Шкода е една от малкото автомобилни марки с над 110 годишна история в автомобилостроенето. Компанията преживява Първата Световна Война, Голямата Депресия, окупацията на страната от нацистите, Втората Световна Война, а заводите се възстановяват от три пожара и опустошителни бомбандировки.
За отбелязване е,че едно от най-хубавите неща в една Шкода е емблемата - все пак символизира нещо,а не като на други марки : Исторически данните за емблемата на Škoda са свързани с доста загадъчна история, разказваща за произхода на знаменитата крилата стрела, която и досега се явява централна част от емблемата на Škoda. Счита се, че тази идея принадлежи на директора по продажби на Škoda T. Maglie, вдъхновен от външния вид на един от слугите на г-н Шкода – индианец, който собственикът на компанията г-н Шкода довел след делово пътуване в Америка. Някъде между 1915 и 1920 година г-н Maglie бил много увлечен по дизайна на емблемата на основата на стилизираната глава на индианеца с кръглата диадема на главата и петте пера. Думата “индианец” през двайсетте години често били използвани като синоним на новНа 15 декември 1923 година в офиса за регистрация на изобретения и модели (Office for Innovation and Model Registration) на град Пилзен били регистрирани 2 защитени версии на търговската марка. На първата била изобразена крилата стрела с пет стилизирани пера и името “Škoda” в кръга, а на втората – крилата стрела с три пера. Острието и на двата варианта гледа надясно. Първата версия се използвала през 1924-25 г, а след това вариантът с 3 пера станал основен и се съхранил практически без изменения до наши дни. Най-разпространеното обяснение на елементите, влизащи в състава на емблемата е следното: големият кръг символизира глобалното и безкористно производство, земното кълбо; перата или крилото – техническия прогрес, продажбите по целия свят; стрелата – съвременните методи на производство, качеството на продукцията; малкият кръг или око – точността на производството, техническата осведоменост, далновидност. В края на краищата именно такова обяснение дават в музея на фирмата в град Млада Болеслав.