Porsche

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Историята на Порше започва още от началото на 1900 г. с представянето на Колата на Лониер-Порше, по време на автосалон Париж. Автомобилът е изобретен от тогавашния млад инженер и тест пилот – Фердинанд Порше, като именно този автомобил прави за пръв път името „Porsche“ известно.

    • През 1928 година като технически директор в DAIMLER той взима участие в конструирането на легендарните спортни автомобили Mercedes SS и SSK.

      1931-ва е годината, през която в Щутзарт е основано конструкторското бюро на Порше. В него през периода 1933-38 година е създаден най-продаваният за всички времена автомобил - "бръмбарът" на Фолксваген. След войната ръководството вече е поето от Порше-младши и върху основата на части и компоненти от VW конструира първото PORSCHE, което вижда бял свят през 1948 година. Този модел носи името 356.През това време се появява и първият състезателен автомобил - PORSCHE 550 SPYDER един модел с революционни технически характеристики за времето си. През 1964-та започва производството на емблематичния за PORSCHE модел - 911, който силно модифициран, но запазил всичко характерно от оригинала, продължава да се произвежда и до наши дни. 1970-та е годината, през която концепцията за спортен автомобил се променя драстично с излизането на моделите 914-4 и 914-6, които освен с безбройните технически нововъведения се отличават и с извънредно странен дизайн. Същата година носи пълен триумф за спортната модификация 917, която печели всички състезания, където участва.През 1974 година на Парижкото автомобилно изложение е представено PORSCHE 911 TURBO и така се слага началото на турбо-ерата в автомобилостроенето. През 1977-ма новият 928 става първият и единствен спортен автомобил обявен за "кола на годината". 80-те и началото на 90-те години бележат края на "златната ера" за PORSCHE и въпреки кризата фирмата бързо се изправя на крака и предлага на почитателите на екстремно бързите и с прекрасен дизайн 911 CARRERA S, BOXTER и 911 GT1.

      Преди 53 години, в Гмунд, Австрия, е направен ръчно първият спортен автомобил с марката Porsche. Като казвам ръчно се има предвид, че цялото алуминиево купе е било изваяно от ръката на самият Фердинант Порше. Всички компоненти на двигателя, скоростната кутия и останалата част от автомобила са били изработени без помощта на някакви по-специални инструменти. Първият модел е наречен 356, защото е бил 356-ия поред проект на гениалният професор Фердинанд Порше. Този проект е завършен на 17 Юни 1947 г. а на 8 Юли 1948 г. е издадено, от управлението на провинция Карнтен, писмено позволение за изработването на автомобил с марката Porsche.

      Porsche Prototype 356/1 е всъщност цялото наименование на първото Порше. Това е единственият модел на Porsche 356, чийто двигател е разположен пред задната ос. Всички останали автомобили от модела 356 имат разположение на двигателя зад задната ос. Porsche 356/1 е двуместен кабриолет с въздушно охлаждане. То е снабдено с 1.1L (1131 куб.см.) двигател от Volkswagen с мощност от 35 к.с. Максималната скорост е 137 км/ч (85 м/ч) През 1948г. са изработени 4 автомобила от този модел, а през 1949 и началото на 1950 г. са произведени около 60 броя. Сега тези много редки автомобили са известни под названието Gmund Coupes. През 1950 г. производството на този малък спортен автомобил се премества в завод в Щутгарт. Серийното производство на Порше започва през 1950 г., когато 298 автомобила са доставени на техните притежатели.

      През 1951 г. от завода Порше се предлагат три нови двигателя. Всички те са 4-цилиндрови boxer с въздушно охлаждане. Предлаганите двигатели са 1100, 1300 (1286 куб.см. с мощност от 44 к.с. при 32 kw) и 1500 (1488 куб.см. с мощност от 60 к.с. при 44 kw.). През 1952 г. е създаден Porsche 356 America Roadster. От този модел са произведени само 16 автомобила. America Roadster представлява алуминиев кабриолет с предно стъкло, което може да се премахва. За да се наложи на Американския пазар, през 1953 г. е представен Porsche 356 Speedster. Най-общо казано, това е кабриолет с ниско предно стъкло и с най-необходимите компоненти в купето. Цената на този бърз автомобил през 1954 г. е била $2995. Едва ли някой, в наши дни, може да си купи чисто ново Porsche за тази цена.

      Porsche 930 Porsche 930 е автомобилът с най-усъвършенстваната турбокомпресия в света през 70-те години. 

      Porsche 930 със своята поява на автомобилния пазар пише история. Това е първият автомобил, в който практически се използва турбокомпресор. Но преди да започна да говоря за Porsche 930 нека първо да отговоря на един въпрос "Какво точно представлява модел 930?" Този модел е, най-общо казано, Porsche 911, но с турбо двигател. Така, че може да видите модел с названието 930 или 911 Turbo. Но всъщност тези два автомобила са един и същ модел.

      1977 Porsche 911 Turbo Carrera (930)

      През1976 година се появява нов модел наречен Turbo Carrera (моделът е всъщност Porsche 930, но официално се нарича Porsche 911 Turbo Carrera). Този автомобил представлява Porsche 911, но с турбокомпресия. Двигателят е 3.0L, окачването е изменено в сравнение с 911 и отзад се появява специален спойлер.

      Мощността на автомобила е 234 к.с., ускорението от 0-100 км/ч става за 6.7 секунди, а максималната скорост е 252 км/ч (156 м/ч). Този автомобил е изключително бърз и мощен в сравнение с други автомобили от 70-те.Но моделът Turbo Carrera от 1976-1977 година е само въведение към истинският модел 930. След 2-годишно разработване през 1978 година Porsche 930 се предлага с нов 3.3L двигател. Така автомобилът ускорява от 0-100 км/ч за 4.9 сек. и има максимална скорост от 275 км/ч. Но за съжаление 1979 година е последната година, през която Porsche 930 се продава в САЩ. След 7-годишно отсъствие, Turbo Carrera се завръща през 1986 година. Това е всъщност същият модел с 4-степенна скоростна кутия. През 1989 г., Porsche 930 е снабден с 5-степенна скоростна кутия, по-добро окачване, по-добра спирачна система и по-широки гуми. Мощността на този автомобил е 285 к.с. Но въпреки това автомобилът е по-бавен отколкото Porsche 930 от 1979 година. Това е така, за да се спазят европейските стандарти за ограничение на отровните емисии отделени от автомобила. Така през 1990 година, в каталозите на Порше, не е включен нито един модел от серията Porsche 911 Turbo Carrera. Продажбите на Porsche 930 намаляват, а цената му се покачва и този модел се явява непрактичен.

      Но инженерите от завода в Щутгарт не се предават. Те подготвят през 1991 г. ново Porsche 911 Turbo Carrera снабдено с шаси от модела 964, но с 3.3L двигател, вместо 3.6L от Porsche Carrera. Инженерите правят чудеса с отделителната система на автомобила, за да го впишат в изискванията за отделени вредни емисий. Така през 1991 година е създадено най-бързото и най-сигурното до този момент Porsche 930.

      С всяка измината година, се счита, че Porsche 911 Turbo е един прекрасен спортен автомобил, по който няма място за нови подобрения. Но това не е съвсем така, защото през 1993 г. двигателят на модела е увеличен на 3.6 литра и автомобилът става по-мощен, по-бърз и с по-добро управление. Мощността се увеличава на 360 к.с., спирачките са подобрени и компонентите на двигателя са напълно подновени. Porsche 911 Turbo 3.6 е премер за това как Порше може да подобри един автомобил, който се е считал за напълно перфектен.

      Porsche 911 Turbo 3.6 е водещият модел до 1995 година. В Женева през 1995 година е представен нов модел на Porsche 911 Turbo. Купето е от модел 993, но с подобрения и със специално аерокрило в задната част. Двигателят е също от модел 993, но с двойно турбо. Този автомобил е един от най-бързите серийни автомобили на фирмата Порше. С 3.6L двигател, с двойното турбо и с добрата си аеродинамика Porsche 911 Turbo 3.6 по нищо не отстъпва дори и на напълно обновения модел от 1999 г. Porsche 911 Turbo (996).



    • Началото на 80-те е белязано с нови успехи за немският автомобилен производител с появата на най-успешната спортна кола за всички времена – Porsche 956 през 1982 г. През 1985 г. се появява и моделът Porsche 959, като от него са произведени ограничено количество бройки.

      През 1988 г. на пазара е пуснатo новото Porsche 911 Carrera 4. На следващата година е представен моделът Porsche 911 Carrera 2 с четири-скоростна кутия, работеща ръчно и полуавтоматично.
      1993 е доста успешна година за Порше, през която e представен новият проект Porsche Boxter и новият модел Porsche 911 Carrera.

    • През 1995 г. се появява новото „Порше 911 Turbo“, с битурбо двигател. Този автомобил става първата произведена кола в света с най-ниска емисия вредни газове.
      През 1996 г. започва производството на новото „Porsche Boxter“, а на следващата година е представено новото Порше 911 с 6 цилиндров боксер двигател. Това е първият модел на компанията, който има двигател с водно охлаждане.

      От края на 90-те до днес Порше пожъна изключителни успехи, произвеждайки невероятни и все по-модернизирани коли. Сред най-популярните и атрактивни модели са новите поколения от серийте 911 – Porsche Turbo, Porsche Carrera, Porsche Targa, както и суперспортните Porsche Carrera GT, Porsche GT 2, GT3; Последното творение на немският автомобилен производител е шедювърът Porsche 918 Spyder.

    • Porsche Cayenne
      Първата тайна за новия off-road SUV е разкрита: Третата серия модели ще се нарича "Porsche Cayenne"

      След маделите 911 и Boxter, от Щутгарт решиха да увеличат областта на своето производство като представиха първият off-road автомобил, с марка Porsche. Така вече след като се утвърди като една от най-добрите фирми за спортни автомобили, Порше решава да покори и нови върхове. Това тепърва ще се решава, защото единствената информация за Porsche Cayenne е това, че този модел се планира да се пусне на автомобилния пазар през 2002 година. Годишно се планира да се произвеждат 25000 автомобила в новия завод на фирмата в Лайпциг. Двигателите, с които ще бъде снабден този спортен джип, ще бъдат два вида. Единият ще е 4.5L V8, с мощност от 450 к.с. и с два турбокомпресора, а другият ще е също V-образен, но с 6-цилиндъра, обем от 3.2 литра и мощност от 240 к.с.

      Porsche Boxter

      Двуместният roadster с названието Porsche Boxter е проектиран и разработен само за 3 години и половина. Главната идея при разработването на Boxter е изработването на едно перфектно Porsche, във всяко отношение. И може да се каже, че дизайнерите от завода Порше са свършили своята задача перфектно. В стила и дизайна на този модерен автомобил са вплетени чертите на вечните модели Porsche 356/1 от 1948 г. и на Porsche 550 Sryder от 1953 г. Това се забелязва не само при външността на автомобила, но и от неговото разположение на двигеталя, който се намира в средата на автомобила. Тази концепция е използвана при Porsche 356/1 и при Porsche 950 Spyder. Porsche Boxter доказва, че това централно разположение на двигателя е перфектно за съвременните спортни автомобили.Porsche Boxter е пример за автомобил с модерен дизайн на купето. Той поставя нови стандарти в аеродинамиката на автомобилите. Boxter е автомобилът, който предоставя на сравнително ниска цена, най-доброто от фирмата Порше. Друга уникална опция е подвижният електрически таван на Boxter. Той се отваря и затваря само за 12 секунди. А за по-голяма сигурност, тавана се отваря и затваря само, ако автомобилът не се движи и е включена ръчната спирачка. Таванът има и специална система, която не позволява никаква влага да се задържи по него.

      За разлика от повечето модерни спортни автомобили, купето на Porsche Boxter не е изработено от алуминий и пластмаси, а е почти изцяло направено от стомана.Интериорът предоставя много екстри, включително и 2 въздушни възглавници. Следвайки старата традиция на фирмата Порше, ключът за запалването е разположен вляво от волана. Предлагат се два вида седалки. Единият вид са стандартните седалки с електрическа настройка, а другият-спортни седалки със специални странични опори. Porsche Boxter може да се порача и със спортен пакет, който включва 17 инчови джанти, по-ниско окачване и traction control.

      Porsche Carrera GT

      Целта на Порше от самото създаване на фирмата е произвеждането на автомобил, който да съчетава в себе си качествата на обикновената и състезателната кола. Но фирмата от Щутгарт, започна реализацията на тази идея едва в края на 80-те години. Един от първите модели, който е най-близо, както до състезателната писта, така и до обикновения път е Porsche 959.

      А на прага на новото хилядолетие, през 2000 година е представен и напълно нов модел, наречен Porsche Carrera GT. Този автомобил съчетава класическия дизайн на легендарните модели 718 RS Spyder, 904, 910/8 Bergspyder, 908 Spyder и 917 и бързината и технологийте на съвременните спортни модели 911 GT3, 911 GT2 и 911 GT1. Като прибавим уменията и опита на дизайнерите и инженерите от Порше се получава един супербърз "обикновен" автомобил-Porsche Carrera GT.

       

      Този автомобил е напълно перфектен. Масата на автомобила е съсредоточена в центъра му. Резервоарът е разположен между седалките и двигателя. Центъра на тежеста е ниско разположен, благодарение на това, че автомобилът е много нисък и двигателят и трансмисията са разположени ниско. Това предоставя на колата по-голяма бързина и стабилност при взимането на завои. Основният материал, от който е направено купето е стъклопласт. Този материал е лек и здрав и вече все по-често се използва при автомобилостроенето.