Автомобилни новини

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.

Тествахме Jaguar XE - Малко, но Пъргаво Коте!

  • print
  • text
Тествахме Jaguar XE - Малко, но Пъргаво Коте!
Снимка: @dakov_automotive

Не е лъжа, че в днешно време за да се оцелее една автомобилна компания, продуктите й трябва да са ако не 6, поне 6-. 

 

 

Конкуренцията в тази индустрия е убийствена, а когато става въпрос за спортни седани, кралят, под формата на 3-та Серия стои на трона и тихо се хили на плебските опити.

 

Като истинска котка обаче, Jaguar изскочи от нищото и заши толкова болезнен шамар на немците, че започнаха да се озъртат. Този шамар се нарича XE и днес ще ви опиша защо е толкова добър конкурент на краля.

 

По начало, какво трябва да предложи един спортен седан? Клиентите очакват агресивен, но делови дизайн, неутрално поведение и добър комфорт за всекидневна употреба.

 

 

Но нека първо започнем с дизайна, понеже това е може би най-впечатляващият аспект от XE. Вижте го само! Особено в този прекрасен син цвят.

 

Не е скрит факт, че главният дизайнер на JLR, Иън Калъм знае как да държи молив. Всеки един автомобил излязъл под негова команда разполага с прекрасни пропорции, изчистени линии и много характер.

 

XE заема много елементи от по-спортния си брат F-Pace, който и до ден днешен остава един от най-красивите модерни автомобили.

 

Късата задница и удълженият преден капак правят XE доста атлетичен, а R Sport пакета добавя малко по-агресивни брони и престилки. 

 

 

Както казах по-горе обаче, един спортен седан освен агресивен трябва да бъде и сравнително сдържан. XE комбинира двете много успешно.

 

Интериорът също е голямо подобрение. In Control Touch Pro системата разполага с по-голям екран, който за щастие реагира бързо и адекватно. Въпреки това, много ще се радвам да видя още по-усъвършенствания инфотейнмънт, който вече се предлага в обновените модели на Range Rover и Land Rover.

 

Всички материали са приятни на докосване, особено в тестовата кола, която беше натъпкана до горе с екстри. Изобщо, хубаво е да знаете, че седейки в XE получавате почти същото усещане като в Range Rover струващ два пъти повече.

 

 

Роторният контролер на предавките се завръща и тук, като вече с ръка на сърцето мога да кажа, че това е най-добрият дизайн за електронни скоростни лостове. 

 

Превключването във всеки един режим на движение е ясно и лесно. Няма обърквания от сорта исках неутрална, но сега съм на задна или обратното. Допълнителен плюс е, че при всяко запалване врътката елегантно се подава от централната конзола.

 

Като единствен минус ще спомена за пореден път, че по една или друга причина JLR си подкопават невероятно звучащите аудиосистеми на Meridian с кори на вратите, които доста обичат да си подрънкват с баса.

 

Надявам се, че в бъдеще басите или ще бъдат изместени от вратите, или всяка колона ще разполага с акустична кутия, която да елиминира дрънченето. Знам, че това е малък детайл, но като меломан винаги ми е правило впечатление.

 

 

В крайна сметка обаче, това не е концертна зала а спортен седан. Как се държи на пътя?

 

Ами нека започнем със задвижването. Под капака се намира познат двулитров дизелов мотор от серията Ingenium, който вече разполага с доста сочните 240к.с.!

 

В случая с тестовият автомобил, който карах, мощността се подаваше към четирите колела през осем степенна автоматична кутия на ZF, която Ягуар са настроили повече от перфектно.

 

Когато желаете колата да бъде плавна и цивилизована, трансмисията го предоставя. Минете на ръчен режим от перцата обаче, и кутията реагира мигновено на команди. 

 

 

Тя успява да изцеди всяка една капка от мощността на двигателя, който разполага със солидни 500Нм въртящ момент още от 1500 оборота.

 

В резултат турбо дупка почти не се усеща, а всяко изпреварване се превръща в детска и доста пъргава игра благодарение на бързата трансмисия. Изключително се радвам, че Ягуар не са направили грешката да използват кутия с двоен съединител.

 

И ако динамиката е впечатляваща, то управлението направо ви пренася в друго измерение. XE не е малък автомобил, но по завоите той сякаш губи половината си тегло.

 

Шасито се усеща леко и пъргаво, като по планински пътища купето осезаемо се завърта около оста си, вместо да натежава в един от двата края.

 

 

Воланът е супер директен и способен да изпрати предницата в друга посока толкова рязко, че от време на време тази характеристика ви хвърля в недозавиване, особено със стандартни шосейни гуми. Същото нещо усетих и при Alfa Romeo Giulia. 

 

Разликата тук е, че 4х4 системата много бързо го коригира и подава повече мощност към задните колела. 

 

При по-високи скорости това леко променя баланса на купето, като в резултат усещате нещо като страничен подскок. Възможно е да ви стресне, но колата бързо се вкарва в ред отново без нужда от намеса.

 

 

Тази загуба на баланс се проявява абсолютно всеки път, когато навлезете в бърз, но сравнително остър завой. Аз свикнах доста бързо, като даже започнах да го очаквам. Не бих казал, че представляваше проблем от гледна точка на стабилността.

 

В права линия се чувствате като залепени за пътя. Много бързо си проличава, че XE разполага с нужните данни за атака на аутобан. Купето остава тихо и спокойно дори при високи скорости, като получавате същото стегнато усещане, което е много характерно за немските коли.

 

Окачването на тестовата кола не беше адаптивно, но в същото време се контролираше много добре както при ниски скорости, така и в завоите.

 

 

В заключение бих казал, че един автомобил се управлява добре ако го усещате през задника си. Аз усещах XE с цялото си тяло. 

 

Тихият интериор, комбиниран със силния агрегат, прекрасната трансмисия и внимателно настроеното шаси превръщат XE в хибрид между делови автомобил и твърде забавна уикенд играчка. 

 

Малки минуси като леко подрънкващите врати и доста добре скритите евтини пластмаси не успяват да разрушат прекрасното впечатление и сладкия вкус с който чаровният англичанин ви оставя. 

 

С други думи, ако искате да разбиете статуквото без да залагате на странен компромис, XE заслужава вашето внимание. Само го обуйте в по-сериозни гуми.

 

 

 

 

 

Галерия - Тествахме Jaguar XE - Малко, но Пъргаво Коте!
  • Етикети:
Автор: Tuning.bg Екип
kolko struva i ot kude
Sunday 30.08.2009 г. 19:51 ч. Харесай
Покажи още коментари Показани 1 от 1 коментара
Напиши коментар
  • За да напишете коментар
    трябва да сте логнат.
  • Нова регистрация Става бързо и е
    напълно безплатно.
  • Съзадане на профил чрез
    Facebook

Още новини:

image
14 Nov 2018 в 09:15 Ягуар Превърнаха F-Type в Ралиджийка!
Прочети повече
image
18 Oct 2018 в 23:35 (ВИДЕO) Танцът на Два Ягуара по Пясъка е Впечатляващ!
Прочети повече
image
02 Sep 2018 в 10:22 JLR Сложиха Очи на Автономна Машина! Защо?
Прочети повече
image
07 Sep 2018 в 12:55 (ГАЛЕРИЯ) F Pace Модифициран от Lister с Максимална скорост от 320км/ч!
Прочети повече