Mercedes-benz

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Готлиб Даймлер и Карл Бенц

    •  

      1 октомври 1883 — Карл Бенц основава компанията „Бенц и Ко. Райнише Газмоторен-Фабрик, Манхейм“ заедно с бизнесмена Макс Каспар Розе и търговеца Фридрих Вилхелм Еслингер.

      16 декември и 23 декември 1883 — Готлиб Даймлер защитава свой „Газов двигател със запалване в горивна камера“ с патент „DRP No. 28022“. Също получава патент „DRP No. 28243“ за системата „Регулиране на скоростта на двигателя с помощта на изпускателен клапан“. Тези два патента — са основата за първият бързооборотен двигател с вътрешно горене.

      29 август 1885 — Даймлер регистрира „Reitwagen“ за „газов или бензинов двигател“ като патент „DRP No. 36423“.

      29 януари 1886 — За своята триколесна моторна каляска Карл Бенц получава патент „DRP No. 37435“ — „свидетелство за раждане“ на автомобила.

      1886 — Карета с двигател на Даймлер.

      Центъра „Мерцедес-Бенц“ в Щутгарт.

      1888 — Берта Бенц и двамата и синове Евгений и Ричард тръгват в най-дългото пътешествие в дотогавашната автомобилна история. Тя използва патентованият автомобил на Бенц и пътува от Манхайм до Форзхайм.

      29 септември 1888 — След като, Даймлер лицензира пакет за САЩ, Уилям Стейнвей основава „Даймлер Мотър Къмпани“ (Daimler Motor Company) на Лонг Айлънд, Ню Йорк.

      1889 — Готлиб Даймлер представлява новия двуцилиндров V-образен двигател, с 1,5 конски сили, при 600 оборота в минута.

      1889 — Автомобил „Даймлер“ с метални колела. Следствие на разработката която реализират Даймлер и Майбах поставят метални колела и двуцилиндров V-образен двигател.

      1890 — Вилхелм Майбах построява първият 4-цилиндров двигател. Двигателя е с тегло 153 кг и мощност от 5 к.с. при 620 об/мин.

      28 ноември 1890 — Нотариален сертификат от Щутгарт, „Даймлер-Моторен-Геселшафт“ (Daimler-Motoren-Gesellschaft) е официално регистрирана.

      1892 — Вилхелм Майбах и Готлиб Даймлер разработват образец на двигател „Феникс“ (Phoenix), който ще започне да бъде поставян в автомобили, камиони, кораби и самолети.

      26 май 1893 — Британският бизнесмен Фредерик Ричард Симс открива „Даймлер Мотър Синдикейт АД“ (Daimler Motor Syndicate Ltd.) в Лондон. Създаването му ознаменува зората на Британската автомобилна промишленост, въпреки че в началото компанията не произвежда автомобили. Карл Бенц получава патент „DRP No. 73515“ за двойниата кормилна кутия и започва да произвежда автомобилите „Виктория“. Вилхелм Майбах разработва нова система за подаване на гориво — предшественик на днешният карбуратор.

      Мерцедес Двоен Файтон

      Мерцедес-Бенц S-класа

      1894 — Бенц патентова „Вело-Моторваген“ (Velo-Motorwagen), първият автомобил в света.

      22 юли 1894 — Преход на автомобили между Париж и Руан става първото автомобилно състезание. 21 участници стартират, 15 финишират, вкл. девет с лицензираният двигател на „Даймлер-Панхард-Левасьор“ (Daimler Panhard-Levassor).

      18 март 1895 — „Даймлер-Моторен-Геселшафт“ доставя в Кронщат първия в света камион с двуцилиндров двигател, и мощност 4 к.с.

      1897 — „Даймлер-Моторен-Геселшафт“ представлява „Феникс“. Първият автомобил с предно разположен двигател.

      16 юни 1897 — Първото моторизиранно такси, „Даймлер-Виктория“ с табела „такси“, тръгва в Щутгарт. Фридрих Гринер основава първата компания за таксиметрови превози с автомобили.

      „Бенц & Ко.“ разработва първия двигателен цилиндър, който Бенц нарича „contra engine“ където цилиндрите са разположени един срещу друг.

      1 октомври 1898 — „Даймлер-Моторен-Геселшафт“ поставя първия 4-цилиндров двигател в автомобил „Даймлер Феникс“.

    • няма информация

    • Сега концернът е в конгломерата DaimlerChrysler, който се ръководи от германците. Mercedes-Benz Passenger Cars & Smart division е най-големият световен производител на висококачествени пътнически автомобили. Това се дължи на конкурентните му иновативни технологии, най-високото ниво на безопасност и комфорт, както и на пионерски дизайн. През 1999 г. се отбелязва рекорд в продажбите и печалбата. Автомобилите му са представени във всички сегменти, включително и в малкия - с А-класата, чието последно поколение излиза на пазара през 2004 г.

    • През 2005 г. в Женева е обявен и автомобилът от В-клас.

      Седалището на концерна е в Щутгарт и той е водещ производител също на камиони и автобуси, както и на пътнически и товарни "ванове".

      Официален вносител на Mercedes-Benz за България и на концерна Daimler-Chrysler е "Балкан Стар".