 и е получил аналогична масивна решетка на радиатора смощна предна броня, разширени арки на колелетата с пластмасови накладкии мощен преден капак. Всъщност като цяло външността на Н3 малко напомняна Jeep Grand Cherokee, с който всъщност му предстои да се конкурира.
      По официална информация, за Hummer H3 са подготвени три мотора. Това сабазови двигатели с мощности от 220 и 260 к. с., а също така и могъщ V8,с мощност 300 к.с., който ще бъде поставян на най-скъпите версии нановата кола. Да отбележим, че най-достъпният Хъмър ще струва около 30000 $. Версията с шест цилиндровия двигател ще бъде с примерно 5 000по-скъпа. Цената на топ - колата с V8 мотор не се споменава. Засравнение най-достъпният Hummer H2 струва в САЩ 49 000 $, а Hummer H1 –над 100 000 долара.