Renault

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Изградена върху неговата изключителна история, съдбата на Renault Trucks се разпростира по пътищата на цялото земно кълбо.

      Горди с изключителната си история, Renault Trucks днес пътува по всички пътища на света. Renault Trucks има история, с която всички можем да се гордеем. Тази история обяснява каква е сега Renault Trucks и каква ще бъде компанията в бъдеще: марка, ангажирана в служба на своите клиенти и на автомобилния транспорт като цяло, но също така и да укрепва престижа на дейност, която играе ключова роля в нашето общество. От 1894 г., когато Мариус Берлие изобрети и произведе едноцилиндров двигател и конструира първия си автомобил, работещ с гориво, до наши дни.

    • 1877

      Ражда се Луи, най-малкият син в семейството на Алфред и Берта Рено. 

      1888

      Още от детството си Луи много се интересува от различни механизми и технически изобретения от гледна точка на практическото им приложение. Сам сглобява киселинен акумулатор и прокарва електрическо осветление в стаята си.


      1891

      За първи път се запознава с двигателя с вътрешно горене Panhard , като го разглобява изцяло и изучава устройството му.

      1896

      Получава първия си патент за конструиране на парен котел.

      1898

      Луи Рено празнува 21-я си рожден ден и подбира удобния момент, за да съобщи на семейството си за новото си начинание - проект за автомобил Рено тип А (RENAULT TYPE A). Този автомобил има двигател с обем 270 куб.см (1,75 к.с.) и скоростна кутия с три скорости, което му дава възможност да превозва 3 души със скорост от 50 км/ч. 

      1899

      В Бийанкур е основано предприятието "Братя Рено" (Renault Freres) На 12 юни същата година “Братя Рено” участват с два различни модела на Парижкото изложение на автомобили, чийто инициатор са самите те. Автомобилът модел Тип В ( TYPE-B) е с двигател с обем 450 куб. см и с въздушно охлаждане; този обем на двигателя е достатъчен за превозване не само на пътници, но и на двуместна закрита каросерия. През тази година са изработени 76 транспортни средства, а за “Братя Рено” работят 110 души.

      1901

      Рено разширява списъка си от модели, като разработва и модели D и E, а също така сключва международен лицензиран договор със завод за сглобяване на автомобили в Белгия.

      1902

      За първи път е произведен четирицилиндров двигател с обем 3750 куб.см и мощност 20-30 к.с., специално за участие в авторалито Париж - Виена, което е спечелено от “Рено”. Същата година "Рено" получава патент за разработване на система за зарядно устройство.

      1903

      "Братя Рено" участват в автопробега Париж - Мадрид, но Луи отменя проявата поради смъртта на брат си Марсел. Произведен е първият камион. Рено развива своята търговска мрежа, която вече има 120 концесионери във Франция и в чужбина. Производството също се увеличава до 948 транспортни средства. Катастрофата на Марсел.

      1905

      Получен патент за изобретяване на хидравлични амортисьори. Пуснат е моделът Renault XB (05-08г.) - първият автомобил, който може да служи за дълго пътуване - мощност 30 к.с., скорост 60 км/ч.

      1906

      Луи съобщава за нов, уникален проект за създаване на автомобил за обществен превоз. Същата година става кавалер на Ордена на Почетния легион за своите заслуги за развитието на автомобилната промишленост. Произвежда се популярният до 1914 г. модел Renault 18HP. Същата година е произведен и първият автомобил за обществен превоз (автобус).

      1907

      Рено започва производство на самолетни двигатели. През тази година са произведени 3800 транспортни средства.

      1909

      Умира Фернан Рено. Така Луи Рено остава единствен собственик на “Братя Рено” и от тази година фирмата му вече се нарича “Автомобили Рено” (Les Automobiles Renault).

      1914

      Избухва Първата световна война. Известната фирма “Такси Ла Марн” дава своя исторически принос за победата над немските войски в сражението при Марн, като съдейства за транспортирането на 6500 войници до фронта. “Рено” произвежда танкове, санитарни автомобили и самолетни двигатели за съюзническата армия. След края на войната Луи става за втори път кавалер на Почетния легион за приноса му за победата над врага.

      1917

      За първи път се пуска експериментална поточна линия от 17 фута и Министерството на отбраната дава поръчка за 100 модула, която после се увеличава до 1100 модула. Излиза първият следвоенен автомобил TYPE EU (произвеждан до 1921 г.). Заводите “Рено” непрекъснато разширяват номенклатураота на продукцията си. Докато “Ситроен” залага в своето предприятие на усъвършенстването на един модел, то Луи Рено избира множествената тактика.

      1919

      Луи Рено е признат за най-крупният индустриалец във Франция, неговите заводи се снабдяват с най-модерно оборудване, непрекъснато се търсят възможности за намаляване себестойността на продукцията. Главната му стратегия е производството на стока с достъпна цена.

      1922

      След първия отлив на световната икономическа криза Луи Рено реорганизира бизнеса си, като основава финансова компания “Акционерно дружество Заводи Рено” (Societe Anonyme Usines Renault) и разработва стратегия за развитие на производството. През тази година е представен и моделът 6CV с обем на двигателя 950 куб. см (18к.с). Започва строителството на нов автозавод.

      1923

      “Рено” купува металургичен завод и множество спомагателни цехове. Луи се стреми да бъде независим от други компании и сам произвежда необходимите му части. Патентован е сервомеханизмът за спирачки. Конструиран е автомобилът, който впоследствие носи победи на спортни състезания - 40СV (140к.с., скорост 130 км/ч, произвеждан до 1928г.) и неговият аналог 40CV Torpedo. 

      1925

      Символът на диамант става лого на “Рено”, като за първи път е поставен на модела 40CV, който поставя редица рекорди по дължина на пробега и икономичност , и побеждава в рали “Монте Карло”.

      1926

      От тази година спирачките на четирите колелета стават стандартни за всички автомобили “Рено”. Представен е моделът Renault NN , надежден и здрав автомобил. Джордж Естиени избира Renault NN за пътешествието си през пустинята Сахара през януари 1927г. Пътуването на Естиени, преминал почти 17 000 км (10 000 мили), завършва без никакви механични повреди. Получен е патент за приспособление за поставяне на багаж (багажник).

      1927

      Представен е моделът Monasix, оборудван с шестцилиндров двигател (125 к.с.). Поради твърде големия двигател моделът остава непопулярен и през следващата година двигателят е заменен с четирицилиндров, много по-лек. Това се оказва правилното решение и търсенето на модела веднага нараства. Парижките таксиметрови превозвачи използват Monasix, като повечето от тези коли постигат пробег от 1 милион километра! 

      1930

      Пуснат е в производство моделът Nervastella, който печели първите три места на състезания в Мароко. Общо са произведени 91932 автомобила от различни модели.

      1937

      Започва производството на малкия модел Juvaquatre (1003 куб.см двигател, 25 к.с.), който заменя Celtaquatre. Завършва строителството на новия завод. 

      1939

      Започва Втората световна война и производството на граждански автомобили се прекратява. Като много други френски компании "Рено" е принудена да работи за немците. Производството на автомобилите Juvaquatre и Primaquatre, при които се прилага техническото нововъведение – хидравлични спирачки – е свито до минимум. Луи задържа производството на военна техника, доколкото това му е възможно. По време на войната продължава тайната работа над френската "костенурка" и на 23 декември 1942 г. е създаден първият опитен образец на 4СV. 

      1942-1943

      Съюзническите войски бомбардират заводите "Рено" и разрушават почти 80 % от автомобилите и суровините.

      1944

      Луи е арестуван за колаборационизъм и хвърлен в затвора, където умира на 24 октомври. Носят се най-различни слухове във връзка със смъртта му; според едни той е бил отровен, според други е починал от болест… За управител на "Рено" е назначен Пиер Лефошьо (Pierre LEFAUCHEUX).

    • 1975-1992

      В началото на 80-те компанията продължава да се разраства. Обновяването на гамата е свързано с два модела висок клас: Renault 25 и Espace. Фирмата създава марка в моторните спортове и влиза във Formula 1. Но компанията търпи загуби. Въпреки политиката за съкращаване на разходите и фокусиране върху основните компетенции, Renault отново е в затруднение през 1987.

    • 1992-2005

      Renault възнамерява сливане с Volvo, но проектът е спрян през 1993. Приватизацията през July 1996 е основен момент в историята. Renault придобива дял от Nissan през 1999. Компанията продължава да иновира и обновява гамата, създавайки Mégane и Laguna. Успехът във Formula 1 допринася за имиджа на бранда Renault. Алиансът Renault-Nissan утвърждава структурта си и продължава да търси нови зони на сътрудничество.Със закупуването на Samsung Motors и Dacia, Renault ускорява международната експанзия. Лансирането на Logan е ключов момент в стратегията за завладяване на нови пазари.

    • След 2005

      Carlos Ghosn, Президент на Nissan наследява Louis Schweitzer начело на Renault. Той внедрява плана за Ангажимента на Renault за 2009, който цели Групата да стане най-печелившият европейски производител. От тогава до днес Logan се радва на постоянен успех на новите пазари. През 2008г., Renault продължава продуктовата офанзива с Новия Mégane и поема инициативи, свързани с електромобилите, партнирайки си с Better Place и EDF и представяйки прототипите Scénic и Z.E..