Skoda

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Шкода е една от малкото автомобилни марки с над 110 годишна история в автомобилостроенето. Компанията преживява Първата Световна Война, Голямата Депресия, окупацията на страната от нацистите, Втората Световна Война, а заводите се възстановяват от три пожара и опустошителни бомбандировки.

      За отбелязване е,че едно от най-хубавите неща в една Шкода е емблемата - все пак символизира нещо,а не като на други марки :
      Исторически данните за емблемата на Škoda са свързани с доста загадъчна история, разказваща за произхода на знаменитата крилата стрела, която и досега се явява централна част от емблемата на Škoda. Счита се, че тази идея принадлежи на директора по продажби на Škoda T. Maglie, вдъхновен от външния вид на един от слугите на г-н Шкода – индианец, който собственикът на компанията г-н Шкода довел след делово пътуване в Америка. Някъде между 1915 и 1920 година г-н Maglie бил много увлечен по дизайна на емблемата на основата на стилизираната глава на индианеца с кръглата диадема на главата и петте пера. Думата “индианец” през двайсетте години често били използвани като синоним на новНа 15 декември 1923 година в офиса за регистрация на изобретения и модели (Office for Innovation and Model Registration) на град Пилзен били регистрирани 2 защитени версии на търговската марка. На първата била изобразена крилата стрела с пет стилизирани пера и името “Škoda” в кръга, а на втората – крилата стрела с три пера. Острието и на двата варианта гледа надясно. Първата версия се използвала през 1924-25 г, а след това вариантът с 3 пера станал основен и се съхранил практически без изменения до наши дни. Най-разпространеното обяснение на елементите, влизащи в състава на емблемата е следното: големият кръг символизира глобалното и безкористно производство, земното кълбо; перата или крилото – техническия прогрес, продажбите по целия свят; стрелата – съвременните методи на производство, качеството на продукцията; малкият кръг или око – точността на производството, техническата осведоменост, далновидност. В края на краищата именно такова обяснение дават в музея на фирмата в град Млада Болеслав.

    • Компанията е основана от предприемача инж. Емил Шкода, който поема ръководството на машинни заводи в Пилзен през далечната 1866 година. През 1869 година той изкупува изцяло фабриката от нейния собственик граф Валдштейн. Емил Шкода насочва мощностите на вече собствената си фабрика изцяло към производството на стомана.

      През 1886 година започват опити с подсилени платформи и през 1888 година от завода излиза първата подвижна платформа за пренос на 150-милиметрово оръдие лафет. До 1890 година инж.Шкода изгражда военен завод. Той става първия завод произвел откатно оръдие с дълга цев. В производствената програма на завода се включват също и парни двигатели, оборудване за захарни рафинерии, пивоварни, мини и др. През 1899 година предприятието става акционерно дружество. Към 1900 година в него работят 4200 души.
      Заводът вече доставял своята машинна продукция по цял свят. Неговите водни турбини били инсталирани на Ниагарския водопад, участвал е в конструирането на Суецкия канал, построил е основни елементи за търговски кораби както и оборудване за военни кораби. Превърнал се е в най-големия военен производител в австро-унгарската империя. Връхна точка в производството и асортимента заводът достига по времето на Първата Световна Война. През 1917 година в него работят над 30 000 души. През 20-те години „Шкода” започват да произвеждат локомотиви и парни автомобили Сантинел. Закупуват също така лиценз и за производство на луксозния автомобил Хиспано Суиза, но им липсва производствена мощност за разлика от конкурентите им „Татра” и „Прага” и след като купуват компанията Лаурин & Клемент преодоляват тази спънка. По това време „Шкода” е най-големият чешки индустриален концерн и след като компанията основана от Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент минава под крилото им през 1925 година, в богатия асортимент на завода вече влиза и автомобила.
      Закупената през 1925 година комания Лаурин & Клемент е основана през 1895 година. Историята около основаването й ни отвежда година назад, когато на 26 годишния счетоводител от Млада Болеслав – Вацлав Клемент му се счупило колелото. По това време инжинерът от град Турнов - Вацлав Лаурин се разделя с партньора си, с когото са произвеждали велосипеди. Скоро Лаурин и Клемент се срещнали и през 1895 година започнали да поправят велосипеди. В последствие започнали заедно да произвеждат велосипеди „Славия” в наета работилница. Продажбите им значително нараствали и през 1898 година двамата построили малък собствен завод.
      През същата година Клемент си купува от Париж мотоциклет Вернер, който се оказал доста опасна машина и той загубил един от зъбите си докато го карал. Тогава двамата мъже решили да реконструират ненадеждната машина при което контактували активно и с Робърт Бош. И така през 1899 година започнали да произвеждат мотоциклети.
      Състезанията били най-добрия начин за популяризиране на мотоциклетите им. Те започнали да участват в национални и европейски състезания. Навсякъде където се появил, мотоциклетът „Лаурин & Клемент” печелел. За 1905-1906 година са участвали в 64 състезания, от които 56 са спечелили. Това повишило интереса към тяхната машина и „Л&К” продали лицензии за производството на мотоциклета си „Славия” на редица компании.
      Към края на 1905 година в завода на двамата мъже се появява нов продукт – малък автомобил наречен „Тип А”. Официално модела е представен на автомобилното изложение в Прага през 1906 година. Няколко месеца след това е пуснат четириместен модел „B” и още малко след това четирицилиндров модел „Е” се появява на пазара. През 1907 година 5-литров, 8-цилиндров модел „FF” тръгва за автомобилното изложение в Париж. Интересът към автомобилите „Л&К” е много голям. Компанията е затрупана от поръчки от цял свят. В това число Русия, Германия, Англия. Автомобили били изнасяни дори и за Япония. Оказало се проблем как да задоволят цялото това търсене и през 1907 година двамата решили да променят фирмата си в акционерно дружество и така да могат да разширят завода.
      Успехът на компанията се дължал на участията им в състезания, които съответно печелили. През 1908 година състезателният модел „FCR” поставя световен рекорд за скорост от 118.72 км/ч. на пистата Бруклендс в Англия в клас за 4-цилиндрови двигатели. Също така през 1908-ма главен дизайнер става Хиеронимус, който преди това е работел в Бенц и Спитц. Това значително придвижва развитието на завода напред. Заводът в Млада Болеслав е произвеждал и автомобили със сложния безклапанов двигател Knight.
      През 1914 година настъпват обрати с обявяването на Първата Световна Война. Продукцията се ограничава до военни линейки и камиони, а останалите капацитети се насочват към производство на военна продукция.
      След войната компанията е изправена пред доста трудности. Международните пазари са напълно променени. Заводът губи износа си в редица държави, които са формирали основния процент от продажбите. Ситуацията се спасява от производството на моторни плугове „Л&К” Екселсиор. Те се представят по-добре от американските и английските и превъзхождат над 75 конкуренти. Компанията отново се съживявала. Произвеждали се автобуси, които също се продавали добре. Започнало производство по лиценз на 12-цилиндровия самолет Лорейн-Дитрих. През 1920 година в завода са работили 1470 души. Производствената гама на леките автомобили обаче била в застой. Произвеждали се само големи модели предназначени за по-заможни клиенти което било грешка и довело до спад в печалбите. Местните „Прага” и „Татра” предлагали по-малки и евтини модели. Ситуацията се влошила допълнително от възникнал пожар в завода, който нанесъл доста поражения и Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент се принудили да продадат компанията си на най-големия чешки индустриален концерн по това време – Шкода.
      Така започва да се пише нова странища от богатата над 110 годишна, изпълнена с множество обрати история на Шкода."

    • няма информация

    • няма информация

    • Skoda решава да поставя двигателите си отзад, което не е в крак с модата и затова моделът 1000 MB не е толкова популярен на Запад. Автомобилът е четириместен, има 988-кубиков мотор с мощност 45 к.с., а версията с 1107-кубиков е от 52 к.с. Двигателят е с горно разположени клапани, с алуминиева глава и стоманен блок. Моделът 110 R завоюва много награди в ралитата в Източна Европа. Автомобилът изглежда по-бърз, отколкото е. Максимално достига скорост от 145 км в час.

      От 2002 г. марката е сто процента собственост на Volkswagen и възражда имената на предишните си модели Felicia и Octavia. Последният има второ поколение, но успоредно с него се произвежда и първото до 2010 г.

      След подновяването на луксозния модел Superb, през 2005 г. чехите обявяват и новата Octavia, която става "Автомобил на годината" в България. Моделът Fabia е най-продаваният автомобил на българския пазар.

      Неотдавна е произведен 5-милионният автомобил под шапката на VW. В момента само 14% от производството е за вътрешния пазар - всичко останало е за износ. Номер едно за марката е пазарът в Германия. На второ място е чешкият.

      Официален вносител на Skoda в България е фирма "Еура Тек", която е била винаги в почетната шестица на търговията с автомобили у нас.