Opel

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Опел е германска фирма за производство на автомобили. Компанията е създадена на 21 януари 1863 г. и започва производство на автомобили през 1899 г. В наши дни, Опел е най-големият производител на Дженерал Моторс в Европа.

    • 1837: Ражда се Adam Opel. Един от тримата синове на Филип Вилхелм Опел, на 25 годишна възраст отваря фабрика за шевни машини в Рюселсхайм, Германия. Годината е 1862 и само за няколко години след това Oпел успява да изгради цяла империя.
      През 1868 г се жени за Софи Мари Шелер, от който брак има петима сина: Георг Адолф Карл (1869), Алберт Вилхелм(1871), Хайнрих Адам (1873), Фридрих “Фриц” Франц (1875) и Лудвиг (1880).

      1887: Вече произвежда по 18 000 шевни машини годишно със своите 300 работници.

      Същата година Opel произвежда и първия т.нар. “High – Wheeler” велосипед, а малко по-късно започва произвоството и на първият обезопасен велосипед.

      1895: На 58 годишна възраст Adam Opel умира. 

      1899: „Opel Patent Motor Car, System Lutzmann“ е името, дадено на първия автомобил Opel. Той бележи началото на производството в Рюселхайм и изгражда основата за конструирането на първите товарни автомобили. През същата година фирмата прави своя международен дебют на автомобилните състезания.

      1901: През март 1901 г. Opel печели първата си победа на автомобилно състезание, когато Хайнрих фон Опел побеждава в планинското изкачване на Кьонигсщул.

      1907: Със специално конструиран автомобил с мощност 45 кВт (60 к. с.), пилотът изпитател и състезател на Opel Карл Йорнс печели състезанието за наградата на кайзера в областта Таунус: Opel е удостоен с наградата на кайзера за най-добър германски автомобил и става официален доставчик на кралския двор.

      1909: Opel представя компактен автомобил на достъпна цена. С мощност 4 кВт (8 к. с.), двуместен, конструиран за клиенти, които отдават голямо значение на надеждността, той става известен като „Doktorwagen“ (докторски автомобил).

      1912: Десетхилядният автомобил Opel излиза от завода. Представен е нов флагмански модел: четирицилиндров автомобил със сериозната мощност 40 кВт (100 к. с.).

      1914: Разработен е състезателен автомобил рекордьор с технология на двигателя, която води до триумфа на Гран При 1913. Свръхмодерният автомобил не само е един от първите с четириклапанна технология – със своя внушителен 12,3-литров работен обем, четирицилиндровият, 16-клапанен двигател е двигателят с най-голям работен обем, излязъл някога от цеховете в Рюселхайм. Opel става най-големият производител на автомобили в Германия.

      1919: Открива се състезателната писта Opel на юг от Рюселхайм. Овалната писта с оградени завои и бетонна настилка е първата постоянна писта за състезания и изпитания в Германия – изпреварила с години другите известни писти като Берлин AVUS и Нюрбургринг.

      1921: Opel конструира осемцилиндров двигател, който се доказва на няколко състезания – особено на състезанието Айфел през 1922 г.

      1924: Opel инвестира един милион златни марки в цялостно модернизиране на своето производство на автомобили. Заводът в Рюселхайм е първият германски производител, който въвежда бъдещите методи за масово производство, включително поточните линии.

      1928: С пазарен дял от 37,5 процента, Opel е най-големият германски автомобилостроител с голяма преднина пред останалите. Докато се подготвя за съюз с General Motors, фирмата се преобразува в публично търгувано акционерно дружество.

      1929: General Motors придобива 80 процента от акциите на фирмата Adam Opel AG за малко под 26 милиона долара и става мажоритарен акционер. Opel е първият германски производител, основал застрахователна компания. Поредната новост: „Банка Opel“ финансира покупките на автомобили и урежда изплащане на вноски.

      1931: Заводът в Рюселхайм произвежда първия „народен автомобил“ – автомобил на достъпна цена с 1,2-литров двигател. Между 1931 и 1935 г. са произведени 100 000 броя – непознат дотогава обем за отделен модел в Германия.

      General Motors придобива останалите 20 процента от акциите на фирмата Opel. Opel става първият автомобилостроител, основал школа за обучение по обслужване на клиенти.

      1940: Производството на едномилионния Opel – модел Kapitän. През октомври постановление на нацисткия режим спира производството на пътнически автомобили.

      Освен камионите – включително със задвижване на четири колела и с вериги – се произвежда военна техника като колесници, кабини и резервоари за самолети.

      1944: Бомбите на съюзниците разрушават половината от завода в Рюселхайм; Заводът в Бранденбург е почти изцяло разрушен.

      1945: Всички производствени съоръжения за Kadett са демонтирани и изпратени в Съветския съюз като репарации.

      1946: Възстановено е производството на хладилници за бита Frigidaire. Произведен е първият следвоенен Opel – 1,5-тонният камион Blitz.

      1947: Възстановено е производството на пътнически автомобили с модела Olympia.

      1950: Възстановяването на завода в Рюселхайм е завършено.

      1956: Двумилионният Opel – Kapitän – излиза от завода.

      1960: Пристига Opel Rekord P2. Произведени са общо около 755 000 автомобила.

      1962: Opel отбелязва своята стогодишнина. Открит е завод в Бохум за производството на Opel Kadett.

      1964: Opel представя три нови луксозни модела: Kapitän, Admiral и Diplomat. Тези престижни шест- и осемцилиндрови флагмани улавят духа на времето. И трите са приети добре и постигат незабавен успех на пазара.

      1966: Заводът в Бохум отбелязва важен етап: едномилионният Kadett излиза от поточната линия. Opel открива нови изпитателни площи за автомобили в Дуденхофен, в германския щат Хесе, както и завод за производство на компоненти в Кайзерслаутерн.
      Rekord C влиза в производство, а легендарният Rallye Kadett излиза на пазара.

      1968: На сцената се появява Opel GT. Неговият рекламен девиз „Само летенето е по-добро“ става популярна фраза.

      1970: Раждат се моделите от средния клас Ascona A и Sporty Manta A. Commodore GS/E с електронно впръскване на гориво влиза в производство.


      1971: Десетмилионният Opel излиза от линията в завода в Рюселхайм. Rekord D влиза в производство, също в Рюселхайм.

      1972: Модифициран Opel GT с новия дизелов двигател на Opel поставя два световни рекорда и 28 международни рекорда на полигона в Дуденхофен.

      1973: Предпазните колани стават стандартно оборудване във всички модели Opel.

      1974: Валтер Рьорл и неговият навигатор Йохен Бергер стават европейски рали шампиони с Ascona A.

      1978: Две нови звезди влизат във висшата лига на автомобилния пазар – луксозният Senator с четири врати и спортният двуместен Monza.


    • 1981: Опел става първият автомобилостроител, използващ екологични бои на водна основа.

      1982: Открит е нов завод в Сарагоса, Испания за производството на Opel Corsa. Компактният модел бързо се налага като най-продавания автомобил в своята категория.

      1985: Opel става първият германски производител, който включва автомобил с катализатор във всяка една от своите серии модели.

      1986: Omega е избран за автомобил на годината.

      1990: Opel става първият автомобилостроител, реализирал верига за рециклиране на пластмаси. Този ход отразява ангажимента на фирмата към екологичните технологии: инженерите в Рюселхайм систематично премахват опасните материали като азбест и кадмий от производствения процес. Същевременно се постигат съществени намаления на разтворителите за бои и хлорофлуоровъглеродите (CFC).

    • 1991: След дълги години отлично представяне на пътя и на пазара производството на Kadett приключва. Неговият приемник: Astra. Новият автомобил е оборудван със система за безопасност на Opel, включително защита от страничен удар, осигурени против измъкване от предпазния колан седалки и обтегачи на предпазните колани.

      Фирмата пуска на пазара своя първи автомобил с повишена проходимост, Frontera, който за една година успява да излезе начело на европейския пазар в своята категория.

      1995: Opel представя Vectra B. Поредната новост за германските автомобилостроители: Opel оборудва всички свои пътнически автомобили с цели въздушни възглавници за предните места.

      1999: Opel отбелязва сто години първокласно автомобилостроене. Opel Millennium Express, удостоеното с награди мултимедийно изложение, заемащо цял влак, пътува из Европа.
      50-милионният Opel – Omega – излиза от поточната линия в Рюселхайм. Със Zafira, Opel пуска на пазара нова категория компактни ванове със забележително гъвкавата система Flex7 в интериора.

      2000: Започва производството на Opel Agila. Първият микрован в Германия е идеалният градски автомобил. Представен е вариант на Zafira с природен газ.


    • 2002: Opel започва нова кампания за популяризиране на марката „Opel. Ново мислене за по-добри автомобили.“ Германският канцлер Герхард Шрьодер открива най-модерното в света автомобилостроително съоръжение в Рюселхайм.
      Opel представя своя първи доклад за устойчиво развитие.

      2003: Opel Signum и Meriva са представени едновременно в Германия.
      Автомобилостроителят от Рюселхайм стартира инициатива за нов тип двигател със своите четири нови CDTI „common-rail“ дизелови двигателя и технологията TWINPORT за икономия на гориво в бензиновите двигатели.
      Zafira HydroGen3 с горивна клетка започва изпитания на всекидневно шофиране по обществените пътища в Токио и Вашингтон.

      2005: Opel Zafira 1,6 CNG (сгъстен природен газ) е най-продаваният автомобил с алтернативно гориво в Германия.
      Журналистите от 26 страни определят 1,3-литровия двигател CDTI ECOTEC за „Двигател на 2005 година“ в сегмента с работен обем от 1,0 до 1,4 литра.
      Всички дизелови пътнически автомобили на Opel от лятото се предлагат с филтър за твърди частици.

      2006: GM Европа открива нов европейски център за дизайн в Рюселхайм.
      Световна премиера на Corsa от четвърто поколение на британското международно автомобилно изложение в Лондон; серийното производство започва в Айзенах и Сарагоса.
      Новият Corsa получава пет звезди в изпитанията за сблъсък Euro NCAP за защита на пътниците.

      2007: Opel започва състезателния лагер OPC: след многобройни тежки изпитателни етапи, от 18 500-те участници остават десетте най-добри пилоти, които ще участват в 24-часовото състезание на Нюрбургринг през 2008 г.
      Opel представя Flextreme на IAA; автомобилът отбелязва ключов етап в разработката на нов принцип на задвижване. Автомобилът е оборудван с електрически двигател, захранван от акумулатори.

      2008: Новият върхов модел на Opel, Insignia, дебютира на лондонското международно автомобилно изложение. Със своя революционен дизайн и усъвършенствани технологии, Insignia категорично съживява популярността на марката Opel. Малко след това той е определен за автомобил на 2009 година за своя стил, нововъведения, безопасност и удобства.

      2009: 110 години след производството на първия автомобил Opel марката е изправена пред заплаха за своето съществуване от световната икономическа криза. През юни GM е обявена в несъстоятелност. Opel получава помощ от германското правителство.

      На международното автомобилно изложение във Франкфурт Opel показва изключително икономичен нов Astra и Ampera с нула емисии. Opel Ampera печели престижна технологична награда.