Nissan

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Нисан Мотър Къмпани“ е японска компания, втори по големина автомобилен производител в Япония след „Тойота“. Тя е световен производител на автомобили с богата история, датираща още от началото на 20-ти век. Със своите популярни автомобили DAT и по-късно Datsun, Nissan е един от пионерите на японското автомобилостроене. След кратък период на неуспехи след Втората световна война, компанията се модернизира бързо през 1960те и става един от основните играчи на американския пазар през 70те. През 1980 г. Nissan вече произвежда автомобили в САЩ, а през 1990 г. лансира своя луксозна марка. През 1999 г., компанията подписва голяма сделка с френската автомобилна компания Renault. Днес тя е един от най-големите автопроизводители.

    • Компанията прави забележителен дебют на автомобилния пазар с продукция от 20 000 единици още през първите години. 1933 Nihon Sangyo Co. и Tobata Imono Co. основават Jidosha-Seizo Ltd. Компанията със седалище в Йокохама е ръководена с веща ръка от Йошизуке Айкава, като много скоро се нагърбва с всички етапи на производството на Датсун. 1934 Nihon Sangyo Co. става едноличен собственик на компанията и я преименува на Nissan Motor Co. Ltd. 1935 От конвейра на завода в Йокохама излиза първят автомобил с марка Датсун. Тази година бележи и началото на производството на камиони, автобуси и автомобили за масово потребление Датсун.

       

      След края на войната Нисан се възстановява прогресивно. Именно по това време на бял свят се появяват и някои от митичните модели. 1941 Производството на колите Нисан достига върхови постижения с 20 000 единици, но този подем е внезапно преустановен от Втората световна война. 1947 Подновено е производството на автомобили за не военни цели Датсун. 1951 Нисан се възползва от натрупания през войната опит, в производството на военни автомобили, за да сътвори такъв, станал легенда: Патрол, със своите 85 конски сили и 6 цилиндров двигател, този 4х4 надминава известния американски джип Уилямс по отношение на капацитета на товароподемност и мощност. 1958 Датсун 210 получава приза « Mobilgas Round Australia Trial » . Световното автомобилостроене осъзнава високия потенциал на Нисан.

       

      Осланяйки се на успеха си в Съединените щати и в Австралия, Nissan се устремява и към европейския пазар. 1962 Nissan започва да изнася автомобили за Европа. 1966 Сливането на Nissan и Принс Моторс позволява на групата да се възползва от реномето на моделите и изключитело компетентните и талантливи инженери на „Скайлайн” и „Глория” 1969 Пуснат е легендарният модел 240Z. Това купе е с 2,4 литров, 6 цилиндров редови двигател, с мощност от 150 конски сили, предлага показатели, достойни за Порше, при почти двойно по-ниска цена. 1973 В разгара на петролната криза Nissan Съни получава най-добри резултати на тестовете за консумация на гориво, проведени от EPA (американската агенция за защита на околната среда) и постига голям успех в САЩ.

    • През 1980 г. Нисан започва да произвежда автомобили на територията на САЩ. Нисан стартира своя луксозна марка Infinity през 1990 г., за да се конкурира с вече съществуващите луксозни марки Lexus и Acura, съответно на Toyota и Honda. В края на 90-те, компанията е изправена пред големи финансови затруднения и приема голяма инвестиция от френския автопроизводител Renault. Новия ръководител на японския гигант е Карлос Госн, главен оперативен директор в Рено дотогава. Съгласно неговия "План за възраждане на Нисан", компанията прави пълен обрат в продажбите и се завръща с рекордни печалби. До началото на 21 век, Нисан отново е стабилен играч на международния автомобилен пазар, но сега вече с тясна връзка с европейския си съюзник, Renault.

    • Nissan превъзмогва финансовите си затруднения за рекордно време и дори успява да подобри печалбите си. 1999 Рено и Nissan подписват глобален договор. Този съюз дава началото на четвъртата световна група в автомобилостроенето, с годишен производствен капацитет от 5 милиона автомобила, при общ брой на заетите - 265 000 служители. Компанията е засегната от огромни загуби. Нейният президент Карлос Гон обявява създаването на план за съвземане, наречен NRP (Nissan Revival Plan). 2001 През 2001 г. Nissan Европа възвръща печалбите си и обявява операционен марж от 8% - най-добър финансов показател в историята на дружеството. 2002 Карос Гон изненадва всички анализатори, като обявява, че целите на NRP (Nissan Revival Plan) са достигнати една година преди очаквания краен срок. Nissan установява новото си европейско фирмено седалище в Париж. От този момент компанията е вече регистрирана под името Nissan Europe SAS.

    • На 12 септември 2001, Европейската комисия публикува Бялата книга “Европейската транспортна политика до 2010 г.: Време да решаваме”.  Aвтомобилните конструктори приемат предизвикателството.

      С комбинирането на премиум 4х4 и спортно купе се ражда идеята Murano. Революционното предложение на Nissan превъзмогва конвенции те в луксозния 4х4 сегмент и се налага като предшественик в концепцията Crossover.

      Nissan Murano e първият модел от сегмента Crossover. Лансиран първо в САЩ, Мurano се появява по пътищата на Европа през 2005 г. Моделът разтърсва консервативния луксозен 4х4 сегмент със смелата си комбинация от премиум 4х4 и спортно купе. Murano се отличава с атрактивен дизайн, уникален мотор 350Z и луксозен, комфортен интериор, отговарящ на високата категория на модела. Crossover-автомобилите навлизат в историята триумфално.